Sanat ve fikir ölümün estetiği Ölüm iki cins adam için güzeldir. Bu adamlardan biri dünyayı kendi nefsi için halk edilmiş farzeden ve ni. metlerinden malrum kaldığı zaman hayatı taşınmağa değmez bir yük sayan kimsedir. Ötekilere göre ise in- san hayatı büyük idealler için feda edilebilecek bir kudrettir. Kendini bir ideal, le veren insan onun uğrunda ölümü de tabit bulur. Yazan: SADRI ERTEM Ölüm İki cins adam için glüzek- dir, Bu adamlardan biri dünyayı kendi nefsi için halkedilmiş farze- don, kondini bir ejhan telâkki edip nimetlerinden mahrum kaldığı za- man harap olan, mahvolan, idca lini tüketen insandır, Bu adam nereye baksa kondini Bürlür, gökte, ayda, güneşte deniz- da... Sevgide, saadette, mevkide, Sosyal hayatta hep kendisinin b Yinej mevkil işgal etmesini bekler, Cihanla mukayese ettiği kendi hayatı, ancak bir ejhanı dolduran Baylere sahip olarak ancak ayar edebilir. Düyle bir adanın yü- aünün hatlarında — rzlırap, felâket, Her şeyler kmuldanır, Dudakları Bâmütenahiyi hazmetmek İstiyı bir müdenin uçlarıdır. Çok defa onlar kötü hisler, elde edilmemiş Arralarm arkasından kuduldanır, Kendini cihanla mukayese eden adam kendini hissetmekle bir ka- Tıncadan daha küçüktür. Daha Ür kektâr, Çönkü vücudundaki küçük Vir suzı ona araan — bir köşesinde hir heyelân, bir yanardağ İndifarı Kİbi heybetli görünür, Küçük dertler hayata cekilmez bir işkence manzarasını verirler. Pu adam hâyatını zevkten ve duliseden ayınmasa bile gözlerinin bebeklerinde harikulâde bir parıl. | ti onun talihini dzlma ayakları üs- :uıı-,- Üüşen gölgesine şöyle anla. | barz “— Hayat nedir ki; madem ki her neteyi bir elem takip ediyor demsiz bir hayrt, elemsiz bir ne- te tASAYVuru mu:k!m değildir. Ni tin yaşamalı? Niçin, bu hayat bu yen, farif edilmeyen ve kimse ta- rafından hakkında haber verilme- yen bir âleme geçmektedir. Mistik bu dünyanm ıztırabı. ye- rine maneyi bir âlemin sükünunu | tercik eder, Mücadeleden mahrum İ urakılmıştır. Esasen — mücadelesi. zİn de manasırlığını idrük etmiş. tir, Ölüm onun için ©bedi bir sd. künm ve ümit dünyasıdır. Ölüm ona uhrevt âlemin saadetini, nimetleri. ni venecektir, —* “Ccunet” sükün içinde, insana Iztırap Çektirmeden nimetlerin da- Billiği bir ideal ülkedir. Ölümü güzel gören insan — bunların tam zaddı da olabilir, netekim, bu dün. ya Üzerinde mücadeleyi o kadar Çok sevcn insanlar vardır ki, bun- lar hayatın süküna ordiği nuda bile mücadeleye devam etmek is- terlar, $ Hayatın mutat intihası onlara bir son olamaz, Onlara göre hayat dünyanın siklet merkezi değildir. kasan hayatı büyük — idealler için foda edilccek bir kudrettir, Ken dini bir fikte, bir davaya, bir ide, ale veren jasan onun uğrunda ıztı- rabi, ölümü tabii bulur, Mansur, darağacına gülerek çık. maştır. Sokrat kendisine teklif edi len kaçmayı kabul etmemiştir, Bir davn uğruna ölenlerin sayısımı sa- | yacak yakam pek azdır, Kahramanlar, idealistler her za. Man kendilerinin İkinci bir dünya- da yaşayacaklarıma inandıkları için değil hafrzalarda — yuşıyacakları ümidiyle değil sadece bir davayı başarmış olmanın heyecaniyle ha yatlarımı hice sayarlar, Ölüm on. kadar yükü çekmeğe, bu kadar fe. Balığa tahanmlir değer mi? | Kendinde göklerden urza sukut | ttmis bir. ilâhm son azametini hisseden, fakat bu dünyayı kendi | * Yuhu için dapdaracık bir ayakkabı, | bir elbise gihi bulan — İnsan ölümü | Kealize eder, Ölüm onun icin gü. | Yeldir, Ebedi sükündur. — Ölümün Mizler'nda ebedi bir gül bahçesin- de silkâna dalacaktır. İzlrap de Hen hayatı, dikenlerin batışını duy Mayacaktır . Bir daha altında haşerelerin kı- Muldandığı, facinların — sahneleşdi- Ri, bedbahtlıkların nesilden nesle İntikal ettiği güneş zörülmiyecek, Közler bir daha ıztırap levhaları. Da takılmayacak, sükünu, ebedi sü- | künün yaşlığını ne — tahayyül ede- | tek ne de ümlt duyacaktır. Hayatı böyle gören, böyle idrük | #den adam için ülüm bir sükün, Vir sevgilinin dizidir. Ölümün dizlerine yaslanan file. zof Higesyas 2220 yıl evvel bl: Ühar sistemi — vücede getirmişti. Bu sistemin ferkalâdeliği yoktur, Bu kendini hiç bir idetle verme- Yen avare insanm sembolüdür, ©. Tun gayesini anlatmaktadır. Ha- Yatta bu cins insanlar vardır. Bun hr için ölüm güzeldir. Çünkü ha- Yat — mücadeledir, Mücadele te- Tekkidir, Mücadele edemlyen, te- Takkiyi sevmiyeon — inzivanım köşe- Sinde yaşayan İmsanlar vardır. Bunlar için ölüm hureketin zıddı- dir. İasanm şakuli İken ufki olu- Şu yalmız bir hendesi — gokli farkı değli, dünyanm en — büyük inkılâ- bıdir, Hayatı fena gören ve oaun Sükünla nihayet bulmasını istayen Yalnır avare egoist — değildir, Ha. Yatta fasavvurunu yalnız iztirap, Yalnız ihtirasları ile - varlığı arasın Maki teradi idrkktan ibaret farze- (den inaanlar da ölümü bir sükün, bir aşk, bir sevgi morhalesi diye kabul ederler, Büyük stibdatların Nüforu altında yaşayan — kütleler hallerinden o kadar murztarip, 6 kadar küskündürler ki, bu halleri. Nİ değiştirmek, bu haklen kurtul. Mak anlar İçla bir kurtuluş ümi- di olmuştur. Mistik için ölümün gürel ve tasvir edilemez bir güzelliği var. dır, Mevlâna ölürken gerinen ada Mın vücudundaki, yüzündeki nlü- Metleri bir eztrrabın değil, bir vus. | hatın bir yeni birleşmenin eseri sa- Yar, Ona göre insanm uxvi hayatın. daki birleşmelerde de öyle acayip takallüsler, öyle çizgiler hasıl o- lur ki, bir başkası bunu — çirkinlik Tar içla güzel görünür, Bu güzellik bir gaye değil, bir vasıtadır. Mü culeleyi — hızlandırmak — için merlaleodir. Bir davn'için öÖlmek — yalnız ki: tapları ve tezkilâtı olan din men. suplarmın barcı değildir. Çünkü bir çok defalar - ildnci bir dünya dan bahsettilderi halde onun bü. ler,, kitaplı ve teşkilâtlı dinlerin müminlerinden dalma azdır, Kendini bir misyon için dünyaya gelmiş farreden, kendini — sasyal heyecan içinde kaybetmeyi güzel bulan İnsan idealizmin harikulâde nümtmelerini yaratır, Kahıramanla. rın hepsi kitabi dinlerin, teşkilâtı ve kadrosu içinde yer almış insan- har değildir. Hayatta — bu cins in- sanlar bulunduğuna göre bunların hayatlarrım aydmlatan, güzelloş- tiren estelik tasavvurları da var. dır, Buradan korkakların, sükün a. rayanların, bedbahtların, ve kuh. Bombayın denizden — görünüşü; iklimin giddetii sıcağına karşı ge- niş saçaklı Avdupakârı ve yerli tarzda büyük binalarla süslü ve Böz alabildiğine vâsı, aıcağm lev- ilt ettiği hava tahlıhlarile titre - yen bir sema altında sanki yorgun uyuyan mamur bir şehir, Baz: bü- k binalarm dam saçakları hara. reli tadi? idin bir nevi sarmaşık- larla