27! p EŞRİNİEVVEL pace insan , İnsan terbiyesinin örneği ne hayvan insanı, nede melek - insandır, bu örnek gerçek - insandır Yazan : İsmail Hakkı Baltacı oğlu Si Bir din ve ahlâk kitaplarının gös - S5rünen terdiği gibi insan vardır, bir de ana e —— — tomi ve fizyoloji kitaplarınm göster- Oku nan diği gibi insan vardır. asılan bir çocuk, lar e geçmek im. ” olmamıştır. E “PFilân hatta işleyen otobüs tramva- ya çarpmış, ve mi ât bir müddet pe uştur.,,, Bu havadislere bazan çok feci bir surette eticelenen (o kazalara he. men ber gün Ezitelerde tesadüf ede - “kuvvetlerile lar. o Şoförlerin, h yerde çıkıyorlar. Seyrisefere muhalif hare. bulunduklarından onları lar. Fakat şoför yine bil- >59Y lenen Tabiatçılara göre, insan sl iyaçlar ve mi evrilmiştir, hürdür; iyilik, pa > İçil bulmak varlıktır. türlü uzvi zaruretlerle göre insan uk ve güzellik- Ve nda olan Dİ ara b biatçinin bir taraflı, ahlâkçının görüşü de bir taraflı görüş. tür; ne vi i ne de öteki bütün nsan tünlüğü lke et ve ahi yapılmış, ol bigi hayat kanunlarına iti ri ea ira ii yok, vi insan bir d insanı, İnsan uğundan 8 m nini Be tabiat içimde onu ilk tabiatinin den yam ça İ ai orak teri adam ir, tabii menfaatçidir. Sos za aba hi tabit an akli ahi Ge eminin kanunu sanki değil, tezattır. Mensa göre, son t bu beşeri tezatlarıdır. Ziknin bu kadar a in parçaladı. iki şeyi (o gerçek âlemi birleştiri. yor, Zihnimizde bı bulduğumuz bu zadı gerçek Hec ,ek insan insan tablatin vesilesi ile s0s- yetenin vesilesini için- de i tek şahsiyeti birleştiren bir mucizedir. O tezat. lan bir ünkü fıkralardan birinde Bey- oğlu havagazı şirketinin müş. lan mefhumlarımızdadır, Öyleyse insanm me m bir fikir bir al benzer, Köklerile yağa tabiat âl ş tunmuştur. amlı göklere Sile dalları selmek ister; köklerinde ve kalın göv- desinde o buldu bu O tutukluk ince dallarında ve yok, tur. Bu kaba teşbih sayesinde gerçek insanı daha iyi anlamış oluruz. Ger. çek insan tının en alçak km toprağın kaka Sımsi- eyi fakat ruhunun yüksek sina hürdür, Onun üsamaha (ederiz, retlerle, göksel hürriyetleri, ikisini de tanır ve hiç birini inkâra kalkış İnsan terbiyesinin modeli ne fizi- yöloji kam ne de ahlâk İlmi. hâf'lerindedir; için ruhsuzlar ve kölsüzler gibi yere yıkılırlar, Mürebbi terbiyenin si örneğini kitaplarda değil, olgularda Terbiye ( sosyal bir müessesedir; işi harikalar yapmak değil, mümkünler elde etmektir. Çamlıca: 12.10.1938 1. H. Baltacıoğlu İs peşin almağı tercih etmekte ol- sa gerek. Halkı zarardan korumak için havaga. zı işlerinin oOde yakmdan takip edil mesi zarureti karşısındayız. KEF ii ÜRK'ÜN en büyük gün tebri! Zeke mike götürm Bu al kolaylaştıracak ve keseye el be li kılı Gayet basit: £ sanayi müesseselerimi: başlıyarak evvelâ giyime, k ait olan, sonra biran iy lunan bütün eşya Üzerinde ye Merida mühim bir per “Göze çarpar derecede mühim: makamların zihinlerini imkânl maddi i; armı vargücüyle ai ei? iaşkila verecek tedbirler almı- yalım Meselâ Cumhuriyet Bayrammda herkesin — evini, sokaklarını oldu- acak olan Miri orum, Bundan kastettiğim mi » Büyük bayramımız için bütün yorduğu, Cumhuriyet bay- ramı dolayısiyle Giyim kuşam, hediye ve tezyin eşyası üzerinde tenzilât yapılamaz mı kuşam eşyasından başlıyar: kân daha... ak, Cu HİKMET MÜNİR i Günün Akisler! amdan tutunuz da| her türl üzerind. 