4 Haziran 1934 Tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 5

4 Haziran 1934 tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

..nam 8 i em 4 HAZİRAN 1934 PAZARTESİ Edirne'de büyük iymar hareketi. Edirne, tablatın Hoğurduğa bir şe « hirdir, Tanca, As - Ana dolu'nun en eski Me o tr, Şark Roma im paratorlu, gri dan on bili asır kadar evel burala - rını aldığı vakit, üç berrak suyun ya nında, kanların eşiği olan a: a ehem- miyet verdiler. İm « Selimiye âbidesinin mevzun yükselişi, pe rakor Ml ei Trak Kasabasının ü- e ustaca, üstatça eseri 15 Elb LE , kalın bir surun ii içinde Elime kurulmasma rağmen ardı gel el le kolkol büyük göçlerin zoruna dayı ve kapı- İyen imparatorluk ile beraber, larmı kaç di li e on- Jiymarı durdu. dan soni haçlılarn ma ve İs- ye lavlarm hücumlarında harap oldu. irme'nin tali, imparatoj la idi. Viyana mal meş e i- “Selimiye, yi di mez) taliiy- Edirne'ni Edirne Yür asır gi > Me ii hiy li HAKIMIYETİ MILLIYX pınan bir kasabadan başka bir şey değildi. “m sin ar nz ia her köşesi- in işer işin e ea hartasın- irne'nin evelce yaptırdığı har- tayı im orduları çalmıştır. Edirne SAYIFA 5 EE hanın ortasında 30 meti açılacak, v. tında otuz beşer hası bır: relik “Gazi e yolun iki tara- metrelik inşaat sa- Bulvarı Kemalizm ir bizzat kendir ire e bi, 3 vatanı aziı mniyet ve inan an Heyinleriden sonra imei liler de, bi am ve sarsılmaz üzerinde lere 'nin iymarı davası- nr açtılar, Murisin doğan bu iie kete, büyük bir rar verirlerken Na lundum, ben aralatında istikbali e ediyoi Edirne, gemini türk medeni- si e büğrü yol arla, biçimsiz MEL evler- le ilmüş, azamet, yi bu en- VE arasında boğulmuştur. Şehir yeni baştan e a ko- a istiyor, Avru) yasIr- deh vakit a Eli, zabitlerinden o mürekkep a ıİBu bari çizilmesi uzu eği ve ancak an sonra ka- sabanın r plânını yapmak için | Mal nı Büyük Dee essisi başlıyacaktır. Yy lamda si iel şeh- Günkü tarih v ve e bütün varlık, « Şehrin bugünkü in artacak nüfusu da ku- cakıyağak alar geniştir. Edirne, ancak eri bir ie iie tesinin elinde en güzel şeklini bulabi dirne'nin plânmı inde olan şehircinin 5: t e teknik tarafından herhalde a malıdır. e, bir merkezden hemen müsavi va kan al bir daireys ben- n, Seli yi bu dairenin en tabii kr Pi me bir noktaya kurmuş, şehir, bu merkezin etrafında genişlemiş e SEAN lie al Jacaktır. Ovaya nisbetle Selimiye #iyeh tedir, Kim Selimiye'ye şkil Kii bir yerde, ortada bir e bırakıl ei ol iki yandan hi ve Li ve medeni riyetiin üstünlüğünü 2 e ei kiz eni devri. 7 Oi ike yü) de Edirne'yi al, |ıDa» çizmeleri alma dl akit Şarki Roma dıkları v: imparatorluğı üştü. Şeh ça | yanları harap oldu, darlık mi bi gibi kasabalar da bitkindi, mahalleler e Yaptı, bahçeler haraptı, tuğla ve harçtan i Damluj yapılmış birkaç kilise, bir saray, "bir tiyat. | 7 bakansızlık ve ro ile in — ği başka, belli başlı bir şe: mıştır. am yaaa ve 2 Avru: ğru iler se Ver devletin merke- zini en Eğirme aşıdılar. e neslin di "nin yn gözü baştan leğişti, nüfusu arttı. Tül " erleri ile dila yesili Mandi med eseler, kervi rk sanatınm süslendi; üç eski cami, imaretler, su kemerleri, akip etti. lan bir asır geçmeden İstanbul alın d, in Edirne ihmal edilmedi. Türk mi. warlarmın en Sİ eserleri biribiri pi sından siri ye kondu. Bü, an çıraklık ve kalfalığını İs- tanbul Sineği geçirdi, Şehzade camiin den sonra | Süleymaniye'yi 1557 de yaptı, ok lıpmar Edirne'yi şii mi sulluk “Edirne'mizin u mumü manzarası içi, ir ahenkle yerleştiril- mek ii Böyle sik bir harekete geç- mek için önce şehrin bir iymar plâ- nı elzemdir. Bu plânı -lelde Gn hir hartası ol rı yapmak İçin olmalıdır. |8 T | yükselmiş, en güzel bir kapitoldür. Müstakbel plân sek De bu mel esas alacak ve etrafında ecektir. Edirne'yi vi gören büyükler, bilginler, yabancı âlim ve sanatkârlar ve tabiat ei böyle kabul ediyor. se Edirne'yi EE a9 evel iymara baş 2 hummasiyle kavru Manen E rlin darülfünunun estetik hoca- nır da müşaveresinden istifade ederek şehrin birkaç paftası üzerin- de şimdiden çalışmak kararını aldı- Selimiye'nin kubbesini iyi sahasında it satışlar ve ek şere- üzere istimlak ka- ei verdi. Koca Sinan'ın Selimiye" 'ye verdiği güzel miymari nümünelerinden parçalar. ERİ si ile seddin üzerine do- “Blm e, bu seddin üzerine, Di ye'nin e varlığının Si bir fon teşkil edeceği bu e a, Büyük Gazi'nin garp ufuklarına hakdk gayet büyük bir heykelini dikme! mi ararımı vermiştir. Gazi'nin Edirne'deki ikinci hey keli, in lam lere bugünkü si nir rden neler nakletmiyecektir. nierkes snr alan ye yaparak yüz metre nısıf GÜL in ve mevsimi imahasınt bir daire çizdiler. Bu daire ile SarP | kavramıya Eri ii için ken- lunun Başlangrer olan Ekmekçi | gilerini “hazırlamalı, “ bu seti j Ahmetpaşa köprüsünün arasında| Mustafa ri sevgisini ve İn; yüz metre genişliğinde bir iymarınını, onun dünya medeniyetine bü sahası ayırdılar. Belediye meclisi| yük hizmetini, asırların değil, sot ü v v velsuz hayatın bile yok limiyeseği şekilde taşa oymalı ve tunca verme: Sy Bu heykeli, a dikmiye mu üz metre genişliğindeki bu sa- vaffak gile atkâra ne mutlu! NAŞİT HAKKI nin Romanı: 3 Tefrika: 15 İnsanlığın hali. Andre Malro Bunun içindir ki Kiyo odaya girince iradesi zekâ vi ordu: O kuv ldi: — Zaten biraz önce yüz dolar ar ; gözümle gör. uum. Efsanevi bir ömür eyi illeti dama tehlikeli iz şeydir. Klapik'i ne dereceye kadar istiyordu. Bab. kullanabileceğini anlamak ası ise, her zamanki gibi, bu adamdı te lane şeyler değildir, ve Kiyo ise tabancalarını dü - şünüyordu endini zengin sanıyorsa ne den zengin olmak yolla tını âramıyo; — ene in en birinci antikacısı idi. — Şayet kendine zengin süsü vermek e. bütün parasını neden bir gecede harcıyor. Jisor larını gözlerini kırpıştırdı, uzun nı arkaya attı; yaşlı bir çizgi vuzuhu aldı: ndaki efsanevilik hayatı Li denebilecek beyaz saç- adam sesi, zayıflığına rağmen düz inkâr etmek vasıtasıdır, Şü ürken ni Miüsmmey i şılmamazlıkla ifade rdu. Yirmi yıldanberi, aklı çıkarmak suretiyle kendini sevdirmek için kullanıyor ve ins: dilerini ona karşı mini ist'lerin sabrı atfolunuyordu; bu efret ettiği fakat in ediyı muvafık ie ücret mukabilinde elinde Bulandarduğu polisle mutabık olar: tıkları cam havu “İşte böy ia çekmek için yarati Şaşır. x çol İle mıştı sabır seni rine dlsüyordu. kendi lerini em Yazı k kâ | lerd ki * n ne ehemmiyeti vardı: Polis biliyordu ki komü- dini sakın. nistlerin gizli silah satanlardan mal alacak kadar paraları Mühim bir hiç | yoktur. bir zaman sağa ve sola teveccüh etmezdi; bir cümleyi uzat- Kiyo: tığı zaman, RR e ia ulaştırmak değil ER is r insan kendi çektiği acıya benzer, dedi, Klapik'e tiyormuş duygusunu vi ıstırap veren nedir? ütün bunlar, le m iki saat, bir zengin adam — Onun çektiği mihnetin ne ehemmiyeti, e manası gibi malla; e zenginliğin mevcut olmadığını kendi | yoktur. Onda derinlik yoktur ve onu en iyi tarif eden de bel- kendine ispat etmek istemiş olduğundandır. Çünkü bu tak- | ki budur, çünkü bu nadirdir. Bunun için elinden ne gelirse dirde fakirlik de mevcut değil demektir. olan bu ir yapıyor, fakat bu hususta istidat sahibi olmak lâzımdır.. ç bir şey mevcut değildir: Her şey rüyadır. Sonra buna | Kiyo, sen bir Ser bağlı san faaliyetlerini tahmin e ii deği di tl... edebilmek için o rünürsün. Klapik'in faaliyetleri... u düş Siyah çin spuralarını yumuşak ve testereli, inip çık» erdi: li e Fe tanrı onu afy: : İnsan bazan böyle e ie adam e tan ei Fakat onun ei seni alâkada, etmi Bu ru idi. Kiyo bu akşam onun faaliyetini dişini a imi sabri yerek senii ancak kendini düşünürdü. Biraz evel Blak Ein kat'ta olduğu gibi, sıcak onu yavaş e sarıyordu gevşek- — — kimse hayatı inkâr için yaşamaz, cevabını verdi. liğin bacaklarına verdiği ılıklık ara: a plâğı vi kâr ederek fena yaşanır. Klapik de kötü yaşamak | tekrar yakalanıyordu. Plâklar renk duyduğu m inde lığı, sanki mesele ingiliz mağazalarında çekilen — Zaten buna mecburdur. aitmiş gibi, anlattı. Kemikli çenesini sol eli ile okşayan Tu — İhtiyaçlarını antika komüsyonculuğu, yn Mik so onu dini eteği ince parmaklı elleri çok güzeldi. Başmı maddeler sa e ve silah kaçakçılığı ile temi ğmişti; Alnı çıplak olmakla beraber saçları gözle - Senu var,

Bu sayıdan diğer sayfalar: