1 dine saydık sazla bisi Ee tipleri,, yi ene et uzadığı adın 5. kürk manto düğmesi veya elmas bir tu- valet Din dır. rbinin nihayetine kadar dünyada “kadın şahsiyeti,, diye ayrı bir bahis yoktu. Yalnız Fransa, Almanya, mi sınıflara pr ii Zi ir kimler Tip) ismi veriliyor. Tawrkina mağlin kadın, İintelektilel kadınlar arasında e “Türkiyede ise meşrutiyetin. başlan- mi, nlar nisbeten bi sınıfa ayrılıyordu: Sosyete kadı kadını, kadını, mahalle karısı, kötü kadın. Bir kadının aynı zamanda bu sınıflardan | ikisine dahil olması kabildi. Demek yor ki Türkiye'de de kadınlar ancak bir 1 Asri genç kız. tip olabiliyorlardı, bir şahsiyet deği umi harbr takip eden Muammalı kadın. merkezini kadının teşkil etmesi, sinema memleketin içtimai hayatında ve bilhas- | istiyor, . kendisine mahsus bir “şahsi- sa içtimai hayatın en mühim bir rüknü) yet, e sahi olan kadında bir ço. ilikler Mp İş Ee re İm ilikler meal . Fakat bu yenilikler o di vi riie) öyle bir sel halinde geliyor- du ki eyisini fenasını ayırmanın imkâm oktu. ip olmak istiyor. şte şimdi bütün dünyanın asri ka- uu sel hızını savdr. Bunun yerine fırtınadan sonra gelen bir sükün kai olmağa başladı. selin bıraktığı fazla su- Jar şuurlu mecralara çekilmekle meşdul. beti “her memlekette zail olmağa baş- leyordu. nasında en revaçta olan bir merika Bir kadın. dızını veya Parisli bir bar artistini tak- filimlerinde sergüzeşt mevzuunun atıla- rak yerine aşk mevzuunun girmesi, Rus- ya'da kopan fırtınanın her memlekete i? aura ifistingnette, La Plaute sak ieleriğe rssgel, in Bilhassa sinemanın hocalığıyle git gi- attığı güzel felâketzedelere, ahlâk ve ka| de inkişaf eden ve kurnazlaşan, en bü- dın hakkındaki telakkilerin akisi BİRİ YEK igrilei ya'gari İl şekilde değişmesi, kadınların her yerde | nayiin aynası karşısında kendi kendini | Yet» odasıdır. Kem daha büyük bir serbestiye nail olmaları, | tetkik etmek olan asri kadın artık “tak. ! 7adıya uğraşmağa vakti olmıyacak ka- Ruhu çehresine akseden esiri kadin. Kadın dınları arasinda uzun etek modasile be- raber başlamış olan yeni iptilâ “şahsi- di ken ndiyle uzun u- harbın bir reaksiyonu olatak giyim ve| lit,, olmaktan hoşlanmıyor, bunu ken-| dar mühim meşgale ve düşünceleri olan süs vasıtalarının birden çoğalması her| dine zül addediyor, “Orijinal, olmak) kadınlar esasen tabiatile bir - şahsiyet Zeki ve soğuk kanlı kadın. Süs ve sosyete kadını.