Çecük SAYIFASI Memleketin Istikbali Bu günün Çocuklarıdır. Demokratik Hi ela Olarak Yetiştireceğiz. mleketimizin büyük içinde idi. Eskiden are Onları İnkılabımızın Prensipleri Dahilinde Dünyevi, İlmi Zihniyetli ve dır. Göruklarmmeza bu malim yi Ge a uykusu, havası, güneşi, temizliği 'kadaşlı ve Çocuk haftası her şeyden evel çocuk- -İele terbiye ağ Bu mes'elede Em genç nesle, çoc: uklar ia anar. Çünkü çocuk öy- a ehemmi- | Onu ei Bi kaidelere di her bal ve şerait uydurulmağa kpa nun haricine — iz sinan gör a Sağa Ke ee dsi lin cadile mütesanit EE mesai dama Zira mes rmeliyiz. vı niyet telkin. etmeli; Çocuğa gürenmeli ve itimat etmeliyiz .sinde- srteilecek enerjiye mali siman birinci şartı miie, lt ve Mişel imak, hayat a lik o mağr, ve onlara eyi bakmağı her aileye ii tuf olan mesaidir. e ilk nden e anasından, yakın den alır; ve bu e abi ye ii sonradan bütün hayatında larını veren cemiyı bilmukabele onlar da etin tekâmülünde amil olacaklardır. . memleketin bütün istik- “bali, saadeti, terakkisi, veti onları garp medeniyeti prensipleri dahilinde yetiştirmemiz: wakkiftır. u nevi Çi iyetli v ve hayati e edinen Hi. sağ kendi i Etfal Geneline her vatandaşın 1n ve manen yardım edeceği şüp- hesizdir. Bu münasebetle em vere- m iy ey, önel İm kaç söz söyle- ab oruz e a iye muazzam — devri yaşı inkrla! Büyük ve Krem bir, tali eseri ola- ral milletinin 1 kl vatan- ül en — e lak mü pet bir deha, v: ii halitabiide ayd kinbil belki yet merhalesini bu kadar ie bir zaman zarfında müyesser etti, Baş! hamurdur iie” Onlürç elite bi çalşka efküreli cümhuriyet rakaşiğii giz. a Ky İN caba bu dimağı tahavvülümüzü mey-| i i i üzü ma getirmesini nediğimiz rm â nassi değildir ve ahval ve şeraitten is- tintaç dari ve ona uydurulur. Her şe- yin ni ANE eyi elde &- kes hi e ee bunlara te- tic: «Avrupa medeniyetinin diğer mühim lerin bu enerjisi ve sây kabiliyeti Sü prensipi demokrasidir. | Deil on sekline larında büyük Fransız iaklişim ie eke koymak | ili ya attığı hürriyet, müsavat, prensiplerinde mündemiçtir. de hürriyet, aye Roussau'nin €: hi inkilabı Seri” bil 5 elite Roussau beşeriyet tarihi- dü ördüğü en büyük dehalardan biri. evre gölleri kenarında tel tabiata seki bir mi8 es'ele nra ahi kle bulabilelim. / Ai Siği senelil © bir memleket olduğı u halde içti tirmai sis en büyük terbiye mefküresi vet m en büyük kusurlarımızdan Ni Tabii olunuz, tabiata karşı gitmeyiniz eğlencemiz de büti çocuğun bütün terbiyesi haiz o ğa kalpli ir, tabii esaslara istinat eder diyen odur. sıkar, ı m ettiği prensipleri her memlekette neş- gı EN yışı “inkilabın terbiye sistemlerine Bu icrayı tesir etmemesi imkânsu biyede hürriyet, terbiyede abiatgili ik, sö gi demokrasi © zamandan baş- sn asıl manası herkese üsavi frrsatlar bahşetme: Li müsavat kaydı altında hürriyet demek- tir. Zenğin, fakir, büyük, Yüzük, münev- Kr, i ül: rupa medeniyeti her şeyden iz rai ve humanism yani dünyevi W melidir. imi Sele) tecrübe ve müşahede beşeri zevkler hürriyet, erdiyetçilik, ii inded cemiz, yegâne z bu ikrlabın istihtaf etti; yaln like ettiği prensipleri ve releri memleketin > nee yanl ve anlayışlı bir ha- Bu terbiye 2500 sene iy evel yaşamış olan eski pagan terbiyesidir. i Onlar idman Hiç hir şeyde indi hü- ier vermemek, objektif ve müspet mak zihniyetidir. Böyle olan bir in- san aklın hakimiyetini kabul etmiş de- ektir. His ve mey aldatıcı “görüş” kurtul düşünüş Sr . Böyle bir recelere kadar