Kadınları Alâkadar eden Meseleler | adınlar yaşamaktan na- siplerini alamıyorlar mı ? “Hayat ! Bundan kaçan ve kaçınan kadınlar utanmalı, hicap his etmeli- dirler. Bu tereddüt yerine kai adımlar atmak lâzım.,, Bir takım kadınların o ehemmiyet rdikleri asalet kadın için hakikaten tihara vesile t 1 edecek bir şey eğildir. Fakat ki la maalesef, birçak hadiseleri dar bir görüşle görü| yorlar. Kâfi derecede müsamahakâr) olamıyorlar; kısaca anlatmak üyelim: Dünya işlerini bugünün icap ettirdiği gibi telâkki edemiyorlar. Onların bütün tasavvurları, hazır Irkları, düşünceleri ancak kendi hot- gâmlıklarmı tatmine matuf bulunuyor.) Buna mukabil erkek serbest ve per vasız bir hayat sürüyor. Elâlemin di. yeceği söz, yapacağı dedikodu onun! İçin bir mahzu bir engel değildir. Orta tabakaya mensup bir kadın, bir kadın hizmetçiyi tutarken ekseriya ona şöyle ihtarlarda bulunur: — Önlük takacaksm.. Haftada bir gün öğleden sonra sana müsaade veri-| Mabot Moseley rim, başka zaman bir yere gidemez-| ay 28iliz, kadın romancılarından (Ma.|5in. Sonra genç erkeklerle konuşma My ley) son günlerde kadınların Nb görüşmeni kat'iyen istemem. Bu- ti! dikkatini celbeden ve araların.) nt müsaade etmem... ku Mdukça dedikodu uyandıran mü-) Bu ihtarlar karşısında bittabi hizmet « #makale yazdı. Vakıtm kadın/ci kızlar isyan duydukları için çalış *sini okuyanları da alâkadar ede| mak istemiyorlar. - Ve bu “yüzden hiz- iy, Mahiyette bulunan bu maka.|metçi buhranı meydana çıkıyor. teme ve dercediyoruz: Halbuki hiç bir erkek ken * mlar hayattân azami. dertce.$ak ve yahut ir, tal j a alamıyorlar, istifade edemi- irlacda - bulun wv aklına bile ze) a *“Onlârın hemen hemen'en faz) tirm İ İ ap rı, bekledikleri şey, tasadü Pek iyi, kadınlar niçin bumu ya» Mi tallin önlerine çıkaracağı izdi-| pıyor? Diyeceksiniz. bi aşikâr ve) al Sünün içinde gizli olan (meç basittir. Kadın ya nı bilmez de ttir. Birçokları bütün kulp-londan. Yahut başk il lerle nak le müphem ve gayri muayyen |ledelim: Kadın, hâyat ler, Me | € inanarak yaşarlar. Jane: kendi İh çk kadınlar yardır ki yapacak; Bir ha | MW söyliyecekleri söz için kendi- pe ipa an, nrne bu nzadıyı düşünmeğe mec ii z Made ri er. siz hüktimler verir ve farkınd ğ . sızın merham z bir eda takınır. *a kadınım söyliyeceği söz, yap z Ye getemel olan dedikodu bazan; ( Yaşamak bir sanattır © ve bunun isi Tekâtını durduracak kadar müliçin de (cesaret r şin, her tarafını ar, br kadın buzün içi ayıp yarım) bilmek icap eder fa Tad, gün için yaşayıp yarm ; : âlem ki eninde de, sonunda du; sürükleyişine kapılmamak ta yaşamak! Târr, © halde ye, iç ve mes'çtisan'atmın — icabatındandır ki 3. : imkân dahilinde değildir. ' bilhassa bu hassayı ihraz etmekte aciz der kadin bu halde kalmalı mi. gösteriyor. İler hangi ağır bir dari halde bu tarz hayatı değiş. karşısında işi alaya alıp geçiştiriyer. İlizum var, Zira hayatta ya. mek kadın için mümkün değildir. O , * şeyi korku ve tereddüt ile höyle bir hadise karşısında o ölümler) “e a vee yapamadıktan © sonra geçirir. Bu