1 Kasım Yen'ç 2riler Fetih m zana kısmen de, sara oram vi İLKERİ üne ig mal: «Bu- il Osmanlı | geri isyanı- İsinel 3 rinet Padi aze - al dei ilk Yenii u isyanı da ili Hrm Biz sai mi adr. d gi ir, ma takat a dört, Çüsü de bu: ndan sarsılmıştı. Ye- niçeriler, buna, o derece tutul muşlardı ki, «Buçuk Tepe na - e lu EE gelmişti. Yani, zninin e erenler arasında memnun. uğur. hüküm sürdüğü i) il Ve hâdise de bu tedbirle arlmaşla, babasını otu sen tepe iü 1 bu hâdisede, iu « Fakat bu yazdıklarım, öld zi- Fatih Sultan Mehme &——— — Yazan: Midhat Cemal Kuntay letmi Yeniçerilerin variyetl padişaha o kadar tesir Kim ki, Bigi dizme Yeniçeri ağası yetten bi ağ İkinel bir; bahşişi zorla aldıkları gibi bun- İkinci yete gör sz brdan ve kumandan 9- |niri tiği Veri ebe- aa Murad, | dan sonrakt Padişahlar zama - a Şİ asili bla sama Ee SeN kat şu farkla: Bundan H | âdet SON POSTA . Sayfa 5 Hacca giden arkadaşımız anlatıyor Minanın haç mevsimi, dışında altı yedi bini re dört yüz bini bu geniş ovanın her tarafı beyaz elram- larla dolmuştu. Hele şeytal e taşlanacağı ma 1 için bulunduğu yere uz a ilerliyor. e olduğu Mi Si er deli BR n © omuzunda hacıların nünde yürüyor, hep bir ağız- dan mütu yg tekbir ve tel- iye ge ne iler yayalardar VE Ki KE hiç bir vası- rı geçmesine bulunduğu saha pükün. hacılar b yaya olarak yapmağı Lerci pe a TAŞLAMA YERLERİ İ Kanıma şeytan taşlama atli n bir zamanda yürü- seytanın. ei luğu den 21 taş atılır. Bu suretle 49 21 taş daha atarlı Şeylan KİKİ ın «Lehbe! Sesleri durur. Taşlar atıldıktan sonra on adım sola çeklleri Mina'da üç ayrı yer Şeytanı nasıl taşladık e Mina'da yaya Ydllara ilen Büyük, like ye ve küçük Şeytanların - Taşlamadaki hususiyetler - Okunan dua - Hedefe isabet lâzım - Şeytanı ayakkabısı ile döven hacının şiddeti Yazan: Mustafa YÜCEL Arabistan memurli parmağın tarı Taş bi rin taş tamamlanmış olur. Minadal&ı ene anar a dahada a ayakkabısını ! ee mi le yk ğini pal ri ib şeklinde bü- gE atılıyor. atarken bilhassa çok şid- üzerine Mi ve sağ aya çikararak şeytanı hırsını alıncaya okadar akıllı dövdü durdu. Bir U ın da eMel'un şeytan, e il diye KAR di Pa ek ayi Zu anlaşı Ml ab atmış, ve on: y mişti. Sonra da Yeniçeri Ağa. Müstekbel İstanbul iri bi- ii vE Beye vermişti at çeriler o arasındaki ikinc 1 imama özi mak için, man: Sekban Başı hada Ke yakası vardır RR 15 ola , İsti anna bin mı Yeniçerilere kat m miş, vE EZ med, Karaman niz beş yüz Sekban ve üi erin yemi Beye açtığı se - gancı gir - banlar hej vi ierden dönmi ra , Yolunu kestiler, li Ases istediler. | « icerilerin vaziyeti şaha 9 kadar den atmıştı |banların o teşekkülün © İsmini şıktı ve birçok kimseler sıra bek I b bâdiseyi «Hamnlers şu yol- taşımaması doğru olsa bile, ödüsir anlatır; BE ilin a eski ruhun siraYe-, Hacılar gele) tarifi üze- zaman; o Yeniçei den kurtulmaları kolay ing «Bimilahi “AL Z e Padi- tün aikoymuştu. da, esl met» İn sözü burada Dİ- halde H isliyerek Dada landıtor, Mehmed seddin, İstanbul “İnerek, bu ya mene nasip olacağın iyor göründü dişsha söylediği zaman Bİ is Kızlarağası ie desine zu nasihati de ilâ migti: — Ein sen iğ taraftan da ie Ve o şiş vera. Salim ahmed, idaresi "ei âdetleşen © ihsarların Bi ği fe İstanbulu alar an dur. Yeniçeriler bu (Arkası Eni dili ar- ünvanlarını mnha- çaş ve e etmişlerdi e EYE, cikarek kisin bihakka mek Hâzimdir ki. muhasara VE kayçı koymağa teşvik etmiştir. fetih ordusundaki bu yedi bin — Bayramın birlnet e bü; yük Yenlçeri var- şeytanı taşlama günü olduğun. ilmini Yeki ln de- pi gün Hattâ onun içindir ki, Ak giye e RE rak ği Mi RR anan Pa - bir arı güler 1 güç e bir a a islkametinde ve kasaba: az dan bir dışarıdadır ve arkası yüksek bir damla mi Ortanca ve mi da kasaba ortasında geniş dirilir. 3 AYRI USULDE TAŞLAMA m tana taş atmanın üç USU- — Taş şahadet ve baş eli arasında sıkıştırla- , EE | yor. Hacı taşı böylece hiddetli ak şeytanı bir daha Kendini "ital edemezmiş. EY İLE GM eLİ MM alıyordu. taşlama işi bit mir sonra sıra kurban kes- meğe gelmişti. Buradan yine ya m olarak Ri ZN, yerine 4 kilometre kada il pe iç kadar AE Her iki- bette kaldırılarak atılıyor. (Ha- sani; an bir ği baci e reket ettik. ni m il e la Sez Mustafa YÜCEL Geçenlerde Wi sarhoşun gece zan: Torik NECM, Bu toplantılarımızda bize Os saf, ANBADIR AR ANA Telgrafla gönderilen çarıklar da, yapılarda irencberlik edi - yor. leyin RM — Kendi a bir çift ça- yaptıklar) birinin. iniz eve gitmeğe, öbürünün de b mâni olmak hizmet ediyordu. Kendisine çay)ri pişirmeyi, ekmek A öğ Bizlerle biraziciz tek birer duv: pa Biz de k benzer bir Gey e rlatta, a beni: meğe kalkışmaları bana, buna Ancak imdi naklede olmuştu. irak yıka- > ri yerli yerine kop: ig Ge e anın. önünde yer çöküp Siki tılarak yedi küçük taş atmak ceğim hikâyel ni ki We aslâ münasebeti olmıyan TAŞLAMANIN İNCELİK VE HUSUSİYETLERİ Üç şeytanı taşlamanın da ken ar. Deliler bunları birer ve duvara değerek oradan | bir adımda fazla uzağa sışramıya- cak şeki ker İcker atılmak lâzım OKUNAN DUA Taş atarken Mina sağ tarafa ye Mekkel Mü sol tara. fe; alınır, eller om öz ilzasında kaldırılır. Her taş a ludur, Tanrının ismiyle şeyta- ir ve hakaret için, Rah- «Tanrı | kezindi Orasi in dim? Tasrihe 'üzüum ir niy £ bir köyüdür. “Ben o tarihte Anadolunun al ei Konaklarımız dinler, na Jâfa a esiri ipi cevaplara kat £ etsin etmesin, bi al tasölk ede Öylesine saf idi ki her söyle- nene İnanırdı ve bu inancı bi- lk alama m z Osman Ki apn iğdi... — vi Ahr bi yal dedi gayri, GE almaz. öyle ise sen haneye Ri ei * la paran an fazla ücrek tediler. Hem de sordum, Engü on beş günde gi rinin ufak bir kaza mer- memur b e idi ve be En Hacım haccı meh- elimi makbul, sayimi e...» mânasına gelen r edilir. Taşları hepsinin hedefine isabet etmiş olması ve düşmesi lâzımdır. Güneş doğmadan #eytanı taş- lamak mekruhtur, imi günü kâyercize a yoktur. di niz yn EE Yi Se tavanlı de sonu gelmiyen tavla ve alt- gey meyveyi Yine Şu kak sys msi İzim ağzımızdan olmadık ie e işitti mi idiz — Sizler okumuş adamları Bız. Her şeyi A Nez - söylerseniz doğru! di. Saştığı şeylerden birl de graft, Buna bir türlü akıl ENE remiyaıdu. — inci telgrafcı buradan düğ müsbet © DM, gi bii Yel yazma ünye ie Eİ bize ta dermiş. Biz, bayramdan önce varsın İsteryos.. Arkadaşlardan, nüfus memu- le, gözile bir işaret (geçtikten sonra: * dedi; telgraf la İndaienal iyi “Hem be dava, hem de daha çabuk gi- der. köy kasıbuda lem mayına, Di ve dumanlı kahve- 1Ş altı panellerinden gayri bir ud değildi, benin gibi oraya düş - ii gem çekerek; — Bizim oğlana bir b a istiyor İN ANE SN ik görmiz i çime rm a alar. ii öğleye kadar, ikinci v Jeri, içimizden birinin evh- a inelyol kai ektedir. Kâl ta gösterilmektedir. Resimde askerler bir mâni geçerken)| in de büyük, ortanca' ve kü- çük şeytanlara ayrı ayrı 7 şer- g sobanın etrafın; güle oynıya Gi geçirmeyi ter çih eder olmuştuk. ne Ana değil mi? bi Di sn yeni je çarık al da gön da atılır. - yani gi: ilk Rep yalnız büyük şey- En anca *ezek- yanan üçüncü da toplanıpİdi. Köylünün gözleri faltaşı gibi açıldı: — Deme! dedi. meşl yak. Öyle yap. ei irehmet... emme nasıl edeyim? — Kasabadan ovaya doğru sı ca sıra uzanan telleri görüyor- > Het ki — Yazılan yazı onların üze- — Nerede senin oğlan? — Gurbette. Engürünün ora- (Devamı Sayfa 8, Sü. 1 de)