17 MART HILALTAHMER ———. Hikirler “Yardım duygularının tekâmülü Yazan: Hilmi Ziya Ülken 1935 i > a deni kavim - İnsanl: da birbirine yardım | (nan: ı. Bunların en güzel ör-| dailerden ziyade yarı we ini Mişel lari üse-| neği "ın “ebedi barışıklık,, hak -| lerde yayılmış olduğu gö: rü or: İn- Tinde, bir çok bakımlardan düşünül kındaki kitabıdır. Bu asrın düşünce-| san kurbanı mabutla kabile arasında bilir: Birbirimizi korumamıza ve e göre De a daki kavgal birleşmesile barışıklığı temin et - dım etm olan ek, acı: | gittikçe gev: lir, Onların büs- istiyen mistik bir dir. mak, um e) gü Es ek, iz bütün meet kaybolucağı ve aklın telli li Suriye e : nlar ai dı iz a düzen | vimlerinde, rtacalıla görülü: e m mal paylar eli ii uracağı bir dam Cemiyetlerin ii insanlık niirims ir m Buna karşı ilk çağ edniyetiden duygularının yumuşaması, bu kaba Onlarla bir olmamıza; ayrı ayr) var - sa arpışmanın üesvesenin daha semboli lıklar old sutarak bir Mimi temel olduğuna inanan | gelmesine sebep oldu. Mabutla kabile ve bir Tl mz len bir düşün. ülünü de e -| arasındaki uzlaşmayı e - lâ vi e (cihat) fikirleri e-| san yerine.hayvan konuldu. Sanki bu- e lm rl bu ka yar meraba rada hayvan, İnsanın nin konmuş dis Elâhkâmüssulta- | ve ona se: olmuştur, İbrahimin Hrülebiteceğ sikii > Gi sa veliye e lu İsmail yerine Allaha bir koyun İn e yasli yakı iyi “| asavrufa göre iki türlü cihat var.) kurban etmesi bu değişmeyi temel! Tından İn nl veriden görülü-| dır: Ek insanın kendi kendisile sa - der. İsanın çarmıha gerilmesi ve Mar- a ii La pi bir, Çizi ır ki (Cihadı Ekber), ie in MAK ayak (mgthe) gd nlatmı tışmıştım. Onun dışarıda; topluluk bakımın - yy düş ni tali d si e E derler. Rönessa eden acıma yp emüü e eörülaşüni ray in (Gümü Beran) müdafaa eder. yes kat) mü lerinin köklerini de e! tün ai e d : li va di bes'e göre yem insanın kurdudur, ne e cemiyetlerde buluyoruz va an uyguları gi v4 ati) Hezere gi vaş, ahlâk sağlığını ar a şefkati iptidal cemiyet ini, er Ml Elamlir min eder. Darsenciliie savaş hay ata ri çok | belli bir haldedir. Hint om- ar, B üi rı l şünceleye varmak için ayrı âY h gi larını Tüzumundan fazla #martirlar. yı e ii iel #cıomayı bir günal Gal r a bir çok o görür. Bunge de “hak, Kn Payendir'da bu şefkat sirf aile ha a irbirile ei en Spencer de sadaka vermek ve dilenci- yatından ileri gelir. Eflâtun Mi —ğpaylram Mi daki kişili. | lere yardım etmek cemiyetler ir huriyet) İnde devleti kurmak için bu ia görem veya si ei id. çarpışma ve rekabet kuvve ilerini ö katin zararlı olduğunu söylüyor şinin hayatı, m ki tensin, | dürür. iristiyanlıkta şefkat (Charit6) yim ” ar le Bu karşılıklı tekâmülün köklerine| Allaha döndü: Benim yüzümden har. rin Eeçirdiği değişmeler. bize onların tup- ei ii Lİ ki kir bb ul ü luk la- ri eki e bir r - | yaşlanmış olanların öldürülm. hada, dil Kimiz için en elverişli olan taların uk la lie çok İnsan öldürm olayısile o meydana rastlanan bir mü ai işiiçii Kelmiş Fikirlerin (veya Şumen) üre yukarı dalrikmi yerler) ere deği Dc rmek olucak! kadın ilhitiyarlardan Zar leei Ke Eski medeniyetlerde epi ağırla- leri yetmiyenleri yalnız başı k bir borçtur. Ciceron'a va. | liktan ölmeğe bırakırlar. Kalforeiy. bapktyiz )batlarmılkeciek. dei bu Şin erdemli olması için kaçınılamaz. da fem ihtiyar kendi demektir. Eski Men ali “i dununu orman. alai - ruri) olması gerektir. Seneyue için eli oldukça kıymet verirlerdi: Onlara gö- uş ve barış kelimel 1 bir) ceye gelince A ki a ve eyi lâtfu yalnız zenginlere'de- Para gibi haklı olanı değil, fakat fay- yavillarimda davi e Ma gil, fakirlere de aittir, İbranilerde dahı olanı meydi ön ki sevski, Yahutlarda bu âdeti uzun u - be Siket). iw'çal yeri yardır Eedako, anılır, zun anlatıyor, Bunun yanında bir de Derhli, Bnagogue'un iv sinen “Cezalar., adlı kitahm - . ” Dari NA abin hik kle st, âdeti de görülmi , a çi düre, | kada buna müzabedeler yaptir: | ka yn ir) ve Gndaka lm diyor, va ey tutsakları idür :| H tantolar, hastalığı yakalananları dininde de in eye duygu. İ Me kaidesi vardı: Nefes alan kimse bırakırlar. Madagaskar nan ime ei lr brrakmma? Ro da ilk önce tul (Tanala) lar kadini kaybedecek ka- a EN Me anları ölülerin yanını) O Bütün an Şu neticeyi çıka- ii ar öldürülürdü. Daha sonra i koyarlar. K çak kavimlerde, savaşta | rabiliriz: “olmalari Kile endi çe k ek landı. a lananlara karşı da ayni bir taraftan savaş, çarpışma, kudret bidaai emeyi e Bm a ai psa ide Gi duyguları genişlemiş; öle taraftan İoğdurulurdu. Buna karşı kendi Gö “| Çantar gibi gok yapılmıştır. Kam da yardım, acıma ek ve birleş:! po Mz çelenk e “İ dale'ler ai rini ii G5 o mek duyguları kuvvetlenmiş ve yer- Ki davranılır ve hayatlarına de “| raplarda kız çocukların öldürülmeşi| leşmiştir. Bu Iki cepheli tekâmül gös. llmyiz ir ça de bezler i aç sr meşhurdur. ül riyor ki cemiyetlerin duygularını an e e an yukarı ve aşağı Amerika m cak v tik dınlat etdi i e ii a bu eri iç ziyade yayılmı ak mümkündür. Cemiyetler arasın Onları Rep gr evlerinde köle gibi) | Bütün bu müemeselere | gm ie ze plan bulundur. el defa Yunun ve kurbanmı katabiliriz: Peru Hintlile-| ları, gene cemiyetler arasında veya Mada başlı örünüyor. rinde insan kurbanı pek çoktur. Ca-) cemiyetler içindeki yardımlar ve acı. lamp eli e eieleri de bu müceere vardır. Hu.) malar tamamlar, Sevgi inle e Amerika kabilelerinde, Ta -| kendini gösterir. Büyük harplerin ve $ Ra olarak) sl büyük Ni pi ve de u Âdete rastlanır., büyük sınıf çarpışmalarının eşiğinde ği vi ye li gösterir | Yerli Hint ka beya ve Afrikuda | büyük şefkat ve aşk müesseseleri yü di A .İ gok ziyadedir. selmektedir. saki vardır. ir Hye e Bu Adetin Avustralya gibi asıl ipti- Hilmi Ziya ÜLKEN işimi YE! çiniz haşma acıma ve yardım duy - larını ileri sürüyordu, Bu din aşağı SIHHATİ ri SEVENLERE ypurlarda, güçsüz ve dileksiz olan kö-, he arasında doğduğu için savaş ve e), âkimlik” fikirlerine karşı d n Ge Savaşla Hiristiyanlığın yer Mim re e iyelik İ Afyonkarahisar Maden suyu ın hazımsızlığa, Karaciğer Haun kolları idi. een ii z 14'İ ve bü