(Hikâyeler) Yosun: Naki TEZEL Şamar Fiylatı: 100 kuruş NO BA era, kime ULUS Edip Taziliz EAebiyatı Tarihi, po Eemal vo — Yeni ye Pe eyes Me ri Yunan trajedisinde kaza 've kader 'HİYETİMİZ dışında bir 0 girişerek trajedinin e rudan bahsetmek W Me İva ie heidi meselesi yüzmak 14 i ieğiliz. Maksadımız, sa - etle İn İrajedisinin fel e görüşiyle ilgili kaza giknine' ve buna Yazan: Yavuz ABADAN KARARARARA ARAR AAA « yandırmaktır “Pir, yaratıcı s8 natkâr elinde, gesi bu maksa- i muharrirterinin eserlerinde) , fikri muhtevayı, olanca özü ve te- fh düşüncenin ana o mizliğiyle meydana çıkarabilmek beşeri kıymetler için geçisi ve tesadüfi intibaların Heğişmez. iabit kalmıştır. İnsan di - © tesirinden kurtulmuş ciddi km b ve incelemeye ihtiyaç Böylece meselk Anrignn ŞA > si harrirince estetik - trajik gaye göz hisse hitap sal yallerin cevabım a- rakam müna - in yapıcı veya yıkıcı indi hiş vasıta” iariyle “biribte hesaba katma ge sına, e kudretini hangi es vi bin beş yüz yıl de, Sazan üre ider bes edebe; bang fırçı lu bir levha izel: di yan Yudan rnk kend | kabaran önal ayan ürültüler ara» ia yoluna gider. Toprağı, bu zeki yeleli başma koşum, ve kim: lunlardalı Bâşka konuşmağı, yüksek giüncelerine | er ver - soğuk günlük tecrübeler ve mücadeleler- ılmiş bir hayat sinin özü halinde işte renk. kolu ve ayalden örülmüş bu şiir parçasın- da en yüksek iade kret iş muş oluyor. Eşine başka hicbi b) m iradeli, müdebbir lıktır. Bu varlığın dine bağını bile, ilemi mir atın da değil, ancak sırma medi Mage den celli eder ve e gir sa man tam bir inkiyat ve tevekkül hüviyetini Hağınlan, lu çok bilmiş, kudretli insan; im a yokluk, hiçlik veya tamı kğ deği, olan olen ayyenli- Bini; doğrusu - ferdi varlı. etiyle sına - İLE g Vi ia ş3 33 3 3 Bütün b ar göz önünde tut nan kayamık eril le ie EE tasavvur et- ki mi it bir tetkik zahmetikatlamıl - © si olan bir yol tutmuştur. cüz tin. zi Umumiyetle trajedihârrirle- temi Yinin ilk plânda ulaşmistedikle- Ti hedef, - her şeyderbe sanat. © yetini kâr bir ruh taşıdıklain . se - eri amire li © Meyerana sürüklemekilar üze- rinde Travesti, derin halle e Mördün Piyes ıkarmak beri makbul yi El MM e Marin Haven giye yükselerek çikaönlk, sonra. iran Male ina cektir. Bundan öteler teferrüdt bu ana plânın lüzumlu lüzümsuz birtakım süs ve motifleridir. Bü Yaprak nimariye il uymuyacak bir mey- -ardır. Biraz yukarda da söy- gibi onun gieterdisi Ee ir imkânlarına erine ek çük eh- limak, ekkap ova Ea aheettiğim — kaide autlaka ma isteniyorsa yani lacak şey beden hi kayalarda” yas in tencetiğ oğulun, yahut vüyük “az yahat öteki kızların hikâyesini) ele a- Yap ana maya Küle işlemek &. tekler — atmak değilse bile fer'in şeklinde ona bağ- lamaktır. Piyese başlamadan önc ior üzerinde de ii Bam vi o girmiştir: lâna düşürme ıştığım ve yaşıyor gibi insanlar ve vaka razı olamayışım; pal mevmdan in eşiği bil emek Ki rar ya olen. em ann e ayl YEP murlaka. girmesine im. parçaları şu a- ppi akide tonik senar - elm Son m enkazı arası m ve ire dam: mun mârmus me- İstanbul #elelerindeki üzi mim lığını teren şirketten ayrılma sahnesi, VE Em arım sis im balari eri m m hi tapı yük Aynı emni yete kocasina Bağlı sa- de bir kadın ol Pe eg Tape pi atl işlerinde irçok vakalarda yim ep oldu unu. tecrübelefi ve, parçasından ibaret çük kızlar. 3. — Büyük oğulun hikâyesi, k — Meler kızın hikâyesi, nin bozulmasını ve U- lenişini gösteren sah- — Küçük kızl yas Çe kaş gö yn babdnın Asadliğak, Aüyük kızının yanında son sığınak ara şi $ — Nefise yani kahramanının düşmesi... Yukarda da söylediğim gibi ti- yatronun İstediği tek büyük eh- e Na ramlar ve her birinde bir başka m amların bi inip” ene bindirmek piyeslerin misalleri - hele kemdi- Dala güveni olmıyan yazıcı & çin - asla cesaret verecek gibi de- #ilâir. Fakat bu meselede ben kendi. mi şöyle kandırmağa uğraştım; vaka e peder ve geye imei e die ii 8'in çi mar e nihaye addledir. seyir- tinde Bu m Şehir Tiyatrosu temsilleri uyandırmak (istenen EK yaptığı itibariyle se- lendi ve çokluk radığımız birlik bu ola- Güç iş, fakat me çare ki tutuld- cak başka yol göremiyorum. Sİ bir. mesele saydı evin kapıları dans DA daha kuvvetle mi caktı? i selesi bulunmak iz Bunki “işte böyle dans osyete hayafı sile ocakların karz yolunda basit bir hikmeti midir? ölcü 9 : ? 5 ş EE : ö : ; görmek lzimgelir: «ailede «baba een ası... Her za sandığı “güne şen bir Kimi mahlüku olan ço- hale gelir; onlar eki hemn v Bu aşağı yukarı her un hikâyesidir. Fakat bizim niz mız gibi büyük Gi nin zamanlarında Rıza bey ideslinde anlaşan bir Osmanlı — mi sinde aramak Memesi ir. MARPSONRASI Şehir Tiyatrosu son komedi olarak modem filiz üyatrdrumun. en kuvveti Maug- Bam. Harpeonrun “e 7S Mani geçen asrin s0. ha doğru (1874) Paris'te üm gençliğini kısmen Fransa'da, kıs men İngiltere İle Almanya' va ge irmiş Ove tp tahsil (et- yahati, muhtelif insanlari ve insan i, Oku v asıl eme- li yazmaktı. Maharrir! ve küçük hikâyelerle başlâmış, #on- raları, hemen hemen bütün faali - Eee Kiyak hasretmilş, şöhre- sahada kazanmıştır. 'da bulunan 1 indi Ame ve icindir ki birçok dillere eserleri yabancı Elin de a £ görmüş ve kendisini bütün dünyaya a giliz. drammın en kuvveti yarat m. biri olarak tamtmıştır. Bizde oynanan indi Maughi Türk mıtan eserler olmuştur. * ARESONELAĞI mienitin ük a harbinden sonra yaz- dığı bir öserdir. iman öldü sar Bılan binbaşı Wil karısı Victoria asma ki mi arkadaşlarından binbaşı Fred ds'la evlenmiş, hattâ ol sie saplı ağ ay pik emi dili ve 18 ha” ide süylemek vini Ni Balim ri hay öl Gs > kocası işi ahlatır. büyük bi doğukan a en E yemi gitmek di düğüm, 0. koda baihündesi kadr mi kalması asim. i ileri sürer. Hash iki erkek cen- dümezlik ve se gösteriyormuş ev. gileri kalmamıştır. ikisi de or kurtulmağa can atar — Lütfi, AY | vii m iki erkeğe letmemiştir. her hale, har harokarlari bir” Sürü Mağa rnemaakari bak li lemeğe çalıştıklaı duyguyu haykırmaktadır. Kihayi zeki > olan müşterek karıları bi gö * güne kam tek- diyal le son Es sonrasının ölümün e Se miş insanlar üzerinde uyandırdığı umumi “kayıtsızlıktır. İki kocayı da müşkül esi bile. için canlarını tı atmış olan bu adamların, iki binbaşının, harp- görmesi, Mi emil le , kundura kavgası dar dür Krliğa e ki müelif | hi ğu Fuhi, içti tısadi küme, ve tara - talk si —— b ebessümle göstermek mii 2 İ kısmının Ankara'da, kımından şüphesiz daha İyi nanmağa lâyıktı. Piyeste rol ğa an e mn emişler. gır — ve vodvil aye he lar, Bonre, bükün temsillerde gördüğü- müz ve artık sari bir hastalık hs- Yinde hej Main kat ti ğe tulüattan, halkı güldürmek için soğuk tekerlemelerden, yergiz ve rtula- e için sarfettikleri gi ret Beşli Gürsep'ı mükemisi Kah. ih, kayafeti ve jestleriyle bie Tagi Ti rolünde Meh- Rohman m ESA Lee ma ün lünde de. Melâhat İçi, yüzünü makyajla çirkinleştirmeğe, vücudü. nun tenasübünü de doldurma yâs- ve ye Ke Rİ e eğ Tanieği ei il Kadri Örel- enli Kücü« üstübuna. hir iri Eseri iş, ni citen aşın zliklere pek füst- lamadık. Kendi san- mesinin. tem- sil veremi" bir heyet için, döğrusu Ni Hamdi birinci ve ii de- or ve aksesuarlariyle Şehir Ti- ii a Horpsonrası ile Komedi mn temsilleri sona eriyor. Onlar İNDE güzel sanatların her mevi muhtelif hanedan de - n hayat şartlarına uygun ak gelişmiş ve her sanat eseri olar: kendi devrini sembol bir varlık olmuştur. Bu varlıklar bize ek ve güzel fikirlerle, yal ve le Yeni Işıkla dolu ölarak gösterilir. Çin şiirleri, ebadiyetin * beyaz i ipe, igön, Yoktur sonu düşünmeğe taham - mülüm. aşk şarimlarımın bir kısmı Kerme mektebi tarafından si- asi şarkılara çevrildi. Şeftali ağacı marin ve güsel, in dinen » çk çi çiçekleri. Evdeki kız evlenme çağında, Onların 65 we doğru, URADA, şeftali ağacı 6 rin (chgu m. e 1100) aral Ve nüfuzum enzer. Bu devirde güzel Fu şiiri yazan- © lardan Mei Sheng'ün bir giri: o“ AYRILIK (11-5 ler giri, her satır 5 kelime- © den ibarattir: 7 ler gitri da her öa- tr , Yüeh-fu'lar, müzikle okunan garkalardır. Se maâyyon bir uzunluk yoktur. müziğe değişir. Bi seri nazım geloleme 5 Yüzün: Dr. Muhaddere N. ÖZERDİM Ti biliimiyen “19 eski şiir KÜN - yal mii lr m irükleyici ve heyecan ediyor. GİDEN BİR SEVGİLİYE Kuvvetli atların çektiği araban i yola daima seni takibedecek e Te ire #ulur, ekserisi 8 o Tarında 7