ği 7 pm 7 Sevmek Korkusu Suut Aa ETKİ RUN e: te'in şaheseridir. Hürlüğünü aş- a A ek kaf zuha tün bir van büt acele MARP vam en çetin: Lü AY) den gire: ül AY ağı bütün o ii me e kıtlıktan sayabiliriz. Veba de- Yine e Jan bütün o salgın hastalıklar iuşilir. Bu iki hediye bize “Tanri dan geliyor. Ama, ilan bu yerle m daş ab komşu uluslar diyetine, bin kadar balıkçı ie onları, elinden gelirse, mahvetmek için sefere g- e ilân etti raya gelen Romalı deği kakma gidip vee 5 Werle, yahut Ve aşmanın mı a hü Bir soysop bilgini hükümdar birime, kısımları üç yüz, dört yü yıl önce, şimdi adı bile Demi bir büyün oc: e er e Mâlesi ae e bri e oluna kolayca hük- iler, yöne Ek © ülke istedi. ar Vu pükümdan tanıma girmeyi deni Bniya Bi Ke aş anabak ler arte, sapla yaz iplikten bir vi çektirir, ları sağa, sola döne şan ve şerefe doğru ilerler. e uzaklarda yaşıyan uluslar, ki bu işe katılmak is- terlerse kendilerine her gün ko- ği ara ile hizmet etmiye gider. bu kalabalıklar dâva ile yi iy hattâ meselenin ne olduğunu bile bilmeden var kuvvetleriyle Yiribirlerine saldırır- lar, Beş alı devletin aym zaran- de savaşa matıldığı olur, hepsi de aym şekilde birbirlerinden nefret Süsrak. re. Hlzirleriyle, «ile Yen biribirle, durarak, ba. zan üç devlete — e, bazan dür- ii iki, bazan da beşe karşı ir devlet savaşırlar; hepsinin bir- Jeştiği bir tak moktn vardır elden gelen bütün kötüriğü etmek Bu cehenavmi en hoş ta safı dn Du katiler sürüsü setlerin. den her birinin Kendi bayr: e ve V boğazlamak için yola çikar > e ee enler Ta vardımna #fınmasıdır. B in biri ancak *Ki üç hin Ki- ine mez, bunun için Fanriva ştikvetmek lü m Siyasi meclis. Ni ös y m vi miyetine bayan mer a uzunluğunda ölcü birimi, Zumunu duymaz; ama ateşten, kı- Uçtan geçi yanlardan vx giri wpmca bir şarkı söyle öğ lan son körler; doğumlarda tekrar edilir: bu da, lhamme yanl çarklar endetmekle in salmış Bir millet affedilir şey değildir. n, yurttaşları cinayet e le genetiği. sl yam bir meni bö şeye zaten ictek duymaz; müş Bir uh bundan Ürker; adl yeme sızlığın öcünü alan anıyı inanır. Arma e in topluluk halinde yapılan bütün zulümleri, sihirbazlıkları, fitneleri, hayduthuk. ları, tuzakları, şehir baskınlarım, yağmayı, adam İldürmeyi teşvik eder. Bu kanlı günleri kutlamak için Mer. yandan, nara ie bir mar GAM ataklar tatl. Be bir savaş yüzünden, Filistin'de ne. ler olup bittiğini anlatırlar. Senenin geri kalan günlerinde de bu adamlar ahilik düşkünlüklerine yeara kopayırlar. Taze bayanların sonsuz varlıs 4 İtikamına, sonsuz ekilde çarpılacaklarını, Pol- ile Athalle (5) nin Şey- yazdığı eserler olduğunu, e e ep e YANİ lik olacağını, iki Pa melik koyun eti viyen bir fukaranın ebedi olarak şeytanların elme a m AR mi ye >diverirler, ye cesaret ettiği iki nutuk lursunuz, ya bulamazsınız. bahtsız yaygaracılar ah ilar durmadan, in. san oğlunun oirlefi tesellisi, bal pa ün ii rin birlek telâfi çaresi iye hileum ederler; eder- A işlerden hiç Ey Bourdaloue (6)! İfetsizlik üzerine pek kötü bir vaiz vermi em e hip Vi gina e bütün yerlerin ir > iz müze üre ri serit hekimi lattıkça, insan oğlunun kantaman- ğa aytılan & HLK SIFIRGİNLIEIR ve Türkiye deki pe sanatlar sergileri Sanaylı Nefise mekt uluşundan evvel (1) sapma o. lan sergiler Mühendishamı biyo mekteplerinden 1800 de Jiri yupaya resim tahel iin çin öküze. m meydana gelmiştir. Şahsi teşeb. il ie gide Ahmet Al paşmum (2) me Zi büyük olmuştu. İlk sergi, İstanbul'da (1872) de Sunay mektebinde - Osmanlı tez- sanatçılarının bu vergiler almış “olduklarına © göre Ferik İbrahim Paşa, Ferik 'Tev- fik paşa, Hüsnü Yusuf, Servili veya ii Ahmet Emin bey. pim e e lere, mea gen sunan kA rine, Avrupa'dan dönen değerli öğ- çala Satı paşa 2 ferlerle, IX, X. Xİ hicri yüz- e lari e Eye Be ear sm tr Fransız Cak m - > Lai başka öl yakamı Milk sile Mi eğ ii ise mektebinin açı- le İyi a dar açılmış olan sergilerden daba en "Beyoğlu'nda Tez Yabani ANLI BM PE tarafınd Sal miş olan umumi ki nk ei büyük s2. Tonunda açılmıştır. Sinai > yoğlu'nda ra da Operaya” viziğ binası yllar taşınmıştı vk ime, ii 7 yıları iki ser- 8 açılmış, bunlardan 1916 da açı- Tammada, Yizieme Fladen ÇIKMA çalan adam) resmi hükümet da- apından alm ME Me de eski Harbiye Nozareti tarafındar vi e yana va Börlime öpen harp tahipları Aa bu *Galatasacaylılaı m DME Ea en iğrenç tarafı olacaktır Al yüz acun öteden atılan ya elim m yi ği ME er eler vü e iyken, can öekişon beş altı bin ağlı arasında ölürken, son de- fa açılan gözlerim doğduğum şeh- in derle, taşi hazup, otlu yatları oluz, ze bütün bunlar Kmmadığıız bir önün Ve ona menfaatleri uğruna yapı ins k anl. iyilik, alçak gör pla. fat ven ie Kahr. hem denim me umur > rl en #ötüsü de harbin kaçı- me e Ee melik ll öderseniz, bilin sasanlar Tanrı Mars (7Wa Savmışiardır Yahadi- lerde Saboath, harp tanrısı de - ektir; ama Gomeros'da Minerva çalgı, mânasız, çehennerik bi tanrıya Mars xdinı v relsefe Sözlüiğünden)” (5) Polyenete, Sörnelll'in. ii hatle de Kacine'in ünlü tras yaları. (6) Büyük Çizcit hatibi, (7) Yunanlılarla harp tanrısı l bağl e lunan mlze Felan | nda halka teşhir edilmişti, e Ap lm gergin adi zey. a esimli olarak — Kızı basima /a portre Tessanı Firle'nin . Heinrish Von Zü- ai arimuştır. Bu meler bügün Ankara Halkevi resim Koileksiyo- pr hunmaktadır. e'd2 sar nlar da öneml ar. Bu sevgiler arasın. Se ör Ee elle deki evinde açtığı s essan öğretmen Ri e glu Reşit Deyin Gnniannray ii ei Sorel, 1918 de Os manlı ressamlar cemiyeti üyele - Ahmet bahçesinde evvelce hevcut e binada a de ressam Mihri ha 00 ölkerimizd eaplb Die asidi miş. Bu tarihlerde İstanl ya - na penta Jar öl birçok duha açılmıştır. Rus sefa