8 HAZİRAN HAKİMİYETİ MİLLİYE e Y l in temsildeki e işa Ma d « in Tet eyi ğizi vI ı u i * tiyat sabi alem ekle esini Bey, vaziyete hakim olmak, Mili Mücadelenin Sakarya Zaf erine Tekaddiim ei Safhala- | soğuk kanlı göri m iradehin bütün! rmı Tasvir Eden Bir Oyun Hal kevi Sahnesinde ça andı. Man koyabilm: sesine her za- i koni enerjik jestleri, keskin sesi Ve EVZUU etirdiği yeni iin bize d iye en kavrayışiyle mücal di ejisör muavini" İbrirre- ği: oradir biz ürk kızı pini - carlan-| fil et Nuri Mehmet Ali ve Şevk (Bana gelseydin ölür ki kime! her sahnede ayrı ayrı haller) Beyleri, sahnede kendileri eN eindü! Jan: kâh Ez kâh haykıran, kâh se-|leri halde Mei ferağatle “ misrat vii Sanki — rin bütün ven bir şahsiyete - bürünmeyi (o be-| ışan diğer arkadaşları ve bülhasen büt r bu mısra, anmış cermiştir.. rol kes rm ederiz. bi f — Tuncer rolünü Enver Bey, yi B.K Bu kal biir ike si İ mektepten çıkan ve hemen inkılâbın en| ——*— kitabım umunu hakkında tekrar! , fine giren münevver bir Türk gencinin) gyanlar, aç söz“söylemek istiy i j iyman abetini ve vaziyfe ai kani a) b ii eli meygut/ i andırdığı e tok ve olgun Sesi, i > atlı İ tabif ve mük i ile hiç bir pol Ankara Vilayeti. le a inn al denili-/ fesyonel aş e derece- yor ide iyi temsil etmiştir. “İ Ankara, Nerede bü âltr harfi © “Vilayette bugünsikre 2 : i Esaslı Pürüz rolünde ve kısa mahai- Gribin Mirai görsem, içim- belli başlı bir gn heimeö “00 Mavi Yıldırımdan bir sahne, Je imamı e üvi| den bir x heyecan önle geçer ve gibidir; v: tiftikten ai) Konuşma dilini erime vâ- akika tavsif eden hadit ve ate-, yeti ayni saatle onu efsaneleşmiş bi ce ile nefis soflar, pera bazı dalaman rihcıyâ kadar tam dilime ko- yi cümlenin damğasını vururken perde. ile, tabii i yan Aka Gündüz, bu piye, e ilk defa (gözümüzün önünde zari canlandir: «bü cepneden bir; nümüne iş: “cidi şe perdede asıl hâdise, Ayş-'yle masmı A baris ge gülünç Mâvi Yıldırım, “mütevazi . ve sade bir Firuz'un karşılaşmasıdır. Ayşe o “1örk; olmanın, muazzep olmanın son hajdine mühit, ei asilvve iymanlı. cuhların “köylüsi eri © bozulmamıştır.; yea in z iza tara! a hiç BERİ azimkâr enerjisini tablo tab-. Türk köylüsü bir hainin emrine; girt- - madan ettiren bu arkadaş lo canlanan bir piyestir. mez;, diye pervasız ve iyia: erin , ber zaman şe ie ile olmaya | pe “Mavi Yıldırım e yıldırım 4- ça ve ri ii sy Tiraz. en kuvvetli namzetlerdeni biridir. dını Gazinin hızı e hamlesinden. gözleri dön: ekte Ayşe rolde. Türkân Asım. Hanım, « ve mavi vasfın Gazinin engin ve kud Köylüler Yetişir pap gok iyi kavramış, kendini piye- iş zetli gözlerindenalaş piyes, Milli Jip çıkmıştır imi a a âkışına tamamiyle vermiştir. Heye-| lap merkezi için'bu his: ie fade memeyi? Vakıâ ei ze © Müçağçienin İstanbulun bir köşesinde ruz'un kolunu bağlarlar. Ayşe, ei 0. eamir ve iymanlı bir hava “içinde; tabif derim maddeyi çok skedliğii işi ni tesebbüslerle bi vi ei ve A: Junun bir köyünde al baş- tanıyormusun ; suâline, muztarip ve müteheyyiç bir e ile tek sele? hay A ai pu ği e e ie it Jadığını ve nasıl başatıldığını “anlatan fakat kahhar bir sesle: Isrdığı ve sahney: duğu müş- ii bir eserdir İ “Beni boğan bu adam kim? ben onu kül alel bile « tamamen muvaffak ol Birinci p: ünde ie zabiti Yalçının tanımıyorum. Ben, sizi; Mav i Yıldırım muştur miğânirsi Siki zün ayda fakır çocuklarını . tanıyorüm,, derken perde Aya anlarda zıt ruhi haletlerin te- ütevazi evinin ze KAŞ geçer. kapi vi cidyor gibi göstermesini bilmi ) gün; Türközü; inde kimisi muallim üncü ii gi Fiiszü kurş Nuri rolü; ği Baha, Kaya solis ri kimisi doktor, bit, birkaç tü- dizecekken düşi rin rey ie! Niyazi Beyler de piyeste m va sk münevveri; o, Türk milletinin her za 'dan milli mi moni Türkün €şSİZ kalan birer yiye oldukları ar- man eşlerini verdiği ve 'Türk vatanınm hamaset destanmı dünlentesi si in. he e Ea te- €r zaman sinesinde birçoklarını şefkat bırakırlar. . “Türköz, ü azarı dikkati celbedebil- le taşıdığı adsız ramanlar EŞ arla decekler an enne ister: O ir ii si bir içtima akde: omisi iy :hmet çavuş * rollerin- ii Ni m teşkilâtının temelini ata- de Cavat dava- deki tabii ve zeri jestleriyle «neyi nim. Eğer o bir başka gün milli — ân va duğu güzel, kudretli. Ayşenin Sai bi, ri z : izgâr gibi, rüya gibi Si iz olup ei kuvvetierinin istihbarat Şefli beni bir.han avlısında boğamadı; Ben, . İngi ğini yapan hain ve mütereddi Firz.bir onu koca bir tarih ortasında emi Ekmen m yapan Sn iy di önül İİ Türközden esrar çalmak Onun rehini benim kumandan, diye ypej mi Mizieriş Bey, kısa süre Biyetiyle gelir ve yavâş yavaş açıla haykırır. İki kişinin muhafazasında Fi-' leri; hakkını ayal ve a rak vatansız züppelerin, omütercddi ruz sağ ve salim, çazaplı ve nadim yola çoğ. tlddet Ke ge bekkmdeki / hezeysuları çıkarken erk kendi ağzından Türk jrin pürün eke ei tut- € ha: k milletinin sonsuz azmini, mukaddes he detini ve © kadir man eyl. Baş Vural ve — imam rolün- ini şehitleri: öyle, iz! de Mua; r Be; akur sesi, in Kadife (kalesine söyle » ağır ve a ir jesti geler ig çok eyi oyna vu. toprağın şehiucrine selam söylelm | muş; ç © ktabif görünmüş ve çok takdır ralın Ankaradan ii v ima) aldı toplamıştır. i i almış, Hizm talindi e İzzet Bey, iinde çer, Kardaş fesi başı e ie Geriden! , görgülü ve arif bir köylü tiğini bütün dan çıkarken görmüş ve ari $n KB öykülerin ve askerlerin *Ankaranm ta- | hususiye etleri ile m beeüikkr sukaret i öyler; çok muvaftak ii a bal se, türküsiyle geldikleri dayaniz) içinde canlandırmakta a kö ğ pi ye öylüler ve askerler, tan yeri muştur. Mi ayetsiz gi ma ma yanl an lm enerjik ruhunun bütün tezahüratiyle <> ie Gele ai iL ak sie tam fak örn Ri ray Mavi Si dünkü ilk temsili, | Köyü Na kıyafetlerine girmiş ol bebiklerile b komşu / kar , Handan, / iin e kelinenin bütün manasiyle : sesindi ve: tesirle piyesia “sasi iş ateşlerimizi Mustafa Kemal yı sadece hatırlamak değil doğrudan amel rel İk ae nen adesede toplarsak dünyayı yaka-' doğruya yaşatmıştır. Sahneye giriş ve r ziz. Hepsinin gözlerinde mesafelerin! söze başlayış sırasiyle, rol alan arkadaş- © Dekoru ve ziya tertibatını yapan ve da onu gören mukaddes bir ışıkla ve: seslerinde duaya ve vahya benzeyen r. Yalçm, Tuçet banm m eya amın bi U eydi a t de etm. bilmişlerdiz! ş Bize ii Ankâranırzı içten ş Ma rik ederken başka bir kitab yakma gene Ankara tiftiği ile-intişarını müjdeliyece« mai ve e gibi ie si mevzu mia m nde esaslı ma RADIYO 8 al ir teşkiylatı eee İSTA! köyleri teknik moli 19,30 laik e e 30 OE vermekti 21 alaturka msiki, ie ork İkinci er, e daha| VİYANA 517: ii 45 k 194 kl Beray e diye tanıdı- 05 konferan: anl yaklaşıyor, sü para 19, 4 ans mali iL tee: İmla 0 başlangıç o ye yi orkestra are bir la uyandırıyor miri >. BÜKREŞ ii 1761 — bi bu orkestrasr. 19 ders, 1 e bülebi ker ve kaynat rabilirdi; mesela. - Pol Moranın - | nfe tegi Nuyork isimli kitabmda olduğu! 25 a radyo örk gibi.. — isra orkestra; Fakat böyle olmiyor, enlem ea Yazar ile 20,30 kasi çevrildikçe gene eser 30Zağı kiti ini © MA yi Bi kl ve saire hakkında malümat ii | râ orkestrası kı a 'de eğişen ve yp An gene orl . VA yari izin, ei üellifin' VA 1411:212 — 18 hafif müspet malümet i göçü meselâ derle eskiyi üzerinde 4 göz gezdirirken U. Jan nidartin 3 dans havaları 23, 25. lem: ia m şu satırlara id Ki am —— Ee muavini, B. raygi ra Baytari mer- * vi ez Labor; Ga Halbuki devletin bu teşkiylatı miyiz ndan > bir şekil almıştır; kânı eni şe- için bilmündad 5 kil e arbiyesi ve Hrüsi sa otuz Dana mübayaa ük A bugün jandarmamızın moderhize' ; Perf saz en. has: arkanat İ edilmesi gibi mühim bir ıslahatı 9674p ka ag n veya lk ve li e iyerli olacal Katil kitapta bu ve bu gibi ek-; - rastlanması bir il ihmal | Talip olanların şartnameyi görmek ü “* eğil ie bir zaruret olarak. kabul 7©© ii Mbe'atuvarları müdüriyetine kasaya" rağ mk pey dr ie Keli TürMS4 vlan yü Mavi Yıldırımdan" bir sahne; ilmektedir. üncü en ii lm ları Üğünü km. burada e zartesi szleri ra Sisi) müellif, yukarıda söylediğimiz. Ve icar. se sma müracaatlı “ seyahatname - şekline di ökülmüş”” 19208