13 Ekim Fatih Sultan Mehmet ik Midhat Cemal Kuntay —i | Ear ürk ri bir gün, bü- İrinin mahvolacağını haber ver- gül ük rim Sn elçi İmişti; ve bu evliyalığının ta - İmparator Kos- a —.e a ia 5 lundu; nişan alan | hakkuk etmesi, Papa İçin, 5 larm keceriksizliğini gördü; ve | namus meselesi olmuşlür tantin ve Pa a kaleye e Tahne açmak! Papanın bu muamelesine p için nasıl hareket etmek icap | Rumlar Jâyik mi idiler? «Gib - leceği hakkında Türk topcul | bon» a göre lâyiküler. Ve iz) beşinci Nikolas ge direktit vera. Ve e e b a gi gi izahını 5 de k ale; v bul elmek lâzımdır ki, nin bu hareketine siri © amil Rumları mezhep nn S hin ia Kos - | Hammesin rivayeline göre şu-| meselelerinden başka bir sey mede | dur: düşünmüyorlardı.. Bütün bam- dın «Kosova mağlübiyetinden son-|leleri, hamiyetleri mezhep işle - Evvel ni ana ra eee Li Bu- | rinde toplanıyordu. Fakat bu mind. Gesaretile em 5 nu göre ocuk: ar «Hun- |hamleleri ve hamiyetleri e im | yat, hü yr oğurma! der, hem payltahtı, m yanlar çketine, lan başka hir netice yermiyor- tek memleketi olan İstanbulu|son Herni çin, ğ, Ru müdafa; çin ne| Türkler tar: zi ndan Erilese yapmıştı. Fakat elinden mir Rumlar mahvolunca- fikrinin, tebaası arasında Def- Selen şey, askerine şahısın ne! va kadar hıristiyanlar bedbaht ret uyandırdığını görmüş, Ve, öl fer giki harp etmesile şecaat yal acaklardır. )meden evvel bu urzudan vaz “ersi vermekten, ve nrdusumu Mlannrin bi Iğfı, haliften bir /geemişu. techiz etmekten ii alm ye almışlarmış; ve Macar, İmparator Kostanlin ise. bu li. Avrupadan, en, yl Türk zaferine yanl birleşme fikeme, ancak, İstan: hiç bir yardım üzme zil mesi de bundanmış. tanbul © impar: en çok Mesele, bu yezimdn sebebin- İbn riyaya, dalkavukluğa m yn yim o iz eden) den ziyade, vukuundadır. Ve|racaat mecburiyeti has ir > al sali Macar Kl DU ca, mâil olmuştu ve, Re ei ii İstanbula | edilen bu yardımın da, Kos -|elci göndererek, ona Şöyle söy- bir ordu değil, Fatih'e bir elçi İM cn emi mz Hacca i giden arkadaşımız anlatıyor anlatıyor i i, Ve bu elçi, E ki EE gi 8 Mekkede Cennet-iil Muallâ kabrista, Âmineninu iinde “azreti Ah Vahahileri akidesine aykırı göi in hali - Büyük kubbel ir Hazreti Haticenin, yanındaki e il El, el ve Peşganmer e sinin diğer efradının e el lerek pimi Bu salın şindi düzdür, etrafı duvarla ç mler, hazretleri in Papa Eş e m vi tizar olduğunu İörmesieli nin suni Bükümetine Rak : in Ta |dir. kli nn kendisin - sm hükömetin başm - yaka Lİ yardım ini ka Di Halbuki, Pap: İstanbul dan A in nokta: a m0 gel. Macar kralı tk aran yardan dn Rümlarimden dk YEMİ, YA evvel, «Hunyadin Bin, Macar gapmayazk Maddi ve EE m İstanbula, Roma temsilelsi hükümeti namına, hükümetiniz Devi kuvvetleri kendinde top-|* İzidor» u bir takım katolik pa- le akdettiği mütareke andlaş - | hyan, EN Fapa, her hüküm - | paslarla gönderdi. Fakat o bu Masının ki, müddeti üç sene idi, |dar ola? va NE ise, | papaslar Da kiiisesinde Artık hükmü kalmadı; ve mü- Rom: sonra, biristiyanlığın Mimi yanmıya — başlayınca, z K lareke nükmünün devamını 18- il miz olan İni Eline. Krala müracaat et- | Türklere karşı için, eniz lâzımdır. bir Haçlılar en EE İN