Pingan ee) ah gi aştığım zaman larıma © li it tren gürül. “tüsü ile beraber bir de su şıriltr. Gin bazan sağımızda, bazan 0 eri e karşı Yurdun güzel bir köşesi dağları eteklerinde Çallısuyu : Emin bi sında durgun ve soluk bir alıyor. Pingan dağları görülecek e le le halinde yumruk gibi dr- ya fırlayışlar. Şurada simsi m yor. Tabiat el rında görürler, iz - . sinemada gözler, ti e ” Mi lar, ve İnsanın hissi tatmin e al nat sa zan : Sadri Erti Ya sahip olduğu yardımcı kuvvetler- s den mahrumdur. Sinemiada' olsun, tiyatroda ol- sun mimikten, ve gözü dolduran Desin eder uzak in şu kadar ufak bir. alar su pe yl ne vefalı ve imiz gitgi p: ktedir, Çünkü ber yeni tecrü. be sinema-ile tiyatro arasındaki farkı biraz daha derinleştirmek. edir. yatronun metodlarında, ve tek- iki yabancı haline sokmak. “Sin ma tiyatrodan uzaklaşırken iel çen yepyeni bir si aha mai olm ya başladı. Bu yeni sesin Ta “e e al elemanı ile memnun etmek müm. ündür. Halbuki göze hitap etmiyen, Ta göre hayaletler yaratmak mec iyeti radyo tem- Sai sese sahiptir, Ve sadece bu sesi Düanslı bir tada e mecburiyetindedir. Çünkü, tiple- ri, e v EN canlı van hi yalınız ses, tir. Dikkati üstüne çekilen sesin muvaffakiyeti sahnedeki m Mürkiyede demiryolu İnşaatı yapmak öyle her kürt s2 Dümdüz ge Arızaların üzerine demiryolu yapmaktır. Hem ne muvaffakiyettir ki burada tabiati yenen, onu İstediği şekle sokan rk bilgisi, Türk gücüdür. Bu Tü işçisi tarafından yanılmıatır. na durmadan ilerliyor. Hav denbire il bütün dee m yük bir leler.. Trenin her İyi ağalar aşan ğı iniyor, bu vr. J5 an kaya, ii bağ ak; r, bir tek Kelime il bu tabiat ade güzelliği içinde Fotoğraflar çıkar. öte Çaltı suyu, Fakat görünen, İssrdilen şey bu yazılanlardan daha üstün, çok daha kuv- dağa arkasına ekişa #kan Çaltı, bazı yerlerde bir illeri, , ad dinleyicilerin ruhuna, sıhhatine tin tarihi pek kasadır. ii muvaffakiyeti de o derece ğin Mâynktar. Onun falsosunu m atak hiç . Rad. yotonik venler kürleri se etmektedir. Televizyon muvaffakiyetle & bike edil £ emri iyor. Dik, yalçın kayalar ara- Nm İT, na göre sinemanın, tiyatronun Zünü muhafaza edecektir, te, Fotoğrafçılar yanlarına fazla içindeler. ç hepsi birden trene koşuyo: me b ey e Ge 2 m Bizden ötesinde neler var? Uğursuz e işitilen a Ruhun hakiki bir mevcudiyet olup © duk. ğü zama üm içi ün deği tame yenilen; barıyizi n:örlke ey a i ir erkeği da Birçok küfürlerden, ba ğ varsa o da yapılmış birçok © lardan ie yaşanmış birçok hakikat. erin meveudiyetidir. sonra: — Utanmaz, rezil, Benim karımla hat. varlığa inanmasak bile, fevkalbeşer bir Diye'bir ücü kükredi ii Tere karışan silâh seslerinin boş oda. yasıtasiyle husule gel memiz icabeder Tit riyorduk. İnip neler cereyan eti Km ei Şaşal duk il sik sık ve muayyen zamanlarda meşhur we m karşılaşmakta duğu dilir kimseler tara- larında dolaşmasını nasıl izah edece. Bas pek ipa ça me amanda başka bir yerde olamaz. de iyor... Hayalet rüldüğü zaman ruhun kime ait a luğu. nu anlayabiliyoruz. Fakat birçok vaka: larda hayal görülmediği halde izah cereyan etmektedir. ardı. ti mamıştı., Kulak kesilmiş, aşağıyı dinli. e ve gürültüler ir insanlar eline e aldı; Kn ii ilâhi ili. selerle karşılaşacaktık. Uşaklar da kalktığı 2 zaman ep bera: dik. siyekeyi.. Paralarımız kimeye irdüğü emirberinin arkas dm a. hamd km ap enberi Si şike yükler e si nayet ındaki hâdiseler aynen yeni. “den calanıyordu. Fransız muharririnin bu ifadesi her halde biz hakikat taşımaktadır. Buna inin konağında sık s hayız, irmiği ve gayritabil ii diseler cereyan ettiğinden bahsolunü- muş. yeri çe satılığa çıkarmışlar. Fakat — Ki için mesele Kadı- bi binali kalmak istediğini söyle. ların, ta vanı ve önvarları en mr yan devi yapt lâmeti evi terketmekte bulmuş, kapı. yl gari “ Büyük bir şatoda misafir olarak Bulunaydum. Bu asrdlde binada rin geçtiği söylenirdi. Şatı it ği Diy: a tetkik yapmış olan muharrir neti- iyi şöyle anlatıyoı “Vaka hakikaten anlaşılmaz bir hah. Jar atılıyormuşu Bu hâdise hakikaten yaşanmış bir vakadır. Kadı konağı terkettikten son- Fe artık iman ettiğini, ruhun mevcudi. mazdı., Ben de hemen hemen onun fik- il ii li ğe başladı. Bü — ği aynen vi iie Demek beni a mr deo yanl Ah seni ahlâk — Hayır, sehi temin ederim ki, yas lan, ben senin hayaline bile sadık kalı- rım. — Sus, kadn si misin?.. Bir de ize kalkma, Alçak. Ve siyle titredik... gok mühim ler cereyan ediyordu demek.. İnce bir kadın feryadı silâh seslerine karış. .. Boş ve taş odalarda silâh in Ne ben, ne de dostum e kı- pırdayamamıştık, Korkudan. - li ü Heri de ta” mamen ayni şekilde. Her halde buna icabederdi.. Araştırmalar yaptım, şa- muş, Harbe gittiği zaman karısını emir- SATRANÇ BEY ONLARI — Bir hamle yapmak için iki saattir düşünüyorsun, — Ne?, Sıra benim mi? Bunlar hepsi istenmeden, yaşayan İn. tesiriyle fırıl fırıl döndüğü görülmüş bir hâdisedir. imkân yoktur. Hayalet hikâyeleri, ispirtizma tecrü. ie eni e kadar duyulmuş, yapıl- ee vi üzel iii gul pl inle hiç biri bu evka aa imkânı bu. iie İr. Asırlarca rast bu bill belki ela isbat eğilerek bugü e ai siir Si Mia yarın tal gibi görünürler,