400kilo | yük altındaki sırtlar kö öpen gündüz Ki üniy e Köprünü: Ri kem a — Ni üzerinden g: yük KR gören iye Nehrin koyu yeşil sularında di li arak Si en ani 5 "4 iz ivek ER ig rd. wnaları rıhtıma “bağlayan küçük köprülerin eki başları beyaz tak- keli iriyarı insanlar yürüyordu Bu a- 'damlar Be nn sırt hamallarıydı. Ge. ve gündüz, pazar, bayram bilmeyen bu damlar, başlarında beyaz takkaleri ile ar andılar sağ ve balyaları iki ırlar, Gü isler ii yün Bi — macık kemiklerinde pırıl Bizi par ordu. ını eğerek, rıhtımdaki de Yürürken ayaklarının altındaki taş. ları etrafa saçıyor, toz toprak havaya 0 onuşmadan, bayram, ne de herhangi | birşey, il bu hummalı faaliyeti durdu. ramaz, .. amalın senede bir iki ay mezu. iyet mere Yeri ” rte çok iyi geçinirler. Rıhtım. da bulunan barakalarda hep bir sie er Çok sakin, çok uslu, çok ni rd elik si iye Di saklarlar, Kimse da. kunmaz, kardeş gibi yaşarlar... seli üzeri, yemek yedikleri Sara Dap uğramıştım, Tesa - düfen tam zamanında sofraya gelebil ler. Loş barakalarda masaların etraf: da sekizer, sekizer oturuyorlardı. Önle. de o sırada dumanı üstünde gü E ğın kavun, karpuz EK Edebiyatımızda şöhret ve kiymet meseleleri: 2 Refik Ahmed ve “Köyün di sesi, bazı kimseleri etmekle e > de arar mücip ol mesinin. n z ada 'ne sonra muayyen lin ve yazıcı zümr! ır da, bu tercümelerin yerli eserleri ve Ge yazıcıları öldürdüğünü düşü merek homurdanıyordu, inake, şasının doğduğunu, karilerim pekâlâ ha. | ciletin Hirine taraftar. olan dişelerinii in va rak nın eİzem olduğunu kavramıştır. Şimdi ise are evvel © söylediği sözlerin, tahakkuku için 8 eserle yar - ni vii ezeli da meydana koy. muş bul .. yün sız, klâsik hikâye formülünü dimi rek bugünün & Avrupa, bilhassa Rusya yazıcılarının başvurdukları şekli kabul tmiş bir ya: bir hikâyesini ih. tiva ediyor. ini bilen bir adam iddia - bike nie ii getirme! mayacağını zaman pekâlâ bize çiş di. Vaka, muayyen bir milddet için yeri vermiş; sonra, tafsilât > ye kan a İşte, “EK e lu, âyede görü yl eserler ae g z serde en Bazılarını mn hakikaten gi la İşte bu attanlarda mar gi ve ve başlığile lığım yazıların ikinc üzümüzü gıkmaz bir hikâyesi o yunancaya tercü. me edilen “Köyün Yolu, hakkında ola - cak, ... “Köyün Yolu,, müellifi Refik Ahmet vel, tiyatro tenkitleri yapan, muayyen bir a inanışının » yayılması için gh Kitabi kâye ei ve fakat; pan il şağısmda ut “ bir vossam ma izm sanatkdne terlik veren güzel manzarası. lün üstünde bulutlar, — venk bir ressam paletinde sıralanan Ki gölün kenarmdaki yamaçta e v e fevkalâ: m > Er iz hali gi emmi TE diz, diş hususiyeti vi anlatılmıştır. İkinci hikây eteci day İNDRE vee; ve bilek, e Mi kalkınmamız ü Sirleri görülen çalışması himizin yakın çağların ül “ve, sika,, larm © verilmesi işinde unutulma. yacak bir şahsiyet olduğuna iman eder. dik. Senelerdenberi yatı bilhassa Kurun'un. geçir ii a istihalelerde, didinmesi kendisinin hem gazetecilik hem de romancılık vadisinde gunu da bize gö erinde “Çıplaklar, , “Açlık, gibi bulunan romanlardan sonra çıkardığı ae Yolu, küçük hikâyecilik yolunda şim ın bir hususiyeti Refik Ahmette de & lanmış ve “İstanbul nasıl eğleniyordu, müellifi hakkındaki kanaatlerimizi kök leştirmiştir. “Bizim istediğimiz edebiyat, isimli sira konferansların topladığı ki — züm. reye bağlı biri, bir miras meselesi için Ml seyahatine çıkar. taklı va. onla yapılan tren seyahati bitip de i e doğru gidildiği bir eni pa Sadak vinc bei bön e bugü kü niye ie sia Güzeli ni muhafazı yere iner, Yerin. den yadırgayan a pl eni bu tidailikten © ku ip > meyi tasar adak bir Me > lâltan hiç birşey da muhtelif | fikirler yürüten küzliin ni, e birer e münasebeti, nin a yan si mühim bir ii mevzuu E Hi le, Tüyü e ie ine ii e kğ gıkmış. Köylünün içini an - Jatmanın bugün için nasıl noksan bir iş yapmak olacağını idrak, Refik Ahmedi, Yolu,, Baha Dürder yalnız * “dava, ni ane ve 2 yr *kim üçüncü hikâye olan “Her şeyin en iyisi, , memuriyet hayatımız. da düşünülmeden, kabiliyeti tatbikiyesi yersiz olduğunu meydana yazıdır. Ve bu da iyi bir iii .. sald Hikyenin sonundaki lke ber sahada, ni zamanda ve bile mean bir şekilde yapmak mecburi.) dimlesi büyük bir hakikati j # dir, “Memleket davasr,, haline konacak mühim bir mihver etrafında deveran ©, | den hikâye mevzularından biri de “Dos. tumuzun hakkı var,, simli hikâyenii mmeâlini teşkil ediyor. Köylüyü düşü R faha kı un mensup. yuşturmak,, âlâ onu bulun. vi ne ie ve e ; 3 < z aksaklığı, yedi gakielik bir hikâ. memleket ve şehirli de olsa — İm tn a iz vermek çok ente. resan bir hâdisedir. Ve hakikaten mu öy tevekkül in hayat hak kındaki düşüncesini eğiş tirmek,, lâzımdır. i ani erctime edilen “Yengeç ALI, bir tip şi Diğerlerine benzemekle teri er; o hikâ; iye a z . ie debiyatı Cedide çeşnisi ve görüşü hâkim, a İri me 3 ela orum. bell de birçok kim. âyeyi lie ği yi e hikâye olan: “Böyle intihar 0. Ir mu?,, bir fantezi; “Bir Tabak Kiril. içi e ve te- tasile dyeciir, muayyen bir devrin Gr. diye e yer kâyelerdi srandr “İşte bu e gelin len havası, görenel ir ka, baka kararır,, cümle- iş a Ele 2, Hayir. Üzüm üzüme baka, sile bütün iddiasını sona — toplamış ve eski mahalle delikanlıların. konuşma. ını, aksatmadan satırlarma © almış bir hikâye.. Oradaki delikanlıyı tanıyoruz, (Sonu 13 üncüde) | n İLAVESİ — KURUN