9 Eylül 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

9 Eylül 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

O ande başi yuğmağı i. Bir kürek “dolusu kömür, kafama indi. Kömür karıştırmakda. meşgul olani ateşçiye amdiyani tavl etmesini “bağırdım. Eğer uzun “müddet devam ederse kömür altindi boğülücaktım . Ateşçi makinelerin © gürültüsünden bir şey duyamıyordu; orada olduğümüu güçlükle fdrketti, Anlaşılan bir cehennem &açkınını. andırıyormuşum. Adamcağız beni görür görmez haç işareti o yaparak kaça. Hadisata' intizar ediyor: ve “Bakalim Belki biraz rahat ederim; diyordum. Az sönrü “Öyürünüldüğünü “duydum. Narin yapılı “Biri sol eline de bir. cep lambası oldüğu halde anbara indi. Bu gelen, kömürler. arasinda “beni güçlükler seçti . Fürkedebilnce © yakama yapışarak Obeni (güverteye sürükledi. Bu adam“ İkinci © süvari imiş. Bana o balitiye- İlerce o sümmettedarik Sarf olunan güzeli” sıferirr oltüdu Neden sonfa veziycur anlat tarak beni türmesini oldüm, Fakat hidderlenmişti . Vapura kaçak girmiş olmakliğimı affetmi- yordu. — Gemiyi durdurdu, denize bir sandal indiri, « tekrar karaya, » sevkedildim. - Bitaptım; yorgunluktan ölecek sogibi idim. Neden sonra ““Dablen , in © evine * avdet ettim. Bir. zenciden ziyade siyahtım. Cüz'i temizlendik: ten, sonfâbir torba, saman üstüne düştüm, ve . kendimi bilmez bir fnlde uyudum. Yirmi dört saat kadar uyu- seuşam, o Uyandığım. zaman dinci. sabâh doğuyordu. Fski Cesaretini tekrar iktisap et Mmiştim. İlk düşüncem şumm: takadan kapağı atmak oldu. Danimarka. sahilini bir san dalla geçmek fikri mecnuna- nesine kapılmışum. Bunun «için. sahildeki gayri müstamel bir: sandala göz diktim. San. ,odala atlıyarak açıldım. Zaman ve hava teşebbesüme müsuit idi. Arte muvaffak olacdğımı - sanıyordum, Fakat Penimar. “ Karsibilinde; içi Tanimarkalı gümrük memur ile dolu bit küçük zabıta vüpufü gör. © Godüme Beni Bekömekre Olduk “ldnnı ve Karaya çikminklip. ma cani olsciklarni önle. “dım, Roş yere“ yorulmamak için geri döndilm. Daha rikriben bir halta “Göceburg, da serseri serseri dolaştım. Buradan yakayı sıyır- mak için ilk vesileyi"ntaştı nyordum. Rıhumda “İnçe, #sminde büyük bir vapur bağlı idi, Bu Yapurun “Lü- bek, e İşklöceğini öğrendim. Rıhtımdan © vapura binmek için mevcut ihümaldu göz den geçiriyordum. En hoş © ve'en müsait ihtifiyibı kor. veriz ediyordum. - Nihayet büyük” bacanın etrahmda üç metre irtifânda madeni bir istivane bulundu. günü götlüm. Büca ile bu istüvane — arasındaki — serbes mesiede saklanmak müm. dün olâcağını o besapladım Burada ber Halde soğuktan müztâtip “oltuyacaktını Azi- metten biraz evvel dos ve akrabaları ile vapura giren yolduküra. “Dançiğ,e gö | ricaya müvaltak | sön derece | kıralı Aleksandr Zubkofun hatırat kömür | ret tatbik olunmıyardu; Za'i miötsizce' içeri