BU'GÜN Vecizelerj)düşünme- nin kapısını Ce Vecizeler, onla- rin sert klişele- iy, ederler. Birçokları, ez uyap da bir türlü ifa de şeklini üm ii on kısa, en gi nalı ka- lıplarıdırlar. Fn basitleri bile, bu vasıflariy le insanda bir hayranlık duygusu yaratırlar. Öyle vecizeler vardır ki, insa- na pek hakimane eserlerin ez sar Bea ve alabildi genişletmeğe (elverişli > ” Vacizeye «süzme pini denil- bir sebebi de bu olsa ge- insan zekâsını ken disi zam akat bir mevzu inde dilme şim o li tar olarak fayı Diderot sözler için; «bu eğ hakikati ham sokan keskin çiviler gibidirler; der. Bazı büyük en Si telif mevzular ü; dukları sre reaks iee anahtar k bu sütunda sıralı * Ea çok yaşamış olan, uzun se neler yaşamış olan değil, rl mânasını en fazla anlamış olan ir. J. J. Ronssezu İzun > Li geçirilen zevk, par, bre bön etmiş ps hayat değildi: Bilâkis, sanı daha insanileşti- ler temine a yapılmasını en çok hayat tarzıdır. 5. Smiles intında iki zıt prensip Varlık vergisi tahsilâtı — Baştarafı birincide — 1750, Feyzi Oldaç 4090, İsmail Dülger 3000, Hasan Turgut Naime Ateşok ve Ayşe 2750, Ha Ali Yıldız 500, Celâl Güven 800, Emine Behlil 1300, Nazmiye Beh- 1400, Hayriye Dura 1400, Ha- sibe Ayral Çakşırlı Hassa Aksoy 10000 lira; > ki yalnız arge izl ey özgecilik, ki bizi hite yayan temayi Eğar tarlada in bir liği “bular bir âlicenablığa ula sırdı. Diderot at bir anlıktır. Fal at bu zamanın temin es erleri leri kt AZ, çe ü hayatın > ceğini, vd dei ke ünülür, ban hareketler ya" pılır bir şeyler sevilir ki, İnsanın iktidarı e bu all. Bersot * Bizden sonrakilere faydalı ola. — tarzda ya Kli yarınki ei i Picant . ükselmeğe çalışmal By lame di Gü ını valfakıyetlere doğru ki Ri asteur » Her ne kadar fani isek de, e sesidir , inkiyattan kaçına” k kudı ölçüde öl ezliğe bağlanalım di. e mevcut «en iyi» ye göre Bir Alman seyyahının | maceraları | ehtap çekilmiş, bekârlar ku- yat sona sermiş bulunuyor. Şimdi derinden gelen boğuk vw dümbelek ses leri daha m saatlara girildi- li , Böylece sakin Okyanus deniz. cip OR iki şey iri esmer tenli ve ekserisi güzel insanlar olan Polinozya genç kızlarının erkeklerle birlikte çırçıp- dansedişleri; ki Pahuaöın a bana ihtar etmeye lüzum gör- ei gibi baky hassas bir ruha malik olduk! için ga; wi yüzde SE. — dana gelmiştir. Meselâ er kuş avı en çok sevdiki dır, Bu av için karlar bebe YER YÜZÜ İNSANL ss) ESRARI 16 - Hatta kabile rem e kendi al etrafında an bie çalışan bir Tarim gocuğu- yökünce bi işbir sual sormadan ük ön öldürmek, için kendin. e hak bulur. açların üs“ ünde derede yıkanan, yıkanmak- ta olan nl 1 şe olma sından 5 8s un çlar üzerind sl lr geldiği e itü ederek gizli bir maksatla rek imodillerii ilân el sirafta kadın varsa kendilerini rumaya, onları davet etmeye mec- burdurlar, Fakat Polinezyalılar da kendilerine ee bir takım kis- kançlıkları olduğu halde bekâr ku- lübünde he erkeklerle çırçıp- lak dansetmeleri elbete ki hâyret kat Pahua olunacak bir şeydi bunun sebebini yla izah Kabile reisinin mile ile danse- m vakıt çırçıplak ama lu olarak vecd haline geçmek su- retile en büyük ifade ve en büyük he; yeni cak itiraf ederim ki, bakir kalünde yar üm ve en İpi meden n yarattıkları iki milit şah ser. heyecanlarını toplu sr a ve eden po arın ölüm ei 0 da m da