U ii ME O YANİN ŞUNDAN - BUNDAN Arthur Rimbaud: . HİKAYE Şi “BOŞ KOLTUK Konferansının. Silah ticareti e m , yapan şair Ai nm terketi ve sapi tarlası gibi sarı dat arkadan, yandan - belirecek bir) zaman bıraktıkları assız ve siyahla gih saçları perişand. Yüzünde haki girenlere mış harabeler arasında henüz ik: a Sİ dar keğerin çizgileri Ha azn Oyun sona yaklaştığı halde ya-| edilebilecek nadir binalardan birinde l ma geçen a a i üz çok gençti, Yak: bu in İ nmdaki “koltuk O bamboş o duruyorüu.İ “Cumhurbaşkanı Roosevelt, M. ür » a e miki Sa EŞİ Karsı tarafından çok kiymet verilen | chili ve Mareşal Joseph * Btalin, hiç Yann yillarca silâh kaçakçılığı ye Bu e bilyük galrin hayatın im besine çıkmak üzere bulunuyordu. | bu iüinalı vale iter edilmemişti. Eu üphesiz modern tarihin Yirmi sekiz yaş bu vx için kim ve özi Siz kadın mı, yoksa | den birini te şkil etmiş olan Pariste, 1885 © doğru, başta Sui , di Akt ni öle Hatıle dine Üşre Dö) 4 yan a erkek miydi?. dır. Rimbaud'un dehasına hay Fakat, a da bu oyunu garip Başkan Roesevelt'in ikamet e't“İ ken, bunun ortada olmayışı hakkında yeralan efsanele, haleti ruhy iye içinde oyunuyordi di va kentaranna toplandığı Zivadişi, ali hep oltukta si y. de Çar her “bakışta ee bir ızi ie du. Ve her geçen saniye bam bir daha ai —— mu, Münekkitlerin esnada, edebiyat ve tanıdığı 1. Eser sahibi eni adı netti getme ti keyf ei duramıya- sinen genç air, tıpkı kud hale Ea Bu kadın bir zik ay paşkanı Jules Laforgue'ın Les. Se l harikaydı. Eserini ikinci defada o ya- zeorge G. Mars all İmpa, e Volant, sindeki gibi, (Far atomlu. Arlalla düharrir anosk-hu,| tocun edki yatak odanmda, Amerikan e olmasa bile) eşistan ve A- > a kadar anlaşabilirdi. donanma: komutanı o Amiral 5'İ rabistan çöllerinde, her an ölüm teh ğ z Son perde koskoca salonu inleten ği budan yatıyor. kesi geçirerek dolaşıyı j z eb X 7 ii yerinden oynatan alkışlarla sona e srmsimeğe umumi Rimbaud'nun Len akn bir “Cir. ip © j p tezi İçtimai hayatta | ve kapandı. Seyirciler muharriri sulh iben 50 mere | constance,, — idi. O sadece, rn j zim güre inhidamları | neye istiyorlardı. Muhlis Emre onların | Uzunluk, 16 metre genişlik ve 13 met- | ateşi yatıştı ve boşaltmak ihti. | sırpınan beşeriye- | bu arzusunu reddetmedi. Hemen loca, | te ükmekiihte olan MALAŞI Dele DE yaciyle yayar. in, bim Ni geldi. Arkaşın. | (onunda yapılmıştır. deki Dar gezintininden yor. rapıyordu. Ve Seti ndan sO8i Bu muazzam salonun ortasında, 3 mat ri iel bir halde karakteristik k&-'İ cilerin alkışlarını selâmlıyı üç hikümet şefi ile milşavirlerinin, Glnnevile de Rimbawd yetine bürünecekti. Bu ;ck' sıralanmıştı. Kendisine yani “topyekün 80 kişinin pinameda ye in m titizimle ei la koyulu» him bir roldü. Mukadderatın | hafili namına hazırlanmış mutena bir | aldığı büyük bir-yuvarlak mi rr mr RE m Ni ü-İ sepet çiçek takâim edildi. mu Karında geli ru. Onun şiirini sanat- esadürlerin- içinde o çırpman, her İski n geliyordu. esi şiirini âde bir jesti herkesi hayrette bıraktı ir. cepheden i kalıplara giren, her yerde herkesle-aY- | Muharrir m sepeti ei pi pirana rı ayrı mebire gösteren muztarip'i 'hul ettiğini söyliyerek arkası lk intrik haya- bir kadın şahsiyetini temsil edecekt:. İ ran “Selma ee — dü “ona: çisi B1. Ei amam Orman Oha Bu rol güçü, gilç olduğu kadar da — Bu size lâyık alçinnr inlerinde iştirak ettiği bir mİ ne mal müvazfakiyet