(0 w ,“ çi $ diği İğ ere iy il Shark ol me. a Mk 5 Biderek olunca fa; li ei bö İs tozmaya pek aim, olmez "e, herk le en idi > — Me Kuyu Beylerbe kV ez âr ei Masl ak, Mn » Ceviz, Na | Wi ik e gi bu yerlere her- dl Btzebil ilik s rtesi smi edil denk, K Ti Susunun yan ame, dişahma sunuyor. Kn veren ARTİ a Yenileşme devrinin - başlangıcında Mr hangisinde iz olsun kırlara, eğ dalanmak, . ey ki lendikti > Büz mevsimli es için z yek dergâr, - * Sonra, fakat N Vesile, MUAYYenesi ve zükür ve nisa ve Ee günleri: Me ağda Fenerbahçesi, e YERLER? a Müslüman kadınlar için bu se- 'Eski Istanbul nasıl eğlenirdi? 5 — KURUN 31 MAYIS 1937 m e de bunu bil - in ği z w 1 g < ş » Zaman- unması için müsaade nin lence yer - insan ta- onra, husüsile ba tarafı devi Dİ sağa ir a getirilmesi kat'iyyen tec-) b 'acağından ve mesirelerin ve büyük sip sh başı, 8 silin kıntısı, Gn asi Kalamış, Şemsipaşa önleri: 'divenliköy, #Üİ yıl önce çıkan bir ir gezinti iradesi print yerlerine. hangi yerlerinin ll izin yoktu. Cuma € pazar günleri Maslak, Kalender me- biler nk erkeklerle e ola- rak “4 Ty Fanbikmmne, (Bu allerde her- kes edibane hareket edip ip örle sefiha - ne tavırlardan ve gelip geçenlere har - 'endazlıktan sakınılmak lâzimge'c:-k - tir.) diyordu. KAĞITHANE... Kâhtane için “tenbihname,, nin bir hükmü va; ya cümalari pazarları kadın 'k gidebiliyor, la E kin yi rn e em - mekle memur Kâthtane köprüsünden ili v ın nihayetine u ha ide e mesiresine lele. ütün yasaktı. ie OLUNCA... ların yazılan günlerde ems si de bü mii rine ve bü yerlerin de han taraflarma rick kaydedi ilk - ten sonra, yine ar için seyir mana saat ile zl de aş se Ke kat on ih Ke midir; bu is vk si sonra 17—18 den haneleri, ervisimiz mn Pazartesi günleri iktır. Yaz mz doktor, dişçi ve racani n ehe sünnet ameli ederken li yedi tane götürmek takarrüp ettiği gibi seyir plani on- lardan (nisvan takımını tur.,, deniyordu. SATICILAR, ÇALGICILAR Bu yerlere gelecek Satıcılar, ye - ilar takımı için 'de tenbihname boş bı - Takılmamıştı. Bu ti da ki 1rzca,, hareket ötmek lâzımgelirdi. Şayet “kav- aha mesirelere git-| in verilmiyecekti. İKİNCİ DERECEDE GEZİNTİ - — YERLERİ inti ye: Mn ait ille olmak bakımı: ci derecede g de a erkek kadın! dan tu. Boğarşide Kestane, yim Büyükdere, Ağaçaltı ve Ari dr ie ayazma; Be: yü. civarın - Hüseyin bağı, Ihlamur ve 2 di eli e Çiftlik; Havuzbaşı, Levent simö Çiğ me semtinde Ta nü ile Silivrikapısı maşatlık ve Tatavla; “Tenbil mi ,, denilen talimatın ikin-| öyü l İ Eski devirlerde Kâhtane hind Balıklı kilisesi sireni se - yir yerleri... Buralara da çok zaman cu- Dali tısına “is - ve pazar vr einie ide Ve ara b sırada lâm imesi,, denberi| başka günlerde kadından erkekten se - memnu idi. Bilmiyerek gidenler olursa| yirciler gidiyordu. Talimat buralara gi- urları ameye göre| decek erkeklerle kadınların.da biribir - menetmek salâhiyeti alıyorlardı lerile “karmakarış,, oturmalarını istemi- Yine cuma günü gidilecek yerler -| yordu ni den olan Küçüksu, Büyüksu, Havuzba - Diem urlara, zabıtayi bunun. için “ge- ” Kr ve sy rene ye'niş salâhiyet,, verilmişti. “Ehli ırz ta - ma günü r gün eliefendi,! Kımı,, nın rahata, huzuruna bunlar Çörekçi, Sap Si ve Bayram mpaşa,| lâkadar olacaklar, aksine hareket eden Kuyubai erlerine kadınlar gide- olursa onla hemen menedecekler- di br olursa tutulup “men- sup olduğu mahal, e götürülecekti. Mensup Sitliğü ri elbete karakol - dan başka olami Talimatın krası (O bütün u haber verdi imi iz Bükümler daha parlaktır. Devrinin, imal ini pek vaz oluy! yup an yeli ii küm ütbe ve itibar Sal o- sahip ği 2 Malili da böyle yasak ark bulunanlar olacak olursa,, beleri de kenidilerini hal - Teyp göze yüzünden Bir adam kaıdeşini kk öldürdü bağlı sie ye feci e ii leş is va dai taşmdıktan yok etmeğe işler v ve gi e Abdul- lah ansızın ağabeyisinin evine girip e nden ikardığı ai yatakta N iie e geçir » bir dan ti zl le el şekilde boğmaslar İsman sağır V oldu- el an kardeşinin içi den haberdar olama: Cinayetten sonra