: 4 TANİN HİKÂYE | nam - Babam 1 babam mı? Kir bi ri me: si ör gibiydi. Son £ biraz hatırlıyorum ni, Yaralar öyle silik k i. Bir sabah, o vakit Mi yaşında kadar var- da büyü adam ! a mühim in senin için di. Bira az elini yü- de, üstünü başını dü- <ü seni babana götür Alacak gibi ie kendi- sesiz ve yetim zannet z Onun yanında bu yi tismiştim. Ve aramizda da geçmemişti. O iniz ei dir ya çıktık, uzun u- e ee i büyük ve güzel Çok se- an birinde «apıyı çelik iraseyi irdik. Ufak mermu *k. İlerde artı k ea bir yer yenik a e- pe sonra sevin ne burada iii kak pla di e beni çeri EN “Kendimi ir Mavi » Koridorun nih geçiyor “divendi. Balm elimi bı du. Bin 2: ahmetle e mer nda göri ündül. Biri yaşlı diğe ti. Yaşlı olanın müteessir bir sesle içerdeki erkeğe Yüvardığıni m a Me öyle küçük b - n bu kadınm > 5 imi zannettim bizi de içeri aldı- lar, Buran Büyük bir odaydı. Şö- Mihenin e ka e duran r v Koltukta | ii e m otü- Xirdu. Biri ir Top dö “e giymiş, Üiğeri ise, gecelik- Bakalığım yali kulağı- vi lâ €- | yari elim gitti. yar Nakleden : ates A tanımıştım biz içer rerken oda ai öl dim | alkan hiddetle ve indi- ren el idi. Babamın içen i adam olmasını tercih yardan e neden? Bana işa edenin yanıma gittim. İki ihtiya arın arial dur- m Yüzlerine b: cesave- tim yoktu, ” izler rim »riyordu Sy dım gayri ihti- Sigara içen ihl Küçük sehpaya rindeki kâğıt bu rak onu! diyerek beni sindi Süne sa ettim sre e ymuştu. “ikinci ihtiyar mı- — kp insanın mesut olacağı bir çağda, dedi. Tam bü sırada bizi ai ge tiren adam içeri girdi. Onla ledi. Jarüni > çıkt si- sıkı emeğe etiydr. EN Ona: angisi mba diyecek oldum. Bene sadec, sırrı Kani söylemeli idi. Bunu” sana. anlatmağa zi değilim, cevabını verdi. Sonra i elile başını tuti arabbi bu nasıl a oldu, pe ür karşılain duyulmamış bir şeydir bir 1. diye ii kendine, için için sika ” Hayatımda yalnız bir gün babamı gördüm. Onun hakkinda bildiği m yegâne sey: eğer sigara iç ihtiyar değilse, > as yüzük ihtiyar benim bab: Fakat e. bayadir maki b 2 b *mızda “o gün,, mevzuubahs edil- medi. mma siyahlı kadın, muhak du ar başka bir * kadın e mazdı... 7 Resimler - Hâdiseler | k Son zaman- Mis e lanlardır. mpi et r Spa simd? dani Emlâk, teşkil müdürü Lord esinin tapuları nı “ men uğrunda kimi malını, kimi canını ve kızların ve recek . Fakat bazan e ini emin mese eği Bizüişenlediği bir servet- leri var: ir: Gençleri ve sıhhatle da bu varlıkları sayesinde vw anlarına fayda" olmağa çalısıyorlar. f i d d ea iki defa e mı € aIttum. Bu adamlardan Mr Eminönü Halkevi “Bale tatbikat sahnesi o temsilleri —— 21 de tine 17 i konserlerini sahnemizin en bü- sanız. Resimde gördüğünüz Sir William Eragg v Sir her ikisi de (X) şua üzerinde araştırmalar mi ve üstün başarılar a oğlu Sir Laurence Brsgg. bir baba ve oğula nasip olmuştur. Ful AN; mek Üzere bulunduğumuz şu 6 veniay gö e in içi iri ve medi - bin Ki ne toplyacak değilse bile, kendi ihtiyaçi ızı karşılıy: bir sahada rahat ii e için m yn eden grenli tekrarlıyaca- dır. Ras meşhur Wembley stadyomunda Arsenal ile Sunderland takımı & rasında, maçı gösterniektedir. Notlar Yunan eder at re a irk sili De gur e