ürtülü. Limanım ağunda top mevzileri görünen müstahkem bir kaç adacık, denizdea ilk müdafa- aya hazır. Rıhtım karmealar gibi kaynığan koca sarıklı, yerli ahali- | çıplaklıkları arasında beyaz e'- ciseli ve Kaskkolonyallı İagiliz ve Bair ecnebiler güze çarpmakta, ge- len giden otomobil, otoblüs, kam yon ve Hiadistana mahsus hörgüc- 1ü öküz, at arabalardle yerlilerin lit ca dedikleri pus pus arabaları ve snire İle mahşerl bir kakıbalık de- | koru tamtinlar, Havntm siddetli | arcağına rağmen burada çök fazla faaliyet gözd çarpıyor, Bilhassa yerliler kan ter içinde pati, parıl yanan koyu renk vücutlarile ka- laba'ıktan bir sel halinde — gelip gitmede, | Zarif birer faytoncuk şekli ar- | zeden ve insan tarafından çekilen ik itekerlettli pus pus arabaları gö- 30 çok hoş görünüyor. Üğleden aonma büyük kamyon- larla sevkodildiğimiz islasyon ci- Banabilir, fakat bu hazet yaşayan N€ de onu seyredlen gihi hisset |— Ölüme kavuşan insan da biltüme. varındaki temizlenme merkezinde wt Ve sabun temizliğinden ziyade fenni dezenfeksiyon — muamelesini (i müteakip hemen Kalkütaya hare. bir | kitapları ve teşkilâtı olan dinler | Cün mensupları idealist olmak vas. | fmr balz değildirler, Çünkü tari. | bin her devrinde “gaziler, şehit- | Başiktaşta, Attariye — osddezinda 'takkallık yapan Ziyanın Bon günler. de tezgühinin üzerinde bulman ek. mek karneleri çalmmağa başlamıştır. Bakkalın zabıtaya mürsesatı üze. rine tertibat alınmış ve 18 — yaşında Muallâ adında bir kızın, dükkâna gel. diği, bakkalın meşguliyetinidlen istifa. Azılı bir yankesici yakalandı Ahmet adında birisi, dün sabah Kadıköy vapurlarından birisinde, ka, Tabalrktan istifade ile bir adamın cüz dacmı çalmış, kaçmağa başlamıştır. Ancok cüzdanı çalmanm işi farket. mesi ile beraber kalabalık bir. halk da peçine düşmüş, Ahmedi yakala . muşlardır. Yankesici Köprüalü karakoluna ge tirilirken, birdenbire bıçağını çekerek yenidba kaçmafa davranmış, fakat ayağı kayarık yere düşmüştür. Böy lece elindeki bıçak karama saplan - mıg ve baygın bir halde Cerrahpaşa hustahansatne kaldırılmıştır. Sahte muhabbet dellâlları türedi Beyoğlundu Yeşil Çam — soluğunda 1 mutasrada oturan Teodor « orda birlei, dün gece aat İki sıralarında Beyoğlunda dolaşırken. Şecef ve Da, vut adında iki kişi ile tanışmış, bun. lar kendisine güzel bir kadın bulmak taklifinde bulunmuşlardır. Teodor kabul etmiş ve Şeref ile Da vu: keadisini karanlık bir. sokağa götürmüzler, burada gıtlağına ıımı.l Tak cebiadeki 1289 irasını çalmışlar. | dır. Suğlunun karakola müracaati nıel rine soyguncular yakalananak adliye- ye teslim olunmuşlardır. ramanların ölümü idealize öden estetikleri kuvvetlerini alır, Bazı insanlar mezarlarının taşı üstümnde bile hayatı gevmeğe doya- mazlarken, bazı İnsanlar da da. ha yaşarken ölümü kucaklamış o- | Jarak yanları sira sürüklerler. Romanyanın Tanmmış San'atkârı Piyanist Madam SYLViA ŞERBESCU 16 Haziran Salı günü akşamı saat 21 de ARAY sinemasında TÜRKİYE KIZILAY GEMİYETİ menfaatine Karne hırsızı küçük bir kız yakalandı Ge de tezgühtan dir avüç karne aştr. dığı, bunları da yere eğilerek ayak Kabumna koyduğu görülmüştür. Muallâ derha! yakalanmış, ayak kabızı aranınca topuğunun içinde tam 68 adet ökmek karmosi bulunmuştur. Küçük karne hırsızı