ıstırap oyalnız şahsi ve v me faydası ve ne lüzumu o-İnefis tesirinden değil, konu komşu- İnun ne diyeceklerini düşünmesinden Bundan kaçan ve kaçınan)lileri gelir. er Ba armalı, hicap hissetlelil | Şu dedikoducu kadın tipi ortadan Muya, tereddüt yerine kat'i adım) kalksı üphe yok ki kadmlar çok daha #erepi fakıyetler ki UN ve lâkayt kalabilmek ve ani hislerin va v t benim | yok. İburdurlar, Şimali Amerika yerlileri as ve eğlencelerine, m sen de!) (diyemez. Onun) (Bazı hadiseler karşısında müstehziln ipek pijamalar | | Geçmiş Asırlarda Kadının Kıymeti | Moda pijamaları da hükmü Dn Bir takım memleketlerde kadınların değerleri nedir? | Zulu kabilesinde bir kadın üç ineğe, haydi haydi sekiz ineğe satın alınabilirdi .. Bir asır evel Rusyada da genç kızlarla genç bekâr erkekler bir panayırda buluşurlar, birbirlerini beyenirlerdi .. (Zolo) kabilesinde bir gelin dört i- Hediyelerden sonra yine hediyeler nek fiyatmadır. Halbuki bazı Avrupa'deram eder ve nihayet bazı kızlar ko İli erkekler karılarının ağırlıklarınca)caya vardıkları zaman babalarını da altına mal olduğunu söyleyip duruyor) beraber götürebilirler ve damat bu ka (lar. iyı pederi beslemeğe mecbur olur. Çingene kızlarının fiyatı Meksika | Eski Tölonlarla Kelenler karı alır. tahvilâtınn fiyatı gibi zaman zaman!larken altın, gümüş, hayvanat, toprak değişir, piyasaya tabidir. Eski çingene'xeya ev gibi şeyler verirlerdi. İâdetlerine göre, çingenelerde damatlar! o Bu yeküna kız babalarına verilen di İlk evlenmelerinde kayın pederlerine ger birçok şeyleri de ilâve Jâzımdır. İbüyük bir servet verirlerdi. Bu; dünya) (Eski Cermenler düğün günü (ağır. l k) diye hediye verirlerdi. Bu, belki Bien yeypenime PAK büyün ei çift sürmiye yarıyacak ufak bir hay. Son zamanlarda moda müta- İni gösteren ve çok canlı yaşıyan (ser. , ve Şı ve |bes ga) tâ ş arlık z haşsısları; ve 9 k:okudınlar “var: | Dent pararlığa) tâbi bir iştir. (pazarlık |. cil edebilecek mükemmel bir bilhassa sinema yıldızları zarif |la evlenme) sami ırklar arasında öte- çalirmi, hir katlan, BERİL z İkoşum takımı, bir ka A pijamalara bir ehemmiyet atfe- |denberi müteamil âdetlerden sayılırsa he ta hediye edilebilirdi. 5 a kılıç ta y » diyorlar. Eskiden gündüz öğleden |dı. Gelinlere ağırlık vermek te bazı ka| v almak Afriiek kabileleri Şe sonra ve gece elbiselerine veri- |bilelerin âdetlerinde son derece mühim | ili > lisi Z bi len kıymet artık güzel vucutları dir. Bu süretle evlenme bağları ilk gü|'* ğ z ei k e garı) nn Tai # ina p V 8 Golo Evlenme kadınla azı gece uyudukları ve sabahleyin nünden itibaren altın ve plâtin halini| Zee hemen hemen muayyendir. mâbmur mahmur uyanacakları ar er Pruna yeniliyor. denberi art ii dükim' hersbim var.) rik güzelleri üç ineğe alınabilir bu fi ijamalar yine dirilmeye başlamış | ve onlarda modanın hükmü ku: mandası altına girmiştir. İvan da olabilirdi. O günün hatırasını Bazı yahudi kabileleri arasında öte) Bu pazarlarda bazı seneler nefis Af alır. İyat bir senenin on iki ayı neticesinde ğ ; aha ehemmiyetli| * deri, Bu evlenmeden & Yetil ksa çıksa sekiz ineğe çıkar. dir. Ve izdivaçtan evvel mutlaka yapıl İması lâzımgelir: Resimde gördünüz ipekli ve turu- Bu yahudi kabilelerinde güvey, ge ncu, sarı yollu pijamayı giyen İlinin babası yanında daha evlenme.) Hayvanlarla bir nevi trampa olan bu iş Karamoja kahilesinde bir mesele nin halli için ortaya çıkarılmıştır. O vakitler cok az evlenme ve çok .az.i6- güc SAZ tro göoldyin sinema | den evvel uzun zamanlar çalışır ve her yıldızlarından (Lilyan Bonde) dır. | hususta kıza lâyık olduğunu gösterme Mütenasip bir vücudün Üzerinde 'ğe uğraşır. N z i mühmel bir surette kıvrılan ince Diyebiliriz ki yahudi damatlar, kız istihsal bir mesele şekline şokmuşlar- ipe'lilerin göze nekadar güzel İların aileleri nezdinde (bir karı ala-|“'r göründüğünü söylemeye hacet İbilmek için) senelerce hizmetçiliğe mec vellüdat olurdu. Runun önüne geçmek liçin karı almağı birkaç inek ile kabili Bir senelik yakın bir maziye gelin- ceye kadar, bu nevi evlenme pazarla» rı, rus köylülerinin içtimai hayatım da hâlâ yaşıyordu. Petersburgda böyle bir yer vardı. Orada yaz bahçesi denilen yerde sene HAAN a PRAY mem! rasında gelinlerin fiyatları ekseriyetle yem dedikodulara kulaklarını tıkamak! beygirle hesap edilir. Afrika aşiretle- giyinişlerine, SPOF- rinde babalar kızları bazı bir hayvan) Jarma ve saireye dair çıkarılan sözle| A a iğ Divle ha e Jicini, bazan kıymetlice bir kürk mukaâ»| » muayyen bir pazarında öğleden addetmektir. . Böyle hareket e-| iin de, hazı defa bir parça Tum içkisi) enç kız bir az'daha © yaşamak sonra büyük bir kalabalık olur, bekâr kudretini, hayatın lezzetini duymak|hattâ bir parca tütün için talibinim uh) e encler teşhir edilen gelinlik kızlardan kabiliyetini iktisap eder, jdesine ihale ederler! İseçerler ve alırlardı. Bu her sene tek- iğer sevmek mevzuu bahis ise o za) | Bazı Çin eyaletlerinde fakir yerliler) rar edilirdi. Bakınız nasıl!.. man da yine diyebilirim ki yaşamasılise kızları alelâde eşya ile mübadele (o Ebeveyni yahut mürebbileri tarafın r iyi bilenler, daha fazla sevimli ©-İederler, Yani kızlar oralarda havayici| dan güzel terbiye edilmiş genç kızlar p 5 Zİ ., İzaruriyenin tedariki için adeta paranın! o gün en son ve mükemmel tuvaletleri Nasıl yaşamak lâzım geldiğini bil b a | iii me banok ünsi nğ kadınlar arasında | Xö'dü vazifeyi görürler, i : le buraya getirilir. Kalabalık arasında sıgıf yoktur, Ayırmak doğru olamaz. (o Çinin Kanton eyaleti dahilinde dü- ellerindeki tuzaklarla (gümüş takım- Bu hususta salon kadmile kenar ma- günden evvelki ilk adım; ticari işler kollar, kaşıklar bardaklar ve saire) İle hallelerde sakin basit kadın arasında 'misyoncuları gibi, kız babalarına Con | cemaati mest ve mahmur eder ve avla fark gözetilemez. ing ilâ iki sterling) menfaat yöste-mağa çalışırlardı. Kadının bu vasfı hiç şüphe vok kilyen bazı mütevassıtlar tarafından atı- Nihayet izdivaca talip genç kararı şeş di aern ben hü-iy,, nı verir de bir kızı seçerse hemen ebe- tavsiye ediyorum. OOO BUPUİ Az bir zaman sonra ufak hediyele'veyne yaklaşır. Ve kendi eşyayı Zatiye 2 Te verisini , İrin kabulü başlar. Bu hediyeler şunlar sinin esamisini muhtevi defteri «kızın - manmızı: hoş geçiriniz, dedi-| i : ” ; k tk koducu kadını unutunuz., İdan ibarettir: Iki horos veya iki şarap! babasına güsterir ve kızının desti izda» Ancak © zamandır ki kadın bu dün,|kâsesi, Yirmi olas okkalık bir domüuz,| vacını talep ederdi... “| nde nasıl yaşamak lâzım gel.