İnsan ve sanaf hakkında : Il - İçimizdeki nn a ar ln gi millet vardır? Yaylalardan koparak, çığlar gibi, zeytin ve mey- tükenmez. Yemen im e dönüşleri, üyük savaş ve en e ye yy parak, çığlar gibi, zeytin ve meyva TD e dir, Bütün alana ei bu bitip tükenmez senii re ize mahsus olan enginliği yermi göz lerimizde sicak ve sessiz bir damla Yaş olmuştur. Sabahtan kalktım ki güneş R atın terkisini bağlıyor. sudur ki tarihimi SE eanulunlan, e e mızın harikulâdeliğinden ve gönül doldürmüş” rlerimiz, — serhat bezi alel bom e ep yalan ve Şanar teri gel Karacaoğlan, bir ei kıp ücesine seyran ettiği” ulu dağ başlarında dia getz. nin ti yük hasretleri dağlara çarparak Yanlar veni gf JE) dağlarla dertleşir, dağlarla konu- surlar. Dillerinde m san zü, içlerinde âdeta surbet özleyişi vardı Pa düstüm yollara. w boz bulanık sellere. Adn sanı m lar yellere EZ vi ayda, ateşiyle; gollarn Anğsike o deyimidir. Y Akam, gidem şu sulara karışam. diyerek bir maceraya doğru yü- yarma ela vi dallar yal doğu ayl diye kısa bir haber bırakarak meg- le ler, Bağrı başlı, gözi Söyle garip Pali NOT: Birinei yazı 8 şubat 943 #arihli “Ulus”ta çıkpaştır, Selâhattin BATU ie günden sonra si in iyeşl a Söyle garip bencileyin, ÜYÜK Yunus'un bu iç gurbe- ii mir İki cihan meydan ola Devranım sürem yürü; Dost bağında bülbül olam Gül ml rem yürüyem, Sl Kr in yol dünü. ii il iie jı ia de çarkolarak”, A ae ürün gemileri. rı bir m tanrılara yal Mi “Yalnız bir yaz bağışlayın bana tanrılar? Ve hir sonbahar, ik meyvalar gibi sarkı- diye, "Ve iy kalbimi tatlı sesiyle galızılaı Sonra 8 Ve sarkılarını yıllarca süren bü- yük inzivasında oldurmus ve bize altın tabaklar içinde sunduktan sonra, bir daha gelmemek © üzere, ne orayı irin ın söyledi. Onun bazan kani a li da; kam e Hi. yere dekan ulu ağaç orman bazan da karanlık ucu- m ee il ve Kalın uzlel derin kuyuların ser e Onan derine lerine en bilmeleri için Ml ei ma çüklüklerini Mİ sein bie inn hisleriyle yanıp tutuşu- aç dostum, yalnızlığıma, o sert ve kudretli rüzgârın estiği yere kaç! hak- a gok in Bir mi. ai A e Be meyi yulara ben- m) eni im e kolaydır. Fakat bu dibe Mi we “Münzevileri yaralamaktan çeki- niniz ve yaralarsınız onları öldürü- Büz de...” Bizim mistikleri çalarak ii Ra inzivalarından getirdiler. Hacı ayram? Şehir dediğin gönüldür. ker aradığını orada vE vebali oradan varmış- ür. “Oraya erişen arif başını koyar. A ine de ben Bu aranma, uzletteki bir çarpınışıdır. “Ey hâkim, gece nedir bilir mi- “ Gece, Aşıkların bizânelerden lanması içindir: Mevlâna, a zirvelere giden yolun igi- re eliz seçi Ta bütin perginier ların pe made esi la de rinden gi “Senin ruhundan nereye gideyim ve sürün hurüfundan i lane mi sakin ol - Sabaha muntazır olanlardan, ei olanlardan ziyade ca: nim Rabbe muntazırdır. sesini, Hir azgın kayaları aranda. zan “İva yılları geçirdikten sonra duydu. ve oraya gelmeden evvel, il eti ba e EE in hik bize ara- dan getirir Bilgin, lar ve ufuk” üzde bahçeler dü göni kendi dan sonra dile gelir, kendi. sesi içimizden ve gurbetimizden duyar ve seviniriz. Oradan gelen ses, nağme ie, şarkılarımızı kendimizle başbaşa iken besteleriz. Her inziva ileriye doğru bir,adım- balımız köşemizde, yaparız ie Büyi deği aşi sfvalarımızda ole, Ola varırız. iin kokunu ve kalabalığın içimize ve urktığıçekinliğe karşılık, & bit yücelir, öneelr ve işler in) (Sonu 5. inel saj Sanat dünyamızin büyük kayıbı: Neyyire ” Sedef