11 MART ünya harbi e e olduğu le mimariye de yenibir yolda yeni bir hız li harpten eski kanaatleri alt üst oli vedâ sabı bozulmuş olarak çıkan insan- lar ve bilhassa münevverler eski o- Ha: aşlı- n bu yeni derin yaş Şii her hada san'atkâr! unda ve dlmağında ket kiler buldu. 2 a e lar arasında Barok in cicili bicili ia eebile; görül emez. Harpten sonra mimaride yalnız süs lis siman kalma” mış, e mesi de yer- lerini nl puma la Ar tık taş ve tahta malzeme Histelek ların e demir, ton, cam gibi şeyler sikir. Ve ii m yeni malzemedir kâra kullanma EN 78 e alâstiki olmak ni << geniş bir ifade vasıtası temi Eski taş üzerinde an zak nn “4 oynıyabilen mimar büçün elindeki çelik ve çinko say ei a bil- miyen Kiye bin bir formülü ne isti ini edei e ves hayal velki bir mi- marn tasavvul EE a vi ile cür'et leş en Şeyler vücuda getirmek edir. Midesi #imari de,het yeni şey gibi şii ie mış değil- . İlk eserler muhitlerini dol duran ağır beniz ieöyür klasik bi- vw cine çıkmadan s ol ke: in çi e eğ > deri istifade etme! örülüyor ki eder mimari” | İnin asil gayesi hiç bir şeyi gösteriş için yapmamak, fakar her şeyi in- z E < 8 s KB 8 p Bp B binalar, içlerine birçok pençereler koridorlar, so! e aralıklar 5 er kadar kalın yapılmaz. adam başmı si ve me W — zem badidir. Bunla- i Ani a ie e i ka- zım gelen mamak için se ve İNE Eğik yapıl maz, etra! flarını nda bina il er müte- yosuni ilahe Yiaç lük halinde yapılır. “ev daitilinde toz ve mikrop yuvası olacak, süs diy. yapılmış kıyı bucak yoktur. Her leski pençereler tarzında yapılma: ie yapılmalarının sinek ali ZU- ardır. Evvela pençereyi iste diğiniz kadar az za kak daim; di div asâ Bi af gölge si lak tında löş ve ardı arası kesilmiyen er egzost kokusu ile B nu nazarı itibara alan modern zelaa esasen düz bir merika ER bile pençereleri armabi e hedet ederek gün e hava yı da mükemi sistemile temin etmeği i düşünmek- binada bulunan güz: el bir daktilo bütün e işlerinden alır rika da pençeresiz bina us rikada memnu — mükemmel gezmeler, eğlentiler yapabilirler.