Abdal kaç: re ir mış, Fatma yalancı! ağlayarak öylü aşi er yrd ii a adamın Pan ğunu söy“ Tahkiket derinleştirilince Li bire e İki ka- til yakalanmısin ink alalim ii. 52 Romanyada büyük bir kaza 0'du Bükreş, aşeran ir den) — Braşov şehri ile Bükr. rasında işliyeni sebeple treni bi vi büs. € çarpmıştır. Otobüs, son sür- atle giden trenin altımda p ça olmuş, yolculardan 6 kii lehal ölm müş $, < kişi çok ağır yaralanmış hafif surette yaralanarak e kaldırılmışlard Isim: Adres: Radyo Müsabaka Kuponu -g>— Ulusal Ekonomi ve arttırma kurun. umumi merkezi 1935 — 1936 yıllar. mi erle seneden seneye yükselmiştir. Bankalardaki e hesaplari mii 1929 senesinde il n Ura iken senesinde 75 yor. Bu muk izâh- tan müstağni bırakacak kadar beliğ - dir. Yalnız eyi sahada olanla iktifa T yin . etmiyen ve daimi e daha i ki e zle isteyen bizler, bu in hiç olmazsa gelecek kongremize hac 100 biye çıkmasını temenni etmekten ve bu yolda Salışmaktan kendimizi alamıyoruz. yo) bü vesile ile aydınlanması icap eden bir noktaya temas edelim ii sene kutluladığımız “Yerli ak rttırma haftası” mart yapı- neşriyatta a bazı kimselerin bir ta- yerli malı istihlâkine, Gl ta- raftan a tasarruf etmeğe ie eden propağan dalar rel bir tezadın mevcut Ol iü: il gördük. Hahaki nal etmek olmak demek değildir. Ta- lar eme bir kei, bir Hibe de - mek değildir. Tasarruf “sadece ista - fn ie dır. Tasarruf bilgili, şuurlu, ve hes. Gağudii suretiyle ANE bir we mını ayırıp biriktirmek de; ir. O Bu itibarla bizim, tasarruf kelimesini hiç - bir vakit milletin İstihlâk kabiliyetini at standardını düşüren menfi manada kullanmadığımızı ve kul Yalnız e 5 anmak söyle: Bankalardakitasarruf hesapları artıyor Attı senede 60 milyon lira tasarruf ettik Mem bir kire daha ek İş sali Her Diğer ti Kânunda ADN n rım haftası” Yıl 12 Birinci Yerli malı ve zrtu artık milli an'anelerimiz &- altamızı aç şmiye hak hiçbir yl esirgememiş olan B:ş alanımız İsmet İnönünün bu vesile ile sö di oldu ıkları nutuklar her yil aynı tarihte beklenen tarihi bir hâdisz - di Rey hadtamız mij- Cemiyetimizin Ankarada inşa ettir - diği Sergi evi yalnız diğer Memi il il, bü we yakın Şark karada ii yle bil - leri sergisi, İktisat Vekâletinin Küçük San'atlar sergisi m Kömür yakan vesa't gicilik san'ati bakımından e eseri rrlerdir. imizdeki ekonomi ik geliş - ittikçe heyecan ve Şuurla yazlemizi yâpmak- ta devam edeceğiz. Işaretler Fildişi kuleye dair zısmda Nurullah Kiz mu- bare fildişi küleye çekilm selesine temas etti. Filha ikika Sildi ule zaman zaman sanat adamları- nm az içinden kaçarak başları- nı ibleşilirdikleri — sükün yeri, bir ruh inzivagâhıdı osyete iç yeğ Bir mi- pi olduğu kadar ile ilkin ına atması, ması haddi stilde ta. mamen mümkün olan birşey midir? Buna yüz evet demenin imkânı yoktur. Her ie aye , herfi hattâ her arkasında makele bir “politika e yatı makta: ir fikir, cere EN ye # ar sanları sürüklemi ha; ayatı lee Buna imkân tasavvu demezsiniz. çeri ii e yn yoktur r felsefi ve fikri temeli Iı, e pol Si ika hareketinin mer bir felsefedir. da felsefeden büyü kekin yi ayırma: m yikeğ nat baar imkân ei vi sanat arasındaki b iş, anlayış ınlık, görüş, anlayış ve in arasındaki münasebet gibi biribirini tamaml; biribirini arkasın. ça li ir, kat uhar kaleye çekildiği ve e nef- Sadri Ertem ret ettiği de görülmemiş şey değil. dir. # rrir, yaşadığı cemiyetin Meya ile, ihtiraslarile, erile kendi benliği ara - habbet, bir kaynaşma nursa muharrir için politika politikaya dair yazmak, sys alan içinde kalem oy - mak, hulâsa partizan nun aile bir aksa kıymetinde bir ai ei e mez. Çünkü ina Fakat t sosy sym hayat elk ile, iyi ge si. kendisi arasmda uh v 'te nanmiyarak . yapılan medh muharrir yi defi terine sek fiilleri te düşmeme istiyen uha erin tuttuğu yol kendi şu- uruna dönmek, eli hayalindeki roman ir. sübjektif bir âlemden —— , Ve nihayet kendi ferdi zuları, ferdi emelleri te) plina e ie bu âle bu ese i hülyasına dönen”insa- nm halkettiği dünya “ Eid vel (Lütfen sayıfayı çeviriniz) ş