saniser koş şifai hassalarından istifaae al rda savaşın bir suç olduğunu ileri adedi gün geçtikçe artmaktadır. kin RE day örs > cumlara Afyonkarahisar Madensuyu dı e aile yle li için hırpa. içenlere kolaylık olmak üzere su kamyonetle müşterilerinm Ri deri ar gönderilmekte ve ayrıca on şişelik kasalarla da Mera yen ve il tedir. nde yazılar du: Hiç bir | su verilme > : disi hayvan, bir ib ati l MUMİ SATIŞ YERİ : Yeminim civarında Aksaray. ga olamaz diyirdu, Doktor Wayland'a lılar hanmda Hilâliahmer satış ma ğazasıdır. Telefon: 20062 iğ hücum ili veya korunma lm bütün savaşlar, see Kk, ne (iradesine) karşı koymaktır. 7 li a yp, Sreyasyonalistlerin başı ol: Pa rada Kolax lık ore er savaşlı “gü ül tıra- “ Üyle bakıyordu. Pierre Bayle, dik-| | Ev, apartman yan Şönerinde Erasme'in sözlerini öğe- ız, her nevi tamlratınız varsa Yeti, ya aleyhindeki ları kuv-| sağlam ve ucuz yapılır. Parada ko- mi ordu. Voltaire, felsefe dik-| yaylık gösterilir. Asmaaltı, Kurukah- te çk akü azl gam ni ep 01 İ, ha şiddetli şeyler yaz. n Telefon: 20583 feylesoflar insanIğın Ye gittikçe daha çok KR TEEN Yk Ee Çapa Marka, Pirinç ve envaı ei unları Nefis baha: fra AE z Beynelmilel sre bu sal el tanınmış yegâne san'alının * muvaffakiyet eri g Bakkalınızdan musirran Çapa Marka müsfahzaralmı isteyiniz. Beşiktaş Kılıcali, Çapa Marka Fabrikası. Tel. (40337) zazszsz AİAlu — ua Nezdinde bir yıl elçilik S Amerikanın sabık Tü; Sefiri General SHERRİLL'ir£ Atatürk ve Türkiye hakkındaki hatıralarıdır. Bir yabancının” Büyük Liderimize karşı duyduğu hayranlığı ifade etmesi itiba-”7 riyle bu kitabı her vatandaş okumalıdır. 50 kuruşt Ömer Seyfeddin Hayatı ve Eserleri : Yöntem'in Ömer Seyfettinin en candan arkadaşı Ali Cani Ömer gündür ya ail çok kıymetli yazılariyle hatırala rını ihtiva e bu eserde şimdiye kadar la Seyfett'nin çk- mamış hikâyeleri, kmeniiyecilil e ar, mektupları, şiirleri ve fıkraları vardır. 240 sayfa, 50 kuru: Osmanlı hİAberielen Kapitülâsyonlar ve Lozan: Osmanlı devletinin kurulduğu ig ten Sevre kadai iv hulâsa arıyle muahedeyi' ar bütün ca kapitülâsyonlarla aran! su'hü ve Türkiye Cümhuri- iğ ilân'na kadar Büyük Millet Mecl'si hükümet'in'n yaplıfı mukaveleler ve bundan başka borç'ar meselesi de ilâve edilmiştir. Bizde eşi olmıyan bu kitap (2) liradır. sx Muallim Ahmed Halid Kilap'ıanssi 2 DEME Mustafa Nezih Çayı Bizi birçok hastalıklardan ve gripten vikâye eden en kibar aile çayıdır. Asaba dokunmaz, bılâkıs kuvvet verir. N Kilo fiatı Biri kuvvetli, diğeri hafif ter tiplerdir. Paketle; derunünde veya açık (Ekseriyetle ça; yafetlerinde kullanılır en yi büz Hususi Albayrak Harmanl arı; y zi Biri kuvvetli, diğeri hafif ve Popoflu harman çayı paketler derunünde veya açı İÜ No.ları: i c90 Kr. Biri kuvvetli, » diğeri hafif har man çayı paketler derunünle veya açık. 490 Xr. 4-8 di, in Siyah çiçek çayı açık , Akku; Bu çaylar birçok döne Gİ ve beynelmilel altın madalyaları haiz ve bütün dünyaca tanınmıştır. kapıda Borsa ki da Albayrak Mağazaları: alir raki ani yanında