Yazan; Ulrich CHRISTOFFEL mbrandt 1606 yalın: Rl akademicilerle temasa geldi ve Bir kitap dolayısiyle icsirler ve milli, İdebiyat 3 e Gide'in tesir hakkında. ü ki e lediği şu sözler ne kadar gü- zel ve doğrudur: “Her çeşit * tesirin müdafaasını yapmak e dört duvar arasına kapansın, gene tesire maruz. dur... Tesirler bizim görünen çehre - tr m ir aynaya benzerler. İçimizde. ei elele ” | Bağır, bir kelime beklerip duru Jar" Ve sonra Keatsin tekrarlar : “Ah! şürini kavurduğu meşe kokusu veren şarap? Ak. Kim bana sicak Cenwp dolu bir kadeh uzatacak? Andre Gide'in bı ten çok bizim içi bir kaç asır arkamız bir cihana, yavaş, yavaş çevirerek, yöneliyoruz. Bu yönelme de tesirlere karşı büyük bir. susayış yardır, ve biz bu susayışı ne kadar Kabile © kadar artırmalıyız. Yunan ve lâtin | klâsiklerinden başlıyarak e kaymalar. sn bu sözleri herkes. doğrudur. Çürkü döndüğümüz ruhumuzu erer meler ei ye hiç bil ee KANER yal. e dehamazı yakin pe değil, bir kendi yapıp e d 2 bir âlemi #erlerimden parçalar buluyoruz. Ger- çe küçük de mi yet la il m cins eser: 1 çeşi e erlerin. bulup kil »*ktedi erkinin ürün 1 olduğu gibi, burada a Ee güni e Iamakta, sentezi ve akktadır. askıya nazaran yeni baskı- Me çü değişiklikle rİ şöyle sıralıyabiliriz: Ön söz biraz değiştirilmiş ve biraz daha İşlenminir. Klüsisizm roman » İş ma a bahislere yeni ve seçme metinler ilâve edilmiştir... Klâsisizm m ünden birer parça, Theophile Gaü » ier'den romantizmin tarihi hakkın. rça eklen lizm — bahsinde a Gla mifleclerinin Hono- Be de Dalar Fas Girenler e orta Mabe'yradan Fiyatı Selâhattin BATU ça ilâve edilmiştir. Ayrıca Gustave Bimbecein e e belki ondi gzl a ozi De çin Zala'nın bir parça örneklere yeniden vr, Ganime katıkmış- Sembolizm bahsine ait örnekler ise Badehirein ii mensur şiir leri du elinden şi miş ve Stephai ci baskıda görülen BİBLİYOGRAFYA “Güzel Ankara,, sinin 23 üncü gm. “Güzel Ankara, gazete ayım da mühelif yazılarla 10 kuruştur. Tavsiye ederi m Titarel örebsi güne önemi on. bike lük alk ei tica e adan iu ina cevap vel “Türkiye Ticaret Gazetesi" e ır. Bu yeni arkadaşa başarıl a gibi Baha Vefa Karatay'ın e, in “Havacılık ve Spor, iel anin 320 iv a ola mai çe ei ime zılarından baska, ek AR ei bahislere alt değer yazılar dn Vardır 30 kuruştur. Tavsiye ederiz. MEMUR Muhasip hasebat. murakiplerin yurttaşları ilgilendiren tavsiye ederiz. > Resim Öğrelmeni TEFRİKA bozarak. On İşi, eebema di çılmazsanız, onlardan yalniz. birini pinli sllre hediyesi m ie vi al yardım be izi Kk rin de unla ek e den ikişer k rk ee bie Zn gül ge şi E arkasından yürü Mehmedin uğurlyanlar arasında bu- m meraka düşürdü. Araba, kasabadan amli dayı, Mehmet Bey aca eh — İbrahim ba hastalandı mi? amin melike O memezlik etmi bilir du? sisi tek bir bulut yok. Apa: çık ve uçsuz ri gerilik doğalı belik bie iki sa a a m e insan, gözlerini