gul arı zik ve rem: e ai eri eler den iz ii güler eserin ru- maddesini kemirip toza dön- arlece Maeterlinek de La vie - İermites adh eserinin başın- Şunları yazar: ye de ler ae) am kanadlarında Eöetermen onan ii Belini km kz mm bu e Yi karak eke ün Dir yaratı deği üm örnek m hatırımda aldı: şöyle Huyların m ida ektiği ei erkân lr yol dr Pe in bir See Sai mpi ilerde © Yalan: Namdar Rahmi KARATAY) Bu koşma ile şairin duyguları" nı e e ir abide gale ve müştüi a aynı yaratıcı enerjinin geri- bulamıyacakların — söyle miştik. Yalnız' gerçek bir beşeri duyguyâ en olgun deyimini ver - miş olan eserlerdir ki iasanhık ee değerleri olarak koyduktan sonra Deni Fuzultye dönelim: 0, Glmez musralarım hiç de parıl ir gi toresk rumuzu iy bir za - da başdöndürücü bir derin- alır; Yarı vuslat istiyen kesmek gi e Herkes kim vuslu yâr İster, kesin andan tamah beyitindeki tutkulu tülcücülüğün kesin deyimi, Fuzuli'ye başla - dikta on beş yıl sonra gözüme gi uştır. Lİ'yi anlamak, ondan zevk almak için onun yaltik. sembolizmini tanımak JA zamdır, Bir amber kok izâ. görünmeden bir sk Deri linmiyen üyüleyi Jan bir e Kokusiyle öyle yuki Karacaoj iie gibi halk görme hil. yüksek Sert ve kuvvetli-rüzgâr- am İns elten şap Lia Ki a elle: miş ve yücel ii ni ğe madde erimiş, her a hali- ne geçmi eyi. benmi. gömen e bulsan yele v3 üs yenmip tar olieiimde 5x adan gayri ULUS yn BİR Pi) iğ T tarihinin, 1 bile unutulmı tü olup gitmişlerdir. larında anlaş lerinden çok e ie şiülereiie yapili bırmalardan sonra meydana çıka rılmış olan bir iskelet, her hangi ma Sizi payanda. akkadan ceği bir büyüğe emiş K sahibine a- veyi miştim: saatlerce Ori arandım dur “J. 8. Bach” mezar bekçisine ri duğum adamın kendisi için sağı bul bir dans a ndan olaya bekçi ban: a başım a salladı e dap RE hayatetiğle tururken düşünmekten başka çare yok, “BİPZİG'deki ,mezar çisinin, üstatların ein kl ünden yirmi ald beraber ari e ani sanat tarihinin birleik 7. Bach'ı idi. Cevat | Memdul TAR 0 seneleri, biltün garbı “ ha doğrusu mânasiyle- , müzik sanatın, zaman mefhumun- dan çaki hanki HA O Bin bibl, adak, gör değildi. İG'de Thomas kili. ğe biyle ny Tagi Bi isyan da, ve bile dön memek takatsizliği başgnteri ki buna takatsllık deil, hak olur; temadisidir; Eeethoven'e ulaşamama! yarı kalmak demektir. EETHOEN İle Wagner in sanatı, esas saril , sanatı le »*K. insanın kendi benliğine, ken- di hasretine, kendi derdine dön- mesi demektir. e sanatının hel İm e yaratmış olan Büyü eh, sanat tarihinin - ri ir bil siyle onun m Tadı, bulamadı. Mi oh, esi leri yoliyle ona Yeki hşyat yeri - mının gelmiş olduğu fikri"üzerinde birleştiler. aş em Bach'ın Lsipele daki isem Kaplama defne > miş olduğu biliniyordu. 