16 Mart 1949 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

16 Mart 1949 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

16/3/1949 ULUS Anlatan : Bir varmış, bir yokmuş. Evvel Zaman içinde, kalbur saman içinde Bi; pek güc. daki iyi kalbli Ak K mesut ve NN Yara “bizden eğer gün, aksi- liğe ser ki, Ak onu al e ay ler, Bir teliket te e ok ma ne yapsın 7 Ölen le > ki. İki eze "Sed > Müdük or pe ee rbi- sevgisini Hile vermi Güzel hav. sını açarak Midik'le, Müdük'ü alarda yuvanın kapı o çıkarıyormuş,. Onların se- 1D. alayları, larını seyre- Si bir hayvan e İlden “da hemen içeriye ya e ilerden Keçi, idil Miüe meki taplamak ik Si o »n, İki yavru- vim apıyı açık birak. mayın, zeri Benden başka kin “ gelir gelsin kapıyı açmayın, he v kanmayın. dikkatli “lan. erini bitirdikten sonra or. Taze Kara Keçi * — Ne yapacağım Koca Ayı, demiş, yavrularıma yiyecek toplu- yorum. Gülçin, Olcay ve Yılmaz annele- Kile | İce hayvanat yz rülçi in le edi b gemede gitmişlerdi. Gi cay kı Bir ni daldığınız aybolmuş sayılır. rak Gülçi #ölürebilir m kat edin! takdirde, siz de sınız. * Gülçin'le Olcay hangi yoldan Habelerisi n yanış göt ecekseniz. © yolu kırmızı kalemle çizerek deri "” yukarki resmi kese- 1 No. lu Bilmece — Bulma o ise mi ile beraber bir zarfa kazarak. rini Güzetesi 1 Nolı rmurluğu Ankara) gönder k bulan NE Konuşma Çoc aki Amme, siner raz beni iieenei TEZEL AMCA — Leylekler geldi gecen verde aldı bahar ? in Peri göste Sokuk esen gu rüzgâr, — Herşeyin anası güneş, lerin soluğu rüzgür İni gımız bir misafir gibi kış ölmeyi bildi, gitmeyi bilmedi Mehmet Necati ÖNGAY Ansiklopedi Köşesi : Kasırga kabarması |. Sıcak memleketlerde ki şiddetli Kanireala gırasında kasırganın cakal b ok di ekle. yerinde $ı ie ela ağ Evet, diye cevap vermiş, beni ekliyorlar. am .Khra Keçi; tama nir. arsa Koca Ayı çağla “e mu tutmuş. Çok. geçmeden 2 Kinin yuvasına» varmış, Koca Sie kapıya birkaç vurmuş pe neşeli. oynaşan Medi Müdü Wi birden e den sıram lar, iran muşlar. (Arkası var) SÜNGER o yaparken sabunlanmak kullaniniz süngerin nasıl Mide ettir Büyük Atlas Okyanus'una birer e gibi mi Te alçak mala, sus si öp Di i SİNİ «Kazlar. Bu kasırgalar aym zama dili ii bir nevi deniz ak; ie ida meyda- mir er eee mir Olduk a hizli hare- Di tee t eden bu deniz — ilhassa Zünüz çeşitli ali Sünğeler kayalık ve sığ sahillerde geceleri | kançuktan yapılmı Şak sehlikeli olabilir. ler. kasır erdir. Halbuki gi Süngeri renkte. ve - diğerlerinden çek “daha ai olurlar. İsi asıl İz eşi > RR enin ie değerli olanlar — ir tufan halinde sahile r 1, Meksika körfezindeki Sa i sünger, im di.) Size masında 5000 bindeki kayalarda ir e çeyiz lde edil- güç, de yorucu- Sacide gibi, 3 kabarmalar yüzün- kat Ü are bulunan birçok mercan adaları mamiyle boş kalmıştır. mazi X. ALTINKAYA HES, inger haline geldiler. Elde edilen : süngerler, denizlerde yetişenler- den eman Harim Mi, Sami Mr Bunun ü- havuzlar ve Di İk lay elde radığı bu e ave chi ve olduğu için, “birçok Siki üzümleri, süngerle, vi el sü- e hazırlar mii Şiir vi ii mevalarda üşün: ler. Bu yönel “biriki ni vap tilar ve gayet iyi sonuçlar ©lde CE-| giyen süngerler, dünya piyasalarına : gönderilerek satisa çikarld. izd Bilginler, denizlerden aldıkları bu e ci bitkileri akuvaryom ve havuzlara yapıl koydular, Sonra bir