Haftanın ilmleri La Dam O Kamelya / # Çocuğumu p » 0 ğ g Srolea Viyk Ve Bevi iş, SİReması, içinde çıkan yan- “Sonra, hir. Ri l iie, ta film göstermedi. Mar- le yi “Kazıl Çariçe,, si, bu su- i a z ütün “Melek,, sinemasma Me e ğ “stermeğe yangm sebebile İpek, sineması, bu haf. NA > çaldılar., filmi ile Lal Si. Bu film, Dorotea Viy - e Me Viyk!.. İmasma iie “ln gerektir. Bu 0 Nu Le yüke e Hem T, onu cinsi cazibesi olan, N iğ Na edici bir kadın tipi ola- SE çevirmesi i için getirmiş - Me in a aksi çıktı. Alman. via, va Yıldız, ln ziyade şef- e il €n roller aldı. Şefkat yol- Vi iy, e eden roller.. İşte, bu ii m li - dei rolü de, böyle rol - lal Seri m ani için, Lindbe: Şırılması bir hikâyesin » yapılan bu Fran- — a nı” © b yaa |: ergin ç N ye bir , Hikdimmlirden | Du hi yel de diyebiliriz. Her kür, Ml b mahi edilmeleri dek aşka een hayattaki | pa and. 0 in, a ie Yalnız yü kadar üğ bi, arka vi ha hag an Altı üstüne getir. İli Socuğun izini ime Çaldılar ! Filmden Dorotea Viyki Çıkarın, Kalan Şudur: Hiç! Sa bir Yeri in Kopiğu eve Le hoy geçiriyor. Bu silen filmde İnel kan polisile alay çeşnisi de eksik de- ğil! Gelelim filmin sanat di Bir in Benaryoda, çalman izini bulmak başta da değildir. Çocuk kayboluyor, çocu- ğun çalmdığı anlaşılıyor, çocuk a - raştırılıyor, çocuk bir kadın tarafın- an, çalanların kulübesinden aşırıla- rak getiriliyor. Bütün bu safhalarda, merakı hararetle tahrik edici, girin- tili, çekmizli vaziyetlere; karma karı- şık hâdis. cuk ve işte gene burada! Bu cepheden gi- diş, ye e basittir, dümdüzdür! e, film, fena mıdır?. Se» naryonun a e tertib edilmiş ol- mayışma göre, böyle bir polis hikâ- yesi filmi, kıymeti çok düşük bir film, demektir, Evet, bu noktadan böyle! Fakat, filmde bu menfi cihetin ya - nmda kayda değer müspet bir cihet de yok mu?. İşte o var. Var olan o ci- het temsile, yalnız Dorotea Viykin e aittir. Tek d a koca fil- çekib çeviren bu yıldız, vak'ada p yl yıldızı Madlen Fen gorüliedi biricik çocuğunu * çıldırasıya seven, o elinden kapılınca çılğma dö- nen hassas, şefkatli anne rolünde! Doğrusu, onu bu rolünde de beğen- ik! Filmde ufak, tefek bazı roller de yok değil. Alis Bredi, Jorj Barbiye v. 8. taraflarından oynanan roller.. Lâ- kin, bu rollerin ufak, tefek olduğu- nu söyledikten sonra! Az kaldı unutacaktık. Mizanseni Aleksandr Hul tarafmdan yapılan bu filmde, şu meşhur Bebi le Roy, çul ocuktur. ik gelmişken, eti atomda sivil polislerin geceli gün - düzlü nöbet eş iklerini notede - m. Şaka deği! bu küçük bir yıldız dır ve filmde e için, büyük yekün tutan paralar dökülüyor. Hem de dolar olarak! Moris Şövalyenin “Mösyö Bebe,, inde de bulunan bu çocuk, bilhassa Amerikalılara pek sevimli ve meha - Amerikan ZEV- uygun!.. Biz, yaşma göre de olsa, pek © kadar me- haretli bulmadığınız gibi, sevimlili- Zinin de meharetinden daha az mev- cud olduğu hissindeyiz. Ona muka- m Bu Filmi Hiç Beyenmiyecekler De Vardır! ei o Kamelya”! Aleksandr Düma Fisin bu meşhur romanı, yeni- den filmde yer tuttu, Senelerdenberi, Margörit la bahtsızlığına mü- balâğasız sel gibi gözyaşı döktüren ro manı ee İç bu hafta “Su- mer” e gösterilen filmi na- sıl baar eseri şeklinde deği- 9 — KURUN 16 ŞUBAT 1935 mms Petersburg Geceleri Gene O: Johan Ştravs! Başvurulmuş Mevzuların Tekrar Filme EZ Güçlüğü Karşısında Bu Film.. Johan Ştravsm valslerini olduğu kadar Kendini de dünyanm dört bir akta, sesli ve söz- “ film çel 8 Bu filmler, hatırı sa- yılır derecede rağbet gördü! ta, mevzuu gene onun ha - yatından bir safha olarak ortaya ko- nulan, araya besteleri de karıştırılan filmi g koparacaklardır, ve tehirlere bile tahammül oedemiyenlerin, daha şümullü değiştirişler rşısında bu Filmde gari pir Fisin iz ünü, işin ya Margörit Gotyenin ni vr nı iddia edecekleri, şüphesizdir! kanın perya, Nazimova