kız,, : ve dilimiz bubda ka yy Zahit Beğenç hikâyelerini “Sedef Kı “Sedef Kız” ın konuları küçük bir. İkinci < ya ii Babel opal Kipi şoplü | içindeki yaşama hayasımın muhrali bum An alandır 2 ile de-| illerini göstermekle beraber, bikiği Tandarm BL ük bir ki mn olar | kacmmanlarının paiyeerine ge Mn elik bir dil vir om im ed tedir. Köy he vi olan lk Haç) 1 oi leceğini göstermektedir. Sembolik, aşki ve çeşitli konular manda kitap folklorumuz: mektedir. Bazıları tarafından e ii ga da, yalnız cümle son- kelime kelime seciler ya içbir mâna ayrılığı bulun re vara vara adıra vardım, konuk oldum. ey var ama, şebnem LE Adını di des yüzünü şieimiyi. ezile erişti. sama £ aşkının ve hayata bığlılığın arar ii Mori çe. . i İK Bir ölümün mânasi 7 Wilhelm Kempff — Neyyire'nin ruhuna — yelerdeki soku. | Ye Zonserleri e < o z Ankar dim TÖR ” in “İ Memleketimize birkaç konser vermeli GE geazi e e 7 md. mi dö- | Bizde tiyatro denilen derme çatma sa” eri Da mi eşim, Taze acının baskısı altında ya ve a el sızmıyanı WE —— ei zarsam, fazla içli olmaktan korktum, ğunda günlerini, cemil y yak ei 7 çi ünden de gecelerini geçiren» etiler, md ind Be ekiş 1 Dahi Petr eya İbi en ind hay yaşamağa | cl b şi ner ap aylarda de ZA Be, porni bir Bin degiletn Kik yi e Onlar, gün aşığın, gök | an günlerde İk var Zühre yok | en 155 çal sormam 25 Ni daki bir g e 1 & hesapça ölmemek ve miz havaya hast eker | yaramaz. ben e alm kal edimi | üterborg'da dünyaya, gelmiştir. Bil dür Hak Nesi i A ie el babanı biz oca sanar idi, Babasi line arlrinn. eler ibi, dama | kalemle yazılan b hikveerd. Çaba iz N Kani İŞL öldüren yaşı değil, b a ş | deisik sahsiyet ve karakterleri, biribirine çomak el: taşıyan parça: | ün pen ii eşime | nt daya, ve byecnlr, kemi dün A esli Kel v7 iie Ö'baş neler çekmedi? Kadının ares ol, | yalarının kaysayışlarına hiç aldırış etme | "Geyran dağında ala kumaş gibi ko | kompozisyonda ve piymoa iki GAL günlüğü man gü kya vr okla den yanma Yy yamak orada al Nd ll dik köln çermi Yumal | emel ür azl. A8 sını fahuşla bir Katı ve kinci bir | 408, biz irin duğu, zaman yumruk alır, uzam. Alm ln Getme yksefle el alanda ii gergin dığı zam muş. Kayadan | yal di Yağ bie ela şamil ire, |EN GERE e kayaya ok gibi Kayadan | tör elimine 1929 da buradan ayık mümesinder gzl olm peer | lar eb, daima edenin kubacı | ie tarla, arkası Gü erik Gekeleri |miş seti li e emre hc e ark hi | devrilmiş. Tekel İs m ; Za kle va inn bir deko Şi A ovasına, inerken, dah matkâr yalnız bir vimiafi Şeyi bile rini üm Dy A REK akarmış. e zaman gebe kadın- razi ii vi iyi samara, ruya 2. 2 ların çocuklar Ormanların | ir kompoziör olarak da, tanınma İşte vr gün, sie ik teki oda müziği eseri, iki senfoni at e e e elim Gemi e e k Biz dostları, umuyorduk ki, onun | dağının tepesine çıkılsa İstanbul seh-| ve piyano için yazılmış bazı yasa malrad ei ölen de) öcümürmişi Kösiiztlnie Binme; pale, hakkından gelecektir. Bütün e la: lacak kayalarında Geyran kartal! Sanatkâr bundan evvel iki defa dit eşi oi düşmanları, anası babası, ak. | Fin emmi il lerini kesmiş piya b sarı ot toplar, Mer ketimize gelerek konserler rabası ve polis, zebâniler gibi, onu ateş | malatına rağmen, Neyyire” VE GAİN hi Sincik bahçeleri eyik tekeleri & 2 ta hummalı — çalışması gile boyuna dalıp durdukları cesme gör he Ey m a devamlı & i, bu vesile ik halde, o, bir P serinli,| artist sabrı vardı. gn iel nba eğil Mare, a e