mum nefretle Bunları söyliyen elçi, müta-| lsıkönmi, istese, pekâlâ bula)”. ö 3 8 E bur kilisesme Yahudi Havrası, MAL LL LLESEEE FN, Hazret - i Peygamberin doğduğu yer - Vahabi akidesine göre kapatılan ziyaret yerleri ve Cennet-ül Muallâda yıktırılan mezarlar -Hirâ dağında , İ © nüshasını da Fatime geri)elliz tari >, bunu, Hazret - | MİOMimepi e Cebrail vasıtasiyle ilk vahiy'in nazil eği bin o - İsa le sakin edebe | pafandaki nefretini bilği 4 e Me a gin, mezhep ayrılığının parça- Mehi Macarlar arasındukl |devletlerin bir kısmı çok Zaylf-) jadığı din yekpareliğine, ehem- Yazan: Mustafa YÜCEL iin w ii pi kesilmiy; -İti, bir kısmı çok uzaktı. İstan- . may Me ca anasından eonlkeii Taya yermiyordn. Avrupa deni. Mekkçi Mükerremede Hik ku-Jürmuş ve inamışlarına göre di- gına ve Genatıhakkı dününerek| Pabr4 Kâinat şaşırarak i e bul hakkın z düm tavafını yapıp ehramdan|ne aykırı buldukları mezar sal oturduğu mağaralar vardır. «Ma ene Bikarlin; yani si du akan yardım | ye bazı devletler vehim diyor- gürumların da bliyordu.. Ve e e ME Ek ERİN gn İn SEİNE van Gimlesi tabi idi Fakat hiç de|lardı; bazıları da önüne geçile-| ikinci Sı Mehmed, ül su Gk bkm HAZRETİ PEYGAMBERE İLK > ete Üöyle olmadı. Hattâ, bu fena |miez diye bukıyorlardı. yanığın mi DE atında! kadar bir haftalık Galeri, ALEMİNİN EN kalelere. al ndu, Cebr: e 5 ği seslendi; m uha, pa geldiği sırada nl ECE e 1 Mu MR ir gündüz ibadete vermiş ve İn-İ | yepgi, hur kabristanı olan Çennet-ül | ziyaya meyletmiş dem ei sık i uallâda yı klan mezarların €b| gittiği ve saatlerce yalnız başı. |, 3UDUU üzerine Melek Hazreti üze ira attâ, bi Miri NAZİL ie haberi En elçi İstanbulda| “Gusp devletlerini de ila - e N Onun düşündi Kâinzt, Hazreti kaldı; ve hattâ Türklerin İs -| rmeaki intlâtlar meşgul ed şey, İstanbul surların mada tarbulu. almasına yardım etti. | yordı si gp LE > İkalmıştı, Bu müsdet zarfında MEŞE KABRİSTANE; a T-ÜL MUALLA Jin kutsal yerlerini Mekkede yalnız Hicazın değil Hammer, Bu yardımın EE) mu yazan alak yalancılığından, inad toplar kullanmayı ik a A in gölleri bütün İslâm Aleminin en WE öy cıığından bıkmış, ve devletle- rok buldu. o ÇArkası Var) e Harem-i Şerif dışın rafı bir duv; çevrilmiştir..'na kaldığı Hara kerane işi in S.A) 1 göğsü deki ir kutsal yerler in Nİ ELM Haz, İsinde bazı garip halle, inde şiddetle sıktı. Hazreti ti Peygamber Efendimizin e i Hatlcenin ve | Peygamber) meğ9 basladı. Yolda Tülin Er bu şiddeti tazyik gup büyüdükleri yer, erdal ii Bi ağaçlar, taşlar kendisine selâmı | altında kendinden geçer gibi ol Sik vahiylerin nazil olduğu ye j“İSMüeü olanların MaOZAr YEL.) geyaardi Yanında hiç kimse,du ve Cebrallin üçüncü defa G- K e ilerisi Rİ E bellidir. lmadığı halde kulağına bazı larak; 1 n olma imdi Hicazda ölüler pek hiç) — Okul sade bir şeklide derhal” gömül- Em tanımadığı kimsele- | Hilabından sonra (Hazreti toprağa bir küçük taş| ri görüyor, bütün rüyaları oldu | Muhammed (S.A): umura konmakla e vin yordu. sikra Bismi ei Ua- tlf eniimektedi. m hammed (Ş.A) 41 'laka. Halakal li EE sr sırada Gi leki; ikra rabbül Mike ekre- Hojreti Muhammed (SA ya anlık bir e Hara dağın: mü elleziy m 7 ilk