Norma Talmaç ta - raflarından filmlerde, hep yen şey, esastır, ruhtur, Asıl “mesele de, buradadır! iz, yukarıda isimlerini say api e bire: dk v. 8. birçol yes halinde ynayışla in ve pr artistlerin opera rını dl kağan da a lek ay rıca yetaşie , Bütün bunlardan son- rada di gösterilen som akide, ki Mik imiği e alım! n film, toplu bir ei yışlı o olami kalanı, elan roller ie olda Zu için, geçiyoru Filmdeki mevzu, vak'a cereyanı. Bu cihetten bir hayli başkalık bulun- şaret ettik. Bu cihet bilhassa du- Mi Hareketli! ke a bu cihet gözönünde tu - dı, geçen hafta “Türk” sine- mili > gördüğümüz “Safo” gibi sisi film ortaya çıkardı. Geçen sine hifesinde etraflıca anlattık, 0 ei da kalmıştır. Eğer buda ii Alek - sandr Düma Fisin romanının tesi altın e İçeriğimiz. o film olurdu. gibi, filmden ziyade Halbuki, kitapta roman, perde de film olacaktır.! » Gans ve F. hey Ni ee — film, zca ii o Kamelya”, Teymalda Hanın bar şarkılarile de beslenmiş, filme böy- ie bir müzikal cesni de alis. bil, meselâ gene bu “çocuğunu çal - dılar,, filmindeki fakir kadının çocu- Zu, »gerçi yaşça biraz daha büyükse de - daha meharetli olduğu gibi kat kat daha sevimli! gi "Film di ii Güzel san'at- | bir film, “Petersburg geceleri,, ismi m bu muhtelif PM ortaya ali da vi sinemasında prog « <a lr Ee rama alındı. Piya- ir e olması icap ii ile ali an nadan Petersburga gidişi ve oradan an, Johan Se ro- Önd. lünde gs "Hörbige er, ar, #uran Hitsinger rolünde Teo Lin- en | Tunç Vücutlar Edi Kantorun Er Meydanı Filmi Gibi Değil! Edi Kantorun bu hafta “Saray” si- nemasında üçüncü filmi Vi Vilyem ton eyrin bi . medi müzikalinden istifade ikm yapılan “Tunç vücutlar” filmi, İngi- ice sözlü bir filmdir. Ayni zamanda ir film... ans ve revü de Başi na kadar renkli olan bu Me nk dre, kısmen iyi, kıs - ta, filmlerde ol- ve “gibi fazla bir renk bulanıklığı yok! Şarkılar ve müzik, eki böyle.. Nük telerin çoğu, Ame: zevkine göre, Edi tor, bu Silmalriğa korboylar we kırmızı da mana aramayınız! Zaten bu a tarzında mevzu birinci plânda gelmi- yor, bilâkis... Revüde zarif İM li göze çar- pıyorsa da, bu zarif şekillenişler, az! E Bahsi kapatırken, onu; “Roma çılgınlıkları,, filminden iyi, “E minden fena olduğu nu notediyoruz! Volt Dizninin renkli ni,, serisinden “Noel Bal rinin el parçalarından biri yılamaz. Geçen haftaki “Nuhun g; si”, kıyas.kabul etmez derecede daha “Silli Sinfo- | vam, göl ba” da, > ei Marlen Ditrihle Con Locu olacak, sonu birleşme ile bitecek sa- nırken, bir hayal, bir hatıra oluveren sevişme?,, “Bitmemiş senfoni, deki r, ki gayet sade ve ayni gn dee kadar hayli bn vurulmuş bir mevzu!.. Böyle bir mev gün, rejinin yışlı ve Mg derli toplu olmasıdır. Hattâ, Alm is) başlıca rol oynadığı iddia edilebilir! E. V. Emonun bu filminde Johan Ştravs rolünü ateşli Macar yıldızı Franziska Galin eşi olarak tanman Pavl Hörbiger, hununiyetle gemi ja Voronzof rolünü yapan Erika Ştraythorst da, yeni yıldızların en sevimli, en caziplerinden (o biridir. ye nazırı Vassilçikov rolünde Ernst Dumke m rolüne hâkim oynayışlı- dır. Bun! renses” sandra tnlimde Adele Zandrok, kon- ser tertipçisi Hitsinger rolünde Teo Lingen, her zamanki tipik oynayış- Jarile görünüyorlar. Alek- imanca sözlü olan bu filmin, şar- kı ve besteye ehemmiyet verilerek yapılmış bir film olduğu, böyle ol - duğu yazılmasa da anlaşılabilir. Jo- han Ştravsm canlandırıldığı bir film» e, hiç bu kısma ehemmiyet veril - mez mi?,. Filme, onun vals bestele- rinden imla, Rus havaları da refa- kat ediyo; yor u sinemada kedinin kaplan ve nüşler itibarile enteresandır Geçen hafta “Melek” e b Çari, fak bir film oldağunu yazmıştık. yni sinema, bu hafta bu filmi göstermeğe devam ediyor. Bu de- rüşümüzün isal zi ğuna delil teşkil eder. Yukarıda Gn EN zıl Çorie,, filminin bir sahnesin- e görüyorsunuz!