kl eşhir yl Neta inaktebinde bir sergi m Vİ van sergilerin: hemen hepsi Musüsl teşehislerie yapılı Türk Müzamgeleli 1008 de Fak seslerini daha k Sonu 5 inci Sa, 5 inci sülamunı N F Sina Derliyen ve çeviren: $. K. Y. SANAT meseleleri Suut ik Nebioğlu Yaymevi Fiyatı: 17/8/1945 Köşesi Halis sanat ve insan Halis sanat artık bir şeye yaramıyor deme: yaşamağır yarıyor. anzaranın ortasını da a Ee i e bir a ei hayali kabul edişin, inin Ke ki gibi, darlamda olmadan Bee mma çağı » kişil lamgasını tagı ve rr ressamı erspektiv denilen şeyi icat ettik- teri g gün, As; de uzun zaman için o değiştire ai. gö ih Hizanlamiş çldu e im. sürdüğü ıpressionizm'in hi eni bu dünyanın a yeni rica gi yor, es iy ses, sayı W şıyor muğla, zi ME durmadan yoran. Iyi ama, bagi altında kalarak bunu yapıyorsun. Özle ba ketler, il aheni ie ritimler var ki musiki: rı, cazibesini e YER ün im onları anlış runda. onların sirrn beri, ancal ler şe; ursan, iki vaj fikir arasında çi rin sanat vasıtal iin böyledir bu rhik arasında. uhaf bi talariyle et kendin icadetm: Baudelaire'den, hazırlıyan o bilinmiyen sa) İnsan tek : lik ağına düşmüş bir tutsi nılmadan, zararlı kadn vzasiyle, büyük insanların dostu ve yoldaşı ol. Gemi Sahil çol a — yesinde Akin e ahengine doğ Tesadifün Her Bir tanrı gıd: Amansız. tuzağını Ne kuş, Ey gemi, direkleri rüz; Yolculuk çatımca ne canlı narasi, ne Çek artık Osman usta çek Kapağı bir acışta ktan üzüntülü; ufuk yeni. e p bulduğunu an ler düştü aşka, mek leme ida, başi e dalga sularda; dalga bir. mn avcısı gemilere tayfa bir. Nokta gibi kaldı ağ örülen: rik bir N nda büyüktü, zaman geniş, boşluktan çektiği yemiş, tanesi inciden bu sihirli nar, ası sunarken dişlere, Kolan e kırık kuşlara, kurmada Zi m gölgelik. ne e bahçe ee e e e Börübdk diğduk, Kerameti enginde çınlıy: e Belki ünde Yalnızlığın rüzgârla esen müj Hep aynı büyüklük uğrunda Lİ. e Se mi? De MADE bu hasreti durduran halat? etik iskele, Çar sonsuzluk zevkini rahat rahat, Okt Seyyar fotografçı Bir ve Ateşler emi. e yrılik em ti Aşık ea ai misâli kör Bilemez âlemde ne mevsimidir Dünya bir yana o hayal bi Bir meşaledir A ona Altında bir ömür döne dolana Ağladığım yer penceresi öyeye malızan çekilen için. eyi eşe We iy he la lg ei Baş parmağımla sohbet| Tanır mıyım acaba başka birinin Elinde görsem baş yarmak: Epeydir rkadaşız onun fa dünyaya giğim e tuhaftık kimbilir? yana midir bilen v3 Cahit Sıtkı TARANCI a, ik, beraber ağladık bel imeğe muvaffak ea “kelimelerini ve hi yalı adan n bir evrende ya“ san va kN büyük | ler girileri iile itrek, karmakarışık bir ağla er yanı bunu m e — olan n : Gevzemde yere | dikkate değer bir münasebet, a m konuştuğu dili sın, niş bir insan- ik dlrmnğı: kabul CE BU ağdan. yar kendini kurtaramazsın. eorges Duhamel Yalancı Yabancı dergiler Rorseveli w Sanal. Sanat ancak