adliyeye — teslim olunmuştur. laşe müdürlüğüne alr nan yeni memurlar Dün öğleden evvel bölge inşe mü. dürlüğünde vali ve belediye reisi dok. tör Lâtfi Kırdarın relkliğinde hir top lantı yapdınışlır, Toplantıda çimdiye kadar müssbaka imtfhanlarına giren gençlere ait evrak tetkik edilmiş va 88 gencin inhası yapıldıştır. Buzila. rin bapal yüksek tahsil mezunudur, ve içlerinde bir Bayan hâkim 'de var. dır. Ayrıca, bölge inge müdürlüğüne yeniden T daktilo alınmıştır. Diğer taraftan Jaşe müdürlüğünde valimize tahala edilen daire dün ha, zırlanmıştır. Doktoar Lâtfi Kırdar her gün bu dairede birkaç ssat — meggul olarkk iage işlerini yakından takip edecektir. Altın fiyatı Dün bir altınm fiyatı 38 lira idi, KARAR HÜLASASI Üsküdar O, mükdldeiumumiliğin. den: Tayin edien fiyattan fazinya Yakt satmak süretile milli korun- ma kanununa muhalif harekette bulunduğu iddiasiyle maznun Bey. koz kazasmna bağlı Kılıçlr köyünde oturur ve mahalli mezkürda bak- kal Raşit oğlu 332 D. u İdrüs Çe- Uzkayanım Üsküder saliye ikinci vera — mhakemenince jera kolnan duruşmazı sonunda — beş lira ağır para oezasiyle mahkümiyeline ve yedt gün düldkânmin kapatsimanama ve bu müddet ticaretlen men'ine karar verilmiş ve bu kamar kati- Teşimiştir. (40188) Gazetede resmini görünce, yeul bir. eseri basılacak — sanmıştım, Belki de bu, bulunduğu devlet ka. tında bir yükselişin müjdesi idi, Evet jilk aklıma — gelenler hep. bunlar oldu. Çünkü daha dört gün önce, bir sabah işime giderken, onu Türbede görmüş, karşıdan selâmlamıştım, Ben, tramvayda, o yaya kaldırmımda idi, Silinmez bir bayretle kalkak — kaşları, kalın güzlük camları arkasında — parla- yan dost gözleri, keskin hareket. leri, hızlı - yürüyüşüyle, Salâh, © kadar hayat dolu idi, ki başka bir vey düşünemezlim. Meğer yanılmışım, feci şekilde yavılmışım, Gazetedeki resim siyuh gerçeve laşımamakla beraber, bir felâket haberi imiş, Üç gün, dipdi. ri, sapasağlam Salâhı öldürmeğe yetmiş Adam, gerçi üç günde değil üç satiyede de ölebilir, Bcel, bize ya- kamızdan yakmdır. Başlamış ve henür bitmemiş bir gülümseme içinde dünyadan ahirete göçebili- riz, Ama, yıldırım ecelin, mrakası zattürrie değildir, Şimdi, gözümün önünde Hk ta. mıdığım Salâhaddin Sais canlanı. yor. Beşiktaşta İskele Gazinosu yeni yapılmıştı. Balkonunda akşamları birleşir hoş vakitler geçirirdik, O zamanlar, Salâh “Zola,, ya sımsıkı yapışmıştı, “Rugoa - Ma. kar,, ları okuyor ve: —— Varsa Zola, yoksa Zola! Diyorda, Çok geçmeden — onda bo bağlılığın izleri de görülmeğe başladı, “Çingeneler,, hikâyesini yazdı, “Zaniyeler,, deki — keskin, porvasız tasvirlere girişti. Tarasa. da bunları bize, alçak sesle okur ve arada sırada etrafına kuşkulu güzlerle bakandı, Dikkat ederdim, Salâh, tablola- — vı, ne bir hekim soğukkanlılığı, ne de İhtiraslı bir göhret düykünlüğü ağırlığiyle çöktü, Kazanmak z0- rTunda kaldı, Kibirsiz ve tetezzül. «üz önüne çıkan işe kendin! verdi. Yargunluktan — serilip — kalmadığı zamanlarda da kalemine sarıldı. Ne kimseye sığımdı, ne şımdan bundan piston istemeğe katlandı, K Bunu, kadar, biç kümse bilmedi. Ne gariptir, ki yaşadığı müddet.. çe böyle olan Salâh, ölümüne de hiç birimizi hazırlamıdı. — Yaşar. ken, kendini kimseye — aemdırma. meş, fodakârlık — fırsatmı