i ğ i i PE — 4— KURUN 41. TEŞRİNT1535- Hergün bir hikâye |Efendisiz kalan köpek! Tiyatca: Dudakların! Şehir o tiyatrosunun 1 Hüzün veren bir İsveç hikâyesi Bir adam öldü ve öldüğü hayata kağ içinde henüz tecessüs beslediğin: İki cins köpek vardır: eme ag lunan ve bulunm; resi pimi bir e is çim ir kö) se Fl gi- bi iyi besli ve bide daha iyi besli de labilir; hayır, fark bu veten izi - başka cihettendir. peğin bi tün v var) bl m ettiği pizsiri e ri Tabii günün her dakikasında v a efendisile| me; eşgul olmaz ve ve un peşi ez. Hayır, sök a e KEM, a susi işlerini dlşünerek fırdolasıya ko- şup gider, köşe, bucağı kol öğ pi lerle #anışıkl ıklar Sür yi ursa, bir kemik parçası u- ip z şapırdatır; taka, an ıslık çaldı mı, o anda büti bun! ei ninde İçli gin, end ie Efendisi e ee onun yoklu- i wi uzun zama; ırap çekerek duy. dn. Lâkin, kendine ba hatır- > Tat cek herhangi gel- ksizin vo © so unuttu. © Efendisin Yazan: Hyalmar Söderberg boyunca, yavaş yavaş rdu. Bine Mk yıllar lik ba- e bi ıyan nmları açik yah psi yağmur tanelerini silkelemek için, duraklıyor- du. Patır patır ka. larını biri l ğu yol saptı. Dışarıya çıktığı zaman, kendi sine başka bir köpek refakat e e, üçüncü bir köpek de yan- İn ali) Bunlar genç, oyunbaz köpeklerdi; mi köpekle beraber çılgınlıklar yapmı niyetindeydiler. Fakat, o, neş' ii üstelik, yağmur ansızın tekrar başlamıştı. Birdenbire pr ıslık, ei işlek bir ıslık, hava; 1. İhti; geçenleri okla lâkin hiç biri efen- te disi olmadığı gibi olmak da istemi- yordu. Geriye dönerek, köşe başma ve durup, her istikamete ayrı ay- değ tekrar, sokağı yi karken, çamur İS mur da bir yandan deki e lyordu. En son, başka bir dönemeçte yere çöktü ve başını yukarıya kaldı. , Uzun biçimli ağzmı gök yüzü- ne doğru çevirdi, uludu. Siz, hiç böyle bir unutulmuş, efen- disiz nn) köj üz mü, W- zun bi ağzını gök yüzüne çevirip uh tekrâr tekrar ulurken, Sesini işittiniz mi? Öteki köpekler, köse larını bacakları arasma kı beri vi çekildiler, Çünkü, dı lertli kö. kö- ğe ım edebilirler, ne de te- selli verebilirler. Haylmar Söderberg ŞEHİR MÜTEHASSISI KÖMÜR N ısı Prost İst: gri t geleceği- ir bir içimli beledi- çe De ir. Kısa haberler Berberler için açılmasma kara; verilen kurslar ayın on beşinde açlar caktır. Ehliyeti olmıyan berberler b kurslara * Büyükadada Yürükali pli Km ea yi ça mik erk in iki ra kadar bir para e cektir, anm Ankara e Av- Istanbul ME gecesi iki kapısını birden halka açtığını yazdık; iki kapının biri iin rosunda,.. Burada oynanmakta olan Makbet ve temsili hakkındaki öileüncölerimiz. dünkü KURUN'da gi e ka; e e eski Fransız tiyat ada “Duda larisiği ye şe kei anl di oynuyor. Mirande'ın yazdığı, Maurice Yvainin bestelediği bu eser dilimize İransızcadan Ekrem Reşi* tarafından çevrilmiştir. Her çivi önce şunu söylemek lâzımdır ki “Dudakların, isimli ko: medi müzikali seyretmek üzere eski el e doyurmuş oluyorlar. ele böyle.,, Kendi- sine gez Bir re neşe, çinde Mi hat, Kibar düşkü güzel kızı, yine ayni le genç oğlu, tatil sikii ine beklenecek ii ve e ii i ei iy e halde bir erkek- e Pi ken ve otel hayatında kendilerin lu av arıyorlar; birbirlerini ezin sanarak birbirlerine kur ediyorlar; iki taraf da birbirinin parasız ol ğunu anlayınca bozuşup e ten vazgeçiyorlar; beki r iki ta- rafa da dani serv di yor; gel zam: git yine bir- lar Tasi geliyorlar, kara deli- kanlı bir çift, kızın oğla: ın babası çi bir yi kim ü- zere evleniyorlar. Onlar ermiş mu- rada... Bu küçük m perdeyi dol- duracak ide, geni: işletilerek olduk- ça iyi taksim edilmiştir. Ufak tefek tuhaflıklar ve konuşmadaki güzellik ia bi şey ümit etmiyen seyirci yi m un etmeğe kâfi geliyor. He- le Yü eid tuzlu biberli şakalar. dan ve tal aj âi ;” teli güzel wusikiyi bu rig eee emi isek demektir! Türk mizahı okkalıdır; ee hoşumuza giderse de ö ez; onun hafif es- bize pek içindir ki ol şişirtilip o büyü- tülmüş tuhaflıklar