insanın hür olduğu, Kendi. enerjisini el Kay gelişir, disipline“ tâbi kıldığı Ye Demokrasinin şartları, Ri şart. larıdır; siyasette hürriyet, sanatta hürriyet demektir. Sanatın gelişeceği toplumda ser. best bir hayat hakkı yoksa, değil ye- ei ik 1er bile canlı ol sanatkârı sectiği şekli hakkında hiçbir etmek istemez, fakat aym sanatkâr kendisinin bu hürriyetini . sağlıyan topluma karşı en kuvvetli bağlarla bağlı olduğunu duyar... Sanatkârımı iade usulü veya tahdit kabul gün geçtikçe halka iyor, halkın ih El işlerle çok daha sıkı bağlar yor. O bildiğimiz eski güzel Yan ra, müsikiye, edebiyata, resme, bt gün hayatımıza çok daha karışmış hat, yani güzellik arayıp, har yerdi y Rifat a Şi beni herke / Bir bahar maze etli ea bal katil “Tülecek gibidir. mı çilemi çekti benim emzikti Olancu kuvvetimle ii karalama sazım e hatırlarmısın © soğu | Şevaiğimi süytiyeceğim o güzel kıza, , hani dol ibidi di beyin beer Buna 3 mart 1885. ne, o ileri ei pak da des dölain eee Nesaretine Ticaret ircel İaamaz! 2 ameli Bap Eer eskisi, gibi And sağ kurul Mz Dili BöpE BE iret da. yaynlmstar, 2) Seher Ahitet paşa, geyet har tük ve mülterit bir yaradılıştar. olur anadan deliye bir ade maa i e Üakildur'dr dağına, | buldu ölmüştür. Eyi Mehmet. aşa rbesi ğe üllmüstür. Abdülaziz İ resim. tahsili için Pap ize rosaam. Sillüymmn Hikte oradaki (Mektebi Osmaniye) retasana İsidir. Natilrmer! ve mansara ii je, tame Terk bir ank e o dakikadi e şeyden aç m Sikaldığımız akikada “Başını şöyle tut”. diyorsun m doğru bak” Hayır ben o tarafa bakmam orum öyle durmak Bıktım usandım z mı ezildim az ie İn o öldüresiye nazl O hep karşılıksız. ei Bu olduğum kadar sade. Gü ae e silik E n diye resmii için lm in çeki Dakika Osman ust bin anan Deni; sol Senin eni iğim İşte öyle çek ma usta Hani o bir bakışta Halime hayran Die Nedir o öyle girecekmiş Şii iie rötuşdan sak gibi ev gibi ei gibi bakara! Sul Anlıyamıyacağız eminim o güzel yaln na- tüğüni Günlerden bir gün Son defa yıkanıp, Miraher göreceği öteye. a kadar bir “Anar mıyız dersin eski günleri titriyerek <o- Kuk merarda, Kundak e bitiverir gün Hiç bekle ine ik bi Azönce aydınlıkta düşündüğün Şeye ne koşsun kavuşursun ne veklesen. Manzarana ipekle işlenen ak Bir kasra kalbin İ asr aşak k gi yalı bahçenin sıl temenna edip yı le beraber ME o vaz kaza gelmezse eğer başına Can YÜCEL ir anda esen, yarı bayım ya sali yangı eme ee ta, demokratik sanatların en büyüğü olan ev döşemeciliğinde, fotoğrafla, basılan kitaplarda, ilânlarda, filim İlerde, hülüsa her yerde. timamen balla lodern sanat, uş mdülyet burada kendiliğinden — kay bolmaktadır Kemdi beri Matisse Günümi yük mez. Nusil versin? Gerçekten güzel zannı bir eser yaraktığı * Sonu 5'inci $i Gelecek sayımızda Mehmet Yi m Necati ea Sabahaddin. m, Necati Sumak vi da 1 Gi asım Sabahattin TEOMAN