Lil £ İTİN SON 'POSTA'”* “Sayfat 9 Sen GUNLERİ “ Trp Kadınım, Haşa... Ortada Hiç Bir Şeycikler Yok!, Abdülhamit,Gecele: NAKİ OZİYA ŞAKİR Her hakkı mahfuzdur (Mabe: Gece yaklaşmıştı. Hümayu: Abdülhamit, bu habere fena de kızdı. Bü tün ken a ne ait işlerin sessiz, sedasız lunmasını istiyen ve ED mmiyetsizine ül Del Abdül odasında bile tahammi hamit, De geziyor ve söyleniyordu: — Hanedan meclisi. aa ile müzakere... Canım, nedemek? Anlamyorum. W 'ükelâ- nn mz aile işlerimle ne mü- şeyleri ar? gibi bizzat kadi halleteneli Bunlar, bindirip (Hicaza Orası (müstesna) bir yerdi: * Gece, pek si za- man boğazdan Şa la ve serin rüzgârdr per elemeli iz bahçeye çıktım. Kuytu hissettim. Yavaş yavaş oraya doğ- ru yürüdüm. ae Bey, havuzun kenarına dü. in Meğer Ba, seen bei o imiş, Şura buradan kanın gi gün düz cereyan eden ediyordu! Harem dairesinin bütün oda- mb. El m e ui. ülhamidin ei sindeki camlar kalı a Lie den süzülen mite bir ziya, bah- çenin kumlu yollarına, yeşil çi- ler üzerine doğru ülüyo; du. adan on dakika geç r A ii — Gel, kadınım gel... Hem kendini hem de bizi harap ettin.. Diyordu. Biz evvelâ Müşfika veyi Naciye e Kadınefendiler- den birine hitap ediliyor zannet- tik. Fakat buna, Behice Kadım- efendinin anlaşılamıyan kelime- lerden mürekkep sesinin cevap verdiğini (o bissedince, (hayretle kulak verdik. Nasıl oluyor da, Behice Kad:nefendi Abdülhami- din odasına geliyordu?.. Demek ki, barışmışlardı... Ayağa kalktık. Binanın yanın- Abdülhamidin yaverlerinden Şerif Efendi daki yola doğru yaklaştık. O zaman ank ki, bu sesler Ab- dülhamidin yatak odasından değil, o odaya bitişik olan Naciye Ka- dınefendinin (o yatak (odasından eliyor. Şimdi, Abdülhamitle Behice Kadınefendinin seslerine, başka kadın sesleri de karışıyor. Bunlar arasında, Müşfika ve Naciye Kadınefendilerin sesleri de far- kolunuyor: Bu sesler bazan Sakiz Bazan alçalıyor, ve tek tük işitilen kelimelerin ara- sında mütemadiyen (Selim Efen- di... ) ve ( Bühtan.. iftira ) sözleri dolaşıyordu. Bir aralık, Behice Kadınefen- dinin hıçkıra hıçkıra ağladığı işi- tildi. Şüphesiz, yine asabi bir buhran geçiriyordu. Bu esn vazih ve selis bir ifade ile kesik kesik: — Ben, evlâdından başka Pe bir şeyi düşünmiyen bir kadını tün m şehzadeler saray larda yaşadı. Ben evlâdımla kira sh dolaştım. Herkes refah ve huzur içinde saltanat sürerken ben, evlâdımla en acı mahrumi- yinBehice KadınefendiyiTeskinEdiyordu! yetlere katlandım... Yazık değil mi.. Günah değil mi?.,. Bunları Derken, Abdülhamit (onun kendinizi, e de (Efendimiz) i üzüyorsunı Şunun si görüy: UZ. Hem size, ei (Efendimiz ) e tam Ni aşkınıza böyle yapmı Dir Behice azes tıraplarını (o teskine em ıs e Bazan fasılalı sukütlar, bazan medit hıçkırıklar, ve daha fazla biribirine çarpan ve karışan söz- lerle epeyce uzun süren bu mec- lis, nihayet Abdülhamidin: — Haydi yavrum.. kalk, y: Biraz rahat Da Yü ve ettin. bizdede hal bırakm. vin ri EL ya ra versi er götürsün, seni — ei Sözlerile hitam buldu. (Arkası var) ŞARK YILDIZI Holivuta Nasıl Y 39 Der demez, birdenbire elini dizine vurdu ve haykırdı: uk.. ” Çocuk. Haniya mu: arasın dan gıcırdıya gıcırdıya dökülen küfürler eya Dedi v ve Eğ otomobillerden birine vi Rejisör, tekrar bize dön: o sineye kadar provaya devam gi sonra tekrar köylü- nün karısına bakarak: rup çocuğun katil bu taraftan teli Sana, kocanı soracak. kocan, onun eski bir çahpabıdır. sonra içeri girmi et edecel . O, önde, si re olduğunuz halde içeri gireceksiniz. Biz, nn yorulmuştuk. Fakat sör, söylemekten yo- rma. bei köylünün ka- rısına dönerek sözüne devam Kaçtım.. ldızlar Arasına Nasıl Karıştım? YAZAN: Selma Z ler el halde yavaş gelecek- siniz. Evin penceresin. riyi den içei gözeler Bu esnada, ko- canızin kö; > Gi vererek b Rejisör sindeki kâğıtlara ba- karak tekrar bize döndü: — Siz, Ma; lila Ml vaziyetlerini şurada duru Hepiniz de, il bu görüyorsunuz. ret ve silâhını omuzuna alarak vazife başına koşan bir asker gibi çeş- menin önüne atıldım lakinelerin objektifleri, eski masallarda £ işittiğimiz (devlerin tek gözleri gibi üzerimize çevril- ; karşısına geçmiye iu fink ok muştum. Karşımı mdal ki gelem ir bir sia ELİ bütün bi dünyayı rum zannediyor- — Onların içeri girmesini ei e ri sdü ni sen de den kal- yaman, ne keskin lerdi Yas kacak ve çocuğu keçilerle oy- | rabbi... Onun çe e oynak namıya bırakarak içeri gireceksin. | nazarları, bir prjekörden a Bu s ortada hiç kimse kak | keskin temaslarla üzerimizden mıya: çiyor.. ve per m Sİ z bizim Rejisör, bu sefer de katilin mal değil, eviyatıs sesi beller döndü: le görüyor ve tahrip edi- i sıra size geldi... Madam; öner siz, arkada polis- (Arkası var ) f Resminizi Bize Gönderiniz, * * * Size Tabiatinizi Söyliyelim... Filistinde Otomobil Soygunculuğu Haylı eşi Hayfa (Hususi) — Son larda yarn vr soygaa culuğu bir sal, il Me Li — icinde 120) otomebil vi sl illerinden e bi bir li) Şiar harz si şayanı ır. Oto- — soyaitlikin el de dei ipe maktadır. BUGÜN—15 kânunuevvel 931, Salı, ri 2 kânunuevvel 1347, 4 Şaban GO — Symi TAT Batışı 5s a 1 NAMAZ VAKİTLERİ — bah 4,33, öğle 12,8 ikindi 14,29, akşam 16,41, yatsı 18,20. m — ALKAZAR — Morgan cambazhanesi ALEMDAR © — Prenses emriniz — Altın kalp ASRİ — Boksörler kırah EKLE? — Atik ELHAMRA (© — İstanbul sokaklarında ETUVAL © — Marseyez © — Konser, SIZ TİYATROSU — Raşit Rıza GLORYA - der — Varşova kalesi MAJIK — Bekâr —Matanbal MİLLİ — Parisli kahveci OPERA — Dul nişanlı şık — Cürmü meşhut ÜSKÜDAR HÂLE — Volgun Sirki DARÜLBEDAYİ — Kadın sesi Kadıköy SÜREYYA — Manvelâ 345 19 HALİS BEY : Şi alâkadar eden m de alıngan m ii unutm Sia iyilikle. ki re karşı da kadirşinastır , i olmaktan ziyade e le ister, âr olur, cesaretten ÖMER F/ AP evet BEY: e? Tabiatle kafa şılaşmaktan, bazan inziva- — seyahat- : avdan ve orna gr lei inden mahrum değildir. Kelin müsâmi mahaya müte- yayi. menfaatlerini isine hasretmez. 20 KOÇO EF” a e glandar. arı Alayı ve şakayı bmal sünek, m. 2 HiLhu aa — Mah- kin- hazeder, > raftan sakınır. Fotoğraf Tahlil Kuponuna 1 inci Sayfamızda bulaca «sınız.