— iz İLİNE ri EZ e RE e 4 Sayfa MEL? Arnavudluk nasıl konuştum! SON POSTA kralile HADİSELER karşısında Tramvayda nasıl yer buldular Kral, beyanatını bütün gazetelere verecekti, fakat bunu yalnız ben almak istiyordum. yl 9 La Zogo ile yapılan milldkaltan iki ei Nusret Sai Coşku malz ila konuşuyor, ve yan na Yap ire ii atrrı içimde ve dilimde daha faz- ela REN Me: er nasıl? Bunu ne Kral bilir ne de başkaları. Yazan: Nusret Şafa Coskun Yazan: İsmel m Ağustos 2 Canını veren adam Yarağı Nimet İY üan EN adamın yan; üm başlar onu takib ediyordu. ia Keller boym Genç güzeldi, ma ve bü. gözlerine ara inzünam eden bir rize vardı: na EE da, yakla; ii e Zengin kadın. ünlerden Pazar, vakit ak , edi, canımı islersen|di. şam üstü; kalabalık Üamihesiz e ve da onun , yanıbaşı. vayın arka pahanlığında, sıkış rca la | SİİR Ri İköğnazaydpi Muvaffak oldum, ir Ema “İyadı, Bu baş smaki sihirli bie çi dl aliyi) mezi rn e ya slaytı Tramvay eslik fn./çek demeti idi. ai lıyan/d de dura: e iş lam «Rp emre cl den geçer MEK gene 6 kadındı, a cek yer.yok; fakat iki düm Adam d. hoş olmuştu, ken - Gi pimin biraz daha ilinin UNLU dinden g: i parmak iğ eğ — İste, —— viseğ m IR Hi kolların Dedi, ae başını Eğ RE aya fl gire Duralayan gramvay baz Ayaklarını muğa delikanlı, yolcudan iri vücud'usu, çelimsizim — Bir tane indirirsem Tali Pı çarşamba pazarma çeviririm, elimi susacak da birden ecek, Ea bire köpürdüz — Ken dine ge, ben adama bademi yakuramurı #8 JONARROR da bunun Ür topu on beş sene İ Traravay gene durağa gelmiş, rmoraşitur, bei ta kinden daha ileri değildi İnmştn. i i- Ss ha 5 0; hususi trenle, bir gece m arkası - il si SEllSdiye geni © İğ e ia anal ei kaos las, Ea ga kaçacak göz var ea sonları, dileri arkalarında gar inde ok çıkarırsam anlar. - İhat seyr — e Rİ eti ileri aman biz iyce üne sibi ee e içindekilerden bir usmı ömlerime baktılar, bir kıs. mı da kaçamak gözlerle kavga enleri sürdükten sonra onlar pi i kesmeli işinden emişli galiba... Vatmamn bu. ğu sahanlığa doğru yürü. acak — Benim gözümü çi adam dünyaya gelmemişti diz şurada karnını deşiverece - il ular birer ikişer sahanlı. gez- yordu. RİN Spa kalan bu vie zim me: in bu kadar e ida ii YAR içeri bak. | veti ceva; idi? min göğsüne deklare Bu baş sanki bileli NE çiçek deme di. aya, SA nin içine baktı. — Mal isterim, dedi, giyim is in, mücevher isterim. — Malım, param her şeyim iğ isi OŞ geçm Sy Kadın | La senin olsur. Ka erini onun gözlerin eyim var nir Malım; nakil Vİ senin oldu. rezillik gözle. en, ayırmıyordu. — Kâfi d N ordu. i hepsi senin olsun. ma ster a veririm. Kadınım gözlerinde şüphe var dı, İtümatsızdık — Araba e lerin ki... lima eğil daha isterim, em var ki 1... Bu eski li ayakkabılar pe — Taptığım kadının üzerine in ederim. zerime yalan yere yemir «| ediyorsun ba? — Bir şeyim — Canım da Sn mu? ş için her şey Feda edi. Bir o kaldı. emmez li ii — Ya söylediğini şimdi — Mensini im, dedi ladın değil mi? Sen yalana yeni Bir kasa ii le