Anası nı Gör Kızını Al Roman Yazan: Sermet Muhtar Alus No.16 misak Eda o gün, akşamı zor ediyor. Er tesi gün modistra dudu arasın da bul - sun. Ne gelen var, ne görünen. Hafizeyi bile altmış altıya bağla - miş: — işimiz çok sıkı, büyük bir paşanm kızının çi dikiyoruz! diyerek indim id Ferimeneş.., Öbür gün, öbürgün i hal... azrtmış, E hafta - iki geceye münhasıriken üç dört| üstüste ie > İyem Ayşenin memleketinden geldiği seneki kıyafeti kallı, 55, 60 mdan sonra deli divane o- e gi Sevdalısma işte onu > yok, bir sır. Herhalde alnı şakağı zülüflü, bıyıkları sümbül ir ri likanlı ama sami Orası Allaha ve kendine a; Bu Ml beraber, Çakırın baş- kalarıma da Ee e göre bir çok büyük rütbeli zat zade- paşa sali mürasyedi beylerle işini İşine ten geri müt be e müsa - adesi pek bol olduğu halde bacaksızın çizmeden bu derece yukarıya çıkışı, bu derece söz dinlemeyişi... Artık bu ka - gör gör bezin al... İllallah ve resul.. Ne hali onu görsün veledi zina!.. diyor, yapıldı!.. YT AK Çin bugün dünya: esra; ni olarak devam Meis Tarihi efsanelerden et iü Çinin bütün Haya esraren, bu esrarengiz hayatını in mistikliği için: dır. Bugün Çin vardır ve millet, göre paralı ayrılır. rupalı sne Li 'Nİ ÇİN v adm bir gen — Budizm ahali dini idi, iyor Sord kum: — Demek siz densiniz? — Ha —o Konfuçyus dinin. — Buda dini de, Konfuçyus di. ni de asrın ihtiyaçlarına o vere, miyor, Ben “Kaodaist, dini, bugünkü Çin sen ğini dini. dir. Yeni dinin mabedinde birleştirilmiştir : İsa ve tu suretle siyasette “üç ta. raflı misak,, adı verilen anlaşmalara bi 'y yapılmış ol “GAGALI v da di Buda ve Konfuç, Bu sepet Çin. ilerce çok m e eetie; Bunun bir efsanesi vardi Buda, insan sonra dünyaya gelir ve ür biçer.,, demiştir. Çinliler inanarak lülerinin gelip Sima mahsu! topladıklarını düşünürler, Onun için ette bi Ir sepet bulunur. u sepet yanım ulplu 'adi bir sepettir, nie ii a gece e lip mabetten bu sepeti a tar. laya pirinç toplamağa gerim inanırlar. Onlara göre ölüler, ladan pirinç topladıktan sonra alk ii Tı alıp öteki dünyaya lk se. peti de mabetlere birakırla; tarlalardan le tor pala geline unun sebebi, inde en fazla el biçilen ve ye. nen şeyin pirinç olmasıdır. geliyor. Hafize de o gün evde, Sab yıkamada. Eda: — amed sana müjdem var 1 diye- rek ri giriyor ve mükdesinin neye dair olduğı bildiriyor. (ari izm yyl Arkası e) | Mükte ——— Bursa eş Süleyman Nazif vilâyeti mektupçusu idi; Meşyliytin sonra bu vazifeden alındı, yerine eyin Siret tayin edildi; Dahiliye Mai, ve Hak kı Bey, buna ait kâğıdı lar çiğ ie bir ye andan da Şu beyiti itti Kafa hane dehri bana ısmar. Tadı; üç sevimli çehre Da apon kızıdır, al ke giyinmi: nında da ÇALI A vi Ya a. iki küçük arslan yavrusu var, Bu sevimli Japon kızı, arslan yav. rularına kendi elile ne güzel yemek. ler di onları besliyor, ve bü. yüdükleri an da onların yanına Bir harap evdir kalır divaneden diva. .l neye! ayni oL yanaşabileceğini zan. nediyor. Çin ilâhları üçtaraflı bir Cinlilere göre ölü- ler her gece gelip | tarlalardan pirinç olan bu. teş, de bo. nde bir dinlerine Çinde seyahat etmiş olan bir Av. iL di) İm Astrakan'dan Hazer denizine kanal | eden Belinsk kanalının kazılma ame. liyesi bitirilmiştir, 7 02 kilometre uzunluğunda nalin, Şimali Hazer li la. ikin üzerinde büyük bir ehemmi. li Hazer denizi ruf ve aynı zamanda Şimali Hazer denizi ile Ural — Hazer mıntakası ba. va ie vukua gelen inkişaf, se. buçuk milyon ruble kıymı isle mağ hesap edilmektedir. denizindeki Belinsk sığlığı, 5 — KURUN 1311. TEŞRİN 1938 sar sari Çinli üç çocuk n hali kalmamakta idi. linsk ban e eren eskil yollarını açmakta Ringa balığı ae sl için ya en iyi şerait altmda bilmek imkânı . yeniden husule gel, mişi e başka, bilhassa şarki mm. ei gelen balık nakliyatı Be. al nehri üzerinde kâin Guriey vi Tinsk kanalı yoluyla yapılacaktır. rinden Astrakana kadar olan yl reye bez ikilemi ce şi bulunmakta Delil bur olmuşlardı, ki bu binnetice Vol. ni | 7— Karıncaların Hayatı Dün ve Yarın Kitaplarındandır tr 75 kuruştur işaretler: 2 —— Bebek ve sn Sadri Ertem El san'atları sergisi binasında do- e ır. Fakat insanı göz » laşıyorduk. rinden Ml inlere ei hi - Visinl sinin bütü zelliğini lr ve artisi ik zalmeti insan ruhunda bıraktığı lehe bi rer nümune ve eserleri seyredi yorduk. Bir arkadaşım hayretle sor- '— Pek âlâ burası el san'atları sergisi; fakat bu çiçeklere ne lüzum var. Bahçıvanlık da el san'atların- Se biri iz Bu e üzerine hep dur duk. Ve imiz vitrinlere Mİ dı. Öl üzdeki sn dikkatli, dik katli teen Camların ardında e- bedi bir ve bahar hislerile gü- lümser çil Gl demetler vardı. 'kadaşı şaşırtan güzellik de Kİ bu canlılığın ifadesi değil miydi Bu güzel çiçekler bir tarladan de- — artistik bir ruhun eseri idi. Ba - ünire bu çiçikleri iz bah - sinde emekle toplıyarak yetiştir « mişi Bir başka kali ği aldanmak ler, yerli olan vasıtalarla size gülüm» .süyor. Bebeklerle karşı karşıyasmız, 'penekli bir Türk çobas nı; Ankara yerlileri hem konuşuyor- lar, hem de bir kadın armut veriyor, Küçük çamur larınm bu kadar manalı olduğunu pek az görmüşüz- dür. Küfelik sarhoş insanm bir ar « . ruhile karşılaştığını derhal his « Arkasmı rini bebek ve b. İiği kazananı Bayan! böcek, kaplumbağa, kaplan bl - alâl Teri de ayrıca insanı 0) orum mekteplerde bil » ME ii Esesikilekiğde bebek işl rini tamim ye herhalde zam r. Çünkü bugün sade- ce el yaşıyan bu güzel eser» ler memlekette çocuk mevcut bu « lundukca gayet geniş bir iş sahası teşkil edecektir. Sun'i ile tabiinin Mi çi ağ ves ren iki Türk artis anı yorum. Belinsk kanalile bugün 480 kilomet. 9 )