sikii P& m Hi rkılar disleri piyasa romanlarından; Ye- şil ışıklar No. 25 EŞİNCİ basımını idrak e- den ve yaşama gücü bala künmemiş sanılan “Zavallı Nec- Bi eyle ilani, diri tutan şartları düşünmek hiç de bop bir emek olmuyucaktı, Ça kül. bugün dördüncü ve begin askılar tiyalia yapan, sanat ve e ya, ll e külerin bi velet enef verici bic“ağağılıkta olmaları “zaya Necdet, in kahramanı kardeşi bir köşkte rahat ve me- sut bir hayat sürmedeler. Hattâ Necdet o kadar mesuttur ki işsiz- likten ve can sıkıntısından yalancı nunu bir kitap dolusu büyütmüş. tür. “Sevgim ve Istırabım, da kahraman olan kızın bir tayyare- > Sayi e Ke m eda ağlamsı. bi icinde vize a inletimek tar Yanl Zavallı t gibi bugünün ti- caret çaniytım teşkil eden eser- lerde di incılar bize cemiyet- <. aşan ekten başka hiç- aşi şeyden anlamıyan, cinsi veya ile ayar rı kal lem ME m Şayan kimlerin bayaa dinletmek, isterler) Bir zin Pe. rldun: Necdet bu. sahte Don Taa yanşncndan (İLk al kıza tutulur. Bir arkadaşı Me- 'ya talip olduğu için o, bu a- teşli sevgisini unutm. . Fa SE tepesinde döner durur.) Kompozisyon yoksulluğ. ermiş, bil- ZEL $ANATLARİZ ULUS ZAVALLI NECDET ve MZ miz halde bu aşkın be kımından karaya. ae ro- manda kahraman recinin karşısında bni yi oha JA gözlerim yerde çivili idi. Ona bakarsam, iki aylık sev; de- yyareci alâkadar olmuş. iz böyle bir şey bilmiyoruz." Çünkü eserden bunu © anlamak Or olma on gerek, Maas. ar Genç Kız mada - Yi İki Men Türen cla. mektep müdiresinin koruyuculu; altında yetişen Selma bir gün bir- denbire amcasının oğluna “beni yanınıza alın,, yollu bir mektup yazar. Bunu yazmak için hiçbir ruhi hazırlık devresi geçmiş de- ame b «eni istemem; de- cevap alır. Amcası bir komşu çocuğu mazken bu adam neden böyle bir mektup, yazıyor? gün, akrabadan bir da nereden çıktı? Sonradan da yeni hi kibetmek zorunda kalırs adi geçen, yerimiz yetmediği ii burada bahsetmediğim! çok piyasa eninde bir yele a arma mami otur blmeyl; Yur, anlı Sırıtan e ik: IR. edebiyatsever, güzel bir eser okumak istiyorsa Za- van üzerinde boş yer: olacak ve çorap söküğü gibi sırı tan bir sürü hakikat gözümüze rparak bize bugü Zavallı Necdet devamcılarının aksıyan ta- Faflarım bitüm Beler oya den evvel şu isme dikkat göniz "aval ppi an anlıyoruz ki eserde ülkemi Zavallı sn pe m ie mıyacak iki mu- habbet cerasından doğu- erime res en yor. Piyasa dönel Be: gaba Çile br Tamda ka mini “duyar duy- az kom tanıtır. Her halde Konulu e ime bu kızın, göl edik Iş nnd size, ie NİL Bu eserlerse bize Hataş yat içine Salmiş haklar atar, mi mk, ea büyük sadi eriyen ayağı tabakadan insanların Yar vg haçan ayr de hastalık saçıp düran © saatler yiyo İNİ yötlüre ml ine | romaneılr e ağrıh romu yazı olay Tamimi onla- in biçen yiti mek mek er, luygusu, kahramanlarını iste- hazan Katip duran roç mancıların ölüler, veremler, sa- miz > sörnür, i etme kabiliyetini Taybe: Zavallı Necdet'e ebilii Epe eser, gün! p bugünkü