4 : en ufak aileye varıncaya kadar h rına yardım ve müzaheretle, kabil Sağlam bir ed €- keste haklı bir hazırlanma, tatlı bir| olanlarında da doğrudan doğruya : .. ... telâş başgöstermiştir. mallkt yaa ke m en bi yat kürsüsü rkes evini donatmağa, biribiri- kılarak Cumhuriyet Bayramına her- “Hayatta en çok ne: korkaı ni tebrike, bayrağını dalga dalga ein tam teçhizatla İs ne gü- ” diyedün so; m sual derhal görmeğe, şevke, zevke, mağrur heye-| pi ii Mİ acaktır! kis uyandırdı. Birkaç mektup aldı- anlara hi Tanıyor. Fakat bugüne rn hepi ren bü- gibi, matbaamızı te gelmiş kadar —— anevi bayramlara) tün a şere' a e eli olan muhtelif mesleklere mensup ar- münhi mış bütün eğ iğ olan bay: . tanbaşa| kadaşlarım da cevap vermekte bi lerden işin > etmiyelim? On-| Yyeknasak ve İste: atli | si ol-İ zevk ve fayda buluyorlar? arı neden tatbik ve tat- 1 temin edecek bir hususi Bunun zevki, kendi mane- vi gücünü tartarak cesaretinin bugü- Sergisinde esini pavyonuna verilmişti: lerek herkesin evi belli olacaktır. ekilin Ziyareti Ankara telefonu TE ZAM ME m A EE Ankara, 14 (Telefonla) — Selânik BSan'atkâr yırında en büyük mükâfat iştir. Afgan Elçisinin Süvaresi ne kadar kendine malüm olan dere- mimiyet göstermesi. Faydası İse, alınan cevaplar ara- bazı noktalar bu- dostam Ahmet Muhib ile yay bugünlerde en korktuğum e Görünen mi, deği. Şair Yah- Kemalden korkuyorum. Ban: Ankara, 14 o (Telefonla) — Efgan b geliyor ki, üstadımız son A zden ve Tahir hanm a un yıldö . | kendisine yapılan dolayı- uşama münasebetile için | siyle sarsılmışa benzeyen kürsüsünü bu- bm ali elçisi e süvare (tertip eklemi çin, tanıdık a çar-| etmiştir. zi birçok kimseleri seferber etmiş yap- gibidir. Ahmet KE urullah As Bahçeli Evler idi işi arasın »ğ Ankara, 14 nm e â, bike seni korkutan evler yapan kooperat a- yök SM rasmda ayın yirmi esi ae - — Günün birinde benim de elime keser, çivi vererek ayni kürsüyü ta, ire sevkedeceğinden el, AŞV. şu Mİ en kudsi! şenlik pil zün, ildiği kadar müke Ankara, 14 (Telefonla) — Başvekil Senna “Ahmet Hamdi ve "Nurullah i ii ya ad bazli Tel eee en am meram mma pe dal K n On rm hatıra olarak kalabilmesi için neden| etmiştir. malin Şöhret kürsüsü onlari eid yil yaa Muamele Vergisinde e tutan bir eee değildi er Şile ve aaa süslü meydanlara İstisnalar iki da, ae lar ilkyleem bir leo ki — r varsa — to 0- Ankara, 14 RA Ke Yoğ, nu almış ilirler. kat Ahmet tarar lag masını m yi lunda hiç bir tğakamıkt dani ; Heyetice, ” vergisinden | Muhibin eline verilecek olan keserin yacağımız gibi, bunu ih çin | istisnasma karar orsa nel hak- vs ç i bilmiyorum, Nasıl derhal eke ki teşkilâtma o izahlı t kullanacağı hakkında - m lelim: Mi ei ER ENE Yani bir payende ilâvesi; ürsü- va — deri 