girdim. Merdiven Dinde bir memur zannederek içeri yirmekliği Kârışmıadı.. Bu sefer yaklaşmağa teşebbüs ettim, ve kimsenin farkına varma dığı bir sirada istivanenin üzerinden: atladım; Bü'mevki rıhtımda görülürken, öldü Kundan giizel zanhediliyorde. Oraya: girer "girmez errafirm bir “az dul bülütü Kap» lid. bw toz.duman alttaki Kazan odasından çıkiyordu. Vaziyetim acıklı idi Faks bu sırada “İnceç yol çık mıştı; biraz cesaret iktisap ettim. Vapurda © geçirdiğim bir gecenin, hatırası o ebediyen difpağimda 'merikuş Milacakn, Bu-Kadarelim birgece daha düran bacaya İ geçirdiğin © Hatırlamıyorum: Açık “denize çıkar çıkmaz Şedit bir firtina “Zihur Gti Ne vüziyde - alırsam alayım gene dalga ağzima gifiyordu. Bandam başka olduğum-mev- kün Zemini yakıcı bir hal almıştı; eğer su tabakalarının tehscümü olinasaydı şüphesiz. şu kızgın saç üstünde za» racaktım. Açlık ve Susuzluk Üzerim- içimi kemiriyordu.. deki cüzt tütüm » Kullanılacak — halde Yavaş yavaş kendimi yese kaptırıyordum; deli olacağımı sanıyordum. (Bitmedi) Dardltünunda İM linkli ÇÖsts tarafı inci sayafimızda | Dirülfünüt bütçesitin. fa- külteler tirafından: tetldikina başlanmıştır. - Eylül. sonunda divan tarafından tetkik edi- Jecektir. — Tıp fakültesi program- larında bazı; ıslahur yapıla | cak? — Evet Tıp fakültesinin bilhassa son sınıf deşslerinde bazı. tadilâr. yapılacaktır. Bur tadilâtta istihdaf o edilen gaye bilhassa tibbi ve seriri derslerin tatbiki mahiyette olmasını temin etmektir. Ankarada tetkikat Bundan bir müddet evvel Ankara ve havalişinde- yapı- İnh tetkiki'arz meshisite ye- niden başlatacaktır. Butet- kikada meşgül » olan Fen-fa- kültesi 'erztydt muallimi HA- mit Nafiz ve:Malik beylerle Edebiyat fskültesi- jograiya Tenmi “müderris profesör NE: Şapu | biç bir'fe Bulgar takım İzmirde Altın Ayı yedi İğmir,, 8 (Vak), — Bot, | Altın aya iki sıfırla galipigeldi göllerden birisi. ilk. devrede oldu. Altin ay canlı idi Bir kaç firme kaçırdı. Mulgarlar ikihci devrede çok fsiklılar. Tevfik Bey Ankaraya gitti, Gazi ciftliğinde tetkikat ya- pıyor Ankara, 8 (Vakıt . Töle- mesudu gezerek Gazi Hz. ne ârzı malümat eynek üzre tetkikat yaptı. Sıhhiye müs- İeşarı Ankara, 8. (Vakıt Te- fön) — Şimdiye 'kâdar müsteşarlığı vekâletle idare etmekte olan Sihhiye müs- teşarı Dr. Hüsamettin B. 1 eylülden itibarsn mezkür müsteşarlığa esaleten tayin Gümrükler umum müdürlüğü terile o müdürlüğüne . birinci sınıf müfettşlerden | İsmail müdürlüğüne üçüncü sınıf müfettişlerinden Seyletdin B. | ler tayin vin edilmiştir... Hariciye ce ticaret * müdürlüğü Ankara, 8 (Vak - telefon) — Hariciye teşrifat umum mü- dürlüğüne tayin edilen Füat |; Sinisvi Beyden © tökilal eden ticaret işleri müdürleğüne sabık İarliye > memurlirmdin.. Baha Şemsettin B, B, tayin, edilm edilmiştir, Konseryatuvar 'Tetkikatıma dövam ediyor Erzincan, 9 (Yuki Kön- Setvatuvarin retkik ( heveti dün Fercandan buraya geldi, bugün köylerde bulunuyorlar, yarın buta hapisanesinde “ça- hştr ertesi: gün Kemalin ha- teker edeceklerdir. Teyet, mesaisinde halktin hükümet, maarif erkânından pek: çak yardım görmektedir. Umum. sular müdürü Ankara, 8 (Vakıt “telelunla)— ali sular umum müdürlüğüne Nöfta tün müdürü mühen- dis Fehmi B. tayin ediliaiştir. bugünlerde Ankaraya ede (Yeni Maliye müfettişleri ceklerdir. Istilah © encümeni Kulah ehcümeni mesaisine devam etmektedir. A harfine sir ndesai ikeğel " edilmiş ve Ankataya gönderilmiştir. Ankarada bu fişleri tet- kik eden Dil heyeti ıstılah ericümeninin. mesaksini takdir etmiş ve Derüliğnuna. bir tekdirname göndermiğtir. Beykozda bir eğlence Beykoz Fukaraperver ce- miyeti eylülün 13 üncü cu« ma günü Beykoz parkinda büyül bir sünnet düğünü tertibine körâr vermiştir. Eğlencenin mükemmeliyeti- ni temin. için zengin bir program tertip edilmiş ve fedakârlıktan çeki- Ankara, 8 (Vakıe- telefon)- Maliye müfettiş müavinlerin. deni Faik, Celi Sal, Hakkı Kümil, Âli, Lütfü, İsmail Se mih beyler dördüncü sirf müfettişliği tayin edilmiştir. Ankara Vali muavini Ankara, 8 (Vakit - telefön) — Ankara vali muavinliğine İP tülhakkı beyin tayini Al tas tika iktifân etmiştir. Nakit müdürlüğü Ankara, 8 (Vakıt- telefon)- | rl. vekili Dünde teftişlerine devam: etti İktisat vekili Şakir Bey dün de teftişlerine. devam. etmiştir. *Şakik «Bey :.dün. sabah Sanayi bankasını. ve bilâ- hare Ticaret ve zahire bor- sasını ziyaret etmiştir. Bankada müdür Sadettin beyden bankanın faaliyeti ve fabrikalar hakkında ma- lümat almıstır. Borsada la- boratuvar ve borsa mab- sulât müzesini gezmiş. sey- yahlar. ils o mekteplilerin müze İle olan derecei 8-| lâkasını sormuş, ezcümle demiştir ki: “Müzeniz şa- yanı istifade bir hale gel miştir. Buradaki nümune- lerden ticaret “mektebine de verirseniz iyi olur. Mem- leketimizin. istihsal kuvve- tinin derecesini (gösteren müzenin. — inkişaf ve tevsi şayani arzüdur., Şakir B. buradan çıktıktan sonra Ticareti bahriye mü- düriyetihe. gitmiş, - bir. saat kadar müdür Zeki Bey ile görüşmüştür, Vekil bey bu sabah - hayvan borsasına gidecektir. Telgratanede Hakkı, İstanbul. gümrüğü baş :di Dün: sabah 8,15 te İstarı tanbul postanesi arkasında bulunan resmi telefon telle- rinin. birleştiği direkten yangın > çıkınıştır. Yangın bir kutu içinde; toplanan tellerin kontak yapmasın- dan ileri gelmiş, 21 res- mi telefon teli yanmıştır. a süratle yetiştiği için yangın başka. yere si- rayet . etmeden söndürül. müştür. Resmimiz yahğın esnasında abnniştir. ; lirası İngiliz lirası dün sabah 995 kuruşta açılmış, öğleyin 1000 “kuruşta kapanmıştır. Bu tereffun dün İzmirden biç kambiyo gelmemesi be, tur, sebep, olmuş! Reşat Nuri B. DM encümeni azasindan ve kiymetli“ ediplerimizden Reşat Nüri Bey dün Anikâradan Şe- hirimize “gelmiştir. ede yarışında İngilizler birinci bank 8 (AA) nayder yarışını İngilizler kazanmıştır. Vösati sür'at saâtte 330 mil idi. Biri İngiliz diğeri İtalyan olmak üzere iki tayyare müsaba- kayı ikmâl edemeden ka- raya inmek mecburiyetin- de kalmiştir. “M. Nadolni Hinden- huzurunda Berlin, 8 (AA) —. Rek cürbur bugün Almanyanın Ankara sefiri; Mk Nadolmiyi kabul etmiştir. zi Mekt deplerde Yeni kadroda terfi ve tebdil edilen muallim- ler kimlerdir? Yeni: mektep kadrolatın- dân bir kısmını dün neş- retmiştik; Bugün de diğer birkaç mektebe ait olan kısınını dercediyoruz: npaşa mektebinde Türkçe muallimi Sedet B. Cümhuriyet orta mek tebine nakladilmiş ve vazi- fesi lâğvedilmiştir. Tabiiye muallimi Apturrahman Zeki B. Gelenbevi orta mekte: | bine nakledilmiş, yerine Balıkesir kız ortadan Mü nevver H. tayin edilmiştir. Fraasızca muallimi Şefik B. Üsküdar ortaya nakledilmiş, vazifesi lâğvolunmuştur. Beden terbiyesi muallimi Nihat B, Davutpaşa orlaye naklolunmuş, vazifesi lâğ- vedilmiştir. Muallim. mektebinde Müdür Mahmut B: “orta muallim müdürlüğüne 'nak- edilmiş, yerine © kız mu- allim müdürü Nuri B. tayin edilmiştir. Muavin ve tabiiye muallimi Cemal B. Bursa lisesi müdürlüğüne ve tabüye muallimliğine ta- yin edilmiştir. Talât B. kız muallime nakledilmiş, yeri- ne kız muallimden Naci B. tayin edilmiştir. Muhdes Türkçe muallim- tir. Fizik muallimliğine, mü- ) dür Nuri B. tayin edilmiş- tir. Davutpaşa orta mektebinde Müdür İzzettin B. Kaba- taş lisesi cağrafiya muallim- liğine tayin edilmiş, yerine Erenköy lisesi müdür mu - avini Ferit Zühtü B. tayin olunmuştur. Türkçe mualli- mi Sait beyin uhdesinden şube Türkçe muallimliği alınmış, Oo yerine (o Maraş orta mektep sabık Türkçe muallimi Sait, coğ- rafya muallimliğine Üskü - dar lisesi coğrafya muallimi Rauf beyler tayin edilmiştir. Tabüye muallimi Arif beyin - ühdesinden “dersi alınmış, yerine Vefa örta- dan Ademi B. tayin edil- miştir. o Tabiiye muallimi Şemsettin B. Cümbhuriyet ortaya. nakledilmiş, yerine Cümhüriyet ortadan İhsan B. tayin olunmuştur. İbsan beyin. ulidesinden o beden terbiyesi muallimliği alın- mış, yerine Gâzi Osman paşadan Nihat B. tayin edilmiştir. Millet mektepleri Millet mektepleri “bu 'se- ne daha vâsi mikyasta ça lışacaklardır. Mektepler hör tarafta teş- rinisani iptidasında açıla- cağından Maarif vekâletine faaliyetle | hazırlıklar oya pılıyor. Vilâyetlerin bülçe- İleride bu husus için tahsi- sat konmuştur... Yalıvanın hari haritası tramvay (o battının esas merasimi dün Başve» kil İsmet paşa Hz. tarü- fından yapılmıştır. © Âli iktsat meclisi azaları dün-Haydarpaşada bir içtima yapttışlardır. & İngiliz lirası dün 995 Kürüşta açılmış 1000 kuruşta, kapanmıştı. G İktisat vekili Şakir B. dün Sanayi bankasını, Zalire Börsasian. Ticareti bahriye müdüriyetini tef- tiş etmiştir. Me e yy (Üst taralı 1 inci sayıfamızda | NMaamafih son karar NE Ve- nizelösun Atinaya avdeinde | verilecek, (0 zamana kadar gemiyi tetkik ve muayeneye giden miralay Pupaleksopulos heyeti de raporunu göndere miş olacaktır. Atina, 8 Taemnoszuh- Jesinin tamirat bitmiştir. Kılkaşla beraber. denize” açıliniştr. Yunan hükümeti Pire sahil bataryalatını kaldırmıya kas rar vetmiştir. Atina, 8 Çânek) — Ci- hevredeh * gelen ve Yünan heyeti mürahhasasının efkâ- “riya tercüman olan relgrafla- ra göre Yünanistan, Yunan adalarına bir cecâvüz vuku büldüğu tkdirde İigifcereden himaye v vaddı ahin, Hekimhana. Saray kaymar. kamı Necati, Saraya Düz- ceden Orhan Sami, Akşe- İzzettin beyler tayin edil. mişlerdir. Antrepo Komisyonu toplandı Antrepo komisyonu dün saat beşte ticaret odasında ilk içtimamı yapmıştar. Komisyon ticaret. odası ikinci reisi Hamdi, Liman şirketi müdürü e oda meclisi azasından Murat beylerden mürekkp- Timanının oslihi ve antrepo buhranının bir | düha. tekerrür “etmemesi | “için lim şelân tesbit edecektir. j vaz'ı | yg Gani ve İl. tir. Komisyon i ikinci içtima- İ binâsının temel atma me- râsimi. yapılmıştır. - Baltık filosu: sonbahar. talimleri- ne başlamıştır. © Finlândiya bandıralı bir vapur batmıştır. İçin- de bulunan yolculardan 80 kişinin akibeti meç huldür. Rus - Çin münas&- batındaki, gerginliğin iza- lesi beklenirken son tek graflar bu gerginliğin art ğ makta olduğunu vermektedirler. haber; Küçükçekmecede. Deve bağirtâni - yokuşunda Çek- mecey& ait bir kamyon İs- tanbuldan giden bir oto- mobile, çarpmış, otomobili devirmiştir. o Ötomobilde bulunan bir tenekeci ile bir nalbant yaralanmışlardır. İnip siene- ZA Sml Sy Adliyede Bugünkü muhakemeler Konyada intişar eden bir mecmuadan naklen “ Alev Yağmuru ,, . serdvhâlı bir Şir neşr eden Hareket gaze- tesi aleyhinde ikame” edilen davaya bugün devam edile- cektir. Geçen. celsede bu şiiri. yazanın. bir talebe oldu- gu ve oradada hakkında dava edildiği arılaşılmış iki dava evrakı (o bitleştirilmiş ve şiiri. yazan İle mecmüa sahibine -celpname gönderi! mesi Kararlaştırılmiştı. Rugün- kü muhükemede bü maz nünlar dinlenllecektir. Bugün, . petrola Okolza yağı karıştırmakla maztun olan 35 bakkalında muba- Kemelerine. devam (edile r. İrtişa tahkikatı Haber âldığımıza (göre irtişa tahkikat evrakının tet- Kikatı bitmiş ve evrak müs- tamikliğe ide edilmiştir. yana Sinekli Ferit B. Şehrimizde mezunen bu- Tunmakta olan Londra se- firi Ferit Beyin münhal olan meb'usluklardan birine namzet gösterileceği kuv- vetle şayidir. —ee— Tarih encümeni Tarih encümeninin ita emri gelmiştir. lir. Maaşları bugün verilecektir. ziyaretleri Hariciye müsteşarı Nu- man. B. dün hariciye rae- muru Hakkı beyi iğ etmiştir. Ekmek, a imiz ,5 kuruş ll 1 | | l