“2 — KURUN MN İSE e pa götürelim! Duvarın içine girecekmiş gibi sin. miş olan kadın ken teyenlerin İri atıldı; — Sokulmayın! Çıkın dışarı! Kapıya sai haykırdı; ndisini tutmak e 2 İKİNCİTESRİN Sarayın arkasındaki bodrumda bulduk / Öldürdük. Bunların etlerini si ane neredesiniz? o hay- dutları Ses iödözmün kâldı.' Çünkü Kuba- oldütmiyeceğiz. nn ekley liçe, ölmemek Için herşeye bo- yun im eğe hazır görünüyordu. Keştaseb onu bundan vazgeçirmek istiyordu; — Yalan söylüyor! İnanma!... Tarihten hir vaprak : m Sohbet ve halk şarkıları Yazan: Niyazi Atmet e rey sohbet ve ruh a - inin ve ederken racaoğ - Zihni ni ve il birçok- İarı gibi halk gin Be isim- siz MU tü yerde her & hem air Medi de dilde Ea Bana bu ira yazdıran Sultan Süleymanın öldürttüğü oğlu için e dilinden söylenmiş bir türküdür. alkım he; Ki zey a ği için Tesir 'kı bakınız ne kadar çi Gökte melekler Ağlasın Bir ejderhayı cig ve dir bu himei lünya Doka düşen olur ei na o bedri indi o aşinatı ul Fenaya verdi telefetti am Tini Fakat pe en vakit halk şar- eti ve ölmezliğini a- di iy een Mustafanın öldürülüşü, Os- weanlı tarihini başı ii faslı. dır. O, daha şa küçük iken babasmm Mn kazanırdı. Hattâ ğa © e gün veziri Piri P. şebzadeye seriri saltanat na padişah olur.. demişti. Böyle banın, gi. valiliğinde sie çi an Mustafanm uğruna can baş feda,, dedirtecek kadar göstermi rağmen onu öldürtmesi, Osmanlı sal. tanatmda entrikanm ne büyük Same bir misaldir. Sehza, çe miyen Rüstem m Paşa emele bir yaşma gözünün onlar yemiş! Gökboğa elinin tersiyle ağzına vurdu: 51'Söz veren bir Türktür. enli eb yeniden çırpınmak ği ökboğa hançeri ei Deriye a Ui iğ u duracağım. k kapının bain ki kuleye MİLE) Aşağıda bi miş olan askerler ve zabitler e görünce hep birden durup baktılar. Kubad kadının büründüğü örtüyü çekip alınca A ortaya Mei Keştasebin sırtında yalnız Kisa gömlek vardı ikisi de oj mazsa ellerine SL sre gm ör tünmek istiyorlardı. raflarından sımsıkı KakRİNİ MALİ Vi Bi myo! ardaki aske SE çe elle kele çıkmış olan hâlk arasrı vi ii anlatan bir uğultu İni a lan ke baj Gerçekten halk ve asker kayna- KR eN rdu, (Devamı # a e e GM sıyor; kaleye doğru Bıkılan yumj lar ve sövüp sayan ağızlar çoğalıf' du. akam! eyy dadif” üz 'Baknı söylüyor? undi ei ire Gökbeğii önünde diz çöktü baj ii © ! Ben — zaf nr O istiyordu, ben e tiz yi raçın kendisinin sell oldi er taraftan gelen Uç dört askere dol seslendi: — İkisini de kapı dışarı ni eri hira edecek old din EMAY Dedi ii vee sağ ÜN ki... Ge ei Ge yakla alani nları! yrılmamış olan et ve gi .$ Hugin MELEK Sinemasında efimiz ve Eİ ATAN :K'ün İstan sağ iner Muazzam cenaze merasimi, tarihi filmine, ilâveten Fransızca sözlü mükemmel bir film clan AŞK BAHÇELERİ Baş rollerde VIVTANE ROMANCE ün saat1've 2,30 da çok ucuz fiatlarla Halk ve Talebe Mat gırdı: — İkisini de bu halde, yatak oda, sında bulduk, namuslu Ri görün! ei lk ie Keştasebi koyni almış. Fakat A- a sn geli iŞ Haş izi gönderül ve binen Mei kirletmek O istemiyoru: Onları size vereceğiz. Kraliçe yemine meki tutuyordu. Hele bupl gamı e SARAY Sinemasında maas BüYUK ŞEFiMiZ ATATÜRK”, İstanbuldan Api kadar yapılan cenaze Gri semi tafsilâtiyl4 : en sesli ve sözlü tam filme ilâveten ANN HARDİNG ve BASİL, RATHBONE tarafından oynanmış korkunç ozi hitap edi; 7 ihtiyar pain bu anda ağladı. ar durmadan sayar ve iniyor aşamaklığım senin ne İ- şine Bi Gün sahibin ölmüştür. ECN8 ESKETIN Bavip: da kapal Wii Kubağla Gö ikbi yı rın askeri rleriui kılıçtan EB; Fransızca sözlü büyük film.. mi vi CENAZE TÖRENİ : Santi iman. - BAS ve süvarede,. KADINLAR KATİTİ : Sant am -025 Bugün yahız ESEK sinemasında ULU ÖNDER VE EBEDİ ŞEFİMİZ Büyük Millet Meclisinde irad 1.000 ve vo Akar 5.000 metre film arasmdan $ çevrilen 4.000, ali Ankara ve İstanbulda ye ATATÜRK'ün 57115 tarihi nutuk ve ATATÜRKÜMÜZ'ün ütülü üzerine İstanbul4 eçilen 8.500 etol daa ye yogünel il Bugün saat 11 - 1 ve2,30 İht filmi herkesin matincleri vardır. bir yanda bırakarak, dinsiz bir devlet olarak hüküm sürmekte devam etti, SR a, eski medeniyetlerin varisi olan Ri cânileri, İsmin sürgün ve hattâ seli edeceklerini uf m Fiyodoroviç sakin bir sesle? Karamazof Kardeşler Yazan; Dostoyevski çeviren; Hakkı Süha Gezgin Dedi. Keşiş Joze!: fendi, bu meseleyi çok dikka değer > noktadan İaşe ederek hi kümet ilise ğını eler m Stareç; — Bakış zaviyeniz hakikaten alımlı; fakat böyle bir hülkme varmak için de. lilleriniz nelerdir? Diye iv 4 gibi mağ. iye rk rini birleştirmenin bence aslâ imkânı yoktur. Kendisine sl verdiğim ru- Zi kilisenin devlet içinde kati vi sarih bir yer satığum ig e en, ona, Şe ile iktifa ae ve bü temsil özsel ve dosdoğru bir ir Dedi. Miyosov, bacak bacak üstüne atarak atıldı: — Bu, tiği bir “Ultramonta.. nisme,, (1) d yea Tone — Bizim meleke timizde Âlp dağ- ları yok, il sonra Eri döne. ek, efendi zatın esas fikirlerini rlieiyer ve di aya dikkat buyurunuz ki, bir kili; TALE Bu esas fikirler v. gü'ncüsü de: ilme e di mıyan bir saltanattır. Keşiş Paiyusus, pa A nâ yakışacak şeyler e dedi; ve İ- vana dönerek: Biye tiğiniz eseri, en okudum. Sizi gibi. ben de “Kilise altarattır,, nl gü ünü ai mir Bu, vaadolun. ştur. eşiş sustu. İvan onu büyük bi: kat ve sökünce dinlemişti. ai Sa nere — YALAR ni gizgisi, hıristiyan - zamandan sonraki ilk edince, kiliseyi ma için, tabii bir e Devlet içine gi- ren dysri bu köklü tını değiş- ve ezdi. Dine di vazi ii azimle lk yürümek ve bütün dünyayı — Eğer kilise, hâkim bir clsaydı; iin gittikçe yumuşafi çak, suçlar da Tabii bu #f değişmesi birdenbire değil, yavaş vaş olacaktı. giy ona dikkatle bakarak; idi söylüyorsun betmekti. İşte bu sebepledir ki, hem min iandığ ğı yari my ii de gelişi değil, ba tün DR siyer gerektir. Si e ei başlı başına bu âmi İsaydı, katilleri af0f ssk tat yl Yafa kesmiyecektl bali eşiş Paisiyüs, her kelime üstünde Meri durarak Başka bir tabir ile, on dokuzuncu telâkkilerine iğ kilise, medeni kileri ve temsil rl rde, devlet içinde aşağı bir mev lüşmesi lâzı zmmgeliz Mr Pa bu, ile * MEP ÇE anışına ra ik deret iş AREA inşall öyle olacaktır, böyle clsun â- asrın ve ahretle, de ürli kaybedecekler, Birçok hırsız ve câniler, Esi emi hâkimler ve kendi ğ vet çaldım, öldürdüm; fakat) Kimin beraber, ben, kilisi yeni İsanın düşmanı değilim! tw / ti i İ (1) Ultramontanisme, Papalığı"” yubtliği ve kuvvet ve nüfuzunu" ©. ki. , tırılmasına taraftar olanların vu e misk o