zaman bu kücük sanat edinmiş olan sünger yavrularının büyüyüp etra- lar, mevsimi gelince mo- — A beklediler. | Hakika- enizinin bil- ir zaman sonra bu ki hassa güney iş olara sü ili evvelâ bazı a üs- İren sünger avcılığına aktadır- tündeki yoşunlar yer. lar, Yavaş yavaş gelişti! Şahap GENSOY rından : Leylekler ga göle göl Mart bir lerde, yuvalarda yıllık denememde muza di üne Kaz, turna gi çmen olan İleyleği, yeri Bicak kuşlarımızdan daha nir, w e bahçedeki yüksel üzerine yuvalarını yaparlar. Lejlek yuvalari,. oldukça güzel, sinai. Kendi ile orme bö” yüklüktedir. ia bir erkek bir de dişi leylek e doğr ru da bunların birkaç yavrusu ER aşlangıcında,.. leylekler, yurdumuz eyi daha, mea yerlere giderler. Suriye'ye, Must, hattâ Yemen'e kadar Töcükleri saz pılmaktadır. > Ru yn yolenleğun iki; önemli sebel ır: Biri, leyleğin soğukları 2, ÜAYADAMAMANI, öteki de yiyeceğini azama kaygısı: dir. emen ve sebep birini Mp ha üstündür. Leylek, çayırlarda, tarlalarda, azlıklarda yaşıyan çekirgeler, bö- Sökün yergi Onlarla beslenir. Kışın a pekala eli ayağı çektikleri Je ekin er de daha sıcak ülkele- derler. ların çoğalmasını 1 amın yleğe- karşı sevgi- ie Mi eli Sir Un beraber, ır da, piya la Çocuk a leylek havada murtası tavada, Gür ür kızı e eg a bindire; diye ona türküler le bü- yükler de (Hacı Leylek) diye onu kutlarlar, Leyleğin bataklarınn uzun ol- ması, onun ale dolaşması nı kolaylaştırı Gagasının sivi Viği ve uzunluğu da. yi a yal in boyun eş selini "araştır iFIMIZ, kalım bulabilecek misi Kerim YUND Tatbikat Sahnesi, ,bu mev: içinde çıkardığı tercime Mürleri gercekten itina ile seçiyor. Shar espeare'le Molibe'in > iki klâsik esmedisimlen On İkinci Gece ile Tartutfe'de, simdi Yüzyilin büyük tiyatro Şallı > birin, olduğuma ya gantlr anes DERİLİ ha iri anlaşılacağı kv mandiğim Pir e 'nun Dez Biz e koydu. akisi £i- nden Şire ki Hazan bu e nede gir mv tü iin sevki iz pie eeliyermn dir biyel gi lomat nat Carım'ın “ilimize :e doğrudan ee Hiyancadan yiazandırdı eski, ve yazar si e Amerika yaa oyna- han Pirandello'yu Türk seyirci ilk defa meç Şehir Tiyatrı su'nda oynanan Altı Şahıs Yazarı 2 2 21) yenile tamı mişta, nede Sanek takarlar. öyrağa öyle geliyorsa öyledir (1938) TI i (1945) takibetti. Niha- yet »wsim devamlı bir fa- yete “Tatbikat Sahnesi diyete; kaval de repertuvarını — Pirandello'nun eçerleriyle zenginleştirmekte. ge cikmı mia den: e alm HAZIRLAYAN : bir anda insa- tl. Ey yoodeayik kal. dığı " re insan Yenii eli deal kına çevirdi. 3 — İki ma odasına girdi! zaman hayretler kaldılar. Yemek masası. üstü gaları Mi sürü mektuş bulun. Benim hayatımı kurtarmış olacaksın. Bü olaydın kimseye bahset- Karanlık basınca pencerende bir mum aşi ğı görecek olursân ge- lecöğine inanacağım, Bir Arkadaşın. (Arkası var) rak bu yalanı İŞ iğandelie nir yeni serimi sahneye e kay e iL sim üzerinde u- kg ük ilgi ve kazandı- ğı rağbet olmalıdır. m zaman roman ve hikâye ile uğraşmış, her iki nevide de çok güzel örnekler vermiş olan Piramdelle (1867- ileri hayatının olgunluk çağını kaplıyan son 20 yılını yalnız em yermiğti.. Hattâ bu alanda yarattığı bar eğ rinde eserler, ir yomumiz vü bikyeti Ok: aktan, ziyade blyük bir Hiyatr yazarı olarak tanınır. Pirandelloriun tiyatrosunu ye olan ie temayı kı ik adese- ir tahlili diye- Hemen her her