1894 yı- lında yapılan esaslı tetkiklerden sonra sanatçının, kilisenin cenup kapısından itibaren altı adim iler- de hazırlanmış bir mezara ğ Dari sabi a AŞA kabristan, yıllarca mi m ine e gerim Bale Ida, bugünki anlayacak kadar lan Bach severleri pi rabildiler. eleği Alâ başa - gerçekliğine miş ne "asanin Du MK karşi dai bu onar hin e soğ andırır. Madde alanında mekani vr iş iel gelmeden yuseerek en, lee Dir emiri sağ ülkü inde Tamar ile u- sütun. gibi kalkıp dilil- Ben geda, sen vi yar olmak neyleyim, Arsu İm filrü muhal ey- leri beni FALİST: Nedim, bu aşkın © (transcendant) ai payağı bir şehvet duygu- unun kadrosunda üne - gi için Punullain ruhundan dilemeltdir. Fuzuli'nin yüksek bir idealizme Mapa ğında, şüphe yoktur. Vakıa o bileşik vi mk ED ppi mistik ülküdür e AR e nim eserlerini, ir lirizm ile yk ie lan Sihir irin ee muştur. Bu, ımiyene bağlanış onu her aman e şekilde coşkulan- ir. Onda sistemli bir da ynıyan ve gerginleşen bir çar e bak ir ki büyük yaratıcıları ve. iğ ol az meydana ge- tirir. Bütün ölmez değerlerde in- san ruhunun ba enerjisinin geri rini mler, Bugünün piyasa romanlarından SUS W KARMA SAR ANIN konusu şu: Cezmi; ömrünün büyük bir kına Avrupa'da geçirmiş, ark fesi ei "bir köyünden gittik sahibi bir babanın oğludur. —— pin ısrarlarına rağ” 'de ve Ekini * emi Mem m yanında Geanikii ŞviNN kk ve a tesinin eze e lm m Ka de bir ki vardır. Çiğdem, Bülent'in talebesidir. Dersler ve eve Ee Sakal ide aşk doj Yazan! Süleyman KAZMAZ AAA ERERRARR , karak kendini köy işlerine ver- diğini, babasını, anasını, sonra ka- rısım kaybettiğini, şimdi köy çeş- mesi başında Çiğdem'in cevabını klediğini, mir hayata bağ- HABERLER VE KISA NOTLAR “ Tenkidin hedefi Bir arkadaş, İstanbul gazetele- gine DR er ünekkit meselesini bir fıkrasına we yapmış, bu arada diyor kiz ancak yi gelen bir eserin aksaklık belirt k demektir.” Paket biras 99 tü eseri e e tea. açığa irmak. ela oütman. Dürüm münekkirer yıllar öncesindenberi zel eserlerin doyu “ve aş hyadak haşka hiçbir bağ ve kuv. w kalmadığını yazar. Baba kız hemen yola çıkar, Bülent'in köyü- ne giderler. Onu köyün çeşmesinin irbirine kavu- görmüş mustarip insanlar hep birden mesut bir ha- atâ başlarlar. li ER zaman hasta ve çeşitli başaklar Kazmak MM götünden butlan Bayat e e kile me celerinde geçer, mermer eren yaş yeşil maruken koltı di, du varları yağlı mp hi en Dullar gin alayları bile ami SESİN zerler, Ada'da, e, tozlu ların em e ei ve şe rin köyleri, müşahede) ada 74) Bus Uyonmasın, Mükerrem Kâmil Su, Tat. Ününcü bass. 8. MLWEK. Cemal Bİ biyatlar; (çeviren) Reşat Ni zak - Abâi Efendi, TI. Ali kopuzu hakl de aşk: Rüştü ŞARDAĞ Halük, ŞEHSUVARO, LU, güya kala mir Yanı iksek romanları yaratan ede- adi liye tekrarlamaktır. Asıl Fransız romanı nilplaıma me —— ir görecel ye any ay rliği ol Bu. ali apar mayalar öyle çocul ayi >. mn emellarl dör taya attı anlarının maddi yanma görede SİM çare BAŞI — Türk kında: Hüseyi va Namık ey Mi kn — Mahmut INGOL <7, uri DARAGO — Abdürrez- Suha DELİLE, Yazan: Reşat Nuri DARAGO RA LZ leri ME şia dar, ne NE e dotimatyatımın ne n ke ra zinhar emiştir. On Genç bir ağaç kökü Benim de nasibim varmış dünyada) Nasiplerim edam A a Dallar De m dallar içer, renk içer. iyim haha me ere Dışım dal dal gider yaprağı bilir Yaprak güneş denen dudağı bili, Öpüşler topraktan t& Yağmur uyku gibi bürür tenimi, a çe e a Meyvemde bir çok venk görür te- z nümi Ben içerim, dallar içer, venk içer.