Sahife 2. e b nasını Görü Kızını Al ge (Ulusal Birlik) Sancakta müthiş bir sui- kast hazırlanıyor kar, çakır keyif: bile 'de- ek nib; u alır bu- la bel Dühat “kuvvetli in 7 ei ülenil. diyorsa da ıle, i Dasla. ai baş vuruyor. yor mu, yal. e mu, onu avlıyacak, kırıyor: — i kere karşıki duvara sı a arlai d nü öndeki “küliüğü il rü bu kadar arbededen Muş, şimdi de üç buçuk en eli ayağı bırakmış Se saatlerce fırfır evlevi devrişinin, pol- oka m yan kokananın, yi fırıldak gibi devreden canba- ile, böyle bir m bo: yacağı tutar. Allah muini olmuş diyelim, A rd. E& en, mü © Paşa öfkesinden ei ıyacak: i ğazlanıyormuş gibi ie sesle ği gene ortalığı çınlatıy. — Paşaı sarhoş değin) nah çak; dından paşam a ie © diye ba; 5 Bu lr Çakır Ağşe çiy pr bir derecesi vardir güzelce söylüyor, dei e ». rabıtalı olarak çakıyor Be Cafer işi ei a da yaydan çıkmış gibi, 7 yi ei havaya fırlıyor: . —Pa ii demesini be- ceremiyen kaltak, den > sağ dan! Gözi inl : dei are — ©. tırıyor. Zaptiyı © Beyazıt, Alsa Kanola > dan ss ie gre * - Dünman| le fzun; — hepsi sr mi an © Paşa maiyetiue emri dayıyor: ilm karıyı sürgün edin lacı siber mülnerini üzerine a Ne dil var, ne el, ne de ayak. Olan yalnız açık md ağız, içinde Güle uk ve a sık inip: kalkan yor, ecel aa döküyor. O'a zan: Sermet Muhtar *bile başına vermesin, gi ne feci'bir hal No. 20 Allah ifritlerin, zebanilerin ne müthiş, dep mi er neye: (Bunlar neredeler?) di yecek, dili (Bir kazaya mı uğradılar? üler mi, a 1?) diye karakola kapısına soracak, ye- vu kıpırdayabilmesi müm- kün değ ğil, Üçüncü günü akşamı, müez- alını yukarı kattan çek- miş Ki nineye, yoluna yolu- ol Eda nerelerde?Ne üç gündür buraya da mı ramadı?. Aman' sus, o şimdi aklımı oynatırım! Derdemez ci og lâsına kavuştuğundan e bile olmadan, yuvarlan. varlana aşağı iniyor ve sol iki or. doluları para sahibi sanılan, altın. ar Sormi haci berberi ut fakir ”lmühaberile ve ni fer hamella Kaldırılıyor ve e Sil ivri' Kapısı eğ götürülüp gömülüy, “Edaş * Gareban' antakiesinde. 20: gün yattıktan sonra, çıkıp ilk'önce Hafizenin evine geli- yor. Uğradığı felâket katmerli. Babası ölmüş; anası sürgüne gitmiş. Hafize Edayı karşısına çe- kiyor.. Evvelâ ede a yatiş- tırmak tarafına gi er a bak imes ağlaman, sızlama, saç ağ yolman çi Ölüm Allahın. emridir. Bugün baba- —— ei bana, Kü gün . Dünyada: kimse ka- ir Bini amış. Paya evliyalar, padişahlar, krallar ba- gör yaşını. n) zinhar üzülme kendini. helâk etin e. ayatta ya sağ salim ya; ün ola harman ola.. Böyle düz le —— dme ir tirasına uğram: başına mı ei m ea —— beyler bile sürgüne sürülüyo: a edilmek. Vakıa kö- | tüce bir yazı amma çarmağa gerilmek, cellâda dalin edil- rada yi- yip içecel efendim, Konay öyle bir mem- leket, öyle “bir memleket: 3. karısı da, kızı da görümiyer. İlk d defa v ukua iş hi.. Bolluk, bereketlik, havası emsalsiz, suyu: güzel, insanları yakın ma Antakya 6 anberi Röyllniye hdiesinder ieleyi n halk mümessilleri anla ralindün Doryo nez- dinde raga kei zomkeliğ Antakya çe > eğ gidiyor. o EA 8 Belediğisiin vu i- ERA la Le yz oy Yaz'mevsi di yet, hezeyanlarla dolu beyan- namesini ya Bunda Araj ları 3 Temmuzdaki e hazırlanması m ÖĞE yüksel- mesi lâzımgeldiği ve bunun da al akkıf < 6 nci ması Tat nilirsi tarla ianenin say skelil. yazılıdır. Dün Süveyde, bir mey- danda toplanan halka Ustaz dermiştir. Bu emri emniyetine binaen e yazıyo — Köy idar akel beri olması nı kadar lâzımsa, köye ve de lete her zaman hesap verecek bir halde dalin nok- sansız ve yeni ye es . o dere ve eleri büro ne < dir. g” tanzim edilmiş; ve mw yün ba- yındırlık ve genliği için çalı çe işte anlayıver. Gün doğmadan ananı oraya yollayan ayı boğan herif, pa- dişahımızın bir gazabına uğra- yıp tepetaklak — de tâ Bağdatları, Basraları, Fizan- ları eyer m EE etme bulma dünyası Hale Mei yim adığı. ve sonra kararı Ayni günde ayni saatte bütün suriyede beyannameler dağıidı| d ; Ma 2 bir iş Arsözü bir nutuk m genç- leri: vukuu beklenen: mühim hâdiselere“ karşı ali bir. cephe kurmağa davet et ye a açılacak ziraat e banka- Cemil tayin edilmiştir. Banka için bina kiralaniyor. Kuseyrideki otuz köy halkı dün- toplanmış. v: geçen iki vatani elemanı ha- Zırlanınız diye söze başlayara Cenevre anlaşmasının b kine göz yumulmıyacağını ve el ele verilmesini söylemiştir. Antakya şoförleri grev yap- ye Yolların emniyeti: temin edikçe ve çapulcula ber kei lime ilçe Suriye Ha tay arasında işlemi e hükümete m ler iş- lerini el Usbetil mele gene bir toplantı. m reisi sna beki ihim iseler e a md işleri hakkında ile bir lenen mül hâdi. karşı: kuvvetli bir cephe iler Devamı 3'ncü: sahifede — Köy işlerimiz İç bakanı Şükrü Kaya bütün va- liliklere yeni bir emir gönderdi Esaslı tedbirler alınıyor ıldığı ve bu suretle büyük işler başanldı er ozaman gi mer Maddi imkânlar nisbe- önde k köy işleri etrafında esaslı tetkikler” yaptırılarak geçmiş unun: müsb. i işlere taal lük © ie erin düzeninde yi in de Tai tedbirlerin mili dilerim . Vilâyet mıntakasında teftiş yapıldikca tenkit edilen izni delerin ıslâh tarzları da terilerek köy idarelerine ii liğ suretile bunun a el . ini ve varsa noksânları muay, anda ıslâh ve ikimelinin bilmesi ve 24 Haziran Y37 Ebu Ali Sina Hikâyesi | Minderinin altına gizlice konmuş bir cigara |kâğıdının ka- lınlığını farkeden bir mektep çocuğu: Bu Ebu Ali Sinadır! Şarktan garbe bir seyahat: Ebu Ali Sina Mağrıpteki , Ma ğarada Ne Buldular? üzerine büyük bir hikây. iğından bahsetmiştik; bugün de hikâyenin kendisine geli- 'oruz: larda kadısı, “Raviyan-i ni Si bazı malümat vardır ki şim diye kadar bilinerlere a yakın sayılabilir, hem Bugünkü törende reiki Si tarih kurumunun hazır- ladıği kitap, bunlara ne de al i Türkçemize tercüme ede- rek nakledeceğiz. Hikâye harririne göre Peygamberin hicretinden 373 yıl geçtikten sonra (bizim ta- rihlerimiz 370 yazar) Buha- ye Şeci adlı köyünde ana a bir iki çocuk eN tu. kizil Birine Ebü Ali Sina, tekine Ebülharis adı verildi. Hat ttâ bu uğurlu çocuğun do- na, tahsiline, ölümüne ça bir “kıta, ile tarih söylemişlerdi Kr. Doğ (Şeci) tarihin 373 olduğunu kayde- diyor. Halbuki: cesur, yürekli demek olan kelime (Ebced ö A 373: olmaz, 383' olur 3'da a > Ki ri e Şec ve Ee tarihlerin 370 ini üç yil sonraya alışında bi bil doğduğu köy rr Bursalı Tahir laa gibi bir kelimi e kayded izim bei Ebü Ali Sinanın tahsili için de Buha- rayı İn Si (Buhara, ismi kariye, ve hem gem ilme terli elli dört yıl tekmil eylemiş) der. Der (Buhara)nın 54 yıllık birtan müddetine nasıl tarih oldu- ğunu anlamak kabil değildir. İbni Sinanın ölüm tarihi bu hikây3de 454 görülmektedir. Bibliyoğrafya Misir tarih bunu öm 0 k kaydediyor. Seyid nın bu rakamı da 58 iy me değil, 81 e çıkarmak htiyar etti- gine mi ik bkmedeeğiz? Bun- dan başka danda veya ies yolunda öldüğünü söylemelerine karşı bizim Seyid Yahya kendisini Semeri ri — ölnüşi diye terir daha ileri giderek Semerkan kelimesi MER is- tarihl Heme- gös sabile yas 454 raka* mını bildirm; tedir, m verdik- ten sonra Seyip Yahya hikâ- e şö; van evam ediyor: u ie ikiz a Sı m zik, buy Merde li İlerde o ço- cuk zamanın ihtiyarlarını gi İl kan, dll m hekimleri Ni gayrete getirirdi adi | keskin düşünceli idi ki bir kılı kırk yarardı. Bir çocukken Eflâtun denilse ( yerindeydi a tâ derler ia 5: runca şaşkınlık göstermiy€r. gözlerini bir mektebin tavâ" nına; bir indirip tabanına, bak mıya» başlar, öyle düşün ncej? | dalar. Kendisinin bu halini göre” sorarlar: hi ten oksa zemini kalktı? Hele kali ye İşae Ebü A Sina, dört yaşında birçocuk, seti ti ini ikmeti verilme! er. yi İşte bu gidişle yıllar 5 zamanın Eflâtunu olur. © da onunla işebilecek kimse bulu ii de nihayet ister a başa dünyayı nya maarifini mertebesini tamam! las. 7 2 n akıllılar ve » salâhiyetli memurlar köylere git tebliğat erine ne di