7? Bence h Bu izahata göre, yeni kararname i- | nün daha sağlam görünmesin mi di- imalât döküm a eser? diyelik bir mahsulü bugünlerde yayı | Je toplu imalât yapan e ler; yoksa & fiyatı ak, bedava mak» is tan dahi usi bir heyecan ve hiç ileri de bu defa vergiden #inaf tutuk. “Ben bilirim, i sürse güphesiz daha çi yda verecek bi Aksaraydan i imzasiyle teşebbüs . Ancak muafiyet münhasıran döküm | me map inden AE e işi .. ül “heri ie öl ve en kor! k et bayramımız| işi yapanlara aittir. Dökülmüş maden. a ir Gin “diğer imkanlar da | leri işliyerek © bunlardan mamulât vü-| ları cesur bir dudak bein deti- .hazırlanabilir. Evlerimiz, dükkünla-| cuda getirenler © ezcümle musl Om e e daa rımız, sokaklarımız, bütün yüksek tarafından dökülen - e SE noktalarımız süsleneceği için, süse| lerden m kilo kapı tok. | bif olarak telâkki yl Ci ışığa müteallik ne kadar vasıta ğı, Hurufat ve, berizerlerini imal vi een epi e ak a varsa onları da her günkü fiyatları- giye tabidirler. e eh, es gok düşünürüm. Zira belki in: , > e ek İF-İ Bu imalâta sit döküm işleri de ay- | rasızlık muhcubiyet tevlit edebilir. Mak Wsmidre.. ni müessese «tarafından yapıldığı tak- | Çünkü e Korum da Mile Bu vesile ile yükselmesi ise asla Se senelik satış hamallıkla olsun telâfi mecburiyeti hatırdan geçemez! e döküme o taallük eden kasım ha- | ariz olur. tel emeyen Henüz gecikmiş değiliz. Kiyim, e tutulacaktır. bazı er vardır ki, bunlardan ne kadar korkulsa yeridir. O halleri di, (, . doğuranlar da, işte şu çeşit sese, günlerin peşinden-: ülr: Serseri, terbiyesiz insanlar; be- ceriksiz şrmarıklar; Sig bir id- re yok dlalılar; salâhiyet haricinde iş gö- Peer tetikball rini a * — Pazarlıksız satış kanunu ik ediliyor. Bu cümleden olarak manav. meali lar da sattıkları meyvalar üzerine dan le levhaları koyuyorlar. Fakat fiyat Ben, bu o) okuyucumun sayanarı e Lu levi halarında, görülen ie eği ihtikâra sapan Gi rasmda en çok korkutucu şahıs yetli omakamlar di ia er İsi yaral ı b miyor, a diğer zararlı vası Burada yikredelim: Dün Karaköy tarafmda bir manavda bal Eric kendi noksanları- ğine i v. Fakat ferik üzerine 50 kuruş konduğu halde Sirkecide diğer bir manavda | Ho” geç Cet ai ği lim ge » e Bi dön ne hi davet ede- eta a bilirsiniz. Bu çeşit adamlar, bir müd- olduğunu biliriz. Ayni (elmanın birkaç kuruş evsaf farkı arzetmesini d. let eri gil rup bhar- kabul pl BD farkm oralarda satılan eşya fiyatları üzerine tesir edece man sâ a “deli” telâk- ğini 4 m a olsun kilosu 25 kuruş olan bir “bir türlü akıl erdiremiyoruz. Onun için dükkünlara fiyat aa dü Si) düm elmayı 50 kuruşa kadar gikarabileceğine levhaları e ei Gi etmeliyiz bulmasını brrakmakla salâhi; ve ln memurlar iktifa etmemeliyiz; bu levhalarını iyetli aim sıkı bir kontrola tâbi tutarak böyle | a satışın bir ihtikâr vasnası yapılmasının önüne geçmeliyiz. ii e add, nmadığına hapeğlmeern de lüzum örüm yeceği için her gün arahızdı b: a; Sele: vi akta devam edeceklerdir. * Allah eimlemizi o oni münevver. lerin şerrinden AT” m eman wi pi Mh m m mmm