büyüktü, Te ejisör sene-f| bir insan yla yüce miş a, | musma sile sre? e e ii ipe i Jardenberi .'Galglığı ni, lenmesi: | nie MADA bir de vç gma “toplantıları w. | Ölene ram aramakla geçiyordu. memlekette bir hâdise olucak bu pe-İmiz miyete e yemeği memeli keme #cimkinireiler Örme yet vermemiş, onu bu role seçmiş. | m a Kendine uzatılan eği çi şımalarnı bi vir mi de tatil etmek ile Bühmmek v8 iniyala ere Bu ne e bir şans ve muvai lr e “5 Yaziyatea Deği yara e e eye daimi isyandır. Hiç bir şey onu ş Z kucakladı, ve hareketlerini kont “urehili v ' her tara iğsi çer emiyecek derecede tuhaf -ânl bir tratnn in e e e ya e ie : ötürü yazıyor ve yazarken daha * e sahneden in 2 teride. gözleriyle göreceği bir âlemin snra male iş m e r yelini getiriyordu. ” muharririn yanına dönü ey un “cenneti Afrika “ol. ona gi Bana bü muvaffak hasırıyan bu — kakma, dedi UFUKLAR HASRE lecük Yi yi büyük iltifatımza be 1520 © doğru Pariste edebi hayat | — —— JJ ——— | #idecek bir köşede dinlenemeyip, Ke rs ve İmuhitini “tanıyıp galrlerden “bazıları | YAZAN: meşe eri ayl 0 yu m çi Bir eb için bir ilâh, kadınlar için bir filri sa yi alime olmada ee / m eki iki gör Ri çe İm htt halini alan Rimbaud, Fransa, Bet. Cavit YAMAÇ yi didineyim, bu kötü yerlerde var bay Gar zan e vi Mn in e ik ve İngiltereyi yaya ve trenlerde — — | ap anar ei e dagi değildir. © bir aker olduğu mez e dardan ssonri ül yonun k ies İviletsiz gezdikten sonra, ernesi ve 'kar- reyim ?.Ben, devrin en yüksek ilimlet Bu o alın mik işin si ri > v deşi İsabelle'in > ak değil, bundan yı “Meçhel le e slban olmasını en var Andi gl | my hi Min mErER dm 1 m e Den lam, | yarda iş bulmayı, şim. | ga gm ap Berr; ağ hn, | öağile faziletleri ve her türü Ge İm olmazsa bir kısmını de. | daha ziyade olarak burada Kalmak ni | yı, madam kayığın sanlatan güzel) | yrakikaten, © günlerde, Rimbaud” » 90 kiri ri ver azal ni ol le imkâ yö. etinde in a Vi Hayatta ilk 'defa içimde bir gariplik) vie severdi e vam in yk e yapam emek er AD söliirkiz nee, 2 hayal. » sevmiyorum. e işi vw duyuyorum. Evet, bu gece “benim en mami, i çin vi veti, ven titiz sure ma âlay ettiği vazt. | mada devam etmem ln e caret ve nihayet İlme atılmış bulunu” gok .neşeli mesut olmam icap eden bir.) 8: > m hear EEE yete biat hiamikztn ala va EE sim alürğumdandır. Paket | yordu gecedir. Üzerime varma.. İradem ha- m .— e Ta bu çetin iklimde hep böyle kederleni, icinde :bir üzüntü seline kapılmış gi- Saat 12 yi eş Karı kosu | ornda bulunan Amerikan donanmasın. Daksil ANE ei İn $ m mma lir are Bardey firmasının Harrar ar -Diyim, evlerine dönerken Ahmet: mensup bir imge gemisinden alınan gı. | sims lepeviı. Jönmitevile'üzv aye | buk tühimmesir gek ylieledeltbe daye eA Lİ i çer ae sebep? MN. Kece im —<—mMm—m>A>—. rna sefi ENE | tek olarak yaşıyorum ve bundan daha )yundan sonra anlıyacâksın. | boş koltuğun | sahibini iile Tafından hazırlanan Başkanın saba ya EE Kötü şerait halz bir hayat tasavvur ama koltuğu bak, kim senin ya-'İ başla > Belki diyordum, e mapa ia e iğ pl ENLİ bi enez çi en yalnız ai 8 ui mna oturursa... er verdiği, derin bir . ya, ra, Kizilde Fakat, ümitsizliğe hiç bir vakit b yayi a ön ieotiklandam Selma, yorgun yorgun gülümse- ye meyanda enik ii anl emi #aikiyetim, diyordu, kalp. kendisine yine elen diğe ann Dişi eman ill sanilksei belae benii siz tapudan. ii diye edilmişti. — çi ye buzu asns, gey e yl esekle, ar m aile Bakim, Mesavvah'ta. Hö- Yegtine gayesi hür bir mevki sahi- nz İni die zilan daha, vardı, de mevay Şeydi #ütalin “we soyar Büt. İİ deybat'da iş Buraya da Habe. | bi , fakat ek eri ez eceğin erdi. "çünkü özle le bir adeti ruhiye | yareteilerine Marşı | mümkün sende | aranan tiyo ie sie a im ndi sn yemem, ben azla | isindeydim ki, daha bu rolümün pr» | kada — s çi “ Mf dutmat, valarıma başlarken hana bir “mahzor heran saretle getirtmiş aldıkları | yem iy lm) öner Ramazan İn A, bunca yllar Genç koca “garip bir düşlnce ve | luk çöktü, her an kilçük öksüz çoeni oakova'dahi ems şana sia li ea “eveddütle karısının yüzüne baktı... | lar gibi karık ve yatkın idim. Şimd e taratndan hazı ten lir e anlıyorum, “beni sağlığında san'at ha- Şiileri iç ' ear Mm mi mik ymm ser e za iştı. Tiyatro (yatma atan “babam, | aldığım bn Sik | ginin icap ettirdiği tam süratle başarı. | yı , ö ir dme dan Necmi ve Süleyman Kö- a m en ağ ölmüş olduğu eya beni tari > gupur Bu çetin çatşmnlar esnası sarun arm mer. Ni vey imdi Üni sem, fabrikatör Mehmet Kösem ve sürüyor, sahne ise, karışık “gürültülü | etti, ve rühile beni una hazır” ksim Sineması mt il Kö bir. hayatın dramatik motiflerini ak- | dı. e ri vir pir gibi in leri settiriyordu. Perde perâe değişen sah- irem “Sen mila koltukta otu. MA KÖSEM ğ bazan N Ki a deği Fat etmişti k > yoktu. Cenazesi bugünkü “62-045 sah a ” —E Yara, © o gm yaşlı Siler. mü saat 2 de, e ri garmdan yarına: ni » dan beni gl n de yı rahbas heyetlerin başlıca Azaları iştir #ak, :Üsllder akberine -detnedi- | CEPE Çelik N onun. iin oyı rak etmiştir. tecaktin v. Boş altuğun en GE Yalta'da hava serin olmakla bern- z > önün, yanı başımda oturan kay! , bii Ahmet de oturduğu yerde buhran | babamı LE meğer hiç hak | ğildi. Sokağa çıkıldığı an pado| m sert yle sabi az diil geçiriyordu. “İkide “birde yanına bakı- © kım yok giyinilmek suratla alslâde ış dibine: Küre İcerymc |. ge ORANA Müşelgeken. Zölesne deri kâfi geliyordu. lü andıran bu ML ie arın matinelerden itibaren © MEMMEKAME# Ma | uz. Böyle bir cehermemde yaşamak | e çalışmak verimi insanın, fetâlizm « ırbanı olması Milli ve ME Salar Sinemalarında m m Yazım... Heyecanlı, ve “hareki hıyar, DiKKAT Kva en mame vi may ATLANTİK K MUHAREBES & “kahve, 1, Permtie Semi ? z peel ma #iinderivor. 1» Sahne santkâm olmak ga Atlantiği harpte ve alevler içerisinde göreceksiniz. Donanmanın müteşebbis “bir adem olduğnu ei De rüsrmaği Her dal, bir kek si A S a gençler için, daha çok “bel Patronu maaşım 416 franga çikarvar | oğğ Kaldığı tehlike: vr am ta a — Man esi en rai fırsatı NA İĞ ve kürdan da «> veriyor. “İğ ve her bulut tenlaren bor : N di “Rimbaud 1885 e karlar, Farrar'dn ie leri Ha eler 3 Ni“ vu, RUCE ş FTELD - JOHN BEAL Baş rollerde: o Münir Nureddin ve Oya Sensev er mel ve İİ ap nın m a harikayı mutlaka seyretmeğe hazırlanimz. sâbırsızhıkla “beklediği “büyük İİ bam mamak m maanmamananaanassılnammanams i evil soperet vejisörü ve mem- | 3 > say 11 E K İPEK $ da Ü önem nz İİ Yarm akşam MEL ve İPEK Sinemaların Bütün azamet, Heybet ve İhtişamile canlanan bir tarih istikbal yolu açmış bulunü- | “kadar Süper #imlerin en muazzam yor, KARA KORSAN Tamamile Renkli, Baş #YRONE POWER — MAUREN OMARA — ei ibi — THOMAS MITCHELL ve binlerce e Dikkut: Loca bugünden satılmaktadır. “ Muazzam Türk kele enin ar İlam un ELHAMRA ve ŞAR mem e. ğ