verme. mişti. Ölürken de etrafında endi. Beli bir hava, tehlikeli bte intizar devresi — birakmadı, “Vinyi,, min kurdu gibi, temiz ve vakarlı göz. Tçrinji yumdu gitti. Hakkı Süha Gezgin Ticaret Vekâleti Müdürlüğünden : 1fnce atın yat Bulunan — Doğan Galata — nconteliğine ve kaza — sigorla — işleriyle bakkındaki 26 Haziran 1027 tarihli Taülş olmakta Nân olunur, Dün ölümünü teemsürle haber ver. riğimiz arkadaşımız Salâhaddin Eni. Program: Bach , Liszt ve diğer büyük göhretlerin eserlerinden — mü, rekkeptir. Biletler SARAY Sincması Gişelerinde satılmaktadır. Her uğranan yerde altın mübadelesi — Resimle 'a ta istiyoruz — Maymunlar ve kuşlarla dolu ormanlarda seyahat, nihayet Kalküta... keto hazır trene bindirildiz. Bu kısa zamanda bizi seyre koğan yer- 4 halktan biri aksi tanaftan gelen bir lokomotif tarafından çiğnene- rek tüyler Ürpertici şekilde can verdi, Trende maroken — döşeli birinci sınıf kompartımanlara — yerleştik Gündüz yukarıya katlanan ranzal.- larile beraber her — yolcumun tâm manasile yatıp uyumasına erverizli şekil ve taksimatta bü kompar- tımanlarda yolcu adedince kücük vantilâtörler bulunduğundan yatı- lan yerde sıcaktan mürap çekilmi. yordu, Bununla beraber daha anart sotalrmda bulunmamıza rağ- yeen genk çoktu. Trende vapurun muntazamı lokantası yerine (kor- ned bif) denilen maamafih her uğradığımız İstasyonda altın mü, badelesi suretile temin edilen yer. M para ile bazı cerezler tedarik e- dilebiliyordu. Yalnız jfadej meram için bura. larda ne fransizca, ne de alman. €a para etmiyordu. Bilâhire iki üç ayda şöyle böyle öğrenenek pazar Ve çarşılarda alış verişde pek işi- müize yarayan — (Hindustani bad; «ilinden istifade ediyorduk. Arkadaşlardan — doktor İbrahim resimde mahareti olan bir arka. daştı. Bunsavl istasyonunda Efgan İ müslüman olduğunu selim ve- yİpP yakmlık göstermesinden anla- dığırmız bir yerliye istediğimiz yu. murtayı anlatmak için güzel bir tavuk altında bes altı yumurta rea- mimi czmek meeburiyetinde kaldı, Maksadımızı ifade edebildiğimiz için gillüşüyorduk, Yerliler de an- lâtışamrsa hayran hayran gülüşle- rile mukadele ederek (Anda) de- dikleri yumurtaları hemen bulup getirdiler, Vagonların damla tavanı arasın- d9 hava cereyanları temin ede. cek geniş mesafeli tertibat bulun. duğundan vantilâtiöelerin senrin'i. ğine bunlar da yardım ediyordu Hoş bir hava içinde derin, koyu yoşil ve baxan kokulu ormanlar ve kamışlıklar arasımndan uçup giden İren cestm ağaçlar üzerinde dal. dan dala sıçrayan sürü sürü may. mutlar ve kuşları sey- rede ede amada bir. Nağpur, Pi BÜ CEREZERİ dün kendisin! sevenlerin gözyaşları arasmmda kaldırılmıştır. Balâhaddinin tabutu sant 11,30 da Son Posta refikimizin yanındaki evim. den alınmış ve son günlerine kadar çalıştığı Bon Postanın önünde bir da» kika tevakkuf edilmiştir. Bundan sonra tabut kondisini sevenlerin ve arkadaşlarının elleri Üstünde Cağa * doğtundan Babiâliye geçirlimiştir. Ar. kadaşımızm tabutu Babaliden geçiri lrken, mühtelif Ramanlarda çalıştığı ; gazatelerin önünde birer dakika te » vakkuf edllerek onun aziz bAtıraz: Bözyaşları arasında anılmıştır. Böyla illde tabut, eller üstünde Sirkecideki paket postanesi Önüne kadaregetirli miştir, Buzada tabut, cenaze olome biline konmüş ve merasimde bulu » nanlar otobüs ve ötomobülerle arka . pour, Rarpur gibi büyük istasyon. İarda manrara değiştirerek seya- Hatimize üç gü n devam ettik. Ara da, sırada yeşil, durgun Bulü ha- vuzlarlle geniş — yapraklı b?duı muz ağaçlarnın gölgesine sığın - | miş sükün dolu sefil, türbe man. | zaralı Hindu köyleri; Hindistanın errarengiz varlığının bu mütevazı gahitleri yananda diğer cina büyük ağaçlar arasmdan, kekdeleri zir - velerine göre geniş büyük yüksek | Hindü mabetleri vo müphemiyet | esrarı saçan diğer din! bdnalar yük seliyordu . Bombay, Nagpur, Kalküta mbi büyük sehirlerle Hindistan Üslü. bunda muazzam dörtköşeli veya muststil, müteaddit minareli c& miler de gözleri ve aynı zamanda df hislerimizi yakınlıkla okşu - yordu. Yalnız bisa stilleri büsbü. tün bize yabancı yani ne Türk, ne Arap, ve ne dn Acem mimarilsine uymayan sekillerde ve fakat kenl dilerihe hâk heyet ve zarafette idiler, Bombaydau hareketimizin üçün- tü günü, banliyösü trenle Ski sant Süren muazsam — Kalküta şehrine vasrl olduk, İki saat kadar durdu- Bumuz bu istasyonda efsanevi zen Binlikleri, acayip fakirizm rivayet leri, eski ve yeni her geyi nzamct. H olan bu esrar diyarmın güzellik. lerile sihirlenen bizler için Ganjın Huğglu kolu kenarında hükümrat Kalkütayr bittabi tam manaslle temaşa mümkün olamadı. (Denamı trw 3 Bir Türk Subayının ğ Bir.nanya Hatıraları ğ Yazan : İshak Jeller wawav 2 doğacak davalarda bütün mahkemelerde müddei, müddaleyli. gahie sıfatlarile hazır bulünmak fzere Potek Türk Limited Şirketini tayir , eylodiğini bildirmiştir. Keyfiyet BSigorta şirketlerinin teftiş ve mürakabös! iç Ticaret Umum Türkiyede yarıgın, nakliyat, hayat ve kaza sigorta işlerile mepgul oL. mak Özere kanun! hükümler dalresinde tescil edi Sigorta Anonim girket ek buzün faaliye: Şirketi — bu kere müraca- namma — yağgin, nakliyat, ha. meşgal — olmak bu — işlerden Ve Üçünecü ba. ve Kanunun hükümtlerine muvafık görül Salâhaddin Enisi dün toprağa verdik Gaşlarını ebedi istirahatgühma kadar teşyi etmişlerdir. Merhumun tabutu Teğrikiye camlaine getirildikten sane ra öğle nAmazını mütsakip, cenmze zamazı kılmmış, ve burüdan Feriköy kabristanıma — götürülmüştür. — Ufulü içimizde unutulmıyacak bir yara b Takan Salâhaddin Enis, — burada, bir kaç ay evvel kaybeltiği — babasımın mezarı yanına ve gözyaşları arasında defnedilmiştir. Cenate inerasiminde — Denizyolları. Son Posta, Basın Birliği, urkadaşları naTatna gönderilen birçok çelenk, bes mea tütün gazeteci arkadaşları, De» mizyolları UÜmum — Müdürü ve umum müdürlüktea kendisini sevenler, ar « kadaşları, müdürlük erkânı, jandar » ma ve polia müfrezeleri bulunmuştur. Terzilik malzemesi tevziatı 'Terzilik malzemesinin — tevzlalına dün başlanmıştır. 'Tovziat 15 Hazira. ma kadar devam edecektir. 25 yıl evvelk. Vakı ——— 18 Haziran d17 Zeytinyağı tevzii İmşo Müdüriyeli umumiyesin” <az Ahülinin vesikalariyle — bakkallara müracaat ederek yüz dirhem zeytin yağını 175 kuruşa mübayaa — edooek, lerdir, D Pazar 18 Hariran ı 14 Haztran Cumartesi 1 C. evvel: 20 * C, evvel: 30 Tzit 86 | Hinar: d0 Vakitiri « Güümeyir döğüsi Öğle findi Akşaın Yataı Tmsak #ran Fzn BAAT 54 8.S4 1200 202 651 Vuast gö 427 ıziB veLa 1440 sr 42 gu aa ı 1614 18461 nas 210 VAKIT'A ABONE METINETZ