i 'N yi z in a " yi gı İk vE i Si ee e — — m in mi ka Sİ EN e TE 5. ji ir Je —. Sahife 2 IKİNCİ KısIM 'Musolini bni Faşizimin gayesi: sulh; yani harbi muvafık esaslı islâhat. Faşizim ai Li İri sis- tem, yeni bir ai ahlak kurmak ig mi ee ki kin ve düşmanlığı kaldırmak istiyor. Feşizim enternasyonalizim İ gi — Faşizimdir. min tecavüzü üzerine ei mağlüb mün- hezim olduğu zaman ii idar mevkiinde bulunan fırkalar kendi tazilet ve ENE yim belki faşi etile hüküm eti lke © Scbileceklerini zannettiler. ğ Faşizm ki programını meydana koydu. Bu program ancak ancak hükümet faşist- lere geçerse - tatbik edilebi- “ lirdi. Siyasi fırkalar razı ol- madılar, Neticede düştüler. Çünkü hiçbir kuvvet tarihe, , milletlerin iradesine karşı duramazdı. Faşizm tahrip rl inşa, stiyor. barız ve mi wöz olmasın- da değil, belki e mem- İekete intişar eden fikirle- rindedir. aşizmin şiddet gösterdiğinden şikâyet eden ere şu cevabı. veriyorlaı keri o oligarişisini sl dıktan sonra ye. nizam ve izibatı temine ve hususi menfeatlert, ss ibtirasları milletin hayrına, vatsnı çalışma temin ek Faşi islere nazaran bugünkü tan çıkan değerli kimselerin Zengin olmak isterseniz bi letlerinizi mutlaka ı « Faşizim” in İç Siyasası ! "0000, ( Faşist İtalyanların iç siyasaları hakkında bütün dünyaya yaptıkları fikirlerin tetkik ve tahlilini okurlarımıza terkederek onjarı bir , müverrih bitaraflığı ile aşağıya nakletmeği Türkiye ile İtalya arasında ki bugükü dost- luk durumuna uyğun buldu m ke eder; onlara istnad e sia york i: bir nutkunda Millet kendini anlamak, kendini toplamak üüeredir. ri milletin muhafızlarıyız. “ç icabedi- yor. eketin te > ve imari ali bir işti, ? 1 alışmak k dı mm Mene Sosyalizı çıkmak, kurtulmaktır. Değletiğn kide olmâ- dığı ve pek fena 2 vE vazifeleri elli eye > ve di üm ğildir.,, göre > zife pek büyük yere Faşizm, yevmi çalı- şan pi sö li bir iğtişaş unsuru olmaması için Ziraâtte islahatın tatbik li mba tarafdardır: 1— Çiftçi, araziden azami istifadeyi temin edebilme: için, toprağa bağlanmi saşe 2 — Arazinin idaresinde doğrudan doğruya olan köylü ka: iştirak etmelidir. Zirai teşebbüslerin kazancına iştirak keyfiyeti yeni gel a Bini rine tev semi vi ii ii alâkadar zanca hi Ze malikâne sahibleri, malikâne ile köylülerin menfaatleri arasında sık bir tesanüd husule gelsin. 4— Ziraat amelesini m idari, iktisadi ve mali talar ile tedricen islah edik m ( Halkın Sesi ) osanatının eri imiş İst, anbulda im kişi Ha- beşe gönüllü arası Aralarından Tevfiğin delege olyrak m ve Habeş hükümetile anlaşmasına a rar vermişlerdir. Tevfik Son Posta yazanına şunları söy- e — Askerlik benim sana- tımdır. Habeş O ordususun harb sanatını iyi bilenlen mü tehassıslara ihtiyacı alağunu uydum.. Alelâde bir sanat- kâr na Habeşistana eli se, bende öyle gidecegim, orada arkadaşlarım namına da Habeş hükümeti ile mu- Leylekler Leylekleri en çok kim se- ver biliyormusunuz ? Macar köylüler. ie uzun bacaklı, uzun uşları Macar köyleri bel bir timsali sayar! Tal son aylarda leylek- er gözden düştüler. ği ida kuraklık var. Der: rr, göller bile kurudu. iri ei yılan, kurbağa, solucan bulamadılar. Aç kaldılar. Aç kalınca, önlerine geleni tavuk, ve : pilici öldürüb yemeğe başladılar. e kuraklığa uğrıyan Lütün Macar dr ley- lekler öldürülüy. Radyonüü Yararlığ Sibiryanın bâzı köylerinde ağalar medeni kondu: Bu mikrofonlarla köy halkına için hazırlanacak vakit bula- biliyorlar. yı bo: teşkilini intaç ettiği ve isi va! unütulmamalıdı. El asıl, Faşizim, toprak, toprağı işleniktir. Düsturunu tercihan, tecrübelerden Sal bi lacak neticelere göre yava: 5— pan vii <a yavaş tatbik etmel elin- usulü: dir. Bundan dolayıdır, ki hulyalarını çi ea Faşistler Bolşevikler ali koymaktan çok uzak kaldığı, | isyan ettikleri vakıt bütün bilâkis hak tasarruflarına | zıraat amelesini, köylüleri kuvvetli olarak ilgili ve Bol- vizim usul idaresine tama- men muarız yeni bir demok- kendilerine taraftar bulmuş- ardı ( Arkası var) Eski bir Türk zabiti Habeşe gönüllü gitmek istiyormuş! | kavele yapacağım. Bu bizim için aynizamanda ( bir etüd Habeşis- Ölçü üzerine son ap sıhhi karın, mide, hamile, disit, böbrek dü: şkünlüğüne FENNİ Korsalar VARIS Ve Flebit için lâstik çorap- lar, kasik bağları, sonmoda Sutıen ve Tuvalet KORSALAR S. D. Aşer 23 Odun pazar Kantarcılar ak olacaktır. tan yalnız bizim için rada bulun müddet zarfında ilmi, içtimai, ikti- sadi etütler de yapacak son ra bunları kitap haliude neş- lıdı: sübaylar da vardır. ;Belçika- lılar gider di. neye ve Onlar kadar biz de harb san'atını e vr » g m E . Götü Gelen sese inanır mısınız ? “Telep: ye inananları zanla in “aietlömlzeiek bir hâdise çıktı: Eran (Nim) şehrinde bi İs birden bire gözü dalmış, yanındakile — Ne dü; şünüyorun? w sormuşlar, adam silkini — Kulağıma ağabeyimiz sesi geldi, in ölüyorum, di- miş, ai alay etmişler. yg tak odusına çık- kağ a uzanmış fakat gözüne yine bir türlü uyku girmemiş, kalkmış eline bir itap almış okumağa dalmış e Gar 1 ça- Gelen elinde bulunan da şu satır vardır; — Ağı abeğiniz saat 9 da öldü. 120'yılda bitri- len bir yelek yeleği Madam Hanrier Vejier isminde bir Fransiz ui sıra- larda he a Napolyonun İn- gilizlere düşerek bir adaya yladığn a yarım bırakmı kızı — Sana yabiğetim oldi. ben öldükten sonra bu yele- ği yapmıya devam et, fakat sakın bitirme, sen de kızı sel Ml veya torununa hevale et on- lar da bir vE yapıp bıraksınlar, en iğne Fransanın büyük “bir zafer kazındığı gün vurulsün de- miştir. Kadının bu vasiyeti har- yapıldığı zaman rem Şimdi ayni aile bulun bu yele! ailenin en ya: kdz ay ahidal sene ia? demi vw memesi zulm en sir faza e naftalinler dünde saklan- ktadir. AHRET, CENNET, CEHENNEM VARMI 12 Birinci Kânun. lamak istemek, eşer zekâsının bir hal İnsanlar ne kadar ileri gi- KE <a kafalar ne uyansın- renlere soruyorlar: “Hayatın manasını biraz a ais he“ neden bine tabın so geldiniz, arti Li e at Diyorlar? İnsanların elinde bir çocuk oyuncağı oldukları bu hye: 6 ire Siri ölüm nedir? A- mer yükselen bir sesi, ü, ha- eşerin her gün çiğnediği ve ii e bei şu kar: soğuk toj yi sineği elan küçük, m m Bulgaristan Türklerine Yapılan tazyik Sofya (Özel) — Son gün- lerde bazı va ar Türk evleri e Bu cümlede; si tabancalarla mücehhez 4 Bul Preslav kasabasından Meh- med eicbin evine sal- dırmışlar, - karısının — acıklı sesine hmet hay- dutlardan birini o vurmuştur. Bunun üzerine haydutlar da Mebmedi ağır suretta yara- lamışlardır. Dsnevnik gazetesinin yaz- dığına göre 4 kişilik bir di- ğer haydut çetesi de yüzle- rinde maske olduğu haldı Şumnu kazasına bağlı ek Yesil köyünde Ş. Ahmı e adın. > e Türk kil altınlarını vazy Ni et- pin ziynı alsak için ed mişlerdir. ırcali kazandan Topa Me a köyünde de bir Türk evi Böğalmaşt ur. ELER SOTE Ciniuriyezii Gönülleri yakan bir zl dis GU de okyacakmız Saadet .kişesinden Bunun için din 'kitabları ve e fen adamları ne diyorlar? pi e Ölüm nedir, yarın nedir;? — Karanlık! Biraz ışık, karanlıktan usandık. f Biraz da nur, ya ilahi hep sana Bel bağlıyan milyonlarca insana! Her sahifesini büyük bir Li okuduğumuz kâinat kitabının kudretli müellifi, Ulu , akılları Si keşi ve vazifesi deyimi “a Tan tam manasile, a8” icadların sahibi: idir a YA ses işidamiyecek utaassıb, cahil” birik Halbuki başka bir ir — ödemiş veçhile “gö”. serilen | sâhifesini Büğük bir hayran. li tiyor vi yenlere anlatabiliyor! ( Arkası ya ) Ss mM m Gayrimübadil lere para verilecek mıştır. “Bayramdan evvel p*” ra teAziatı yapılacağı sani aktadır. Ruhyall vi Büyük bir tren id Kazası oldu oskova skova m Gorki arasında ve Mo: ve vay 2 re edi bir tren kazası oluşa i Bir vagönlar d 2 miştir. İlerle tam bir net muhafaza ettiklerind kazanın sebebleri ve insa” ne kadar telefat olduğu bö değildir. kai Unutmiyalım ki fi ekât fitrelerimi?” ver ji - ve vay pie rumuna u larına di giz amam alınız. Çorakkanı karakol kaf maiviğ 354 H. Tahsin Om