Tıb ve ilim: ——— Ölüm ve ıztırap Ölüm hakikatte kurtuluştur, ondan korkanlar, onu bir cehennem olan dünya hayatından kurtaran bir halâr olarak kabul etmelidirler Uzun ve meşut bir ömür geçir- Yölş Ve hayatları şükün içinde a-. CİSIZ Ve iztırapsız —ağtr bir ça- — liğma gününden sonra derir, bir — uykuya dalıyormuş gibi— sönen — insanlar hayatı rahat bir şekilde »Sona erdirirler, Bu gibiler için ölüm ne (Ko. şemar — uyukuda korkanç bir rüya) dır, ne de bir elem ve ız. traptır, Beşeriyetin mevcudiyetindenbe- Ki ölümün etrafında türlü tiva. yetler ve masallar uydurulmuştur. Umumiyetle sanılır ki ölüm inta- nra dayanamıyacağı elemler, acı- İarf ve zatıraplar çektiten bir fe- Mikettir; ve onu hatırlamak, kuya uğratır. Halbuki, aziz okuyucularım, sizi temin ederim ki ölümden daha az bir kuvvet sarfı jicap eden hayat- tar ki bizi atoraplar icinde wahvü harap eder. Hakikaten, vücrt ha- reketi veya zihin faaliyeti ka elem vertcidir. Hazım « hçmak çabalamak, gaileler, dü . günceler, elhasıl her flil zahmet We ztırap doğurur, Beveket vertin ki, arz Üzerinde yaşemamazın aşağı yukanı Üçte bi- rini #€al eden uyku bu aerları u- nüttürür Ve umumiyet'e elemleri. mizi teskin eyler, Bütün bir gün varlığımından bir gök sarfiyat yaptıktan yani isle- Yyip yorulduktan sonra kece yata. Ba uzandığımız zaman duyluğu . mur haz ve memnüniyeti hatırla- yinız, Kavuşncağınız uyku size bir , Saadet gibi görünür, Habuki & , y Gür; başkaca — rahat ve sakin bir uyku ki ebediyete erişmek için o- na cağımılIryoruz." Ölüm, tabif kanunların Bozul - müz Ve değiş Ser cinsinin devamt bu kanuna bağtıdır. Çünkü hayatmız ölüm ol. madığı gibi ölümsüz hayat da ay- Dile böyledir. Bunun j ten korkmanın manası yoktur. ayatm vasıflarından olan &- Temleri, eziyetleri ve — korkuları Ne için ölüme isnat ediyoruz” Bü elemler ve eziyetler —azağfıda Yöreceğiz Ki— çok defa gayri. Mevcut, ve bizim vehmimizden t- madan etini keser, Sî.n!ılerindek! hass: tezi ile— iptal olunan hasta, san- ki hakikaten öÖlü imiz gibi bir şey düymaz, Eğer uyanmasa, — yani Kendine gelmese hayat fle ölüm arasmdaki bu intika! halj nasrl Anlaşır? Öyle olunca sun? uytu- Gdân uyanılmaz uykuya iztiran çek. maedon intikal etmiş olmıyacak m? Üste ameliyatın acımnı duymama- S1 için sun! surette davr'erlar bir İasta için hakikat olan bir haf -— gan çekişen yani ölmeğe hazırla. b ;:ı bir hasta için de vmm ıynX-' A Son nefesine yaklaşan bı- Bt Yada uzviyet bir müddet muktve. moet ve mücadele edebilir, aıma ek. — Beriya limağ daha evvel Söim'iy / tür. Bu Bebepledir ki Ölen adam yozannolunduğu gibi— — ölürken yHe iztırap, ne sikmtı ve zahmet m yanj duymaz ficorten - ,birden bire ölenler gibi. Bir tay- yyârenin attığr bomba ile bir an- d.ı patça parça olan, bir rovelver d kvrşunı: fe derhal yere Berilerek, ,bir otomobilin tekerlekleri altm- "da ezilerek ölenler de aynı hal. ,Gedir; yanı bir iztırap duymağa Wakit kalmadan hayattan bir an- a ayrılırlar, Bu., © kadar Goğrudur ki o ba. yıltılarak ameliyat yaprlan afam- lar uyandıkları saman yaralı u » zuvlarındaki acıyı duyarlarsa Cx AZAN İ ELNİKİYE * Parasır hayat, gibidir, fakat idareye kâli par fazlası tapınmağı değmez: da, bu haksız da nefrete Hyiktir! * Hayanın kan Pan cevleninin fikir Pzeri: var! © hnlde mülâkatteri bahsetmek sannoliradüğe Mt Söhbetlerden değililir” kaşlar & içi. | mizde bör çoklarını hakiki bur kör- n ölmek. | çölde olurnuk Para â- dileri kibarlar mahfellerine sokur sa | kudretinden dulayı ameliyat esnasında kendilcritc Nne yapıtdığını bilmezler, Çünkü hisleri iptal olmuş olduğu itin ken dilerine Ne yapıldığı ve nasıl ya- piüdiğinı katiyen — tahattur ede - mezler; uzunveya kısa bir Tatld - det şuurlu hayatları durmuş, ve Istırap çekmemeleri için hisleri ip- tal olmuş olmaaile tamamen don- sauş bir ölüden farkları kalmanıd- ur, Bunun aksine olarak, Hastane- lerde çalıştığım zamanlar vi-ütlr. yı tamamen ölmüşken — dimağfarı berraklığını muhüfeza eden bazı hastalar gördüm, Bundan on scne evvel (Salpet- tanesinde — kan ! Ci çalışırken müthiş bir kanser olan bi n!bî nn tedavisi le muntarıman uğrt- şiyordum. Karnmda kocaman bir | (ödem) — şiş vardı; ameliyat yap mak mümküm değildi, Pek çiddet. M iztirap çekiyordu: ve her setah iyaretimde bu dayanılmaz aetnın teskin| için yalvarıyordu. Halbuki bir gün hartalarına vizite yaptığım — sırada, bu kadın ( beni sevinçli bir yüzle kargplad: ve dedi ki: “Bugün bahtiyarım, hiç bir mttrap kalmadı ve iyi ol. duğumu sanryorum,,. Bittabi. ken- disini tebrik ve tesci ettim. Biçere küdin bu tebrike lüyiktr. Çünkü, tedavi kabul etmiyen bu kerkunç Ületten kurtulmak için iztıras: kal mamrş, yazi daha iyi bir âleme ka vuşmağa hasırlanmıştı. Kadmcağızın yatağından ayrıl- dıktan sonma, hastabakrerya o hat. tanın © aksam öleceğini söyledim, Ertesi gün saat sekizde vefat et tiğini haber verdiler, Hakikatte, cesedi, sabuhleyin muayeneye &it. tiğim zaman ölmüştü ve bu sebep- le retirap da kalmam:ştı. Benelerce en şiddetli sancılar. fa kıvranan bastalar ölümlerinden bir kaç Baat evvel bu retraplar. den kurtulurlar, (Bu demektir ki elemleri, ran. etarı Yapan Glüm değit, Yastalık- tır). Bu misaf —f bitemez, tilken- mez olarak tekrar edilebilir— j bat ediyor ki ölümün Yyaklaşma. & veni mtraplara seben olacağı yerde ağ n hastaya b.z ha- fiflik bir sükünet veriyor ve bu teskiniyet, tamir edlej bir veykt- mun hasıl ettiği rahata benzer, Bu hal, o kadar hakikartir ki ölmek üzere olan Kastaların va- ziyetlerine dikkat etmişseniz, ar. tik gikâyet etmediklerini van? sen f vermeden Yir kac e- At evvel sancılarının Si diği: müsahede evlersiniz, Azix okuyucularım, — Bena jna. ninrz, ölüm bir tetrranı değildir. Hayattır ki en mestt görünenler İtin bile hakikâtte uzun elem- dir. Dünyanın Ker türlü nimet'eri; den istifade aden milyarderler d hi bedbahttırlar, ve bazan : AHider ifsanlardan siyadle ıztırap çeker. Tçr, Bizim flil ve hareke : Ve aksülümellerimizden hiç biri '.nlııur Ki elemsiz ve kedersir veç Bİ: a ni Sovinçlerimiz bile gamla Kkarı- |eoktr, Bilirisiniz ki bazı büvük | ve sevinçli hir haber duyan intar, |larım fazla sevincin verdiği heya. can'a ölenleri olur, | Hayat, dajm?! akalilâmel —e (re. | aksiyonY dur ve her akvül'amel bir elem getirir. Binaenaleyli, ölüm hakiklatte bir 'Okurtuluştur.) ve onâün kor- kanlar enu, bir cehennem »v'an dünya hayatmdan kurtaran tir înli;kıü &d ve iHtihar etmelidir. r. Bu veçbile, erir — okuyuerlarım hastalıklardan âzade saf ve Nsu- de bir thtiyarlıktan — isifadı nwmam korkmamak münasipt Biz ki bir çok elemler çekmeğ mahkümuz bunlera tamamen veh. mf ve hayalf olan ölürken ıztıran çekeceğimiz endite ve korkusunu emeliyiz. Pittin mesa imiz elemlerimizi ço aa Öc- Bil, azaltımaya masruf — olmalıdır. Mademki, zarurf yanl ond*n sa- kınmak mümkün olmayan bir ğe- tİce İDsen cinsinin jona » ( raz r ıztırap ve korkure bi şey almeavıp bilikiş bakikat'e bör gevelânina, ve | tia vartöesnen en m | yütset, en mesi Bbiz felâket de bi- sandet K K teliktf etmeat Pniz Yrte y Devrim üzerine düşünmeler — Milli asil sıfatıdır. Bir hayatını eksiksiz ve yüce bir du. Jrumda yaşuması, onun ancak üli- lâklt ve vicdanlı bir ömür sürme. sile olur. Hiç bir duygu yoktur ki insan ruhunda ahlâk duygusun- dan daha Üstün bir yer tuteun, Denebilir ki “İnsan demek ahlâk demektir,,; Ve ahlâktn dramda kal- möş bir insan, artık intanlık &. fatmı tamamile kaybetmiş olun Bundan dolayı ahlâk her şey üstünde insana ası) insanlığı ve- ren tek etkedir toplum içirri salt İneana Öözgü olnn önür, n mus, geref gibi yüksek endemlere insenr erdiren ahlâktır, g II' insahr insan! .(h'! €. Zartr; önüu hayvandan daha atafı bir derereye düşürür, en korkunç sonuçlara Kötürür. $öyle bir düsünmekle göz önüne gelir: Ne kadar uluslar — görülür ki ahlâklarının — düzgünlüğü, vie. danlarının doğruluğu — ile kendi insan varlıklarmı üzlü bir dirim- de geçirmişler, mutlu bir ömlir sürmüşlerdir... Ve yine ne kadat uluslar görülür ki ahlâk düşkür- liğü, vicdan yoksulluğu — yüzün. den insan varlıklarını kaybetmiş. ler, yerlerde sürünerek çöküp git- mişlerdir. * İnsan diriminin bu en ün'ü sı- fatı her isanda onün baş karak. terini gösterir; ve bu karakteri taşımıyan insan hem kendi toplu- mu içinde, hem de insanlık Ale. minde değerden düşer, sanki bir “hiç,, olmuş ohur, Gerçek insan denilen yaratıkın öbür yaratıklardan farkt kendi gi. bilerile olan münasebetlerinde bep itinden gelen asıl insanlık duy- gusuyla her vakit “iyilik , amaeı- nr gütme, “xötülük,, ten çok ti- tiz bir çekingenlikle kendini ko- ruma yolundan yüksek bir alış- kanlığı edinmiş olmasıdır. İnsa. nin çevresinde bulunan inamlar, yurtdaslar gözünde kendi insan. lu':mın yer etmesi, ancak onun &h. Wklr e in her İşde ona tam bir güven göstermesi, ve bunun sonucu ola- Tak kendisine say&t gösterilir hir imsen sıfatını kazanmış bulunma. sile otur. Bünün tersine olarak, bütün bunlardan yoksun olan bir kimse, bem öbür irsanlar tazafırdan bor görülmüs, hem de kendi yurdun. da “yalnız haştna,, kalmış olur, Çünkü böyle olan bir kimsa her ne kadar insanlar arasında butl. niki onlardan $ değilmiş glbi çevresindeki kimse- ler ona inasnn diye bakmazlar; kendilerinden saymadıklarını ona göstermek ister bir tarzda ona Kargı çekingen, ona yaklaşılmak doğru olmayan korkulu tir yara. tik diye bakarlar, Büyle olan bir Bişinin ise artık kendi top! içinde yaşoyacak yüzü kalmun Çevresi içinde yalnız başma kal. miş, bir değer bir yer bul, kendi yurdunda yaban müş olur, Ahtlkmz insanı bu hale sokan rusu o gifatı alamııını dan edineceği — toplumsal wr_xğ edinememiş olmasından ileri ge - lir. Çünkü insanda iki türlü var. Dk göze çarpar: Biri bireysel vars lk, öteki toplumsal variik, İnta- fin organik ve ruhi hayatını