|bir o kutu tuzlu balık hiç olmazsa üç) ( Tabildir ki bir kızın böylece birçok necektir.. İsterling kıymetinde herhangi bir şey, | hayranları çıkabilir --ve kızı" birçak na Tetrilka numarası: 1l6 (Ve vavaşça dedi ki: tek cephesinde .. müelifi ria Remargue | — Bir gün harpten eveldi. Bir kız sevmiştim. Ona birkaç hafta evel te İzadür ettim. Bana evelkinden güzel gözüktü. Sanki şu mahlükkta mazi ta mamen tecessüm etmişti, ra birçok defalar görüşt hissettim ki... İ Başımı basama amı, Tekrar kak| dırdığı zaman gözleri ye'se gürkolmms- ta. — Artık benim için bunlar yok Ern Ben hastay | Kalktı pencereyi açtı Gece » sicak Jyildızlarla mahmul idi. Gözlerimi © nüme dikerek meyus durdum. Lüdvig| uzun müddet nazarlarını harice atfet-) ti. Sonra döndü: tebessüm etti.) o— O zaman da elimizde Ayhendorf| İ | bir tavırla m mam mam? genç seçebilirdi.. Lâkin ilk evvel kara erleri olduğu halde gezdiğimi! (— Efsanedeki yeşil esvablı İanrilrını veren her şeyi kazanır. Akşam geç zi hatırlıyor musun? ile Jüdiri hatırlıyor musun? vakit sileler arasmda bir meclis kuru- ki Fikrinin başka bir maceraya girdi Başımla tasdik ediyorum. lar, ve hediyeler kararlaştırılırdı. Da. ğini görünce sevinerek cevâp veriyo.) o — Fakat sen kahraman Mölderlini rum: diğerlerine tercih ediyordun. — Evet hatırlıyorum. . Ernst. . Ya- Kâdvigi tatlı bir sökün istilâ etti. zın sonunda idi. Sumimane devam ediyor: | 3 r detasında bir kirpi bulmuştuk.| —Ya o vakit ki projelerimiz? Biziten sonra genç adamın tzlili istikbali Yüzü tebessüm etti: asll ve İyi olmak istiyorduk. Hakikat-| kendisine bildirilir, kendisi tebrik edi. — Evet, yıldızlar, sedi-|te ise ne olduk? Betbaht mahlüklar) tirdi, yelerle bir efsane tasavvur o eimiştik.|değü mi Ernst7.. Yanyana pencereye | Kız alım satımı bugünün, yirminci Halbuki trene binecek paramız yok-|dayanıyoruz. Rürgür kirez ağaçları) ası, idenlinde yoktur ve olamaz. Bu- tu... Lüfvigin yüzü gittikçe şenleni-)nm dallarına sankı asılmış bulunuyor.) yor. Aldı tesiri ile adeta) büdvig diyor ki: eli karsreği e Tİyer MEZ — Akşamları kadınlardan da bahis) <Peyce para döken ve (satın alsaydım 855 öktieşink, İacılmış olurdu. bu kadar para gitmezdi) diyen bir kı E | Rüzgür hafifçe esiyor. Dallar tit-'sim çingenelerden maada bütün çinge i İreşiyor. Bir yıldız düşüyor. Saat ge-'ne kabileleri arasında iş hâlâ berde- Tebessüm ediyor: g* yarısını haber veriyor. vamdır. Ve yasiyor, (Bitmedi) i ha doğrusu kararlaştırılan kızın fiyatı idi. Bu mecliste kavgaya benzer birçok İçekişmeler olurdu. Ve karar verildik- İnunla berâber karılarına ağırlık için