kırpmadan ona makla doyma dığı keki i: ak dizl içinde, güneş, —— KÖSK. 5 Uair est plein du frisson des choses dul slenfuient, G'ye miş. ei Gölgesinde tatlı hul- Eli işte tar lin ine in ci kli ari ii üçü bir lan z ağzından su fakıran ei —— iz kızı, hasır kol- y olduğu gibi du- tı ruyor, Mz çalıştığım ve hulyaya daldığım biraktımsa daha göremiyeceğim. Fa: ie tüssü, sanatın elinden çı- * kan ve her eliye ebedi lik veren bu mısralarda yı ve mu? öyle ii aplar, darımı doku- nup Sini Deni gelen sini açtın içi hava ile birlikte şık ve insanı alıp uza > e hav. —— uçuyoı Ankarada k Temsil bayramı ee pat dikimi e cağız: yakinda Devlet Konservatuvarı m2 keli akil üçer de- el e gebirde bir temel bayramı yayatcakl Bn ra akan bu bir mai a eğilmek i > Denizde lar Yemi bam Girin Tius şi Antigone, Kural Ol ie gin leri; lünç Kibarlar, Otelci Ka le Si von BABİNİ Kone Bürekir Bastin, Madam Butter fiy, Fidelio, Satılmış Nişanlı operalar dahildir. lize Sophokles, Moliöre, Shakespeare, zart, Beethoven gibi dehaların eser yerek on bü senil a büyük bir ilgi i Mozart, Te e bayanın Ank le kar; n dakikalarımın yüzünü | le:karşılan Riyadı i 2 Beni ile yere ME her İster istemez ayrı, da YL e da; DR bel reyon eli Bak, Ben de senden yeni çal im düşün âtı iie gain küçük hisler amip sila gibi Teki kendi kaygınr koy, tek kendi saygını ko; Beni şu tepen Korkum bu, vehmim bu ki ben ep o iğva Gözlerimin. Önüme syrlacak k perdeler. Korku Tanrım! Tanrım! Ne e ele Elek şehvetler, içimdeki Hineler müş yarasiya dönecek birer birer? akacak çağıl çağıl kabına kanım? Be yakmındayım, vatanım ey Ga Sana dokunuyorum vasıtasız, bak, işte; Güne a Gelin be: Ben ya mayal b len ny pak e alar du sar ri fakar tek ses ki Ken- dini e ara ağlıyacaktı, pi di i İbrahim dayıya da garip bir sükür Me iti olmuştu. Muskaardan çat bu kadar imeti bir sütl a Yazan : Vedat Nedim TÖR No, 52 biliyor. Bozkırların kısa ömür barlarında görülen yeşil, o sopraklardan yer yer buğular Sin en kalma yuvarlac ie ke ğılar tane e Havada bir 'e sanki tabi iat da ürküyor. Uzak biz köz san |, — damların üstünde dümdüz ve e 5 iin duyar. Henüz yapaklanma | akt ge sel ile ıklar da upuzun boylariyle gök-| söyliyecek bir söz bulamiyordu. e kafasınin içinde bir tek kelime kalm Ayşe Hanım, kır atları mavi | mist. İbrahim dayı, söylemek İsteme - eli ya küreler ve yükle sre çk ml üm ve Teri | am Aşa Hemme bükün zmekem iL elime: Yal eid Da lay bm ir Şek kalaba ar Öyle ya An hafifçe | Hanımdan ba Mazak | me yoktur e ee e ik | m a da kime Me ey e dı du. En niha - ip Ayşe Hazım yü. ışmıya, başladı vet, şöyle yan dönüp züne en lan, konuş etik kara De medi ri İbrahim dayı, güneş baya: yor. ğı İbrahim dayı il pe yak âleme kaçı lan e hüzünlü, sabah serinli el mi e beyi a m miş Beşik e ordu ii an yana Hanım kendisini şimdiden bü- Mİ İenln ve ilacin dari ar vi vr