arıyor. “Dudakların!,, komedisinin tem- sili topu topu dokuz Biel ai yükletilmiş; hem de filâ; top yekün (bu rakamın içinde dahil olmak gm ehir operetlerini ol- dukça ta bir kadro ile gör- meğe alışmış olan seyirci sahnedeki Bi A da yadırgamıyor deni- ıs a lalik Vasfi Bedia, a Tevfik, Daş iğ i niye, Melâhat ve Sabahat, O eserde dok Sa, ahiyı yüklenmiş değildiler: pek de güç olmıyan işlerini muraffakıyetle gör- düler, Hâzım, Vasfi ve Bedianm sevimli (o jestleri pi zamanki gibi sempati toplamaktan geri okalma- di. Refik Ahmet Sevengil * Üsküdar ME sie tetkik koimsyonu lâğvedilmi ie e yonun elindeki evrak gri mta- ği peer gelmişti kası itirazları tkik aa devredilmiştir, Yugoslavya intıbaları N Yeni Avrupa içerisinde bir Şark şehri .Saraybosnada varidatın ancak yüzde yirmi dokuzu memurlara, gerisi şeh- rin temizlik ve yollarına sarfediliyor Sarayböosnada Boş nak müslümanlar Saraybosna müslüm: e- men umumiyetle Sirp düne e aydetmiştim. Fakat bir Bos- EU lies ne olduğu sorulunca b cevap şudur: and lillâh Türküm, cevaptan anlaşılır ki Boşnak. lar arasında (Türk) ( Saraybosnalılar rini gerçekten mütehassis eden kar- , samimiyetle karşıladılar. Bir gün içinde a mi ii ek olan hi pa çerçevesi ide vir Sar ni örünen rlarımı, çok teşekkülün merkezini, ni yetim- anesini, Gazi Hüsrev i ile med- resesini, bu medresede ilan muallim mektebini gezdirdiler. belediye reisi Etem ee cevaplar (verdiler. Bu cevapl anladığı Pi ksen bin nüfuslu (Saraybosna) şeh- yollarına, mai muavenet işlerine verilme! (Gayret Kültür e) nin ka- pısından içeriye girerken ern bir terakki ruhunun hamleleri hissolunu- yor. Bu cemiyet küçük Kral Piyerin himayesinde imiş. iyet evvel tesis olunmuş. ği zası ve iki yüz kadar cemiyet Ee selin. e memleket kıymetli bir unsur ola- rak yetişmi A çakan ktadır; şim diye kadar da bir çok genç yeli. s5 ie di e da takdirimizi celbe- (Saraybosna) den müesseselerde biri evkafın açtı- |” ğı yetimhane oldu. Anasız babasız yü yirmi çocuk burada çok temiz bir mw! hit içinde bir Si An şefkati ile bes” ür lenmektedir. (Hasan Rebuts) ei çat kz e idareli bir insan Mei tümhanesinde beslenen çocuklar e iri için Türk parasil& SK ruşa rahat bir hayat tm ei vi önüne getirilirse bu idare kabiliyeti hak“ indi bir ir uns (Sa ma) nın islâmi eserleri" nin aa Gezi Hüsrev camii) var* Dört yüz sene evvel yapılmış © lan bu cami hakikaten mimari ya dan yüksek bir eserdir. Camiin sunda bulunan küçük'bir ig il olur. > A » Mezar daki yazılardan (1934) söbdünER gal düğü anlaşılıyor. “Gazi Hüsrev yanında bir makta» cami'mis d laaan Medre: zim eski elli bir nevi yeni mektep seklinde olmak- la beraber programında (Usulü Fi- hem güç Ana kifi) ve saire gibi anlaşılması hem faydasız şeyler de vardır. dilleri Sırpça olan ve yarın mekteplen çıktıktan sonra bir cok ağır şartlar içinde hayat mücadelesine atılmak mec ap kalacak bulunan bu Müs- lüman çocuklarını daha ileri bir zih- niyetle , yekiştirigek lâzımdır. sl sper ierik e m bitirmiş, kültürlü bir zattır. Bu zatın hayatı ve tahsili gösteriyor ki Müslüman çocukları ilk tahsil ve ter- biyelerine dikkat edilirse yüksek tah» İkmal edebilirler. retle Bosna müslüm, ayat mücadeles sinde li eri daha iy dafaa ve muhafaza edebilirler. ASIM US Bu su! — Geçmiş Kurunlar köpek, farkma varmaksı- puslu yağıyor ai a) bütün gün şehrin baş n iii. pa akşamdı; da yağmur ir mahallesinde dolaşmıştı. So- 70 den fazla Mi Cidden ri Şey! PANGALTI?d Kludski rgün daha büyü! yvan — Arslani GAMBAZ AiLESİ vesaire an ve eğlenceli numaralar, KLUDSK Hergtin saat 6 da matine ve 9 buçukta suvare - Cumartesi ve pazar günleri 2 buçuk ve 6 da matine 9 buçukta i suvare SÜRPA k bir iğ maalayo nlar, Kaplanlar, Filler — Beyaz Il Si le devam e Ayıla; SiRK GOP”ta irki or, lar — Yabani Eşekler v. 5., i 4 1 inci Teşrin 923 © Kurun'un Ankara muhabiri bil iyor: '— Fırkaya e Miri uv rUpU m teşek» kez hükümetinin de Ankara ol sına karar vermistir.,,