ir pek haklı termino- kültü vaziyete Bundan ö- iyette es: n iki kül ürün mü- nla aramızdaki hususi bir mektedir Kritik bir muhakeme değil, nor mal bir bünyenin tesbitidir, Umumiyetle, “kültür”, “millet sebetleri” nden bahsedi- len bu nevi münakaşa plânında bu ha özüne daha derin ola! mümkün değildir. Kültür nasebetleri ne demektir? Bu t 1 olarak kullanılması onu hi ından uzaklaştırır gibi delesi ne di Me akı- ei bu işin arzettiği güçlükleri gör- mek kabildir. iri edilebilecek bir HM elkri hai” yüydim ölğe anlaşıl- mış benimsenmiş olmahdır. Yabancı bir kültür eserinin anlaşılması modern kültür felsefesinin başlıca meselelerin. m imei uubahis ei “il kültür Bü mil Dagi KER m rimlerini ne ğiştirir, kültür eserinin mili, alli rengi nasıl ifa- de edilebilir, edi güç bir takım me- seleler teşkil eder. 16 EKİM 1945 Kültür mübadelesi ni teşkil e en samimi ân Zannımıza göre, bunun nım cevabi, Türk halk kültür potansiyelini öne ka er rmak, ona ilk plânda onu âbideleştirmek ihtiya: i Bunun içinde, leme ânlarımız değil, mübrem olan çap- et e eksiktir. Bu, k tlarda ve ner ev göstermekte- ir. em kültüre tebliğ edilecek materyalı hazırlamak ei değildir. “kültürün siyaseti denilen şeyin ö- sünü a etmektedir. Tü Yunan kültür münasebet- da leri e eiiteresan bir. nokta: sap. allaşnaktağır. Avrupa ve 20 rn bütün kültür tl ku cakladığımız. yere. si bir. humaniz. ma. peşinden Yunan kültürüne süilmekieğer. 'unan kültür i nin kültü- ür” mibedelelerindn Anı kapılarımızı çalmak- m mÜnaSip r, Şehir Nöllor (Baş tara atölye şefi ve krem bi tadır. Teknik Ö na z Kız Ens- çalış m Diğerlerinin de ne ve hangi tarihlere ka ez ii ine am bu Tunmaktadır. ergiyi bizzat açan ve bütün a- gezerek öğrencilerle m i olan Mim Egitim Bakanı Ha san Âli Yücelle bu ve em esseselerin kuruluşlariyle ii ae al retim dâ: gelişmesini hi dedi ki: sağlıyan Bi retim ve Eğitim k Okullar yeni bir - Çocuklarımızın dre kıvrak bir ie a da kon liz çocuklarının sergisi ve sanat mahfilin- ir, gi ararız Sayıl tesiri e ir İri rl de- " ne faydalar elde di yerse öz ahci pula “ii lr iz ei ve zmn is- geçire, halen Ta yem bir tarıma ml mamış iie iç hayatımızın bu- kü standardında bu dp vir ye nili kaçmıyan bir değe- ri olduğunu teslim etmeliyiz. Fil li olarak, hayatla- riMİZ, hakika biz, rımızın Ziyneti olan inanç meziyetleriyle bezenmiş aki- delerimizle böyle bir hamleye, bu I Küçük Devletler . “İngiliz İçişleri -| Bakanı diyorki: ““Dünyadal bütün rel i lıyı ri masa başına çağırma! A.A ork: an i enitiginde söz Z işçileri bakanı, bilhassa şöyle iki harp, dünyamın istikbali ali mz ipi r GLd üzerinde söz söylemek ha Dayak yi ğlar Li ir boyunca bütün üzerine âbus gibi çökmüş olan körkündani kurtul iakânını BOYUK” lere ola cek k e bahşe hal çaresi bulmak Üzere -adaki bütün milletleri söze) top sünni masa başı e ye. — — | Melek ra ile : Mühendis | in Galip Nural l Nikâhlandılar bir ye en vi lâyık bir ce- Gl insanlar ne, tevazu, taklit yerin. demagoji yerine fazilet rl) boğuşan köksüz acin diğerin, ceğim. Her siöiyede başka değişik m koku ve husu zellik var. Yarının ev kadı Pek tarafından gezilen Mal — odama mir in Övüç'ü