imb-|baş'amış değilsin, evvelce de y. Ver, ai cari karneleri ka-Ifan söylemişsin, Bana, iste, ca- dın yakları gi ie abıldı. nışpı istesen onu vereyim, der — İL ikm or. din, bu söz de yalanmış. Kadın kakkakayla N Yalan değildi, gene söy- ei onu tutmak, sün: ol Ee e ile, onu da vere- mek, in EA MA cl İyi Kadının gözlerinde şüphe var dı, itmadsizlık vardı. li İğ bU “dökülen aldanıyor serveti topladı. mel ei Ki nineye? dı. Aşk için yapılabilecek bütün Kadın gidiyordu akârlıkların izleri vardı, Ka. — Nereye? dın kendini düşündü. Adam onu — Gözümün düğü yere... | seyrediyordu. Örtünmek için de. güzel Ül ne cana| gil, açılmak için giydiği elbise Ne yakın bir hali var. diği seritlerin İsimleri cs al vi | Kraldari bir Vi koparma ğa iyor bip Kadın gitti ve bir daha görün|damın, şevvetin, aşkın tâ Kendi. betin, beli aillarma tun m. Fekat bii mda kan kokuyor... İmedi, Bilder ini ii i il, e. ö re mar Ga e — Canımı veririm. a enların heme ai indiler, evsim yazdı, p'âj gazmo -| Adam canmı verdi. Kadın alin İTE AE MA la a e ğin yi Bakkanağla “EMMA da Sİ her yer boş. Arka sahanlıkta bir) pa nanların çıkardıkları ne neş.| onu tutmak istxse de tutamaz, d yazmak Düze İsti. ffletisi e rik e varım. eli bir avazdı. Şişelerden bardak | göğsüne çekmek istese de çeke. dâya İliği a dip Za.) Kavga İİ gelimsiz, iriltara şampanya akıyordu. Bütün| mez, öpmek, s de henüz dünyaya bir veliahd ge- isterim, Tenkidcilerim şura emin) culi, ricamız Üzeri rala son Si gi i & #irmiş bulunan güzel ii oisumlar ki, bu atlatma hâdise- | bir iile e balm. esk etti, di, uzatmıyalım. al çe ş” beral vi hasta >İ sinde meslek çerçevesinin d mehafile Boş yerede birine oturdu:|eski a” Se kül otomobille ece yarısı ay) çıkış, diğer arkındaşlarına, Fi na Skin eki e Ee GELİ bir çift pabuç, yüzü gözü ii Kadın man. ab ime beyanatı, bi, e için,tek telgraf hattı ia e çe: viz, di bilmem, şunun şura-İçinde bir adar uzaktan bakı - İmleri GU ip ya ii rine! tmak ve bu mür-)|olan bir şehirden bavadişii sında kardeş ii geçinmekten| yordu. aninı da verdi, de. emar ie ii vik mülâkatın kandan CA ekeni Ai UZ ne zarar gördü. Şampanyalarm ,beyinleri bü A DE can: benim ne işime ya. İstanbul mağbuatı ii e bü heci. O da gelimilzin yanına otur. yülediği masanın en göze çar .İrar kil. Çi ; li hikâyı bu-| gazetenin m beki ii asil bi ledi Ülâve ekti. Bu şekil |muşt adını bu müşahhas sefale.) o Canı adamın vücu - iz işin ehemmiyeti kayboluyor. a tramvayda, rahat ra - dü dunda leme bir ter. çekerek, göm erdiği havadisi ira "renFramsz meslektasımın. zerresi vardı. 'enh. ae | hat Dölöye devam etti İsmet (Devwomı a nci Bavfa. SİNEMA: Harb içinde sinema Sinema bu harbin kuvvetli bir propaganda vasıtası olmuştur Yazan : Hasan Âli Efiz şartları a iki osaakı Gİ e İd mz Sli 2 di vey. öğreten İşte kadar dg de si, Met ürer mayiinin sai tanzim ve stüdyolara, on gerek Ruslar, gerekse küyük adımlar atmış Hosan Âli Ediz ömlek, bu e) pantalon ve s0 ör RIFKI R ma ezme pnaa III v. 7g