SUN FUŞTA “İtak güzel bir fotoğraf Sergisi Amerikada mecburi KAPI YANI renköyden İstanbula gele -)rimden kalktım, kapıyı kapadım. cektim, trene bindim. Kapı Kapı bir kere daha açıldı, içeri yanındaki kompartrmanda oturu -| giren, devâsa bir erkekti, (kapıyı, iş âmatör san'atkârın açtıkları sergi bize bir fotoğraf makinesinin i z i hasıl bir ressam fırçası haline getirilebileceğini gösteriyor askerlik mize E yaşını mey a agi açıldı. Bir bay içeri girdi, İşeseam kapayınız. kapıyı kapamamıştı. Demek istiyordum. Fakat onun çıkardı a el EŞ “ istiyordum, fakat il il — Kalk kapıyı kapa, yoksa şimi- di seni ayağımın altında ezerim. Ezer miydi, ezerdi... Kapıyı ka- pamayı ağzımı uçmkatan daha az zararlı bulmuştum. Yerimden kalk tam, kapıyı kapadım. 4 «Hocanın sarığı kir imiş: — Hoca sarığımı yıka, demişler, — Yıkarsam gene kirlenir, den tam. Yerimden kalktım, kapıyı ka- padım, #$ | Kapı bir kere daha açıldı. İçeri ye giren rarif bir bayandı. Kapıyı miş. Demek istiyordum, fakat onun) — Gene yıkarım, demişler. vereceği cevabı da aklıma getirdim:| — Gene kirlenir, demiş. 5 en Kadan, bik örlenkağii — Gene yıkarım, demişler. bu iş size düşmez mi? ki an seli X — Yeki amma, demiş, benim taş ği kapama. ağam #çmS | ün hayatım, sarık yıkamakla ma rinden kalktım, kapıyı kapadım. | 5<<©<ek?” Ze i > Kapı bir kere daha açıldı, içeri) | Birleşik Amerikada askerlik İe -| giyen zayıf mahik, afak telek Ti y r ümayi —İgirem zayıf nahif, yer bulup oturmak fena değil, fn « li ak yapılmak. “İkimse idi. kapıyı kapamamıştı. | kat giren cıkan kapıyı açıyorlar ye Amerikn delikanlıları arasında bü -| Te 277 KAPA kapamıyorlar. yük bir şevk hüküm sürmektedir... lemek istiyordum. fakat onun) O — Kapı yanında oturan kapar. yk a ya kim sürmekte | vereceği cevabı da aklına getirdim.) — Denilecek... Kapıyor amma ge san'atkârları da bulunmaktadır. — Bir bana bak, bir kendine! Se-| ne açıyorlar, ; .İmin yanmda ben; Çoban Mehmedin — Gene kapar. yatlar de taharldüş ein all “va | yaninda Şehir Tiyatrosundaki" Fe) Denilecek. Peli amma kapı yer bilhassa kadınlar, bu sayede sinema | rih* #ibi kalıyorum. Kapıyı sen ka-| nında oturanın bütün tren » san'atkârlarının hakiki yaşlarını öğ-| Pesen daha doğru olmaz in? kapı kapamakla mi geçer? renmiştirler. Kapıyı kapamayı ağzımı açmak- ir : g1 list Askere © ahnabilecek © meşhur) tan daha az zararlı bulmuştum. Ye- emet #fubiisi san'atkârlar şunlardır: James Steward 28 yesmda, Er roll Fiynn 32 yaşında, Jackie Con -| gan 29 yaşmda, Tyrone Power 261 yazmada, Don Amöche 30 yaşında, Yaşları ilerlediğinden dolayı as » kere alınamıyacak olan san'atkâr » İlar da sunlardıri ee ataen! 26 Birinciteşrin tarihli George Brent 45 yaşında, William “res bilmecemizde kazananlar Gary Grant 38 yaşında. Gary Cooperin. Clark Gableden| 28 Birineiteşrin tarihli Birinden Li? 1 - B talabesinden Celâl Özkan, N yaş iğ © vi Re le rae mağıya yasıyorüz. is. Kurşun dolma kalem e ri besin. TR ayaz yanma ği yemeyin (Son Posta hatıralı) mıştır. Halk ve kadınlar e Pazartesi, Perşembe günleri öğleden) o eekişehir Ülkü ilkokulu sın 1 de Cooper, gerekse Paul Mu 8 |sanra hediyelerini bireat idaretnne -|c3 Oğur Şenler, İstanbul Galatasaray vE sanmakta idiler. De m wi sesi talabesinden 730 numaralı Kasal “Kücük sinema ucularınazan eri e ad-İGünür, İstanbul 'Takst saf üçük sinema | ikenine gönderir. , saya İner İ > Z.A talebesinden Ferid Apaydın, İz. haberleri | Üç liralık kitab tanbul Yenikapı orta okulu sınıf Eği / İ Ankara İltekin tik okulu sinif 5.) talebesinden Hüsamettin Dinçsoy, Michele Morgan Holivuda |4 5 Peybaan Türker Diş fırçası giti. Bir Şirley albümü tSon Posta halıralı) Son seneler içinde en fazla mu -| , 74790 Orla okulu sımf 3 - B de 453| Ankara Cebeni Soysal sokak 19 me. vallakiyet kazanmış olan Fransız | çuzarıli Yakup Helvaci İmarada Hacer, Antakya Hatay erkek sinema yıldızlarından Michöle Mor- Muhtıra defteri lisesi taletesinden SiY Gurii Özey gen, &vwelki hafta Lisbonnodan tay» (Son Posta balaralı) İstanbul #4 üneü #kokul talebasinden yare İle Amerikaya hareket eyle -| Es&#ehir defterdarlık o mukunele 212 Ergun z tahakkuk memuru Bedri oğlu Turgud, | Diş macunu Amerikanm #n mühim film kum-| Ankara İnönü mahallesi Kaylan 40.) Gazinnteb Karagöz caddesinde ta- panyalarından R. K. O. ile bir mu. &âk 29 numarada Hasan Fehmi, An.'mirci Mehmed elile K. Yeşilova, Bire. kavelename akdeylemiş olan bu gü. | ASYA erkek lisesi sınıf 6 de 149 na -İcik posta, teleref şefi oğlu Fevs Yığik, zel san'atkâr Holivudda mütenddid | Paralı Hasan Tosyalı, Gölpazarı askerlik şubesi reisi binbaz filmler çevirecektir. Mürekkebli kalem | Mesud oğlu Vural. Kânunusaninin 29 sine doğru (Son Posta batıralı) Kokulu sabun tekrar Fransaya avdet eyliyecek ve| Ankara Cümhuriyet ilkokulu sınıf (Son Posta hatıralı) o vakte kadar Fransada sinema ve|2.A da 8 numaralı Muammer, İstan.| İstanbul İstikiği lisesi sınıf S-A &a. film vaziyetleri inkişaf ederse eskilbul kız muallim Oo mektebi sınıf $.D lebesinden Hali Gülmen, İstanbul parteneri Jean Gabin ile büyük! talebesinden 325 Nimet, İstanbul kız'77 inci ükokul amıf 4 otalebesinden bir film çevirecektir, Msost telebesinden 1439 numaralı Nür' Hikmet Erkan, İstanbul Nuruoamanl, Michöle Morgan Amerikaya git-İhet, İstanbul Bnirgân orta okulu s-| (Devamı 7 nel sayfada) mekle beraber Amerikanlaşmıyaca- | m111mm111- mmm aa fona dair Fransız gazetecilerine söz İki meşhur Fransız san'atkârı Amerikada Meşhur Fransız bir sinema san'at- kân ile rejisörü Holivudda bulun - maktadırlar. Bunlardan biri Julen Duvivier: diğeri ise Ren& Clsirdir. Ren& Cisir, meşhar Fransız müu- biri lee Verme'nin . edekein| ana F.R. sümzile mektub ye|gün gelmeden ber şey mahvolabiiz İssaktır zan okuyucum, zengin bir sileninide... erene emen erener ere bir tek erkek çocuğudur. Yirmi beş| (O Ben okuyucumun ailesile ayni &- ir kadın camları silerken yanma yeni girmiş. Doğdüğen »İkiderim.. Okuyucu bien eni - n bu ama kadar, iyi görmüş, iyi| vel o kızdan şmalıdır. Ve Sünd Tenikin «Eyüb» ü Hüsnü Cantürkün «lhtiyarn 1| Sokağa düşerek parçalandı yaşamış. e eda | Poza, sonu da iv edeyim Gene si : öze 2 mai İS çeb- | tedir. Mütahasünları, en i Dün, Şişlide bir kadının ölümile on 4 “haki Telde düiürmekies SELNENNİ A e “a enin ee ile e desek, bana Syle ai neticelenen feci bir sukut | hüdisesi| yazdıklarının kısca hülâsan bun -| Hayeller kuran bir genç kızın, ba “ahi, emmiş, ne obi pr yle & i lardır. Şimdi asıl meseleye geliyo-| yallerinin hakikat olamaması © bae ai yi diği statik şekilleri, vaktile Ye-irinciyi kolay kolay ayıramıyacak -| olmuştur. Ne ii, iyi anlaşılıyor. nicami arkasındaki, üstlerinde yadi-|lardır. Çünkü hepsi