rından korkrğa e e Ee Gi Müdürün © odasındı bile, besi içinde biriken önleme 6 ünlü zaptedemedi, aldığı günden türlü »İ emi Ayşe si zalime ölene çı gülle lerinin tırmandığı rep e ve sulara bir defa rinde dahi el eserlerle, Belediyeler e ei — isinde in a m üni ni dele sanatkârlarin ese Sİ seir een ZİYARETLER DAĞINDA tak “Muhammedin kalbini yarmış Allah” ye ie » e büyülerle şişivarmla zertey bu Tepene dokunsam da ya sisim ya bulutum:. Çek beni siyah kayam - i boz kapı Gelin ey vi gün yalın, dertli sırlı ayaklar Ya bir gün kuruy: yü | din bir Çeül 'dam'da resim arölyelerinde-—— çok sürmeden ressam olarak tanındı. O, kendini henüz daha hiç bir şeyin te- ana Sy N da çok müsait; üstelik de zengi, m enli yaşıyor parlıyordu. Ancak karısı Saskiz ten sonra (1642), yalnız ve fa- ir kalınca, mizacında bir değişik - uuf Kemal YETKİN dir). Hayatının dış şarılarının deği; mesinde trajik Hiç bir sebep yoktur; çeki gal EE Ya terke «ipe rm san yoktu. O, b e a Pousgi ani çok daha abi, Hk bakkal. Memeli in syn e dn essir olmağı asla düşün “Haka kemikle etme kişi gok e in az tesadüf edilen bir m di. Onun ressamlığındaki b kuvvetiyle bile Bu. öyle bir kaynaktı ki, alelâde bir insanı Den een döne mlığ ydınlatıla başka insanlar o me- ra, ody yine dinliyecekler, v. e ni oi, serl sevkediyordu. bni mn aa son a düşün. mara, beyaz yaban yeşil dini tailiyorda Suyun ve sökün rengi Jan enayi selesi hana biç yoktur. Yeşil, ancak kak ik Demi la kn çıkarken, İKİ gire görülmiyen bir ordu. D Necip Fazıl Kısakürek'in ilkelerin mi şiirinden, 05 n4> yu AnkaraHalkevi Resim Sergisi gi e sim sergisi, 19. Maji Gene mı günü, üzerinde çok su zişm ni e Binal ame Tin halinde fışkıra eşin ülserli iç dürluğünda keler. ti. Resim yaparken eşyanın ruhunu rinden © oynatarak le se yak erine abi dn. e nnd bağlı ve yurdun her hasusi serileri iş yerle larına koymağa muvaffak ol embrandi, güzel kumaşları, R' kürkleri, boncukları ve ağ leri * swçarln © taklidederket seki ii e ed nz Faz EA A A O, Kardeşlerine doğunun ağır Jibast- mu, Eriyor, elerine parıldayan si ABEL e be ler takıyordu. Saskla'yı İba Gil el kat Rembrande'm salan dünyanın maddi zengini esi ile, dokkun zaman, ay yay is Renkler, kendi DE di geli ektir, elecek pazar Bümayfağa çö kayRZ şu Etüd) Si Kamel YE Bir Salihattin BATU Siir ancak siir olarak tercüme ör. . bal plâstike İ kemesmse 2g Kemal ÇAĞLAR, BanesesesskkenesSanmenesazi sam TESELLİ eş düşman toprak işte, y dost - Renkler ve şekil akra mehiyese da dur er ei dir. Işik ise o yerme eyi diyorum, i bir mucize istiyorum! ir beni, kayanla kalbimi yar; acın ağırlığını nde yi gibi benimse, sivrilt ve oy; hâl zi retiyim larla dolu ruhun etiyi im, ki yağıp bitmek z dn reyim; içinde kaybet. ordu. » İçgüdülerinde rt beni ME ei m hala tüm, direrek, renki ve şık şekli ve hay için dünyayı şekillendiren maddı şik ise