piyasa Yazan: İri Rüştü ŞARDAĞ m rem dan lerimle gemi ça kahı r, çılgın bir an yaşarlar Hemeesi emel esi mı bilen Melihh'nı 10 çalması var. ğa akla gelir, Piyan sre kak bulundukla: ındir. ırı odada hazı Hatt çaldırmak İstenilen parça da zaten bilinmektedir. valı Necdet: sayfa 43) eh MİN yn musiki âleti, hep piyanodur. Servet mun garbı hem sevmiş, hem tam” Gül geç kam roma da Bal da > bir lise talebesi iken müke dolaşır. Gönül Yuvasında Ziya'nın sevgilisi piyano çalmaktadır. İn- sanın soracağı gelir: bu kahra- li den birisi de bir a- çünki küçük iz. hep kei li ymm yayan uhu, pyerin zaferinden ve m habersizdir. Hep kendisi anlatan ve kendi tatmin edilen romancı Kay MA maya na en galiba çok-toy bir kı- asi (Sevgim ve Tstırabı ıyfa Bir randevu talebine derhal ik sevdiğim bilmediği sucsüz olmak lâzım £ 16 bu vicdan e hile Buram böğe ME A m am e at ram gören Ka (vah Medder; anvrn 29) Me ne ka rü (05 LA lee talebesi olan ve velisi bul Selma'yı daha mektebi bi e m ane sonradan hayatta ağbi iy MES ph eli larına hazırlanmasının bile aley- 41: Muaszes Tahsin Berkant, romanları hinde bulunmayı düşünür; üzül - mesin oi Tol başıboş o mektebinde bile bu mel kal Tomancıdan hem culun. söylenmek şartiyle, bag rini yerlere yıkıp tekmelediğini ve ağzını tıkıyarak boğazlamak üze- Te bulunduğunu hiç çekinmeden ve çirkin görünüşlerle sık sık göz- lerimizin önünde dizilirler. Zem La sık açık kalır (Vahşi Bir Kız Sev. m) © önem: yah Bul gar Ve Türk yüzbi eserin şöyle anla - 'Ayın ışığı, ağaçların yeni açıl- mış çiçeklerini parlatırken, ben rahat rahat odamda yatıyorum... e) İnsanın soracağı ge- * uyurken nasıl çiçekleri göre- bilir belki uykuda değil, öyle u- zanmış denecektir. Fakat hemen Gi Ee ndan belki #95 imiz ne men e vir ik ne gi dad m, > dinledim. (Sayfa:-17) Kızı yaralıyan yüzbaşı onu İyi- ee iel Uyan: ). 20). Halbuki alttaki cümledede ba- kın.ne diyor; “Tam yakanın üze- rinden iki saat geçmişti. (Sayfa isterseniz. anda yön ce söylediği bir, sözi ge ibayın kepi ağzından aat kaç Sayfa: Tim. üzerinden #ki sk eli Bo Jin iç um br saman seyre ie kan ri. yoktur. e yl e e hakikati gös - ermek gecikmekten * başka. bir - yapmış olm Görü- My AL erden gamer DK ham ye tn doğra: alyan mizakbira Bu romanlarda öyle er ir gile geniş yap- m (1) altında otururlar. Ve e öyle aile grupları ile karşı- mi ki Sa adım olarak önce- 1 e me bir mesafeyi uzun sonra da araba - vela ağiiili. EY e lirken annesi ölen bir tip ilk doğ- : Esat Mahmut Karakurt. duğu günün hâdiselerini yaşamış gibi bize uzun uzun anlatır. Türkçe: Bu romanların âli tatsız, keli- meleri zevksizdir; cümlelerin ku- e — “Hiz meter ti (Bir Genç kızın 58 Şahsen kelimesini yüz ma alacak kadar gaflete düşülür. “Yirmi beş yaşlarımda, boylu ve esmer bir Kız olün Pira- ye şahsen oldukça çirkindi., Gönül Hırsız: Kerime Nadir, x imağı ve ruhu le acı bir boşluk ve hi bozucu bir tesir bırakarak sona erdikleri za- man karşımızda olur