inkişaf ettirirler; fikı bedene azami bir parlaklık ve- i hürriyeti, iksek kahramanlığı vi bedenin en güzel en sıhhi bir timsali görünüyor- . Bunları bıraktı! ei mler an- lıyoruz. İşte Avrı olmağa mutevakkıf lk İlim di ii zamanda büyü yi devri iş bilumı niçin bu de anlamakla beraber bir sal sıs olmak ve ihtisasa hürmet li giyer yapar AD dir, oldu ve her şeyden evel onu benimsedi. Metini in meydana leriz. EZ o kısmet gibi seyi de See zim verdiği neli ; yoktur. ara tabi ol şi ardır. Küçüklere tatbik edeceğiz. leyh i ein tatbik Avrupa medeniyetinin ve garplı zih-! olmayı bir kaideye saplanıp kalmıyarak | ede ede ee el Dikke edilirse niyetinin itimat ettiği bazı esas pren-|ahvale gi göre değişebilmek ve intibalı e-| Demokratik bir terbiye mefküresinde sipler vardır. i del lebilnek | istidadını e iyade aranılan şey ferdin içtimai Müsaade e bu prensiplerden şında ö io tmelidir. Sorduğu kz Ni meyan şuurlu bir ferdi sl ulen m nassi loğru e izahlı cevaplar ver- erakki ve inkişafında amil bla hodbinlik denilen nadanlık tan kurtulup içtimai mefkürelere sahip yül mr Bir gar; ir. Ter- muntazam çalışır, benimsemeyiz, ga zevkini ul iye ve işin 2: i kâfi de eş mayız. Eğlenceyi ve muntazam yaş: ışı da ekseriya ihmal ederiz. plı bütün kuvvetile temiz ve tam manasile temiz oldukça medeniyete doğru yüksel lurl D asi istinat ettiği , felsefe; eye göre milliyetçiliği de inkişaf ettirmiş- tir. Her fert ze emi olduğu milletin ve mmunta eğlenir. terakki ve inkişafında mes'uldür. Her! öneki rımızı küçük yaştan işlerine ipillet adi kendi sini ali Mili) ve oyunlarına sadık olarak yetiştirirsek menfaatini, milli buku in i müdafaa etm ii küçük yaştan telkin a çocuğun ruhi terbiyesi gelir. şte muasır hay €sas prensipleri | On: eri ğmemek, tahkir etmemek, hürri- yemi al Dünyevi, ilmi d ratik. | yetine hörmet etmek ve kendisine karşt Şu 'ürk çocuklarını bu pren-| ciddi ve tabii vaziyeti muhafaza etmek siplere in nasıl terbiye edebi âzımdır. Çocuğ rl olması matlüp EE yani tatbik edeceğimiz ise ona o tarzda mu: maş imsetmek, en Damüsait kik le şeşen mikdafaaya oşacak bir ruh aş me Ea inkişafı bu ruha müte- kekeli istihtaf ve İsa sarihtir. Mu uasır ga iş tarzımız, işleyiş tarzımız, il. irfahımız ve fabrikamızla rüpalı olmak yeni Hayatı Tk bü sirele a ei iyet seviyesine selebiliriz. İnkılabın büyüklüğü ö- u işin imkân vermiş- t icin değil bu dü | Terbiyemiz her şeyden evel “humanismı, dimağı (ancak terbiye ile | tarzı va: tir. Hazlarımız, gr sevdikle- rimiz, arzularımız emelleri buluna-. caktır. Dünyadan önğiii baz her şeyden el li bütün kuru manastırlarını —İ tiştirmekter dr. Hayat bir takım saikler altında mektir, deil Mühen bir yekilde değiş- a Burada ima a göbek halinde teşriki mesai ve Her den kabil yapi var-İ| biyesi ve vE emi gelir. Yani muntazam 1 releri ve usulleri şöylece hulasa iz biliriz, 'n evel çocuğun bedeni ter- “Kizlarda 0). erkeklerde: (25) yaşına: kadar eder. Ondan sonra bunları etimek epi güçleşir. Bu meyanda ai mek ve Ee pi de itina e > fak ceği sevgiyi ke: ne Mi il diyen izhar etmekte itmiyeceğiz. Çocuğun aj SM pere bulun- masr eyi içtimai huylar kazanması icin eder. “Çocuğum sen eyi oli,, Demekle çocuk eyi . Ona eyi olmay bildi göstermelidir, eyi ve dürüst muamele” etmelidir. Hürriyetini tanımalı ve yan- lışını izah ederek tashih etmelidir. Ço-” cuklukta kazanılan itiyatlar hayatın sonuna kadar devam eder. Hayatın cen- neti veya nemi küçük yaşta ço- i