Gİ 6 — KURUN şuşmalar.. Yukardan a- şağıya, aşağıd: rıya iniş, çıkışlar... Çat, çut! b asılıp kapanıyor! Çak, : şa parıltıları.. it Ve bir hışırtı, yel ile Si “niş bir örtünün havalı © —Garbo sinemada! darbo si si- emada! Bütün sizemadakiler, ba ei siler Garbo, m © 8 6 gizlice veni arasına karış- a duymuşlardı! ie de fevkalâde şey! heme i © gazetel merak- © Ja çevirenler de, yıldızın gece sinemaya kı seyretmek ü. © Başkaca, vin3 bir eski şark ine çarşamba karısı - gö- 9 gece, orada alelâcele mağ- ina mayi va arın Gustafsson aile isimli Gre- viza! Az daha önce de A, E. Eken- eni: müş- latırken, le cevap veriyor, aşağı yukarı le: Bu kadın karşısında kütle dik iile, ik ” EEE MEYYEL 1938 Hayatı roman olan kadın; e Garbo sinemada Ve birhışırtı, fışırtı ile geniş bir örtünün aavolanması... Greta Garbonun 1925 ta: nin meshur olmasını ben kati- um. Elleri ve be- nin filmi bir is- tisnası olmak üzere. Yaşaması, profili Ga e buci. hetten de, yüzü! hatları ta bit bile deği! Ni rafine eyk ap - la edinilmiştir. bir g Ss 1 kil beyaz per- sürükleyi: ofili ile! Şu halde kaçış, Garbo aley - orum, kendisini ri ağar ci pro inin SÖZ bir esrar- ngizlik yapmacığından? Bi taraftan, mir Jehin. sual il sayılamaz, bilâkis. da, a çi vE her filmini daima a oku: m, Filmlerde başka simaları ö irken, çok defa, bunların sırf yanlışlıkla : filme hizi, rihinde evin ği birindeki pozu geçmiş olduğunu düşün Bunlarda bebek$el, ml suni olan şey, ötekinde tabiattendir. Garbo, isteklerimi ER pie ge icidir, beni tatmin ne Karenin, ne Kris. glık cazibesile kl Jidir. Daima esrar dolu serin bir havayla; yurdu İsviçrenin| gır. buruk güzelliğiden bir nebze şeyle sarılıdır. Hele eli > defa Anna Kris ti rolünde acai, in tonla yea m zaman, Garbo, beni asıl o zaman m ve ver ani film, bu dma tam ayış temin et ki a e bir tesir orta- ya yp iz bu bile kâ ii meşhur şahsiyetlerin” den ai geriler U, Fatu ismindeki şempanze may- vr ve uzun müddet âlim- leri meşgul ia kendisini in eri eğlendirdikten sonra, taklit ettiği vi v âkibeti- ne uğramış, kısa bir hastalık neticesinde öl Nk nnera ismin n derece bü; zekâ, anlayış ve insan yakmlığı Mk taklit etme hassasma ymun. eni iki kişilik bi- > yaptıkları gezintilerde, bük ikaten bü; yü bir maharet u, alıştırılarak yapılan bir yl tten muş olan M. . gidonu sola bük gü zaman, arkada oturan ka- Tısı Madam Xx, de ayni ri ti yapmasını akıl ediyo: Bundan başka, bisiklet ii - lanmak da her halde biraz kâ a e lüzum il e ik iğ şatranç oynayan main var” dır, Şüphesiz iz oyu: nua usulünü biniyor. Fa t, şatranç oynay: insanlar- lan gördüklerini e ik bir muna taklit e ki, he Ea sırada hile i de bunu gör ii ilden Bay bağırmayı bi Iç unutmuyorlar, Marifet gösteren maymunlar! iki seve ayırmak lâzımdır. ii fiydi s1 var) nunla beraber, bu fark onların Edebiyat âleminde emirin EY e e bağlıdır. Bunlardan birin. cisi kime) için Setiştiri dir. Onlara öğ- österecekleri r bunları uzun bir m A e alışırlar, on ine gibi tekrar daily yalnız onlar nl kabiliyetini görmek müm kündür. Zekâlarınm işlediği de Izzet Melihin yeni kitabı Yirmi sene evvelki edebiyat âleminin yıldızlarından İzzet Melih, uzun bir süküt devresin- den sonra tekrar bu yi 2 edebiyat âleminin şahsiyetlerile kişaf ediyordu. Pek Shi Ki” rak da ek görü a direği artik modası a 5 bazı eski GE By El ve hazin dö- e be itabı ok taşıdık. e (Sermet), (Tezat), (Hüzün tebessüm) mph par IŞ, tasannudan temi YE bir ünp ie ve ve e an r şan edebiy: sahasma yeni bir hayat vermiş oluyor. İzzet Melih, son eseri olan Si üzün ve tebessüm)ü bundan edi sene Keyvek neşretmişti. Ba mü inde neden Sus- muştu? sebepleri vat Evvelâ, İzzet Melih, ital r, hislerini, düşünceleri üz. mekle, hüviyetini, m iğini ol- gunlastırma akla v bilhassa umakla oi . Zam: man a) isi dei - kikler ya) vi dünya fikir ve muharrir, mühim va. lez balumuyoru. İşgal et- tiği mevkiler, kendini tamamen pera mr mâni idi. Bu, e rapi a si kayıptı. Fakal maktadır ve âdeta bi em un olacağımız geliyor. r güzelliğe âşık,, İzzet mein bugün intişar si kan eserinin ismidir. Ü: a ii ya yaklaşan, hikâye- ler, kak ve seyahat iztiba- larından mürekkep'olan kita. bın basla da ve m Ele al hem şekil — ln ımındı an dam m a m kitabr. Heyeti umumiyesi- Ye kül teşkil eden eserlerin üyük vasfı, üslübunun gü- a) İzzet Melih, edebi ei Namık Kemallerden Halit iyadan alarak ona tekâ- i Paği eli mül seyrini takip ettirmiş; bu bakımını nümune ver - Ea Ya e Kemal — irde mışsa, İzzet Mel sine Onu yapm Bazı mu ny lrkçe ifadesi im- rr a e in arm olduğunu nim ZL Melih, istemiş U eseri fransızca ya- 5 Fakat o, fikirlerini, gö Üleni gayet açık, sarih ve kolay bir şekilde, halis bir türkçe ile söylemektedir. O ka- dar ki, yı geliyor, Bu, üç; bes kelime vi bilenlere, A. natole c€'ı okurken “gelen ve e terciimeye kalkışmak cüretini veren hissin aynidir, İzzet Melih, yeni ee ede- iii le ederken , bir foman ile vim e vereceğini bildiriyor, Deme! ek Ya hârrir, yukarda Mi . 40,000 sene evveline ait keşifler Maymunlar insanların cedleri değilmiş, ama yeğenleri imiş!?. Şimdi de bu iddia ortaya atıldı... ancak bu çerçeve içinde farke” | ile) ferlimesinin. Bi bu hatayı işleme- İŞLİR... Zameen tetkiklerine mevzu teşkil etmiş olan şempanzeler, ilim tarihinde meşhur birer şah siyet olarak yer almı . Me un ai Sultan an getiril- I dir. Bu, miştir ve ee rimebe, zen gin ziraatçinin Ka Sultan 1 adamın evinde â ta bir hizmetçi > > yeri :edir, öğleleri bisiklet ne Bire roya e E M. piiin ie ii mi yeni irmektedir. Meselâ Bali nin ri yıkayıp, tel öpeği yıkamak onun EE zdı Ep ğı bir imi e arkadaşıma söylemek ltan 1. gnd yp tarabilecek bir maymun > gok bem ri göreieeğ İs gre a daimi Sri numa Gazete pi tamamile bir insan gibi satırlar üzerinde göz lerini soldan sağa har: a etti- ren ve bir sütunun una ge- lince ii e geçmesin ves. Say! irmesini unut - ii n, in iykağım k AE dü hattâ mandolin çalan sa, ve bi cermekte zekâ gösteren iki.cins Buna mukabil vi Bilgtir ve gorilin bu hususta e boş geçirmemiş. ge lerden de iyi neticeler alınma- mıştır. Ve i bei