yaşa- tacak olan bireysel varlık jinsanm üdeta maddi var olmasına ilişik. tir; Ve insanla tabiat arasındaki Müntsebetlerden doğar, Halbuki inagnın bu birevsel var. Jlğından başka bir de onun kep- Tamsal varlığı vardır; ve bu var iik jiledir ki insan ası) “insanlık,, dirimine, manevi hayata erer, Bıın dan dolayı insanın Tuhunda top- lum hayatmna uymak ihtiyacı çck tanlı bir kaygı halindedir. Eğer insen toplum hayatına uyamatda ruhunda hiç bir sey İle dolduru'a mıyacak bir başluk türer. Çünkü iye kendi geçici, Ölümlü vartı. nn Üzzünde onu insanböo erdi. recek, ona âdeta ebedi ve ölümsüz bir varlık verecok toplumun kendi yüce var'ığından kişinin ruhmna astladığı bu 20syal Kisiye tu sosyal varlığı cek, bu İnsanlığa erdirecek toplum ise bir takım — av ramların topundan hilesen enşin gçevredir. Toplum hayatını yaratanı ba 3a D AAA e a di ae di e el K l e li el SÜĞ inaanm insan | AN — VCTOR! Halii Nimetullah Öztürk zi, ve belli en Yaşta geleni ah'âktır, Ahlâk toplum di.- rimini yaratan dil, hukuk, -S tik gibi kurumlardan biri olmak. la beraber, bu kurumların bepsi - nin HÜstlünde, ve hepsinc egemen bir nelik alır.. Hemen hemen Ankara at yarışları Onuncu haftanın programı hazırlandı yarışlarının onuncu baf mümüzdeki pazar yapıla. caktır. Hafşanın programı — şudar: BİRİNCİ KOŞU: Üç yaşında yerli yazımkan tayları mahaua, Mezafesi 1600 metre, 1 — Kader 88 kilo 3 — Yabangülü, 585 » İRİNCİ KOŞU: (Handikap) Mesufesi: 1200 metne, 1-— Hemdem, 2- 54 3 — Karmen ÜÇÜNCÜ KOŞU: | Üç ve daha yukarı — yaşta, safkan Tagülzlere mahsus, — mesafesl: 3000 metre: 1 — Dandi, 2 — Komisari, 3 — Koncs, 4 — Davalaciro 5 — Buket, DÖBRDÜNCÜ KOŞUr Üç ve daha yukarı yaştaki safkaz arap atlarına mahsus, mesaferi: 1600 metre, 1 — Ceylântek 2 — Bors 8 — Tomurcuk 4 — Sava 5 — Alok 6 — Tarzan T — Hıuzr 62 kilo 62 545 «0 45 ”» olan tek etke | BEŞİNCİ KOŞU: (çalr manlalı centil men) insantesi: BO00 imetre, 1 — Dandi 72 kilo (Dinlelsi Satç Akson) 2 — Bittkap: & « (binleisi Faztr Kocagitney) Çifte bahlar 384 Uncü koşularda dır, Otobüs ve taksi sahiplerinin dilekleri Otobüsçüler belediyeye müraca- ât ederek yeniden zam yapılma- #m: istemitlerdir. Aynı zamanda taksiler de dolmuş usulü adâm ta- şenak istemişlerdir. Her iki müracatt da düimi en- cümende görüsülecektir. ündükmi ada d Hastahanelere hasta kabulii nizamnamesinde — değişiklik Ankara: 26, (Vakıt muhabir'n. den) — Askeri hastahanelere alına- cak ahali ve fukara hakkındaki ni zamnamenin ikinci maddesi değiş. #irilmiştir. Maddenin yeni şekli şu dür: “w— Askeri hastahane- ve 3 Mmüessese olmayan yerlerde tedav'» ye muhlaç görülen bülün ordu men supları hükümetç ve vilâyet hususi idarelerine ve belediyelere ait has. tahanelerde ve sihhl müesseselerde tedavi olunurlar ve bunların tedavi masrafları temamen nit olduğu ve kâlet veya daireleri bütçelerindea verilir.., Kvvelki gün Edirmenin kurtuluş yudönümünü kutladık, Bunun orada yapdan töreninden haber veren a, Jans, törende bulunanlar Edirmelile. Tin sevinçlerini paylaştılar diyor. (Paylaştılar) — (sevinglerine — iştirak €ttiler) şübirinin tercilmssidir. Ama uygun bir tercüme değll.. (Kederine iştirak ettiler) yerinde — (koderini Paylaştiler) oluz dü (sevincine İşti. YAK ettiler) yerinde (sevineini pay. Taştılar) olmaz, Bu da — şundandır; (ştirak eştiler)deki mâna e müt, laka Çortak oldulür) demek jisteme, yiz, Bu tâbirde (onların hal! Uo hatl. iler) mânası da vardır. (Sevin. el paylaştılaş) deyince paylaşmanız Gide canir öteki müânası gülebe edi. yor ve Edirmelilerin sevinçlerini par. lâr ve birer parçasını da onlar ar hissini veriyor. lerinde — beraber öl. dülar) demeli, Çaevinçlerini paylay. Plar) dememelj, » Jlemde “sc A a | denebilir ki bütün toplum din- nin intaalık Gdeğeri © dirimin göstere ahlâk — Ölçüsüne göre Blçülür, ve ahlâkın dışında kal. muş bir dirimde ise hiç bir nsan- lik değeri görülrmez, Çünk ) düzen Yan tek etke her şey |lâk kuraflı k Gelccek yazıda ahlâk olsylarını ve kural'aemı; göreceğiz, op i yola ko- Doğu cephesinden çekilen ( Alman - kıtaları geri gönderiliyor Bunların yerlerine Macar ve Çek kıtaları konuluyor Fransa - İsviçre hududu, 26 (A A.) — 12 Sonleşrindenberi, Almıan kıtaları Fransa'ya geçmekte ve Âk- deniz kıylarına inmekte acele edi- yorlardı. Halbuki bugün, aşyni — 21 talar görünüçe göre doğu cebhesine Bitmek özere, şimale doğrü akın et mektedir, Liyon'dan gelen yolcular. her gün cenubdan gelen Alman at keri yüklü trenlerin durmadan Şi mal İstikametine gittiklerini söyle meoktedir. Fransa-İsviçre hududu boyunda ve buradanAlmanya'yı giden anayalüstündeki Almın gar nizonlatının yerine bilhossa Avas turyak, Çek ve Macar kılaları ge- tirilmiştir. Böylece yerlerine — haş- ka kıtalar getirilen Atman kuvvet deri, Rusya'da — sima dü aa cenubunda 300.000 Alınar: müthiş bir tehdit karşısında hditten — kurtarmak Yet cephesi isiikamelinde gllmektm dir, İtalyanlar da Pranss'da — Alman lardan boşaları — yerleri doldü. moksadile buralara asker — rör mekte arele edivorlar. — © Hitler Başkuman- | danlıktan çekilecekmiş Londrü, 26 (ALA.) — Düly Si Keç gazet, emtliyetli haktan aldığını bildirdiği bir ha, bere göre, Führerin, yalnız ünva, niht Muhalaza — süretiy'e — başkı mandanlıktan çekilmeyi kabul et. tiğini harbin genelkurmav tara. fından jdaze olunacağını ve be, nün da tadile uğrryacağını öğren. mektedir. erid birs in Sow- için âyin yapıldı Landra, 26 ÇAA,) — Rütün kato lklerin ve katolik rahiplerin ıztarab, | Üü pem üi Romada Polonyalr rnhîplcı! iâFr karşısında hiçbir zaman — hissiz kalmamış olan papa'tık makamı, Ho mada Sen Piyer kilisasinda — harbis başlangıcındanberi ölmüş olan Polon yw'T rahiplerin istirahat! ruhları için rahanl bir âyia icra ettirmiştir. Polonya müakümatı nezdindeki papu vekili kardina! Kartesi, papa namına bu âyihde hasır bulunduğu gibi mit ver memleketleri — mümessillerinder masnda bütün kordiplomatik de Lulun muştür , çe Almanyadan serbest bırakılan Fransız esirleri Kompiyen, 26 AA ) — Yapdan mübadele anlaşmaları Mücibince AL, ırır)ıdıı Serbest biçakılan Pransiz an trealer, hafşa ba Şndanleri. birbirini takıten Kompi . yer. durağına girmektedir. — Dün bir haç dakikş ara ile ixl tron a: TAĞA gelmiştir, Lavait — temi Bazinyi serbest bırakıma esirleri kar sılamıştır. —— İsveç kendisi için tehlikeyi geçmiş saymıyor Stokhalm, 26 ÇALA.) — İsveç er, kânı hurbiye — retsi, mill müdatas personcli İJe ordü mahauplarına hita ben radyoda bir nutuk iraş ederek İs, Veğ nakerlerinin durup dinlenmemeğı