maddeyi canlandıran büy çiğneyin ey nasırlı ayaklar. anacak; kabaracak hamurum; arak dağılacak çamurum. din? Sen bana münesip bir dükkân bul, vali de gelirim, bl deeri İbrahim Dayı, get eski İb- him Dayi oluvermişt — Mümsip dükkân dediğin nasl bir dikk erim Dayı Nasıl olacak, işlek sokakta olsun, ik olcum, kirası elverişli le, Ayşe Hanımın hemen yakın döstu yoktu ama, bir ta- - ii yağı insanlar vardı.. Şimdi, bc kepi, ber an bir eker — a uzaklaşıyor. En sadık arkadaşı İbr m dar bie, bir abc ii Oz İran meye bi Jabit ter, A o gi izel Du konuşmak İstemiyor. Fakat, Ayşe Hanı” mın en çok gücüne giden sey, Mehme - e, ile) olsun dememesi m m iken dı aydınlık, büyü olsun, yeter, çok sıcakmış a Sen katlandıktan sonra, ben mi katlan; miyacağım. di. Muhakkak, ya uyuya kalmış, ya da bastalanıniştı. Mehmet, Ayşe Hanımın hayatında en çok beğendiği ve en çok üçin ii fab yl, Gk MEZ Tahsil lb e mın dah müddet onun şanında ak bel İLE e Gİ EM e dan ayrılıyor, koca bir yil gidiyordu. Onun ye için kıskananlar hile oldu. Faka e boşlanmıyan kediler Li m e m ın uzaktan göründü. arabacının sırtına vararak, bee ma İsmail, ledi. Bir solukta geldik. Fl şey ei Gnl akkaya rı zaman, Ayşe Hanım arabanın içinde Bia yea dana kal İbrahim Dayı, İbrahim Dayı, bak, ME, orada? İbrahim, ie Hanimin yöne doğru hak e mastn., diye o da afalladı. O, İbrahim Dayı o. o Ayşe Hanım, bak bize el Böster Hele şükür İbrahim, gene yana e oram kei pp, alacak Bu beklenmedik am. duracak gibi oldu, cek gibi vurmıya ata. Ve bemen be kızardı, gelip, başağı n hiç güleceği yökken arel Çok defa de renk ve muhrelif sebeplerden nil yem ann öteki onlar da bumu bi ten çözen Je Rembrandı'ın ei ei REMBRANDI Çeviren: Melâhat ÖZGÜ ve bilhassa ilk resimlerin. e aşk, hasıl maddi manevi meydana geli s0, öylece muhte hedeflere dep yak erbil birl amdr Msi ulp'ün Anatomisi veli renklerine vu» yavaş yavaş © akat “Giaalmeesters”, “Nişane 1 Çile, yahut da Brunsehe end 0 e Me lyler s - onda öyle bir ilik ortaya in X karl tecrübelerinin. üstü imi ir eşyanın, içindeki sırlarla tanıştırdı. R embrande'in yağlıboya ve ka- e kân, mesafe ve ışık zihniye- . O, tabiatı manzara gö üzelliğinden sanat eserleriyle donatmıştı brandi, her yerde, kulübelerini Haçlarını, köprülerini, demenin iğin “Tabloları, Ee eş AE olsun, dai asa, ilde len, kıral efsanelerin. ve İsa'nın hayatından, barok mu- hele Şe aya, Bale, le ele, sakalını. rnk ab di le sediyordu. Rembrs ola gin, gatenin yaraladı. velhasıl ber ein üzerine renkle bakim ol öl ii anha hede ederk bakimi, ma yemlerin ru Bü lerine ışıklarına © ramediy ele len kudreti aldığı, kadar kutsalı da alan, bir kuvsettir, un düal he hemen tehlikeli ir o ir. Frans Hali, ziyafet alında irk edenleri, her bi diki — A, ifihi İbrahim Dayı. İ— Növe güldün? Gelemem mi sas in a m iadesi “hiç bir. geleneğe ve hiç mu 5. inci sayfada) —