KIRAAT Mensesasssssssessss Kıskanç koca ile kadın hik börtü mah nuhamından ma Bundan aktem deli ikanlı ile hir gün ava çıkuığın- 4 merkumun par ına gelen ağında Yüzügünüze benzer bir yü sizin ük ol- NiğUNU asla memul etmediğimden aceba delikanlı ile gizli bir ülfes niz yi var diye bir vesvese ge- girdin, dedi, Karısı kemalı taaccüple: — Aman beyim, insan insana VEDZİYOPda yüzük yüzü Möz miş cevabını verdi. Bu vukuat üzeririden bir eyyam geetikten sonra delikanlı bir gün Yi kendi. hanesine ziyafete da- Vel eli, iç benze- e musahebetlen son- tanı çıkıp bey sofaya olur- ukta 06 baksin? kendi kar * vakıt giydiği elbiseden baş- İF elbise ile kapıdan içeriye ie yanına oturmaz mit Bey reyi görünce şaşırıp fikrins n Şöyle bir hesap getirdi: Pa, > Canım bu kadın benim ka- dir, Lâkin haremden çıkıp bu- YA hâsıl geldi? Demek ki geçen nkü yüzük gibi bu kadın dahi d Dim kürü behizeyen bir ka- r, alan bu tevile kalben asla mut- in olamayıp delikanlıya «Bu ka- | ia » kimdip, diye sual etti. Deli- iliş kadın bende- bu gün ha- davetimdemki “sebep ise a tensip ettiğiniz tâkdirde o- gil &tmemdir. cevabim ver > Efendim, bu İ Mişanlısıdır, $ ey, Pak alâ oğlum, senin müna- gördüğünü ben de münasip ün diyerek nikahâ razı ol- 1 ilân etti. Fakai bir türlü am rahat edemedi inden ta- Ayrıl rasında bir vesile bulap Ve “karısını görmek üzere vak ' Sita ap etti, Karısı dahi ol- H elhi, Na, Vey, Di hukuk hakimliğinde mevkii hududu Şarkı mal Mı Mey & ieyüt dere, at üç dönüm tar bap hane Şarkı tarikiam. Şimali oğlu dimalık o Şarkı Hint Davut Efendidön İshak oglu üç dönüm tarla: Ve mevki ve hududu "y cenin, Muncurln köri *k azılı inden k oğlu ide ma Milk, olanların “ögg e *meye bi dl, ri lâzımdır. e Sat Ondur. ilan öğ Atar, selerini de; »ğistire rek bey- İ Abmet oğlu Hüsmü Carbı ve & »met ve Mehmet, Garbı dim hendek cenubu Sâlih oğlu Ah- met ile mahdut 30 dönüm tarla: A Durduya geçen tarla, Şi- mali Musa oğlu Aptorralıman. G kel Hasin oğlu Ahmet Cangot sas vekilleri Mehmet Ali Muhakerğ “ gönü seven N a e den evel dairesine yardı. Bey ha- remin kapılarım açıp odadan içe- riye girdikle karısını pencerenin önüne oturmuş kendi. işile meş- gul gördü ve kendisine asırı mu- ibraz ederek: — Affedersin sultanım. Bu gün habbet nişanesi gene senin günahına girdim. Diye vak'ayı anlatınca karısı: — Aman beyim, insan insana benzemez mi? Hem benim mah- bus bulunduğum dairenden ha- rice çıkmama inikan varmıdır. Bu günlerde ise bir tahammülsuz ha- yala sırf aşkınız için rizi mem yösler- yetmiyormuş gibi benden şuphe, edip günahıma girmeniz sık sık vuku buluyor. Diye niyaz ederek sladı. Bey ise bu sözlerden sonra tamamen ka- sadakatine inândı. “Aradan bir müddet geçip delikanlı bir gün beyin huzuruna çıkarak düğünü- nü memleketinde yapmak üzere ağlamağa bi rısının beyin müsadesini niyaz etti. Bun- dan başka ayr sını “görerek nasihetle bulupma- sını da rica etti Bey ise derhal delikanlıya isles diği izni vererek nişanlısına “da dediki: İşte artık siz ahı olmak diyorsunuz. yim seni kızım sakın gönlünü delikanlıdan başka kaptırmıyasın. Ordan kız ve delikanlı araba- ara binerek iskeleye indiler ve oradan bir gemiye rakiben uzak doğru üze g bu kimseye gözden nihan oldular, Bey akşam olup hareme gel- dikte karısın evde bulamayınca aklı başından gitti ve ne yarlaya düşmüş olduğunu anladı, Çifaide ki kuş kafeslen ucmuş ve gitmişti. Bu yak'a üzerine bey aklını zayi edip müddeti ömrünü perişan bir halde tim ui aranede geçirdi. Tkiralık imalâthane İstinyede deniz kenarında Kâin! muattal imalâthane kiralıktır. Küçük sna türdeki ŞE ubu kile 4 ve üzerinde sese için pek elverişli depo için dahi kabili Foca Yakup istimaidir. Galatada Voyvoda sokağında yan hanında Bomöntü şir- Mustafa | keti müdüriyetine müracaat, Meşhur şair Eşten eserler ski harflerle Kitap halinde çıktı ile mahdut tarlalar ve ha- lu İsmail Halil karsı İ a bir baçtkvay Fiatı 128 b VAKIT NAS «har larımız sarıyız? Renklerimizin değişmesine sebep nedir ? zamanlar bu kılların faidesini bir düşününüz . iyor. Onun icin bize artık kil okadar müfit görünmez. kolaylıkla anlarsımz . Bugünkü jimnastiğin gayesi nedir? Almanyada tahsilde bulunan kızlarımız Selma ve Azade Selim Sırrı Hanımlar ördüklerini size anlatıyorlar — Mektebinizde var muedır vE RE 4 Ana Herem mektetinde tahsilde bulunan Selma ve Azada Salım “ei Maniler eden terbiyesi ünladi Selim | © Wethalde Sırrı Beyi Almanyada tahsilde | cevaplar bulunan kiymetli kızları Selma ve | olacakur Azadedi at almak için ı hemşireler : snalleri- ziyaret etmişik. Be zi on | mizi ceyapsız birakmadılar. Dün gön Kadar evel yapılmıştı, Mizi | kü posta ile solduğumuz slle- veşuş bir çelire ile kabul deden i tin cevaplarını aldık, | Almanyı verdikleri daha yakın onların hakikace irüfkar üstat onlara dair “sorduğumuz Suallerimiz şunlardan ibifctü süallere | yalnız iş | | | — Mektepimiz kadr mukabele etti, #amands ikmal edili Adreslerini — vereyim, 9 — Mektebimiz rinizi doğrudan doğruya kendi. | seslere (hükümet lerine sorüniz. ier'dum edilir va: şu“ cümle zl gibi mües tarafıdan saalle Bir insanın veya bir hayvanın derisini bir mikroskopla tetkik edersek. görürüz ki cilt de- miz şey tabaka tabaka birleşmiş bir takım kücük hücrelerden yapılmışur. hücreler o arasında o renk bir imadde vardır. İşte bu maddenin çokluğu ve ya azlığı insa- Bu verici un rengini tayin eder. Beyaz ve sarışın kimi - selerde bu renkli madde gayet azdır,esmerlerde ise çoktur. Cildinde bu rengi veren madde çok olan az olanlar kimseler esmer, sarışındırlar. Bu maddenin az ve i de değişir, Tırnaklarımız neye yarar? ibi faidesi kolay görünen ya çokluğuna göre cildin ren“ Saçlarda urnaklı şeylerden değildir.Başınızdaki saç neye Başımızdan maada vücudumuzda da killer var- dır, Bu kılların faidesi nedir. yarar? ve kıl vücudumuzu soğuk ve sıcaktan bir himaye Saç korumak için tabiaan yaptığı yasıtasıdır. netekim soğuk memleketlerde ya- şıvan insanlar çok kıllı olurlar. İlk insanlara bakılırsa çok kıllı oldukları görülür. Elbisenin henüz mevcut olmadığı Bugün medeni insanlar bin bir çeşit elbise Fakat hayvanlara dikkat ederseniz tarzı hayatımızdan alma hareket ler kullanır. Talebenin o andeki hal ve ihtiyacatına uymağa çalışır. Meselâ muhtelif tarzda koşmak, atlamak, yuvarlanmak gibi: harc kedet'dir. Bu terbiyenin gayesi Bu günkü insan çok mahmuldür, Bedeni fikir ve fubu arasında nofmal bir mmuvazene yoktur. Bu muvazensizliği ikiye ayırıyofuz; 4 Bedeni mahiyet: Fazla in Kişaf bulan Çorgan)lafa karşı (sörle, nefes, ve sinir gibi or. filen ganların ikmali) M. Ruhi mahiyeti Bunu da ikiye ayırıyoruz: 1. Kedini kabiliyetsiz görmek, ve bedenen kâfi derecede gü- zel görünmek, gibi hislerdir ki haraketlerin hür ve tabii olma- sına manidir. 2 Korkaklık Cneselâ düşmek, çarpmak, atlarken takılmak gibi) Demek ec. çok sleriniz neletden iba- fetir? $ — Mektebimizin ve gördüm rbiyenin gayesi nedir? dö- astiğin maksadı, an ula ne zam ve döndüğünüz yapacaksınız? Selma ve Azade Selim Sırı Hanımların cevaplarına & evel teşekkür ederiz Efendim; On altı aydır devam eitiğie miz Anna İleri, tahsil müddeti senedir be olarak yaşları 18 le 30 a Yse mezunu kızlar ulınir, Berlinde beden. terbivesile uğraşan mektepler, hükümetten maddi muavenet görmezler. Hü- kümetin vegine vatdımı, mekte vetdiği | diplomayı & ermesidir. Bu mekteplerde e pek azdır. Mekin zde yn dersler; evveli; bir tarafın iha ve dis get tarafın fazla inkişafı arasında diğer m bu ruhi imanlleri azal neyi bulmak ve 2.Dünkü maniler insani, vücü- dunun hareketlerine Karşı em- liğe sevk eder, bunun da neticesi, fikir ve beden daki bü Fabıtayı uyuştulması. dır. Bu hisil uyandırmak, beden, tuh, ve fikir arasnda bir ahenk vücülda getirmek bizim yaptığı” mektebind arasın. bin mız jimnastiğin gayesidir. Biz şimdi burada üçüncü se - birirmekteyiz. il nihayetinde imtahanımızı verip birinci teşrinde tekrar İstanbula döneceğiz. Niyeldimiz bir müss - mesteri Beden terbiyesi, esi, Tesim, spor, VE ii #mestef'den itibaren de vardır. Mekteplerimizin giyes Bizim Şimnüstiğimiz. sahile ha 5 Teketler o tmunaz. - İlet günkü #ese «çip hususi surette çalış - maktr, $. ve A, Selim Sırrı