birbirinden gü-| | Halâskârgazi caddesinde, 166 sa- e Oki pay genç kız için yiz im olur. 4) Mi Eirindnti Halkevi âr yazılı acayib fonlar önünde a-İzel, yekdiğerind wailak yılı Çankaya apartmanının dördün- i Ni Sanggiif Fehim, Sind Tesk. İman > resimlerin biraz daha mütekâ-| © Sergide teşhir edilen eserler, » | ci katında otora» Mauyasizade Fo-| bu kız güzeldir, beğeniyor, ve bana) — Aklıma gelmişken çunu da ilâve Üy milipi vermek demek midir? zon, titiz çalışmaların mahmalidür | ridinun hizmetçisi 45 yaşlarında | YAZIYOT: NI . Meşhur bir Fransız şairinin bir Hatice. adında bir kadın, dün bu), — «Ailemle konuştum, o kın iranlı â bana almak istemiyorlar Fakat ev- dairenin caddeye bakan bir odam-| bana ii ça pe a rai di rn d benimdir. rerımı ver - r ri r Ge pencereden *) dim; evleneceğim. Bir kere de size kârm nümune pemele | yelağe güzel manzaralar, sevimli tip Eli ikeek bk kuba, | söruyorum.n sergisinde görmekte ve oktamakta-|ler, hoğsakalayışlar ve buluşlar mr.) |, Xi a mene geri - laik Okuyucum bu işçi kızla evlene -|çi elbisesi içindeki güzelliği kaybo- vız. Fotoğraf makinesini fırçalaş -| zetmiyor. Bütün bunlarla beraber, | 5" eke gecesinde Hatice | ek. bugün silesi Tarı değil amma, | İur.» demiştir tırmak, palet haline getirmek; ob -|a£ tanıdığımız âlcniler, tipler, eşye-| pin yicedi bdahas olur ve der kızı gelinleri olamk ev-| | Okuyucum, sevdiği işçi kızdan, jektifin elinde resama parmak mır-|nin ve hayvanatın hususiyetleri, fo-| 5 e i -aklardır. İşte gerek erkek, | güzel, zarif, diye bahsediyor. Evet semeler çıkartmak. bu elbette |toğralı » tablolaştırma bir mahiyet | SESİ YAP Li gili ın için bu anda en büyük | güzel olabilir. Zarif görünebilir. Fa- « hem pek zor iştir. Makineler (izinde görümüzün önüne konuyor. | g”77.emema, | tırab başlamış olur. Çünkü genç| kat onu işçi olarak tanımıştır. Salon her insanın emrinde çalışır. Fakat) Bu fotoğraflar o kadar canhdır i e $l kiz yeni girdiği zengin muhite inti- | kadınının elbisesini giydirip salona zevkin, tekniğin. san'atın emrine gi-| ki, içlerinde hakiküten, canh sans - Yeşil Tulumba bak edemiyecek, o muhit genç kızı aldığı zaman, acaba onda gene ayni renler ibea şuurunu kazanırlar. Ge-|lanlar var. Meselâ, uyuyan bir ço -İ Romarımtz Büzün 7 nci İl yadırçayacak, genç erkek beğene -İ güzelliği, ayni zarafeti görebilecek ne bunun en mükemmel mitalihi bu | cağun yüzüne #inek konmuş. Sah'at sayfamızdadır severek aldığı kananı'gü - ini? Bu İi | serşide görmeketyir. Sergide 200 ü | kör o an içinde bu müstesna vaziy eserinde okumuştum; şair: «En güzel işçi kız, işçi elbisesi içinde güzeldir, ona zarif bir salon kadınının elbisesini giydirirseniz, iş- i vay yiim. Sergiye, şah-| dır. İşte biz bu mes'ud > izdivaçtan | nüşlerin tesbit edilmiş birer ocanh|”* ve camlarım silerken müvazenesi- Mem “6 İhsan Erkibç ve İL in pi İİ Sö lukları şaheser f0-| © Makimedüki ebjektin zevkin, |Dolaşılmı, aranmış, bulunmuy, © — i ak Gezerken ben kendi) san'atin obiektifileisdiyacı lâzım -|mek verilmiş, masraf edilmiş görü- , iken asla liğe | hüml olma nur topu gibi nümuseleri | nümunesidir. Bu nümüneler bize|"İ sin pe çebi is) bu beş san' Ye kadar kemmi- ül imei Ribarile bu derece ik bir fotoğraf ser- iddinma dudak m #ergiyi zi- kis «enheser» lacaklarım sarı - yek, il linç bulacak, Günün birinde her gey| melidir.