piyesinde, ha- ikatin zorl yan firkri b Zi sahıs ae sarı tezini haki gi tice ile sona erer. yala deli sını o kadar sağlı inşa tekniği içinde yürütmi ki, sönüm li Dü varamayız. ğruyu gel çerçi sand imiz seylerin her in- ii başka başka eler aldığını ve kendi Möndüni mal akla teselli belen zaval cak Ressam gö; irkaç eniyi aşi bunu bütün çıplaklığı. ile nevir etme en Pirandelle bu piye- sinde âsındaki €- zel mmücndelenin yemi bir örmeği- ü mağlüp Çi- kan — yer KE ikteriban tah- ll ediyor, onun, içinden gkılmaz. sanılan maddi “ve i sefalet çurumundan, mini S saflığına; yüce yükselebileceğini göster perde Zonehi pandiyonün- da geğiyari Törer ve heMR ç ira ii ziyan bu perdede yakan bei gebe, kalmıştır. Makat yil vi Bana Mine t gizlemek için kocam tek bulmuştur. Eskisi gibi... E skisinden üstün. — Sivi Celi iiyilniş Mahir Canova kızlık gelmiş olan Onun yanısıra, Mauri lünde Si ilm mi Ka a Ye üçe belin tahminleri: Seka bite üvey" Ana Tol Gymamak pa Hr İmleme sari tekrar e alişan murla'ön- “ buyer Mari çek e ie erime birroldür. Piranâeiinin te bir da met için etindün yaptığı hale dna bl eshanmem hayakı hakkım, yan “Full diği darbe alünda Kendinden geçen Zi Livaryı yerde ırakarak maka aram bar e Serel aa Fİ'ie verabeğ itmek, zere kann çinden cikar Elder. en “İİ enkisinden etle” Bir ii ii ra'yı kendine getirmmeke VE via'yı kendine getirmeğe uğ” Kayapa şü, leri ayar: apne avm” Ali Liv ebiürüiye: meki lem de' benin olarak. çe gn me benim tori ağ m e ber, m bera- * da eseri edildiğinden edeni erler yi ii mm ın bu Artık biraz iliği atabilme Livia'nın YESEM ruhuna da derinlere, onun lecek, inde de AŞik Han müzük Tek lerine ge. ei gi vermeğe muvaffak oluyorlar. Netice erki Eskisi pla Es ei temsi! Vm leni iye m Tar ık Le çizdiği güzel dekor anlaması olduğunu söy neden: ea in gi bile lar, zilhasaa 2. ve 3. perdelerin ele iy Ki şek tek dekoru eserin üslübuna uygun, rar a ikla doldural düşü, ve gerçekle akşamı, birini di lü oynanmış olim 3 ee m ii da eski İt; mimarisine Ii rolleri oynıyan sanatçıların mi kine göre yapılmiş köşkü- him rol sahiplerinin o Oyunlarını da çok modern bir â- maskeliyecek; hele en mühim rep. vize görmek İnsanı ga ? dilerim duyurmıyacak kadar rol İşaret etmeden geçemiy: Jel ED öc da birinci perdede, Ful- aramak yeri via'nın kocasiyle ölen eki mika a gi sebetlerine dair anlat lane tün anl iki rol üzerinde yk e fakat bence mühim “ Ear ——. ka 'çanın çıkarı! lmış olmasıdır İĞ 89): Fulvia e halamla ei me ünbe gpcak denecek, bir ir görülen bir mükemmellikle oy- iyor. ia'da Muazzez Lu. söylem: ün ani küçümsenemiyecek bir payı var- dır. Ni yedin si her e ea ayrı del yazarın me eki kelime > m bile düşünmek, çok dü- —— :k lâzım. Bununla beraber ai Eskisinden üstün... BT atbika Sahnesi'nin gelişme- si kadar, biran. yeni yeni bir eseriyle tanıtması bakımından da dikkate değer bir sanat hâdisesi olarak zevkle seyredilecektir. : Fe cd i gis erdelerde ondan da. Sar seval Vali —— ii bü yök Ça yemi . Eski empöramen nı inerek dü Muazzer'in bu i Pulvia'yı canlandırmakta. gösterdiği büyük kabiliyet rolünü me kadar iyi an- işmiş ve duymuş olduğunun da lelilidir. kaşına İden RR B. Halil Yetkin İdare Kurulu kanı B. Mitat Kürkçüoğlunun eydana getirdiği im- mile tifa etmiş,» e Çeri are heyetin» la Be Ee e ” il

Bu sayıdan diğer sayfalar: