Halk ve memur yle işte müşkülat çıkarmağa alışmış bazı rcemur tiplerinin tahlili Karâkter ve mizaç rem ki iade noksanlığını, bir pulu Ya ye ölen ki a rap saçı e kılmaz bir bal ir kg Men ad mad rir; riayet © olunması ye sira bulur, Misaeri, “bu karakterde #1 memurların çalıştıkları göre çoğaltabiliriz... , misal de idari mi ala- -İlim. Bu tipte ir kaz aymakamı| » neler yapabilir? Kendisine esasen mahdut olan pau hi rini kullanamaz. muhakkak lila ini Mean ütün dişesi k haric giri olur. Meet, katan gös dırılması için Gine er ebesi memurlar bize bir çok hallerde ai ea rim faideci, gen prensipçi ve ba: mind lar. ak bazen Torm. -İ metlerde o de, -İşin temi Konse: verilmesi gibi Minili sikçek 1 ten emir almak, emi: mek ka- il a çeki- nen müşkül Hadimi tuttu. yoldur. Haddi zatında bunlar ne siya? âmi: bin se srmn vii vi pan amip rene çini tek l işimi ve ! emilim aynı evsafta ol plamaz. ğuna hül bu ela; deri an boş, Mi hr 0 arr EN vaziyette e. akikatte ise sem vazife: © kanunlar ei ülât doğurmak için müri ulmuş vazifeler ve sapık miş öneme dener. Her iki a) sinin mevcut güler Mere içidir. halde müşkül! in n vim di müz (1 .Şimdi bazı misaller üzerinde dü. :, Meselâ; Herhangi bir ver- şili nat e © Vefik ALTUG ğa m az koyu taassulbunun bir neti- 8 müracaatı wp Ankara hayatı: B”; yanımda yanı, Fiş ii ni e asfalt a EH yükmele a arken kafatasları şek le toj İn her zi şir ünü ve tezini şimdi kat — de; olan dairelere in kapısı katlaki in salona girdi i şir topla Ni tülü 3 çe slam dökme ve daşların P! igin derin bir süküt her tarafi dal; durdu. r, bü süküt perdesi a Si arak Ahmet Kut > di m, Sn siz .bir vakitler Arar SE Tanyolla zap bir e la <biz hi , bula cağız. sy yere kendi iş Halkevinde şiirli toplantılar Sn ma dağ daha kalabalık BİYE ia 1 vrehiş “0 & ve arka- sahibi . Cahi.| yorum. ö-| Siz ağaçlar e Ben sizden elbet beni bildiniz Dİ Ey çamlar, köknarlar, » deniz Ben kendi kendimi sürür dalım. yi m içimden çıkmaz bu ldu başıma ŞE setin ke Ni düğüm zama İçimi yalnızlık eri kış, ne gümrah “ Ne ılık meltemler, Mevsimler derdime Bin kökünden kopmuş m ei in orman yi ri ren bir şir... Muhalık ayrılmış vi bir €y ea) bir kiyaf se yaz küm ol Ky kabul e; ayaz|; bir şifa den olmaz; vi “re Şulsnin ekim v ai oldu; iy DR gü Zi hiç bir yaygara sapan n etidir. kür kalabalığına rastlanılmaz, Hk ki şirin Ordu'nun Kara- tanrısı Merkürden tevarüs etmiş Ordu'nun Fındığı Verdiği Öl 9 tarihli Trabzon üye ydi e il z Şi m â ya satırla Ordunun il e ei Fındık. Giresun un için esün, Ordu, Türebelı, mta Sali eren zon aga ve mem u için ise acı, Fındığın isi eiboekcin 5 ie vek asırlık bir olmakla beraber imi yri pek huzlı ve dü ylamek yerinde mak mazisi in Saman tasarrıf Beyefendi pi hüm; el gire duğu Ze kal apk get metlerile ün k pi terimin bazi bölge bahçelerin k daha zenc, Gürbüz ve verimli ndığın Ordu'da ” e akin ai bir cok paralar re bm vir nümune çiftliği imi simi ima bale e dikimine ğunu bel eşkinli fındık ve tertiplenmiş lab magik san, Du e gölgeli ve gün: dınlanam, , fil inde, an diğer © serâzat il arzusunu ken- söle emilen Başak leden çıkıp caddeye girildiği 22- man, dan bakılacak — olunursa" igesi ue seriye 02 bir kırın sus bir ağırbaşlılığı olduğu, ilk bakışta göze par, çarsıda gürültü yoktur ve bu çar indık olup ses işitilmez şevkiyatı mühim yekünlar ver pe er şeye rağmen için icin fısıldaşan w Vi ve İni yapılan fındik ral Kabala 1.320.000 4.958, etin sessiz gile TRABZON Kabuklu 'TİREBOLU Kabukl sarar ve â aaliy bmsanı âdeta 4291300 yiz, azma İçin Özlü sarşam, del 19736640 duyusu bul Bu mânevi birliğin eler Gl v Me unsurun topri ağa acin isis ben kültü si pipi di lu cOj rk bağ iki mızı -bekli; kik, sa-'s 315.000 60.560 yi 3.900,00 r > ide olur. ie 3.575,00. GİRESUN Kabuklu İç n o durmak dinlenmek bil- miyen sy, üs e sükün içinde cereyan ederse Ordudaki ticari aaliyetin de ve bir e ve ve- ya ve tufanup kalkın. 668.040. 141.542.509 1432.20 2.209.140 2.680.130 Çürük 130.200 2 imli bir ORDU A k Kabuklu 280.000 ram i meiyetini, belki de kendisin-| İc 448.000 © 25. de Meal acı balı bulunan, ticaret va ii iken ve tekim Tecerin ilk şiirlerinde” | -İgü oer'il kü anlayışında toprak 1 pek de Gene şairin iddiası değildi. Bu sebeple Tecerin & lerinden bir tebessüm bulutu uş! gitti. mele tekrar kımuldar ğa başladı. / <İlk şiirlerim, ilk gençlik ünün dar hudutları -İrak edip duruyor. Bizi aydinlatır mısınız? “e Tahsin de arkadaşı nı destekli: Yt dedi Mİ Sunar'ın vir in konuşuyor nl aldi EE ken «dilin ve ere bugi irade açılmış ei vari . ve na kültür coğrafy diye ilâve etmiştiniz. Bu ac & mem nun Sirrini öf miz Kutsi Tecer'in oplandı. O, Do > Eg ola du, sonna 2 yavaş yavaş nir ye dilindend” A R. ” SİNEMASIND 5i GECE-KUŞU Serin emi, al acıklı Numaralı yerlerin önceden kapatılması çize ol ğa w öncesi bir ti ri e gelmiş ti Beni söyletti öyle mn k içimden (ah anam!) dı dü dak Bir Ugazlardan geçiyordu. O zamana kadar deriz gibi kayna iel şehirler gibi si ran gemilerde birçök yapm nştım, Fakat Bu topral larımdan toprak diye Si keli- m3 çıktı ri lâzımdır. prak, üzerindeki ha! e iy kk e yenme di: çün timdeki toprak işte ii ve n kopuj e Ni edâ ile kâh kel'mele e durarak, kâh sesinin tonunu de iştirerek konuşuyor, rüzgâr ontada Boyuna ea beri savumu- | oldu ruz. Boşuna - Sonra bir ir ocağı ar on binlere insanı topa inin peşine talamış sürüklü. yi Gü Şinasi Özden söze karış Genç şaire göre sanat, bu toprağ ealitesini aksettiren “bir ai daha dez rusu bu vatan sınırları içinde yaşaya, olan insanların kederleri eşile- rini ve tabiatın izeliklerini dilel; getiren bir sanatı özlemekteyiz. Diy caba Tecsrin toprak me olması gerekmez m Su ÜZ€e- bet yükler daha gü- im bahsetti el ifade ettiniz. lag Yemenin kuru mâna: ve al ona ŞE bekliyen bön insan- var mıdır? ein ön yilda tır, yo: illu topra sında ne yap pabil liriz? ile göz s Ser Demek “ ame a bir ein tabiat Ve vE hayat ğ bir şeydifi Çünl « yaşayan sıkı ig ai olan toj Doğru a ha yeli Benim anladığım ve yl rak, ona demin de söylediğim g in ağzından toprak keli si bee ie bir oha dökü! rdu ki çiğ imi. Anado- i bülün ML riliyor, ahli dile gelerek RE halkın ruhuna ermek istiye kucağı, kılsın ii e | Büyük Edip MYRON BRİNİG'in yazdığı., LİTVAKN yer Eşsiz Yıldız: BETTE n: ERROL FLYNN'in hayat vı BALO GECESİ San'alın «ŞAHESER» “bu mi gözermekle damgasını vorduğu büyük bir gurur duyuyor, Dahi Rejisör o ANATOLE yari yarattığı Benzeri orman bambaşka bir ağaç bir va oluyor, vi a nuşuyor ve coşuyordu. İhtiyarsız hoşluk rl gey e oldum set Dağlar taşlar, akar sularile). e Mei yetiştirdiği bei insan» e birlikte 1 ak tütren bir nl pi ai tâbirinden -met v sesleniyord i sa değil yaratıcıdır. Bu $ Dir atkadaş see bale alci sayılabilir. Realizm öl gi yavaş yava; ir e el zı halk şairleri vardır ken dudaklarından | bi p eder. Bence toprak tâbiri, an içbir ol es .şümulü ti ad DER aa bilhamel cut için ferdi incelikler ve has bir ha *oj