Hakimiveti Mülive e MEERAKLE SAYILA Osmanlı İmparatorluğunun Elinden Gizlice Kaçırılan VENUS Heykelinin Kolları Niçin Kırıktır? er heykelin kırılma IŞ olan sı ık sanaun bütün dünyada | yordu. Hrhalde daha büyük xısmı - İme eydanda a olduğu anlaşılan sol a ti. yak ise kırı ul yerine e konulması için san” at kırılmadan evel bu güzel teferruatı bile. ih tasviri e ve bu an- e Milo'i un. sand: ki inde bulun- çentik sanane küpe takmak için . delinmiş olduğu gözüme çarp- ;fakat bu mücevherat ortada yoktu. “Yalnız sağ ayağının çıplak şemle örtünün altından çıkı- â- en beri şiddetli mü- kolları Le r İransız bahriye zabiti yalnız m era: ucunda ufak bir a çok aradığ fakat ayağı dığını söy o iiz4 ai namzeti ve müstal amiralı Mlio ve sakla nasıl karş olduğundadır. Bu Jel en hoş çıktığının farkına varırsa Sir olduğunu anlamaz. tük birden çökerek küğbelii ve yerde iz bir delik bıra Köylü delikten aşağı ye akın- ca Male bir mağara ve mağa- rann bir köşesinde dıvar içinde oyulmuş bir höcrede heykelin durduğunu sirk. Komşula rla beraber mağara- yı eyice ararlarsa da ağırlığınca altın değeri olan bu heykelden Pek herkesten çü ünkü > Lowre'deki heykeli Yukan Heykelin kırılmış olan kaltarini mevcut olan parçaları. oldu ve derhal böyle bir eserin psi di ümmi ait olması lâ- ini düşündü. gör ümont d'Urville, Karadeni nizin occanographigne vermedi. De Macellus Milo'ya tam zam: la vardı. Köylü t d'Urville'den al yışlı olan pa köylüye | daha ererek fransr; tığı pazarlığı Estafette'in sandalı karaya yanaştığı zaman kont Yunan baş papazlığı tarafından gönderil- miş bir gemiye Venus'üi ün alt ze r çasının yükletilmi: dağa gum ya Ust parçası ise ie ada bulunuyordu. ği hemen . yöne üst tarafını köy- Tüye heykeli ii Yunanlılar ise parasını vererek side bu heykeli geri vermek niyetinde değillerdi. al ln SL yunan arasında vg olda vet mer Ve- nus'ün in EİN nn wi heykeli zorla alar: di ga memür ez kaybolmi BEİ gizli gizli işti. Eski heykeller ça ner ışığı ile heykeli muayene et- ir ise ez nin değil, bundan başka gemisi ağır | ti Gördü . nefaset ee sagin e n aran ke mr. olan iskandil alât ve edvatile dolu | dona Kaldıve sefinenin ie idi. Bunlara bir de bir ağır mer. | demir ir son: sürat vi ei ik kalan “kullandığ kü leri mer parçasını ilave etmek ist>- dine i —— ei çi in güzelliği mi ği iy İstanbul'a geli vel o Mele b m e Hil imana zaman Türkiye nezdinde Frar ketten am ğe ie ED — r. Bu gemi Pi leri ara- | Sız Sefiri bulunan Marki de Rivi- eni PA A e Pei Dunlont &Ürville isminde | &re'e arzedilmesi teklifine mü- «iii vi birisi de davaya çıkmı: Bil- | manaat etmedi. O zamanlar bü- stafette salimen Tansa yi ya are büyük bir gemici ve e tün Yunaniztan ve Ade” > mi Kıral e inci zn SE mukadder bulunan bu Yi Latince ye ve meta me Kiel altnda bulunuyordu. > esi çömii m yiye de St. Louis rakı olan kü rütbeli bir Zabit- kıy- başka bir De y değildi. Fransız onsolosu kendisine bir mağara- da bulunan ği zaman na: res ile beraber mı etmeğe gitti. şal görür görmez di gibi metini anlatmakta güçlü k çek- edi, 3 p p Z. mek üzre Estefette gemisi gönderdi. Dumant da beraber gitmek is- tedi, fakat aliş kumandan izin XVII inci Louis heykeli çok beğendi “lozan tekerlekli isker- sil: kai i rsi Kıral Ven “e erek “ella tekrar yap: ami AŞ ij