“Tarihdeki çar vakalar Yazan: Max KEMMERİCH Katolik kilisesi bugün hin vücud sahibi bir İnsanlar Kimi Beri e inanır. ye Aurelian Se rg ve Eİcİ müzdesiyle vi ge > me bile mahlük bali 14 temmuz 1891 Mmindeki bir kesiş A: tödt peskoposlarının göcuğun vücudundan miş ve buna dair otantik girip saklanacağını İn İmer artık katolik İyi Te yürümediğini iti; etmiş diyor. teblerinde tı günde ZN balçık- * Protestan ve katolik mek larak sınıfta kalı hiikesine ma ruzdurlar, e we devlet, iymanları ilam tehan met yetistrmeği işte bu gibi lede temin ediyor. İncildeki akıllıca hikâyelerden biri nla sop yedin beri İe şu ayığıda iie Beni İsrail peyg2! v wn emri üzerine İsrail ve ra - vimlerinin nufusunu saydırmağa karar rir ve bu İşİ sndanlarındar Je ab'a havale ed ın bu harel iyi günah olacağı yolundaki ri tlcazları aye dasız kalır ve bütün g5 ye i — öm İ koalpul ei ve allaha el aça Kusurumu sie diye dua eder. Alla ise Davuda' üni ği sene kıtlık vin istersen y takib etsinler ve ol ma sen onlardan Saki mecbur ol, ya hut istersen memleketinde üç gün Ta Hükü pey- kişi üç günde 6 a olsa olsa ei ie ki şimdi aklına geleni allaha tek- rar yalvarır: “Ya: ah ii bu günahı bu koyunlar ne alandırdın Oinelide halk dm el diye ya diliyor ki bu 'bsiz olmasa tektir.) Fakat ur a depiği farzederek faz! jamaz. z imi yakı: ye hudilerin medeniyet seviyesi de göste rilmek isteniyor. Halbuki ki bu misal ha ziyade beniisraii'in barbarlığına, ge Çeviren: Ss. ALİ ve batıl itikadlarına misal gös- e Deyil kli İle ancak din ted- risa esrorkunç bir zehir olduğu- oi il yor, Commer isminde bir zat vardir, Zek geleyi “şoytanın titremesi” diye izah der, cennet nemin nasıl oldu- i koyar, aylt'un pi kas nazi 2 öyler, dün- yanın 24 saatlik 6 günde e İli baz kadınların diri diri ir ve sihir yakılmasına teraftardı eci gir a nn doktorudur, n vekis Bu adam yi ilahiyat e Viyana eler Ordinatyüt- aman mı? Umumi harbin son- Ne larına ie * irminci asır başlarını Ni da Ayvustur- yada izdivaç hakkındaki geri mevzuatı balim rmak için mi EK eden ve karı- .a arasındaki ayrılmayı külliyen kümeli gız olduğunu akıl, eği ve > delileriyle ispata Haşa ir talrm kimeselere pa- pazlar Pal delil Ey an cen- nette Adem ile Havva mamak üzere nikâhladığını Te ilmişlerir, Papa dokuzuncu rederek pi ir. Sağ başlıyan r takım kanaatlerin ye oldu gen ve lara inananların mel un sayılacağını bildirmiştir. Bu uzun sisli GA maddelerini aşağıya ali- yoruz. Dikka: edin, okuyacağınız şey» ler papanın bi ettiği fikirlerdir. “Roma katolik kilisesinin karar- ları ilmin terakkisini meneder” $ “Prote ez ii bikere iz diğer mezhebleri gibi bir mez btir ve buna salik viplar an Mer “gi ak lahın makbulüdür.” Bu fikir telin edilerek ye iyan olmadığı iddi edilmiş rekteblerin idaresi devlete aid eni ve diploma vermek, peyme tayin ği de dişiden, başka kama a mamalıdır.” Kilise buna da itiraz "etmekle üni- ei rin ve mekteblerin ii pa- oluy pazlara ve istemiş © e t her tebaasıma im ile lâkası deli olsa dahi yardım etme- Hidir”, $ “Evlenmek, nişanlanmak ve bo sanmak işleri dünya makamlarına aid- el bazı maddelerinde gi si. “ zındıkların ve dinsizle! rin diri Mâzımgeldiği kaydedil- katolik ME katolik olmamanın cezası ölümdür oslar her yerde dinsizleri ve edt takib ve imha edeceklerine dair papa- ya yemin ederler, ei aten (Sonu var) a ; iy ) di di ik ğ erir ULUS Ambalaj idhal edenler diğerlerine eyir iletilecek İaireleri tarafın yin jamesinin yer maddeleri yanlış tefsir mi Bun- dan mutazarrır olan bazı tacirler te müracaat etmişlerdir. Bu hak Ki e i yerinde gören vekâlet dak ta. ı mahfuz kalı çün ihracatçı tlecarlara devredebi- çel er taraftan ekseriya çok miktar- arak idhal olunan kapların veya > pil iri ti için ayrı ayrı .yannamesi su- reti ibrazı ve her telif gümrükler en yapılacak her parti ihraç için izin istenmesi müşkül, > ğu giy yi tetkiklerden . anlaşıl- inde görülen bu EA le âmrüklerden ihraç > izin istemesi veli kaldırıl- mıştır, Ancak bu gibi kapları ve amba- laj maddelerini idhal eyliyen gümrük- lerin bunların mutad olarak MN cekleri iskelelerdeki idarı ei arı vazifeleri iyice melhuz yoksuzlukları me tedbir ler almaları lâzımdır. kn yaptığı diğer kolaylığa gö- Stk emme ureti İbrazın- dan maksad ayniyetin tesbitini kolay- İaştırmaktan Teen lunduğu cihetle iliştiril, eri ein. sonra kal ik Üze- tek bir aç m maksadı temine kifayet raç beyan- nal lunan veya idhal e ynıyeti, tevsik edici kurşun mühür, marka gibi işaretler konmuş olan ve ihraç güm- rüklerince ayniyeti tesbit edilebilen kaplar v e ambalaj maddeleri için ise ayrıca İK idhal beyannamesi sureti arama- ya “ yoktur. bazı kaplar yalnız bir cins ve Devi ak ve ime İn kullanılmazsa başka cins ve mamül ve e — da si lanılabilir. Bu ihracında verm odüla gu- vallar misir, rami gibi yerli mamâl ve mahefilerin ihracında > ve ayniyetleri a Mei takdi, kabul edilerek mahsublar, hat dır. Nöbetçi eczaneler 1 — Panr İstanbul Eczanesi 2 —Pi Merkez “ 3 — Salr 4 — Çarşamba Yeni iz — Perşembe > iz Ni — Cuma — Cumartesi a Yenişehir ikiler ie ve Türklük Arkadaşımız Yaşar Nabi, Bal- ptığı seya- memleketlerinde gö sayfalık eser 1 İlra fiatla satılmak- » Her kitapçıda bulunur, her ihracat beyannamesine ayrıca bir su- re B. Vinston Çurçil Paris, 25 (A.A.) — Vinston Çurçil, Teatr de a kalabalık din- ir nutuk söylemiş ve demiştir ki; Demokrasiler, faşist keyi tayya- re küvvetlerine kışı koyabi ay için tay» yarelerine âcilen hususi 53 en gös- termelidirler. Fransız ordusu, ka ni yemi atil kem, n ile Avru; şimdiye ihtimam yeni silâh büyük bir İNGİLİZ - FRANSIZ İŞBİRLİĞİ B. Çurcil dünya sulhü için bu birliği zaruri görüyor en mükemmel ordusu ve ingiliz donan mr. ür e donanması dir. Fransız » tduğu, sulhu için çök ai ız görebilir, Hi sonra e e mü sepşsinin daha ali umunda isri Kiye in diktatüirlükleri demokrasilerin ilemi ei Se viii yanyana bulunamlıdı! ei böy fransız o nın en ordu: e İng don nanmasına Lü çok ritmin e bahsedel büyüde ŞAK demokrasileri bu isye ka vel eğri olduklari göstermeli, bu sahada fazla güyret A lee Ancak bizim bu sahasında bü bir halde irene SAYFA S etmekte olmakla önü” yağa gün müdafansız din etmeli” (Başı 1. inci sayfada) ler, Ankaranın ve Türkiyenin kurucu , İM tazimlerini ve inn sunmaya yürüdüler, ie etraj dile- de süngüleri gibi dik ve alımlı eri yeliler sardı. si lâl marşı bin ağızdan, şimdiye beri din en gür seslisi, en göni rak merdin ankaralılar, yer için de idile kopanı ola» ağ EE Atatürk hey- keline konduktan sonra; Ankara şehri ei Kemal Çağlar harbiyeli- ere e bea dedi: aman milletin en kah- raman a re Hoş geldin! ozkır, bunun için mi bizi dar çoraktın? Bu seli mi bekliyordun? toprağına boz insan seli! Hoş gok bu duru gök yara k bu Tük sam türk irdaesinin, irk Ge arargâhı Ankara, türk mi- e al rbiyesi Ankara, iy olur a — Hoş geldi Ank sayesinde kurdi oo idik kurtardıklarımız, sayesinde yetiştirdiklerimiz! iğ a Zaten bundan 17 yel li Burada size denizin oyalayan ve w- umuşak ve sathi güzelliğini im ruhumuazun sa derin ve vi — masını bilecek. Sizi burada bir deniz karşılıyor. “Her zaman en büyüğün daha yakı- nında olacaksınız; en güzel misal, her zaman gözünüzün ki olacak; An karaya ve yurda, elinizde diploma; Dik- yüğümüz, en büyüğünüz de oradan ge mişti, Bu değildir ki; hepiniz onun İ ve hayata gg boş ge Bear bi rer, ii ye kışlarla aralıklandı.. Bir harbiyelinin cevabı » Harbiye pu EN Enver il topral geldik! Ke aratan b alk, onlarla onları şebrin nin yakmlarına kadar uğurladı. rşılamada Milli müdafaa ve ordi adına bir çok generaller ve şehir âmir! e na ig ve belediye bulund men kipi öğre la en bü kadar, hep birden, hep bir Arada, hep bir duygu ile Harbiyeyi karı gıladı, bağrıma bastı ve bayram citi, dk ik Harbije Mektebi Ankârada | Şanlı Mektebimizi Sokakları Dolduran : Ankara Halkı Sevinçle Karşıladı ye marşı çalmaya sesler m ve ünlerini heykeli: be bir daha sel yi ve ea yolunu tuttı H beraber yı . en büyü a, brier arına vi verili çin un ala gök lara dö p a iii