Vahiyin nazil olduğu yer nağar ili A ibadet elim 1 imi a'lem yale Hazreti Muhammed (SA)ın | Mekket Mükerreme He Mina a- Bm kendisini bir uyku bas di “edildi Melek e he- i doğdukları yer Cebe el -iNur ci- | rasında» Cebeli Hara | depilen tırdı, gece yarısma Kadar böyle |raber tekrar elti kann sçiklen sonra bir- di defa bir ses mber Efendimize üzerin - i itti. Gözlü b By zaman Din. rubb, deki” A ei kara e suretinde pi emi kalemi 98 doğru yolu söstermek vazifesi. | Melek i e Cenabıhakkın Hazreti İ, «Rabbin ismile pe arasında a Şimdi bir inn ça 4baret olan Hazreti Peygâm in evini vaktile her sene Re- nin verildiği gn ü - 4 biülevvelin «on ikinel gecesi ak. e bu ae ep CEBRAİLİN GELİŞİ i şam namazını müteakip Kâbel li Mah şeklindedir ve Ka-| Eu Melek ri lam LR 4 Muhammed (8. A)e gi Muszzamadan fenerler ve kan- (991 de yi Ni çu vaby-i Mlâhi bu âyete nazil a İT arator. Kostamin dlllerle çıkan büyük bir cemaat | Cebel4 Harann si tepe- med, ben Ceb- di ve Peygamberlik de ken- ziyaret eder ve burada mevlid lerinde . Hazreti. Muhammed e İsli naam bak ji ee e etti, Tarih RE inde ii (S.A) im gece Et yalnız ba! Peygamberisin, okuz, d. Mus YÜCEL Hazreti Alinin doğduğu ev de bu civardadır. BIlAN Habeşinin Hlk ezan-ı Muhammediyi okudu sındadır. > M. KAFAYILAN ziy ARET Uncu yüzyılın başında Os-| Bu yazımda Tepedelenli AH) şiyordu. ei YERLERİ anlı İmparatorluğu — bat; Mi m. a ya | Paşayı GR — Paşanın Si ütü mukaddes» dağlı alar. Bunun sebepleri erasın-| “1741 de doğan m. PANE le emel ii da ig 1882 de Yanl sivil paşa olm ve Osmanlı | ve yerler evvelce birer ziyaret- in er isyanı vardır: Ma-|ya gölündeki adada kurşunla devletinin. o tarihte, bir sanen- | gh halinde iken her türlü gt e meler gür ilen ebekelenii Ali Paşa,|gr olan Tırhalaya o mutasarrıf yası aleyhtar olan Vababiler aslen Türktür. 5 Fak; z : edilmesi, — kayınbabası İri bükün kabahati mün -|ki dedesi Derviş Nazif Efendi -| Kaplan Paşayı gafil avlayıplı iç EE) il e Sn LAR ei i adama yüklet-İdir. Bu zat, Kü! yal ördürmesinin yali e <ombeim e İki çiz deliler. Sıçu dizer bir suçun takib makat, yereli in bistanda şimdi ziyaret edilen nda e Adamile onları. ara-| vulua kaçtı, ve memeli keme yazın, | ek Kebir ei Mine VR KE aksim etmek lezımdır.. | varındı i ia ia a ari, MEM, Zepedelenli da görüleceği üzere yenvalal | Göç Hazreti Mun hıı Bl Melimesi Alinin Ya-| Al Paşa, Derviş Nazif Efendi - vala ında enli Amin, a dale z wi eğ a Ömerin kabirleri ii ma, pa e $EM El oğludur. Bsbası da, | Rizmetler gördük ravza-i mutahharalarıdır. turn, m arı olarak 0- KE ge e anlı de ii in mel. Tepedelenii Ali Fiş , Rus mu habi akirlesine göre mezar aval ziyade bir orta | harehesinde, devlete Yirürlk isaret haramdır. öldük va e li yk a Re tavan takın- | gösterdi, Prevezeyi de bk ten sonra de ri e Tsivley , yaln üm ile Eran dayanarek © yazdığı; uğraşmadılar, iyi rabaları Sa v SG ama İN a dü an ui Me e ei il nz > enn e mesi İşm ii Bağla EE e ayak inin ği ü da oem arak gelecek yazım | kuvvet, üslübu m ül Ev ki li DE vezirin, nüfuza, git berlen meni “sizin Sularıma vereceğim, “vete kurnazlık ve hile Der amı Savfa & Sü. 6 teb ela alarak bütün mezarlı ık KI