ve hazırlıklarını takviyo etmek vazi fesila mükellef olduklarını, — çankü kıp Tzevajminin İsveç için bir takımı Mmuhataralar getirmesinin ihtimsl ba, Ticinde olmadığını beyan etmiştir. —— Az maaş alan üniversite profesörleri Ankara: 26, (Vakıt muhabirin« den) — Maarif — vekilliği İstanbul Üniversitesinde profesör ünvanızı, haiz olup bugün 70 lira maaştı bu. lunan Doöçentlerin 80 liralık müşta hak oldukları maaşı atnbilmelerinin Ve gözel sanallar akademisi tedris beyetinin takviyesi için Meclise bir kanün projesi verilmiştir. VA PEREERESıNUY rFare eti ve 18? harbi Bir Fransız profesörü, konforana vermiş, açlık — KAT Farenin yeğebÜsceğini anlalı eçiniN yavgan ve domuz etindifi ha lezzetji olduğunu söylemlik Bu haberi duyuaca, 1870 siyasi cereyanlırını hidızebdi dandırmağa çalıştım, 1870 yılımda Pruaya, Pri galya anlaşmışlardı. Avrapa | rıni karartan ve milletlere kusu dolu korkunç günler uzun siyasi müzakurelerdei vwerllen bu karar, Bulbeü G rin bir zaferi sayılıyordu, D AT dağları delinerek İçalyajlk çılacaktı. Bütün Avrupa bu İf gul, Bunun dedikodusunu idi, Üç devletin anıaşması Bgergin meseleler n Hir aeles almıştı. yük rojü Fransız Daşvekili oynamıştı. Çünkü Cüver M başveküldi ve Pruaya srzları, sulhün faydatarını mağlüp etmeğe çalışıyordu. Bu devir aynl zamanda © paganda barbi devri 16). Di slyasetlerini kabul ettirmek yusetlerine taraftar bulmak tün gayreçlerini sarfediyorli Yukurıda kaydetteiyim sulü tori Uç büyük davletin itgifi tün Avrupaya eraniyet ve! lşvin içinde Fyansanın harf Uği hayret ve dehşetle görül Bu, inanilmaz — otrşeydi. Fronts, sulhü herşaydan tâan Fransa harp İlân çtmsiğe bü olamaz, mutlaka — yalı Yıştır. Harbi doğuran — zaruretleir milşetin sayısez evlât kant ma Gdeğer mi? Bu' bambil bahjaşir ve her miltşt kenö izah etmeğe çalığır, bitaraf Fi hükmünü vermekte gecikü şa, harbin sebebini bulm Güya harbe İspanya sebet ğf tu, İspanya kraliğes; ve zedanından yedinci Fordisi İzabella tahtındaa jindirliroli sa, Zapanya tahtına Pruayül tindan — ve Hohenzesdleri" Frederik'in getitilmesini Ö tiyordu. İşte bu geheb, Frunsaya vatan evlldi - kaybactirdi Kkurtini Goyurmak için tart lamaz ollu! Fransanm, bugün #ynj d ramamasını, bütün İnsayli eder. NİYAZI Yunanistandii mihver garnızl rı takviya el Afrikaya buradaft takviye gönderili! Labü, tetinin işanet ottiğine görü şana birçok Alman kıtalı irem Üzerine memleketin | t vahimleşmiştir. Mınverif, nistandaki garnizonları ça miştir. Ayni suretle Afrilti misfandan takviye gönderi”) Yunan vapurları müsadert ÜUr. Bunünla beraber bir Yunatlıların — vaziyeşi (yflefij Yabilir, Çünkü İtaryanlarla tın zamanlarda Yi N miktarlarda hububat dr. 'Tünes güzetesinin Ttatyanlar bunu emn! xeye düşmemesi için Al leçilerin Almanyaya gidip * ları için yapmışlardır. Amerikanın 1943 $'l, inşaat prografi Nevyork, 26 (ALA) lix ve Amerixan kaynaklari f, de beraber çalıştırılmak grem — hazırlapmıştır. Bütün göyretlerini tayyast luşaalı Üzerinde toplıyacı merikallar 1043 — senosiadi | elde edilen gemi tonajınını TÜ ni inşa edeceklerdir. Bu M yar dolar gib; eflsanevi Dİf aaj olacaktır. Hersekli ÂArif Hikme! Yazar gider mi sanırsın Clkün.l kevn.ü fenhd Hek' Tasevvur 1 beşer eyler 3 Zevj. bukul olan eibet ©