7 Mayıs 1930 Tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 6

7 Mayıs 1930 tarihli Hakimiyet-i Milliye Gazetesi Sayfa 6
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

.SAYIFASI| Pariş'te Mahalle Tiyatroları Nasıl Yerlerdir.- Burada Nelere Tesadüf Olunur.- Şayani Dikkat Tablolar ! Mahalle tiyatrosunda zevk ve merakla piyesi seyreden bir karı Paris'te mahalle vam eden hi le âileleri haftada bu tiyatrolara giderler. Paris'te büyük bir şöhret kazanan ve bundan birkaç sene evel ölen Mayol ve Aristide Bru- and mahalle tiyatrolarında Şarkı söy- lemeğe başladıkları zamandanberi va- ziyet hiç değişmemiştir. tiyatroya Büylik bir gayretle şarkısını söyliyen bir şarkıcr kadın. gitmek lâzımdır. Bu âdeta bir anane şek- lini almıştır. sonunda meşhur mahalle tiyatroları Gaite Monpatnâsse, Bobino, Europcen, Grenelle gazinosu, Belleville gazinosu, ve diğer birçokları mütemadiyen dolup boşalırlar. Bütün hafta çalışan ameleler âilelerile beraber bu eğlence mahallerine giderler ve hoş vakit geçirirler. bu mahalle tiyatro- ları artistleri için şayan bir haldir. memnuniyet Cumartesi “akşamları — tiyatro .salon- ları erkenden dolmağa başlar. ye kokusu “sizi katşrlar. Her. tarafı İçeri- girdiğiniz zaman - keskin bir tütün dok duran seyirciler hakikaten “şayanı dik* koca. deta yatak odasıdır. | hal şu cevabı verirler sın herkesi rahatsıs etmesin diye me veriyor. bu ce da söyliyecek bir şey bulamazsınız. erkekler piyesin devamı leştiğini görürsünüz. ui ve erkekler melon şapkalıdır. Eğer yanındakile- te bunun sebebini sorarsanız size der- —Kadın ne yapsın çocuğu bağırma- yap katısın- aris'in büyük tiyatrolarında ol duğu gibi, bu mahalle tiyatrolarında da kadınlırın şapkası yoktur. : müddetince kasketlerini başlarından çıkarmazlar. Ka- Giydiği smoking harpten evel alınmış olduğu hissini verir. Bu artist şüphesiz evde işinde şar- Arkadaşla- onu şarkıcılığa teşvik et- söylemeğe başlamıştır. ve âilesi ri miştir. Birçok vilayet tiyatrolarında do- laştıktan sonra Paris'e düşmüştür. Makiyaj yaptığı simasında harbin e- serleri görülür. i es- birçok ön dişleride yoktur. Ağ- zını açtığı zaman Şarkı notalârı seyrek dişleri arasmda kaybedi fiyalarile bu şarkıcıyı aydınlatır. shengini er. Projektör garip N vu şarkıcı ekseriya yanık Şarkılar söyler. Bir müddet sonra kadınların şirkin “bir şekil alır.) diller derhal meydana çıkar. Erkekler müteessirane dinlerler. Hattâ localarda Bilakis bile yaşların aktığını görürsünüz. Hattâ denebilir ki M. Briand bile söylediği zaman bu kadar alkış Hariciye Nazı- siyasi nutuklarını top- i ti dınlar çıkarırlar kaporal cıgarası içmeğe başlarlar. lar etrafındaki amöle kafilelerine tihzakâr bir nazarla Her hafta kanapelerde, localarda şıklara tesadüf edersiniz. t hisleri ler. Bazıları biribirinin ellerini tutarlar, 3 mi di ev işlerinden kıp kırmızı olan ellerile Bun- Bu âşıklar sade ve samimidirler. ini teşhir eder- is- â- larlar. Diğer birçokları bestçe öpüşürler. Bu Şının musiki ise biribirinin sâçlarını okşarlar ve mütemadiyen ser- sırada piyanist ile dört arkad: aletlerini akort ettikleri işidilir. Orkestra derhal ispor, marşı- nı çalar, Herkes ayaklarile musikinin “notala- kattir. rına iştirak ederler. Bazan keman ses- İlk sırada kucağında (memede bir(lerini ıslıklar takip eder. Orkestra bu gocuk bulunan bir kadın, görürsünüz, |suretle- yarım saat kadar öttükten'son- ğuna meme verir. Bu ânne hiç kimse-|de açılır. den çekinmez. Tiyatro onun için â- Şarkıcı bir artist programı açar, le tiyatrolarmda oyna, alli Birinde görülen sahne. Perde arasında bir gürültüdür başlar. Portakal, limonata sedaları etrafı dol- lurur. Tiyatro âdetâ bir otelin yemek odasına inkılap eder. Herkeste bir ye- Sö; e müessir şarkılarla seyircileri e hüzne sevkeden şarkıcı faaliyette iken. mek hareketi Tiyatro yalnız yemek odasına ta- havvül yatak odası manzarası alır. Aşıklar mu- Perdenin açılmasına sabırsızlıkla intizar eden seyirciler; habbetlerinin inkişafma yol verirler. Bir puse şapırtısı ortalığı istila eder. Nihayet tekrar perde açılır. Bu sefer bir piyes temsil olunur. Se- ediliyor. ceder. Herkes casusun tevkifine sabır- sızlıkla intizar eder. Birçok heyecanlı dakikalardan son- olunur. ra casus nihayet tevkif londaki alkışın şiddetini tasvir a Herkes inşirahlı nefes Buraya gelenlerin ahvali ruhiyesini an- lamak hakiki bir tetkik mevzuu teşkil eder. Mahalle tiyatrolarında görülen man- zaralardan bazılarını dercediyoruz. Eskişehir Marsilya kremidir ikamızda yapıla! ş merkezi ŞA R K P AZARI ticarethanesinden arayınız. elefon: 1259 2 — 8761 EVKAF MÜDÜRLÜĞÜN DEN: Daireye talik edilen cetvelde nu- mara evkileri iz emlaki vakfiye birer sene müddeti a verilecektir. Tali sym şeraiti için her lamak için de cetvelde irin iü ve atlerde Ankara Evkaf yerinde ei —— ve ihale Di isyi nuna müracaat! Hareket Şakirtliği Mü- ie İmtihanı. evlet Demiryolları Umum Mü- düğü en: t Demiryollarında istih- dam imei üzere bilmüsabaka el- li e me em kt İm s 930 tarihinde ieni ln tır. İm sane için müracaat makam: amak ve sair tafsila- tı e e El talik edilen ilanları görebilir! edilecek 895 Konya Hapisanesi Umum Müdürlüğünden: Koi ony: a m i istihlak ri üçer irhi in da Konya ai olunmak ere ün müddetle kâpalı zarf usulile münakasay: konuldu. al eği istiyenlerin alk müracaat” leri —8735

Bu sayıdan diğer sayfalar: