SAYFA 4 HAKİMİYETİ MİLLİYE 24 İKİNCİ KANUN Üniversitedeki ulgar Talebenin Bize Mektubu. Emniyet Âbideşinin Modelleri Hazırlandı. namına Çalışıl tebdilini millt marşlarını manasını gelen sözler Bunların cümle Aptullah Battal (4) aynı kitap, s5. 366-367. Kahire'de ke Posta İttihadı Kongresi. e VEKÂLETİ RE ŞEFİ, e Vekâleti iie A iğ Seni B. bir der Abide piyedestalindeki rolyeflerden biri: Emniyet efradı yanan bir şehrin halkını kurtarıyorlar. (Başı 1. inci Sayıfada) kârın asıl vazifesi bitmiş, heykel ve fi- ık da çık gürler yapılı ha dökü. i m ön Ve|mişter. Mukavele mucibince bu yaz bi yük heykeller ve konmuş buluna» caktır. Hayatının son zamanlarını Anka / t eseri ü yük ğinde eski ve yeni Türkiyeyi temsil | Ze7İ7d€ ge ömrünü bitiren eri ii iç arası bulunmaktadır. , atkârın ölümü Türkiyed. iii nama göre sanat- le de teessür taleasımı sormuştur. Mi limen Milliye'nin Romanı: 40 “ te. Bir üçüncüyü de istemek üzere iken yanıbaşında, ta yanı- | deki evinde ve" içine dalmış bulundukları bu i b bir gma fı âlemde, her vakitten daha yalnız, daha kimsesiz değil miy AN K AR A Ne yapıyorsunuz? Neşet, Sabit Bey... di? Her günün meşguliyetlei, birbirini taakip eden - gece — : ği YAK UP KADRİ di. Genç kadının, bu şampanyanın rengini ör gözlen ları Selma Hanım ile Hakkı Bey beynindeki Şam körü siyah ve uzun kirpiklerinin arasından pırıl pırıl ğ zn HU kika evel, o kadar candan konuşup anan m ka- du? ii smd, Ey Niçin? “Lüz zla ediği için er kisinin, bazan, haftalarca başbaşa kaldıkları, ilk zamanlar» — Beni, niçin deminki yerimizde beklemediniz? “ Niçin > olduğü gibi şöyle içten ve yürekten konuştukları bir an dedi. sözümüzü kili ım bıraktınız? dı olmuyordu. Hakkı Bey, hemen bütün öğle yemeklerini dışar- — Yarım bi or i ırakan ben miyim? Ooo, bu insafsızlığa diye-| da yiyordu. Akşamları ise, xa ya bir misafir ene, cek yok. nlar bir yere misafirliğe gidiy r. Bun altı aş sesinin, Po-| evelin si in. hiç eN e bi 1 da e e olduğunun arana ye Sli ime Si erçi bu yatağa ağızlarını açıp bir kelime bileşen , bakındı.. Selmi m, demin dans ettiği adamdan hafif bir derecede b birin düşüyorlardı. Kakatın ne de olsa, gen ğ ais e aye ve ii Sabit'in klundan tutup: e. : X yım; beni yerimize götürü dedi. Fehiyedei ibeluyordu. ok$i a mi n iki kere te- te EE ki ekmek Si türlü türlü ni ük e in e sevgiler ve yarşlıklar göstermeğe mecbur kalıyordu. kerrür eden bu “yerimize,, sözündeki tadı De TE refah seviyesi > mim bir : eline elime © Neşet Sabit, hemen çıkıp P gitmek istedi. m azgeçip du. Bu sözde deminki şampanyaların yüz tan €vkler ve iytiyatlar aşa eğe Karısiyle kendi i içki iç > enlerin ği karıştı. Ah, ne id ora il ini N ali gl uk eksiri vardı. Sol kolu Selma Hanım Ve | bazı resmi kayıtlar koymak, ona hitap ederken (siz demek, mın KU € radeli pençesinde, bir bulut üstünde yürür gibi bir r takım | ona ancak, giyimli olarak görünmek ve ekser davetlere bir ceke v $ kadın kü imelerinin. arasını mdan EM pe demin otur-| arada gitmemek, gidilen yerde daima ayrılığı muhafaza et- nciye kadar isebiliyorlardı 4 Genç a kadir değildi İki ki, kendilerini kaybedir Fb 1) adamı, bunu da yapmağa iş eh Enç mek gibi hareketlerle başlıyan bu kibar üslübu, nihayet, ya- i ee miydesi i bulan ya e RM çekle.) Şili yanıbaşımda uslu uslu oturun e dedi. | tale olülarmım ayrılmasiyle tamsnılaıiğ bulumüyordu. ei y ra'da, sizin | Bütün bu sovuk aile nizamları, Selma Hanımın, sıcak ve v veremiyordu. Mamafi, bu akşam, bir kere ed ede- başka bal üm üst ü - | samimi ruhuna uygun gelmemekle beraber sesini çıkarmı. cekti. Büfeye yanaştı. Bir şampanya istedi Ve erimiş altın ordumuz bunu bir daha yapmayınız. İso Sesini Giri kadınlık gururu mani oluyordu. Bu “ renginde'ti suyu - acı bir aç ae — Zal hamlede yuttu. üzden, sev i kimselerle içli has hihallere, hilesiz katıksız 4 Boş kadehi garsona ürat O akşam, Selma Hanım, Mae Sabit'e “Sizin, benden &önülaj ği — Bir daha, dedi. > İ başka ann yok.,, demişti, Ya onun kimi va! sel 2 air bir küçük yetim kızın meli e” Balya © İkinci kadehi dz aynı tarzda dudaklarına götürüp boşalt-, derdiyle, emiyle kim meşgul oluyordu? Yeni: — Sa