12 Nisan 1931 Tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 4

12 Nisan 1931 tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 4
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

— BAKİMİYETİ. MİLLİYE Halk Terbiyesi ve Vasıtaları, Muhterem Doktor Hamit Zü- | musiki, e a radyo. Ve ni Deyir Bey GE akika topl |ayet t yazma, Koni hojetam n- £ lanma ve anlaşma için ” yarıyacak - bütün imkânlar Tanı olarak kul- ile oku; İletimi lanılı — BİR REN EK İÇİN İKİSİ D za arzetmişdi. N alk terbiyesinde söz; ugün ikinci konferansı gene Halkım ızın ekserisi okuma, yaz muhterem doktorun ka ini fikir|ma bilm ve tasniflerine tamamen bağlı ol ik Ya Si rak neşre KR in bizde kitap ve gazete İiyle yapılacak £ teliinlerden ziyade yük bir tandaş yim e öylüler rjla ehemmiyet v vermek lâzımdır. Konuşuş, a ayış itibariyle Sözde ruhun sıcağı, ateşi ve ayrı ayrı zümreler halinde: vE . Fert ei vardır. Söz yili adamda, lerin bilgi ve ve dü şünceleri, mi öyleme kabiliyeti ne kadar fazla tin ve güzidelerinin bilgi vı olurs cağ , temin edece celerine uymaz. ği fav dar büyük olur. Tarih 1, gi kadar bi ur. Ti köyü, ile yıllardan |te biitiin inkrlâplar sözle yapılmış beri Si e Me ve|tır. En büyük inkılâplar olduktan bakım: e Makinesi Nasıl işler. v. m İNSAN AR. RFE alıdır. ve takakini ettikten sonra formül | Zşyayz muhtelif sekilde taşımağı gös teren modeller. En — taşıma tarzı orta da iki resimde görüldi DER. ai lr BENZİN DİĞ 12 NİSAN. HİÇ FARK YOKTUR. İŞLE- ERİ iy terazili usul Harpler. po hastalıklar, “kurak leşmiştir. Ve çok defa bu formül ün işinize gider lar i inkılâ ve inkrlâpçı- inip ç Ge DİZ ME e “bir e Kasırga gibi ye ve bu yüz-İnın inkılâbı hazırlıyan söz telin yükseldiğiniz irtifa ve gördüğüni mında köyden on |lerind k cek beri abii İn; sandaki gi bir kısmı da â: vi bım, adelatın, kalbin hareket ve faaliye e daha büyük mezarlıklar ol- e ürk ll on ri o milyı Se Almanyada hükümetin bir müessesi halen bu meselelerle meşgul olmakta ve ami derece insanın az kuvvet sarfiyle, az: de teri Halk terbiyesi, milleti fikren, hissen biribirine bağlı bir halde muayyen ideallere doğru yürüt- asi mal f büyük kıyı inkişaf ser ve milli şuur bu inki- Halk terbiyesinde: halk ile ko- şaftan doğar. nusarak, halkın dertlerini halkla Halk teri rbiyesinde aranılan ide alimi ederek, ihtiyaçlarma E al yalnız kümede meslel — e W-İre sohbetler al e bla arttırılm i ve, dir. erbiyesi, ferre ilerlelar, tem: k i olmal i vandı ve fertleri kendi kendi lerini BER bir tel hi, tir e buna şirk için alma A ii ğ EE amalrdır. zım şey; Halk terbiyesi milli harsi ya- Bal ta kere değil, cemiyete karşı par. Hars bilgilerden değil, ruhi alâka ve muhabbe e artarak. unsurlardan doğar. vu o in lü rü erbiy reket eder ve düz bir yol yü- KE xe yokuş m göre enerjisini az veya fazla sarfeder. muayyen bir seviyede lecek ilimleri ideale göre elemek.,|m lıdır. ğ leri Medeni cemiyetin tekâmülü- ei nü e sa kanunları, mad-|tır, ayni zamanda sözle en eyi bir di eğil müşterek ime Me ee aragözü, hai idir. fake milleri. De gi hr , Biz, is birine ben nziy, en kanu yı SE yni cede mİsek oi Tik rlamamalarndandı. Ja i Kü: ağlam ve inanılır bir allim halk arasında dolaşmağa teşvik a al ak. bununla; müşterek! ederek hi ide: miyet yardımiyle - erebilir. Ce-İra e ve muhabbetini tahrik et tin ve devamı > biliriz. Fakat, sözle yapılacak mkün olabilir. elkin anilan bir vasıta ile yapıla illetlerde ilerlemek sev- ck ii en daha müessir olacağı uyandırır Si hali için bu telkin işini erit e > sal la olmak gücü| şayanı olmi ME semi müş sında konusacakları şeyle-| Sırtında teneff re olan bu!ri; aka harfi harfine yükse bulunan bu kayi in eirimenezi gi er yâ- üs cihazı ter-| adamın a male ee merdi- le bir ma tarafından tesbit plesde kuvvet 'üyor. e lâzımdır. Âksi ta ii cak nı ne m nfi olur. a LAMA mevzubahs olan diğer terbi besini üçüz ve vasıtala AN varın bahsedece ir. İnsan yi Neşet HALİL | kw leposu beli doldurulmuş bir otomo- “Halk t e idealist, kana-!a at sahibi, ahlâki seciyeye malik, muayyen mesleki, kalbinde insan z uhabbe ti olan güzi idele: erin ve “İğiz. n takatini, na bir makinenin | m vurmak meklerle ği bir işteki muvaffakiyetleri be fe- bil gibi kuvvetlenir. Bu vücutta la ra e hislerinin, millet ve yurt sev AMERİKA'DA BUĞDAY nereye sarfolunur. Evv: ale e İSTİHSALATI. teneffüs için bir kısmı İeyp © mn karbon ve (aydrogen) den mürek Vaşhington, 10 (A. A) — Ziraat ne il llez Kartaş a Yin za) sr ni tebliğine dazaran cemakizi Çakulen) ile Bu yanmağa ki fer daha yakın olu İREN İOSN de buğday si eb ismiyle (ihtirak) denir ve bu ihtirak ne e G4 el a Böle baliğ olmuştur. Geçen| kadar m e e en Halk seriye “bütün milletler-| beş sene zarfında senelik istihsal ancak) da o hisbette fazlalaşır. u gay verilir. Bunların| 604 milyona baliğ olmuştu. Cemahiri o Buradaki kuvvet al ölçmek çalışma tarzlarını, telkin vasıtaları! müttehide 1930 dan 1931 senesine 275) için hacmi malüm vwadan ne kadar tn milyon Bois: Fazlası devretmiş | Çoksigen) adım —— istirak metice| hyd si y Tunduklarr vaziyetlerin, âcil ihti. | cemahiri müttehide, nada, Arjantın,| rogen) hasıl olduğuma ein etmek kâ yaçlarınm, milli (okarakterlerinin| ve Avusturyanın. iatiheal edeceği buğ| fidir. day fazlası 762 milyon Boiso baliğ ola Büni imde görülen teneffüs söz. resim. | caktır. aleti kakakilır. “Bu alet teneffüs netic” terbiyesinde İnşioaın kuvvet sarfiyatı üzerine tes iri bu bisiklete benzer alet üzerinde tetkik edilmektedir. edir. Yani az yorularak çok iş görmek esasını a bu enstitünün başlıca ga- idir. ç Aşağıya 2 Gisele 4 öpek tırmanmak burada sarfettiği kuvvet nedir iyi hasıl iş yapabileceği tetkik edilmek Muhteliz şeraitte o ve yp işte | bal siklet mı eği merdiven acaba hangi mil bilmek Zaruri şuaat mukaveti çoğaltır, fekot fazlası da azaltır, d 1 daha başka noktalar da vardır. e Mesela, hararet şuaatı kuvvet sarfi, Ciğerlerimizin teneffüs ettiği havayı ölçü bir neğe mahsus bir alet. yatını azalttığı gibi çok sıcak bilakis ço galtır. Bunu da ölçmek mümkündür. Mesela hararet İ nında bir adama vezinler kaldı Suni yüksek güneş neşrettiği ultravi | vole li insanın kuvvet sarfiyatmı neşreden aletlerin ya rtılır azaltır. Gene bu enstitüde yapılan tecrübele ük taşıyal re göre in bir insanın mümkün mertebe az im için bu vi ün v zi ne gelmesi jve r tarafına kimi tevzii iğzım m Biçimsiz ve gayri kabil şe kilde taşınan eşya insanı daha fazla yor

Bu sayıdan diğer sayfalar: