Li ve b temin için gelen ve da intişarı di ağı ve.bu gayeye Paris, ort —, Garcia Mercadal — e Bu e eri i inin hükümetleri tenvir maksadile yanname neşretti. şunlardır: mimarinin de 74 hazırahında la Sarraz'da maruf ehi zaman zamanımız. beyannamenin esaslı tamamile ve kurtarmaktır. vekian — Paris, Le ent a yer — Dessâu —, ser — Zöriek Milan Sartoris — Tur . Hans — M. Steig nder Muhli — Lausanne — ihtiyacın sesi idi. ahusus bir — Ritveld — Utrecht ciger — Zürich —, Fakat bu asri mantık ve sahadan yeni mimatiye e — Cenevre —, —, Carla e ı Mimari. YENİ BİR ESAS. sahalarındaki nazaran hükmünde suretle umumi tama irdr. da o yoldan giderek telif. değildir. Ne binalarla yeniden inşa zarureti şekilcilik ve YENİ HAREKET NE VAKİT BAŞLADI. Mimari yeni bir Vakıa bu göre yapılan binalardan. yeni mimariye göre yapılan binalardan. HAKİMİYETİ MİLLİYE Ankara'da bir yeni mimari eseri: Musiki Muallim Mektebi. yolda hareketler tarihi binalarını tamir ve güzel san Km ii Bahusus 1900 senesinden ansa ve gerek Almanya'da e Fakat bunların O vakittenberi yeni ve Makineler, tekemmül BİR AMİL “SİMAN ARME ve evlere Diğer taraftan imali, a yani Rutubet ve hararete şeyler. Fen ve yeni keşfiyat vücuda geçerek mimarlar inkılabın klavuzu YENİ YOLDA GİDENLER. 1903 de mimar temeyyüz Ayni da Cuypers, borsasını inşa etti. elektrik şirketi Hoffmann yeni fikirler Mimar geçerek orada etti ve Weimar mektebini tiyatrosunu O zaman da fabrika inşası almışlardı. ihtiyaçlara uymak istiyen bir sınıfı zuhur etti t bütün kuvvetile başladı yeni kitaplar ve u götürdüler. artık geçmiş hayatın âmillerine uymasını de müttefiktirler. m icap rlara İnşa mevat alacağı şimdiden YENİ MİMARİ BİZE DE GELMİŞTİR. Şayanı memnuniyettir ki mekt tarafıma intişar eti mimarinin tezahüratındandır. milletlerin mimarileri Maki mimarisi is asri mimariye Şu inkılabının Bizde iki asır san'ati mimarlarımız saray er ezyini san” yaparak yetişmiş- bunların ik, köşk ehemmiyeti Çi Biyeli kalfa dörecesine yapı ustaları yaparlardı. Bü us- mimarlığın an'anelerine tamamile kaldıkları ve büyük üstatlar. tara- ve Fransa'dan gelen bazi Avrupa şekil ve usulle- taraftan Türk ve müsliman mimar süsü veren kalfa- dülger ve hamam- Paris'te ve Yap» şeyler hep bir fena taklit mahlsfe 'unan uslübu,, Res” Götik üslübu biribinine bina Bu suretle şimdiki İstanbul vücuda NEFİSE MEKTEBİ. hayli idi. Çünkü tedrisat ayni etti. Talebe senelerce partenonun sütun başlıklarını, e yapraklarını bedini çizmekten başka şeyle öne olmadı. SE E 7 çalışan cicili bicili ve arasında çirkin binalarla dolmağa de haiz olmı- Bunlardan bazılarının ikmali da bina yaptırılması bütün husule Suzur a KADEMİSİ. tedrisata çe- Ohalde ii meslektaşları gayret etmemiz gek birkaç senedenberi in san'at şubeleri gi eni | |