7 TEMMUZ se mein Görüşler. Sadede Gel! — Üçüncü Muşta — Bundan önce çıkan iki yazımı e Bunu dabiz ya; IZ- okumuş birkaç m ana e ünt dir. nlik ii Ele geler ap ğu EN biraya e eçiri lar e uk ve ter- biye Mel iri değilsin. Bu kendin de söylüyorsun. Böyledir de ne diye çalakalem bize savuru- yorsun? Ben: — Ben çocuk ve pedagoji a; Üzeri: bir şey söylemiyorum ki.| mi Sadece - e kendim de bulun duğu - biz analara, babala-| yeti, yı ama, çok tok,| O! ir ei Etfal y. Ri binlik bir gide Dier ço- | cuk al Bi iç yere A ii le! mi n candır da gidemiyenler patlıcan | o; vl ee dile e sayalım: Cebeci , Sa- manpazarı, Hisarla Kayabaşı, Ha- — Eyi nlardan daha artığını beklemek zi Burn bir kalem kullanıyor-| hem insafsızlık olur, de büt- çenin kara cümlesini bilmemek. ii andığınız gibi değil. Bu işte her semtte bi: urul- ben sadece min sinekle sazı kul-| tu kuramaz mıyız? sokak lanmıyorum da davul zurnayı ses-| larını, çöplüklerini, oküllüklerini e . Bunca ld ızı insanca bir O kadar, an patırtı ie daha açık işi- tlebilari diy. Onl amli. Il e ii in eh de- ni semtleri HAKİMİYETİ MİLLİYE Yarı Siyasi. > e Tezi ve Murahhasımızın İtirazı. SN kei Milliye, A- nadol verdiği mühim bir EE baz sayfasında şu şekil- de tebarüz rüz ettiriyordu; ey, Alman heyetinin mahvediyor. Harici mücadele his- sini öldürüyor.,, etmiy: En üstünde hakim di Mia ırk bütün dünyayı idare eki ol- .SAYFA3 da bu demektir. “Daima,, daha çok kul. lanılır. Bunu da “hergün,, diye karşı larız. m artan ıztırabı önün“ de tal ülü tükendi: Boyuna acılı nr ti ilin ir Bey, mütalasına cevaben nayi memleketleri ii di- erlerinin e vie teşkil toplanmadı- li gayesini ida ecdiğimi e rek a m heyetini. ii beyanatınr protes bu u beyanatı gelene hakkında te- a davı “ranta bi teşkil e- den alman tez dan ne itiyorsu n? Ben: Hiç denilebilecek bil şey: Görk iiiz ile evde ve sokak- ta baba, ana gibi biraz yakından ilişikli Onl: çe 5 değil miyiz? Değiliz. Çocuk k v. 5.) Avru- di u : ve cak sekizi aleyhtarı ee temin olunabilir, Avrupa, miyet Memi kültürünü Ra edem “ Beyaz keödisin; has olan İkt 1sadi Bakiyesi tam bir an iye layık dikçe, bi ri kabili idrâktir.,, “Beyaz ırk, e hükümranlı- ih a ha- mek ile temin edebilir.,, Mütefavit hayat şartları demek miş bir işin Türkiye'de yüz saate mal olmuş bir mesai mahsulü il mübadele edilmesi dei il İşt ra me ya- lan tekliflerin arkasında böyle me: yan getiremez miyi biz de Maarif Vekâletin. ya rif Cemiyetinden, Hilâlden; ei den sonra bir ane ci babalar aa ye ve bütçesi yapamaz mıyız? Buhı sıyoruz ve “yok! benim m: ir.) yin diyoruz. msi Ma ilişik o Bülsn belki vardır. Fakat bu diyorlar. O zaman da Ee ka- pi memi keti ve istikbalini lerine pıp koyveriyoruz: “Devi malı- | veri ni dır,, diyoruz. Devlet üren e Ş- meyince de şikâyet ediy. . An- 2 id deve kuşunun - aa le - sıskasına benziyol $ geldimi? çocuğu e be Slaniz ve nezle, satlıcan olupta Tahatımızı kaşınan için üşüme- mesine dikkat Yaz gelümiz Sokaklar kapıp koyveririz, ve cubur e midesini Doiii keyfimizi bozm: ge: sm için eriği hıyarı dolaba lie, riz, Halbuki bir beşik terbiyesi var ir, Bir emekleme terbiyesi vardır. rbiyesi vardır. i va terbiyesi a Soğ — e vardı: Sir cemiyet terbiyesi e Bir hayat terbiyesi vardır. Bir milli terbiye vardır. D. bileyim ne vardır. Ve bunların hepsi ananm ba- banm elinden çıkar. Biz çocuklarımız için hep baş- n uğraşmasını, ter dökme- kalarmı sini, para savurmasını bekliyen ruh tembelleri ve eğoistleriz. Koskoca bir devlet merkezi. ilmezseniz haber vereyim ki bu merkezin a nkara'dır. Yüz bine yaklaşan halkm yirmi bini, bilemedin, on bini çocuktur. Yenişehir'de yi yi hoş sanlanmaları için bir bah: çıl- mıştır. Ama bunu biz yapmamışız- dır. Hilaliahmer'in umumi mi zi binasını vermiş ve her şeyi düz- müştür Hin i Etfal'in arkaşmda KER pin. ebenin bir oyun masaları yoktur. e metresi gene ye- di liraya Sat ink iskarpinin çifti 'ne on üç liraya! Barda e gene yüz yirmi ku- rüşa ve yerli şampanya on beş kâğıda! yüz kâğıda! Ve semt, semt.. mahalle mahal- le.. belde belde türk çocuklarını yüzlercesi, binlercesi Sid para; hattâ iki pu i Tik di alığı vardır. İnsan oi i çeşidine Al r ki büyi > bir R — ün be: gil mekiği muştur: B . Nasıl ki uhran var ME konferanslar, yaşıyamıya- a 6 n ie beşi eriyet (denilen e endielrine mahsus olan yük nelerin toplayıpta... u değiştirdin. Biz baş sel > e Kğ yak rduk. oSadede gi — Evet, farkındayım. Geçelim. Aka GÜNDÜZ e Çocukları Himaye Kongresi. Paris, 5 GA) — Havas Ajansı bil- diriyor: M. Albert Lebrun Sorbon Da- ye Nİ çocukları hi - e kongresinin açılma resmini yap - e VERİ z zliğnde 19 dar | tini teşhir etmek bedi göste şi leme, * endişeye gelir sıra sıra a iflas > En küçük köy düğünü gene beş ç ek, Bugün dahi beynelmilel finan- va Gi u altında bulunan an milleti a murahhasları a oluyor da bu kabil wütalea arda e Eğer He le anlamak,, diye bir zedelenmiş bir. is stiklai. vE biyet ktısadın n alar. Esefle görüyo, leket, ez şarti de belenikci zihmi KR a enberg tarafından sani ni K ğı z iri ba: 'k için, Almanya' nın resmi ağ ku. müstemlekeciliğin k © Şarki Prusya'nın kolonizasyonu manası- na geldiğini ileri sürecek kadar tevilde ii e Ne yap- vrupa indeki dev- iii eği al a müsa- ade etmemek teklifini çok dal klifin d ait ni söyliyemezlerdi. 'ürk murahhası, bu edi tek- ei im gelin şiddetle karşıla- inkılap dürki esinin mü- messi Kol lduğunu ispat etmiştir.Ve e ki, 1933 te 1914 teklif- dir 5 a ei inillet Li Alman; ya” nın neden bu gibi teklifler yaptığını an ye- Tim a e e Si . Esasen mü- him akikaala ini ağamdan lak eler değil bu söz- leri onlara söyleten zihniyettir. Biz bu ni a vesika- lar va mak is a eni emadi ve bu nazireyi Ek ta ve dün; erin beyanatını almakta: hil "çorayannın “bül Bg Hitlerin şu sözlerini nen Ee etlerini k hilde birle: yerek harice ae aktır. edinm. milleti, dün-| ki * en- | koşukla belli etti, ee ir. MÜTEVALİYE bir zihniyet vardır. BURHAN ASAF Dil Cemiyeti. (Başı birinci ER ir kararlaşmıştır. u kar on bir defa elm Jİ ge Sa di e ve bö 2 lenen li le ,birleştirildikten so4 bü side e neşredilecektir. Anket Karşılıkları. ışılıklar male gelen ce- ve 9 rdir em açıktan 3 sizin imi uymu- yor. Bir sözün iken delaleten müspet bir manaya alın- itibar yoktur: Apa siri bir söz önünde alttan alta başka türlü düşünülemez... gi Ni — Çıkararak, için- m rak an aa bu tarzı beyan dilmek istenilen düşünceyi rn ylym yaz niz? yişle içten içe anlatım: iie düşe e açığa söy- liyem. Ne de zımgel en Aşk üşün- E > öyl Se Mi isti sia alttan alta bu e anlaşılıyor. kapaya 1k Birdenbire, birden > m ve bilirtical de “bu- - Bu sözler. şimdilerde kullanılmaz olmana. sa şiir. buluşuna leri. “İrticalen söyledi loğum Sh ğını birden dınca, art arda, bi kaya alime sıra ei slenia vürut eden ha- berler, o havalide hadisetm taakubunu har: enim için tamamiyle gay-|, uri kuraklı! ndini gö: di. vazifesinin başındadır: Her gün işinin başındadır... gibi) KÂFFETEN — Hepsi, bütünü ( e mütealikası Sim nazarı tetkik» 'n imrar edildi! Bu için eldeki kâ“ gıt rel zi Mimik gözden geçi: rildi... gibi) EN gez | Gmükerreren arz ve izi tarzda ket bı Iması bir ke: tes kiden arz olunur m gz | anlatılmış olan iması bir gez deha eni Elli gibi) CİDDEN — Gerçekten, ii bu — meseleden cidden müteessir oldum: Bu işte e. en üzül en gi ii Mi mağ ee doğ- rucası ir bu işte hakkınız ol- duğu zahir ise den ie gi izharı hak - lacak vesaiti kâfi rn yollar bulamamışsınız. Mesaili lisaniye hakiykaten en rakik ve nazik meseleler- adudtur: Dil işleri, doğrucası, en ğe Ky Gir ş şirket te men bir fert gibi bizi ye .Jiyi,ol -İkuzum!,, sözü de & lan pi üstü örtü- mi? kapalı r-İhiç olmadı, yol “5 aci nüze güller, size yara; r gibi ol gibi ni 155 demeğe getirilir... m — istiyerek, bile bile Gi uu hareketi kaste: n ihtiyar ettiniz; bu ie > ai gibi. enlemi, an diye hem kılığını, hem de mel değimiini şakacıktan deme» ğe gelmiştir) LİYYÜLA. pek n iyi LA — e Ger deyi şimdi” "pekiyi, yor ki burada “pek iyi, ei yg in e y değildir. Bu sö ere ir imi ra SE ğ si m sö ilerde i de kulamyoruz biri "hâşâ, yeri hâşâ, ze eni çok ku g ie - Se söylemi Mi eki İlanı « anı - teşekküre dedir. Bun da ”bir a değil li "zatılli niz, sözünü kaldırıyoruz, bunun karşı“ sında in Yestafurullah — el kendiliğinden kalka cak.) SEFERBER — (bir askerlik si cu,, , "yolculuğa kalkmış, deriz. Asi kepi liğe ait manasını ıstılah olarak e mea 93 e Listenin Karşılıkları. AYNI — Benzer, uyar, ayrılmaz, hep o, gene E bir, eşi. AYNI ZA AYNİYLE dâim) — gerçekten, gibi, hiç an, gene öyle, i, olucunca, özüyle, özünde; Benzer, , yak e ai elle şu kadar vârki, şu 3 var gesi (kat'a, asla ve kat'a) KK ne olursa olsun, hiç bir yi hiç bir çağda, bergiz, e ca. HÂŞA — Neme sanli hiçte değil, zanım, ne gezer, şmaz ama, bei olmasın, bizden uzak, olur mu, ona. TTA —O kadar değil, var, El > “ varki, bile, dahi. GALİBA (ağlebi ihtimal ki, aşi ye geliy, dahası li temle! ekeli er d bildirmekti krasi mani oluyorsa, harici in- kişafına e pas a (sulhçuluk) passifizm'e rl Kongre 9 temmuza kadar çalış- na devam edecektir. oluy: lüzum ni — fikri, erir nevi şan * ve şeref -Juygususuhu: dir: e Ae gelen be arda kı rikli mim çi uuml düzlü. ağ irmektedir... gibi) Bai Boyuna, sü-| ki tekli, a ii aleddevam en çok umulan, ol -İ basfilayın. BELKİ (ihtimal ki) — olabilirki, ai nılarki, kimi bilirki, belkim; olan mira olsa gerek, umulduğuna göre, © HALBUEİ — Olan buki, iş buki, bi