24 SUBAT çalıştı ırıp kendi pelianicn e gi Mia erkeklerin #iuhayyel lesi lâ gelir. Ayni mı eniyetin, ayni elin ba- sit dir avı cr hikâ yesi olan birinci fa en esir a e zenginin hikâyesi olan çi yazmış olmasına imkân Tekvin hiâyesnin birinci kıs- müteakıp uradai- "Adem'in vi dem'le Havva'yı cennet bahç rinde tasvir eden meşhur abi Meşhur bir ingiliz ressamı olan Blake Al ala yapılmış olan bir (Adem'le Havva) tablosi Ademle Havva Hikâyesinin Esası Nedir? Din Kitaplarında Az Tesadüf Edilen Tekvin Hikâyeleri Yeni Bir Görüşle Tahlil Ediliyor. eken a bahis yoktur. İn- yemek ii g- Ila ünehi, e laliz e itaatsızlığın cezalan darılması gibi sey yler-yoktur. Mi bir ressam tarafından e vva'nın cennetten kovuluş, | memleket rağ “5 Süleyman'ın zamânında * yâhü- diler Babil'le dk temsa blm e Yahudi ırkının bani duğu rivayet olunan DR ei vr in meşhur Ur şehrinden gel- vi me sie sey-İ çi aimi bir mi ii Mi haya Asu: fından aa a lanarak m yahudiler de esir olarak Babil'e götürülmüşler: di. e yoktur ki yahudiler Ba- e| , Şüp S bideki ea. gr ak erine pılmış yeni bir tablo: Adem'le ok hikâyeler,j cı hikâyesini' daha eski zamanlara darbı meseller, kasideler ve saire-|irca rildi lâzım gelir. ler vardı. Bunların birçoğu yahudi Zz, Adem'le Havva emi? mine Babil meni dan inti-İsi Barin yaşayış tar: pek kal etmiş bulunuyordu. Peygam-|mu gelmi eki ağ N doğ zaman Ba-|bü! mi yi anlatıri Li “İ bil büyük, kalabalık ve medeni size ihtiyacım Bu- n de Irak'ta eni büyük iniz ii teşkil etmektedir. Hikâye buni üiteakıp baz sisin yerleri me nı zikrediyor ki > eee dar Babil'in a bi er etmektedir. Bu nize a ge - 'n yılan ise Babil'in (omebzul ve halk & rafından daima nefret edi- len bir erer larm eğimi İrem ve” a an hiç ine Sü baz me t bulmadığı te- Avci Gb erkesle müsavi gör! ve dalkavukluk mukabilinde anil beklemeğe değil şerefli bir surette ç ğa, didinmeğe alışmış bir adamdı. ”Tevrat,, m tekvin bahsinde bu avcının hikâyesi birdenbire kesili- ve Onu takip eden satırların ta: mile başka li Hati allaha verile olması bu hi başı ve sonu lı mi göster- *ktedir. “Ali imler bugün elde mevcut o- lari tevratın bundan 3,000 seneye yakm bir zai eline kadar - | keti n E da ziraatçı ve vii bir kavim | getirmişlerdir. Nuh'un tufanı gibi her iki tekvin hikâyesinin de bu eni Bahildin gelmiş olması kkak gibidir. £ Netekim oi alan hafriyat bu hikâyelerin a- sıllarını teşkil elehilecek, ve kâle de tesadüf olunmakta- dır. Yeni tetkika (o başlanmış olan kre eebiyatmm da bu itibar- la zengin oldi muhakkaktır. Fa- kat Babililerden e ayni memle- i işgal etmiş olan Sumeryâ'lıla- asıİrm e mda rek bir maldı. emen alım kendi şeklinde yap- uktu. Bi: si nlar dün; âyede ise insanların ken: elde yazılı bir tevrat yoksa da aktan ve dine kul olarak halketmişti. Bu iyet hayatrı vi? Birinci tekvin hikâyesi, öre: Allah bütün hayvan cinslerini yarattı. e benzer bir Ea de ie ve bütün dü ayı hâkim kıld. İkinci tekvi. burun dei in hikâyeSine göre: Allah insanı topraktan halketti ve likletinden hayat bahşetti, Ve Havva'yı da onun (eğe kemi- ği) nden halketti.