16 Ekim Sayin $ SON PvSTA »—————— Yozan: Midhat Cemal Kuntay zık ki, bu şehzade de, Fati-| Bu kwzn güzelliğini ve, güzel- ba iz EE (2) ve,'liğine inzimam eden ği, Hacca giden arkadasımız anlatıyor Fatihi Sultan Mehmet | Yüz milyonların bağlandığı İslâmiyetin yayılışı Devletine « devlet- Ikinci Mehmedir oğlu ve biri di a ei ikinçi sultan ler katıcak ci Selimin babası olan, oi iki'da söylüyorlardı. il ih, kızın y arasında. ezli A ban disi İş siye 8 ga sip AE padişah veliaht dura Şe m e Fahri kâinatın azameti - Kureyşilerin huk dininin yayılışına mâni olmak | İ ÖRatiin, Gevher Hân Sultan vesile ile de hatırlıyor ve Pİ ç üzere baş vurdukları çareler - Hazreti Muhammed'e gönderilen sihirbaz birinci Kostantin, batacak Eli paşa İle evlendirihmişti, bı ak bir'da ikinci a gibi, Fatihin hâr Valide N emepioin eee EE : ismi ei Kızı Hİ, Uğurlu Meh- pi e Mehmede “ iâyik görü- > il — ği : go - Eyi . Pakat, bir kere de heliha ş Ebutalib'e yapılan müracaat - Hazreti Peygamberin müşriklerden istedigi AAA gene veliaht değurae: kan ararken; ikizci Mehmet, Gül rice rin enkazını Mi çocuğu idi. #evletine bir veliaht bulmak #asında değilei padisah olmama- gerek, mat temi na, eN #iyade kazanın Mu: va Dedi, ve bu mâni bir musraı ökmen. Fakat, talihsizler r gi mâni olduğu Sehzade e Z 3 li gay eden ükintzd o sntEmEN ile şehzade Cemin, ne de pagi- «erhal karar verd oslantine bir tek çacuk vermez kah olmasına yine kaderden zi-) Müktimezi, seh alacaktı. Amasya be se yine insanlar ka” yade kazanın sebep olduğu yz ik eden tabiat, ct Bayezidin, kendisine e im ikisi irin -Yolması P Palihin yihmini ii 1 di Gam karısı, bu den me Üç erkek çoenk ve- meşgul etme aileşii in de adem adlı Tiyered Iğll devletinin devamını "si " bi hzadeden a dü. vi eki şeh «Müstafuu Yı Bu noktada on birinci Kosi Pa atihin il çocuğu daha vardı ii tin ile İkinçi Mehmet arasında biri erkek, öleki kızdı; «Baye- olan büyük fark, evlenmelerinin 88 tita ile Gevherhan sultamı. — İşgezında da vi sed. ik #hzade Mustafa, Fatihin EMİ ratorunun Trabzo) ii vim kızımı göl a Ya hdi. En Zülkedir tan ii Sal b. m lm Beym m Siileyman beyin kız meni Mükri mazi! İn nlığını, genç kızın mai ie He ile PER SEM ri pi İN RAB sl, ia EE ; iL Ek ammındik Fatihin Zülkadriye oğlu Süley Mustafa doğmuştu. Y: si wekle ifade etti; taman valiliği yap: ağlişbeyln baki e asilşylerği İğindan gk, de 879 sal di #ini de Hoca Sadettin efem: 1di, kızm gözeli Ciğı nda hamamda ölecek, ve “Ü a cini hayranlık Yerine, şehzade Cc, Karaman! Zülka oğlu Süleyman bey şah, devlet Fi si Yaltsi olacak. şİkinet iğ Murada fasılasız irin seçtiği kadınları, Şehzade Mustafa âlim ve şair sadakat gösteriyor. Ve SAYRISAMI Hızır ağanım kari a di; ve şairliği anıntörlük tarzn- YEndl çesine çıkarıyordu. ei G3 Ba değildi, esiri tâkirle emüret. ,ye Süleyman beyle ikinci Sultan yi, bubasımın ha: teh. nivanı vardı. Mütercimiygi ' Mora, dalme, nektuylaşıyorlar- yiz. ğ de vardı: Hoca Selmarın .Cem 'dı. man beyin YE YAT | tal ada 1. Süley» beyin beş kızı ve nn Muradı #d-i Hurşidolni Türkçeye çevir dı. Fukat bunlardan başka, Mük bel İstanbul Mint, Üstelik sta hinmekte, si smind: r kızı di lâh kullanmakta da mahareti vardı Ki, güzelliğiyle bir yaldız yu İ yor: eri reyi, ye Hajil paşa İle islişareyi 3 işde istihareye Da- z İni üzere se ie Hızır şısma — yelişindeni di; EE lan |düşüneü, HaHl paşa: Ü e m b Yazan: Mustafa YÜCEL daki Farsçp Sultar Mur iz zade Mehmeae bâklmi Hum meseleyi Ko gili, ve HzB iradesi vi , ve değerin Bibp öl ve hemen yi. za ile elkeki et Yardı b gibi parlıyordu. Ve Hoca Sadet-İları «Hüsnü izaz ip, çocukları içinde en gok İtinin tâbiriyle «Beş dizinin ler (8). vin ek yi ahtevi» idi; ve yine hac: 5- | loca Sadettin efendi, günler- Bur: biyük babaşı ikinci Jübiyle «Hans NE siren bu düğünü şu sözlerle ita n Murajın türbesine gö- Ki -i cemalleri müsâhedesi 'hülüsa eder: Bu hâdise, küçüğün | 5 İman z & iülen ütehayyires idiler (4) 'n büyüğüne kadar, herkesi © N Ç mama. öy lin Aİ 4 ———- a İRELSİ ki, kiş Milyonlarca Müslümanın e yatan Kâbel Muazzama b “a «Yeli, diye adı çıkan, ve Ge-| (2) «Cem» in Avrupadaki ha-İiçin mükeyyifat kullanmaya ha işine gelmiyor, bu vaziyete mnt- reygileri dinledikten sonra: SİK Ahmet paşa pibi bir sdamı' yatı hakkında alani Ki kalmadı. Cârk nk “din e Haka bir çare bulmak er | — Sizden yalnız bir şey istiya- o İkinci Bayezitten pek | ikinci cildinde (8. a tsi 2 e ağ du, ed ruw, eğer bu istediğimi yanl âyik bir halef vi aklı. şiât olduğu gibi, EE (8) İki umutehayyire den UN Aralarında uzun mürskereler sanız bütün Ceziretülaraba, iran se Rl Cem, Fatil mp Kl paşanm küt en anesini yazma irincisi (ar) ile, ikimeisi (ha) Şi 'dı ki başka biç bi Mâne: na gelen ve hayli uzun KE müşgikler neticede Pey- Lopraklarma sahip olursunuz! Prensesinden olan ğe ur, der- kitaplarını alınan, ve, Meh- i8ir. İra tah: SR Görü sonüna kada; mberi himaye eden Etu Talibe dedi, ğ ler. Bu rivayet ei Fine a li tarafından «Ta| (5) iMiyeti yi ee eti Ebu cehil, Hazreti Peygambe- kat bu kei eserleri, kıy- | ani encümeni Mecmu: nca lemz bu e bur müreyi ayakta Gin — Kardeşinin btEni ür Gi Ye ne istediğin! sordu. Metinin vesikalarıdır. ii Ea si pi hü ün İN ve hiç bir şey söylemeden a mizi ortadan hlk ili k. bizi Fabri Kölânat burun üzerine pe lan «Yakıatı sultan Cem de de - izl isa) ha elm yu mize düşüre u EE Ş ve Si yledi: gi i Kureyşilerin omeçlişi- teslim et, sana ne EaSEbi vere- a tapmaktan vaz geçi siler in DE Memili ez e! rabe zi iner Jett hr Mi beni a dim, iler. niz hepimizi Saras Atahan, ir 23 dırmış ve bugün yüz a şekle a RE Ta bir sağma ina ca ne bağlı olduğu k lediği âyetlerin tesi altında e mite, Kğ rica ve teh- Evi Pp K ı İslâm dininin sağlam khan Kendinden geçen Atebenin ha- dit karşı koyan ve hazreti zile aşka bir şey iste- a za ar şa a a a ri muş lindeki değişikliğin farkına var- Peyami RR an şer- sen olm iie GE re kâlinatın azameti Di Sb ve rinden korumağa yemin eden! Ağir Muhan: SA) a devrindeki Tr göz Atebe, ve var, sana me Eba 'ahib, müşriklerin bu tekli.! — Bütün e İni verse ie madurul ii 298 se fine çok kızdı ve şunları öğ: niz, ben yine bu sözümden dön- a mu n . has önünde b daha ko Jay anılaşılı Atebe iy anı KUREYŞİLE EYGAMBERİ — Yemin e kl MİZE ani ii Ginli a ağ inin şi şerel sahibi o hangi ÖN! Gıcır gıcır âzilar - Hey gidi günler hey - Hiç kalın ensel| murei emr? yok - Vali şirinlik muskası Silimi - İlk eiddi ğ li Yazan : Sacit Yumer Sehir Meclisi Hk toplantısını Yaptığı gün Belediye bürüsunun Mansörü saat iki buçuktan iti- CaRh; tıkır takır. LİR Si S€ konuşuyorlar; mırl mu Pakat sözlerinin mr avr — Bana me kadar çılgınca şey mem. cevabını verdi. m- ler söylüyorsunuz. Dünyada al Mustafa YÜCEL diğimiz söylerin hiç / birine adam vardır Ki sizin bu sözleri- | Bay Hacı Recep - Bursa, emiyor. Bir gün gelecek, liz ku tl azgeleli i ola-İ Alâka, teveccüh ve iltifatın (SA) k hak dinini açıkça tebliğe başla- a li yükselecek, itibarı rak söylüyorum. za teşekkürler ederim. AYAY — Jdıktan sonrz müslümanlığı ka- ortaca, e ri Siman pe muzda — bahsettiğiniz. 5 ikça İbul edenler gilikçe çoğalıyor, Siz, bei GİÜİLEERE ona eza lık ederse ben de ona meseleye temas E Sarı mı, beyaz mı, pembe mi, yoksa.. - Tenezzül edilse fakar Kureyşilerin zölmü de » ve cefuda vi gitmeyiniz. Mu- alacağım, her kim sükamcin ii çok yerindi nisbette artıyordu. Yapılan iş- hammedi kendi haline bırakı- dinine düşmanlık ederse, hen kencelere rağmen bir çok kinı- yuz, anun dinine ;man Rİ ve moda belirttiğim e İseler Hazreti peygambere koş ii iyi: kabileler Mağ NE SR zi yim Mel vi de şi aKta devam ediyorlardı. Kur uğraşsın eğer Muhan TAM ba yıllardaki Ear ii ipten Ja olmamakla e Fi Biyel eizesi österiyor. İnen âyetler il olur. Yok, şayet bu kat'i ihtarı yak sinek ve sinek vardır ve cibinlik Ki EE e er p gelirse, siz de b bir- goğrudan doğruya Hazreti Mu- ği da bulunu; Ki Biz- Kureyşiler ellerindeki | bütün le galip olur, şan ve şeref ka- bam v Yurdular zat ben de sivrisinekte, at- rene nanüanlara Yale dedi ne İsterse ve-'&iz ke iu FM DD faların Haz MÜŞRİKLER. EU TALİPTEN skar e edi Oİ başla- nin bazan gecirtirikmesinden He EEE amı mürainlere ir miz, ir er gi e yi ri geliyor. Ben daha ziyade etmediğini iğ sihir ve ke- | tüller, Ti Kureyşin bir- bei Munzzamaın hususiyelini ihanet kuyr si illa Miz eli ali DE be iğ ini bozmamasını ve a belirtmek iete-stin. Rz ei > an al- leri va putlara Sağlama dokunmamasını istediber witvesile saygılarımı b ve bu MAK-İ meneden âyâetleri kureyşilerin o Hazreti Muhammed (S.A) Ku Iİ Madığını peri teki a Ti Seden anlıyorum. Hepsinde bü- tün sene okuyacağı al ilk; defa girmiş olan ik erin © biraz çekingen, biraz gururlu, biraz bir sinif saha yükselmi manın verdiği içten iter sevi- banal e lezle ve ke- erin bilgi ve görgüsü re gönderdiler: Atabe, Hazreti Muhammed (8, âbei 1 DİŞ var. Bir aralık bir ses ipi, ©), SaPki KİRİ imşırdansa inci- işe «Şak » başlam, orum, kapmın kenarında du, necekmiş, Ve bu bir nevi nire-! fk in yarak. Tan ve galiba oranın emektar er Mia İ» fettiği Hüsnü Yaman; uhammed? Söyl Müstahdemleri de EY yazlı ayet Vali görünüyor ii e kez ikerrem Sarol; Nazlı Tla-|p, Ez mia bir adam y mi Sami ei a Oda ükrü Kerimzade! C, Fuat baban Ahdullah e e y N€ Bsıldıyor. ık, Kürsüye, kendini bı Türkgel di gibi İstanbul Millet | pabri kâinat ye bir kenarda oturuyor- | vermeyince Atal Gi ihi m i x *y gisi günler beyi © atın içeüveysi gkuğu ende katar. Hükmü Yumanda, imtihan). —. Beri dedi Kabul ettim ki çöple ya. Hey gidi günler, Bu Se, e ya i i man mizmetleri kimse İÇİM gayi yes he liçele ai nit g e EN yapılıyor. Coğu gen nim V esk ei esl 7 ini ği lere o dikkat Gn Bmc «Meveut!.» Diyenler |konuşmuğa çok Gi vi Fakat, yi a h6-'d- var. Ama ez. Osmanlıca Selm Nuri Ura emen hiç yo) Mevcut» anlaşılan eski meclls-'önce ne dediği aldesinin odasma girmesi daki talebenin sunlleri bilip si-lsen babandan daha Düzüksün mesini canfi yürekter e ciddi şey söyle, ben de işiteyim..» hatibi, EMİN ayılkat, zet nb nun üze y oldu, Pakatİrine ilk âyetleri pek Ks Eş — «Hâmim hakkı için. Bu kur Tan ki Taz ediyor. O itiraz ededursun İtaptır. Bu bir kitaptır ki onun m âzâlar m bil- e e mazide kalmış, . Mamafih sonraları ina etmişler. l .onuşuyor. Söze Atatür- MEL Galınıyor. Üyeler e sayin şen Allahın. a5 Da ıyorlar, Önlerine mi Kl bitir! Tüzrameyi o parmakların ii ie valiye» antipati| Vali sordu 3 halatıp öyle ir şamil değildi. Galiba ilan Si Tük tafsİl Mi Tâ ki halk aya 6, Sü. 4 #8) İonu anlası