Neyyire, hasta döşeğinde çek - İSandal deresinin baharla boşanan billür | Ko Maksi anla | alarma dal paça dalar, ve © atar di: | üçü Neyyire'yi tanıyanlar, omun genç kizken | katla dr da, ir ymm ve kaşe en güvercin ökünlü köpükleri du: ile, ne kada uvazeneli ve “o 1 g wn | gılina kendirni bir görü bşrakmak al mz çatlatırdık.. pir ipa olduğumu batrlasınlar. İstemedi n davar çevirirdim, © kirmen e- Veyyire, bu müvazeneye ve. ölgunluğe i Ap büyü train balyoru alında dövüle | Nesyite ölürken bile arkada kalanlara, : deh ie lt Konser ak mal, hiç Şüphesiz ki, vücudun ve'sinir. | büyüklüğünü anlat. (9) Resimli hikâyeler, yüz sayfa, Fi- yası 60 kuruş. minör, Bi ki Gi Kulübünde iye da u, uzun beyaz nın kırma vaz mi mermer sacıklarını taşlar söven mam örün ir. İşte bu haz ve a ye uya ıklarımı yazmı kiye onun büyük kütlelere tesir ee in im siir yana ol duğum lemez. Yapılacak tesirin Ri veya kötülü- eden de ai yilere su- şeylerdir. Bunun icin alet ka- Sayfan kriz di da önemlidir. Mü- balâğa yapmak işlemek kon iri. ei dn edilehi- biye tarihinin. sağlam ası ğe gocuk. e n ie an bil olan veya olmi lerce di için çok tirme ri bulunduğu bol iştir. terbiyesi, me çocuğun tabi meylini kayıtsız. şartsız doyurmak tır, ne de büyi dı mntisaı SİNAN USTA u üştlerinden silkerek kar- lik geldiğini, ellerinden tuttu- da gunu görüyorlar. Bu da ne ölüleri Besim ii ki en ini veren © olmuştur rl h e ibi piynise Beedhoven'i onun kala al bir durum isid, iel Yazan: MİTAT ENÇ yecinin işini gerektiği gibi yapabil- ii üyüle ses üstatlarının miele ee en li vti ağlar dinleyip hazla- atimsni ibi ni deal DE md Mari be va 1 Sem a lr ema lerindeki nağmeleri terennüm ede- * »ceğini, her teri yes bilmenin . yollarını öğreniyorlar. iddin debeğini sanmıyorum. Küçüklerin küçük dertlerini dinli- en bee beşe le vk a e cak kene bir gocuk azlığı faydala. — ramazlar dihlenecek bir abin ses irdi. Bu günse binlerce gocuk vuluvorlar. mi zamanda va ÜTÜN bunlarla beraber ve A sop almiyor; ni üre binlerce körpe dimağ, m. ce belirterek çalanamıştır. Dinle şka sizliği ile yapılıyor, Büyük ölüleri nz “parçalar başka başka | İanrd, bütün insanlıkları, büyüklük ve seslerini e senelerin verdiği teshir dici musikileriyle yeniden hayata getirilmek tir. Bu sana- m onları Inrı ve besleylel teeri e e ecek için bir kudret a in > mü b a mes muş bir halde; kendisinden değil, onun bize ye eki bee iu : sin ir. Geçmişin bu zengin. sına karisi e e Miş l si rafi sırların, i e yeni nesle verme- |'89 , Bi e <7 : leket ve insi line gelebilir. eklem DE a ii 1800 a ra ai bir sey olma. bisleri yakalamakta a e e 1808 ) dağını li ölülerimiz arasında “plan Becihoveni ve ma yakan isi yüzümüzü kızartacakları değil ha- |vir vw e ii ve a 1000 1 sini kaldisazak leri öze çi âyde İSE çalabilir ei onun his: deği Li 10507 “Abla'ya teşekkür etmek borcumuz- | |vikliklerini, dur dur. Onun kendinden yüzlerce ve |vnlktan hi 1845: yüzlerce kilometre tzaktaki talehe- rine sirerke | lerine verdiğini ei zaman ei 20. ir etmek kabil Fakat Heci binlerce ana bal inn sar e bd e sizlik, hodbinlik v vip his olarak piyanonu unuyordu. İnsanların hiçbir seyde bu derece & lüm haline yakın, sükün içerisinde du eke kimse unlar ve diğerleri “e işinin ehli, ahir. olamsı 2215 | küçükleri san ömründe İimie bir. sanati 2130 | Hi kıymetli bir mürebbiyete, Di e se, bir defa daha retsiz ve emeksiz sadım, diyebili sahip olabilmek midir? fuzatle GÖKMİ