bir hakikate imkân ver. eden romancının, arasıra din - *k ihtiyaciyle e rasgele bir yerde müracaat ettiği bir vasıta- dır. Bir insan kal cevhe- rine ışık tutması, bir de mu- tt esi gereken tabiat kı- bir sesle görünür gider. Ce- Tol edilmiş - tir. Yazıcının, onun değişik cilve- ye düşi x k. A- sl e e ve gene iliyen mücize- sini bu piyasa romanlarında ara- mak kadar boş bir emek olamaz. ser iyet ve insanın de- imz kaderine eğmek ösibedi ken DANE erkimiş ve. bayat bir a na takılıp kalmak ne mene bir iştir diye düşünmeğe ve üzülme- bidir. Fakat gitgide bütün halk 4abakaları arasına yayılan bi ahlâk, irade ve bozucu, sarsıcı sayfaların vebalini çeke - cek olanların üç beş kişi değil, büyük yığınlar olduğunu da unu- tamayız. (Zavallı Neçdet) in kendini hü- koruya- e bir. kısmından bilecek bir tarafını da işaret et- ni, aşkımı kavliy- le #ktedilen nikâh görüşü “dışa yi ti duran, fakat gü- BE i Z il a bozulmı Eke Mecdete a Mü. al Tenkli, acılı İL SEVDA ROMANLARI bir taraftan kah - Taman, sadık ve dindar #övalyelerle, dağ, tepe, macera- ya yuvarlanıp gider > e A Tinky. İlkçağ ll ies. Yar nan sitesinde kadın, çi duvarı arasında van bir mahlüktu. Bütün di günü nü evi- şında geçi ve nimel sl gid VE a keğin hakir görünü kadın, onun çtapındığı Körükörüne itaat ettiği ilâhi bir varlık olmuştu. aş vE de sevda deyen Sam ve lele de yaptırdılar, innet, duymı ta devrin din bük m v çokluğu içinde yüzen gün - lerin oy gre harcatmada de kapın açılmış be eni “der Girmiş neği Gökün yıldızları bir asma Ruh bu asmada enek yeşil, dir. Küçük odamızdaki İpek başka Keme yer ünde va ea al yolları var, ken, menzilde çözülür uykum. enn per alama alla, Bekiler öteye dağılmış bir bir; Avşar diyardan” gelmiş, Beni iye gir gürler bakkal; gili. yarı inden zular salkım saçak yerliyerinden ip yaşanmalı Orada, öz dostlarla z X Işıklı bakışiyle geytin dah, bitmez oyuna; esinde kahramanlar beslenmiş, bunda, Yurdu, zamanla örtülmüş olmak, gök yolculuğunda. Gazeller, kırık dallarla. işlenmiş. kirpikli gözler, x i iv Güz yaraklariyle yaşlı bir meşe Bir yudumda rengi gündüzler. Düşüncelerin bağ bozumunda, İşte , renk üstü şiir. Bütün Dir talihin özü bu neşe, Dertlerin devşirildiği | İçim budur diyen bir yardan gelmiş, ölcü yıldızla e ni İçinde, o tatlı aşi musikimiz, Bir * İbrahim Zeki BURDURLU e ——— naz, ler söylersiniz. > Yüce bir bekleyiş içinde , ; başka toprakta eşiniz mi var, * kaderi kendi eliyle? Karınca kaderince * Her nefes kanımı yıkanmış bulur meme erimi Zayn e * Her yaprak canımı hazır. Düze z > Bu yosun, bu Du nur ea erer sas çin Bu ten gürül gürül yanmalıdır. Be bele MS mek MR ApmrlMiNLAN * Yılan deliği Özünü en derin kö) < meşrebimce harcanmalıdır. Yalnızlık ağacı Sonteşrin ayı içinde cıkmak. üzere bir pu gibi, bo in only AM bulunacaktır. Sabri Bal SivavuşG. Tük lezzetli inkisarlarla acısı yü- ham sinmeyen b man xi gi zevk, emel ve zaruret. a pek uymuyordu. Her RX 91 ve Golan tp,