o va ar kale “olucağı sair A ilkin bana, biz beyazları Di ia — fazla korktağımır. men —2i ii izel ölüm korkuları bizden hiç de aşağı ol pe kayi a0” lina nun derilerini kane' p duru : Bu suretle Allahlarının e Z lışırlar,,yalvar. ihtiyara Polinezyalılara mahsuskıs kançlığın daha çok garip ri yeri indistan cevizi gaçlarına çıkıp” ora dad alin aya mecbur olan yerliler, bu çılışma- | dansları. ii ide Ee kadınlı kl di lan cedli ala > ş avdet Ölümün lehşeti ba air elçimiz se le mey e BK ll BE hm 34 | iii me kem Dah eda ei e Zöst termek için yüzleri. |, YılYord0- gördüğüm zaman insanın heyeo ii bren li izmeye moc- ki burada oynanan hulâ | na düş müml şt değildir. barlar ve verin 3 my bu yabani in e z e sine a yan nla Masel Sam on adalarında şöy- yi es. | le.bir âdet vi Pl e ei ei iğ ve seki assas ve e ge Samoalı bir ilin Ci > ke valimizin kaşları hakkında | adamları vi bir şey 2 bası öleceği zamar yerli laübali bir surette | Fin* kolay ir imkân olam; veya. yakındı ünasebe — ve . ucip olan ikinci heri röndei Kal reisine (o gösterdikleri bı ila bala im hulâ lenin sahip hürmeti b kuşlara da göstermeğe dir. Ben Po arsa hep mecburdurlar . O Mikronezyalılarda rı. karşısın. | sini a Siz ihtiya” ünde RE . rının bir vi r rini ücü yalılar mia en > olan ir servettir. ları esnasında mütemadiyen - şarkı | Vakıa Emaar bütün itin na yığılan söylemi; bağırıp çağırmaya, müm- ds insanlar üyük seret son defa ve kün odağı kadar gürültü etmeye | canlarını dl eder, ailesinin n. mecburdurlar. ptidat insanlar a olduğunu görerek men nedir kü kumaş Palmer. büyük kıyme biliyor İbtiyaı min bu doya doya kadar 2: konduktan esi ai ve mükemm. Heı ler sına Kadar ri söy iz Ül silin, ii niL a ği lür Cenaze ken ailenin Me i benin civarında | bazalar Be e Vİ taşlarla üzerleri 4 bu yaşıyalım, Aristote Bir ç, dar bir alâka Sey almanya rn e melidir. Çünkü bu eve mevzuu diyede me iin: da mânasız kini ve yabancı hü- kümlere esir ii Akal ve iyi li insan, me yapıp yapıp kendi kendisinden kartulaş imıya ve karak- ların ve sir ların değerlerini lm çalışı Blackie . Fakat, veçizelere körü körüne kalmanın tehlikesine bir kere daha işaret etmekte rd vardır. ızılay'dan) Tunusta müttefik- iy red afı ikincide — Şimdi de id Alman ordusu kendilerini mağlüp etmek için bn. iz e ve Amerikan ordu- KELAM ek mecburiye tinde Ae İogiliz ve An bu hasuşta e ve telâş gi leri pek yok. Yalnız Mn si şı yi Der unları tasvir edil. diği kadar Ki ve İtalyada da- e > vali > karı. aliba çabuk e kısa larmı em Zi Kami Gök sikasyadaki a ap tarafindan takip ötmekte- olan gazete” cilerden E.M. Arndt Terek nehri boyunda bir Dal bre e A İran ga retmiştir, Muharrii ie zamana kadar Ka en lâtif rak ) ii x g yerleri ola; İ kaplıcaları Me asi hai iştim. erek bali ii toz duman oi bozkırlarda bulunuyor! a birbirine hiç benze: Kalkas derim “ di kaplıcaların, yerdir. Yollar Kadınların amam. İki mi âlemdir. is âlem yamaçlarında kurulmuş hesapsız şahane köşklerin Eryekin bir hep asfalttır. Halk eN a ozkırda toz ne kadar büyükse su o pi ala» ' İZayi nüfus cüzdanı Nüfus cüzdanımı zayi et- tim, yenisini alacağımda nes- kisinin hükmü sil ll ederim. baniye mahallesinden İsmet kızı 339 doğum- lu Malike er rami ordesi zaman gördüklerimizin a in ağn anladık. Güle benziyen pamuk çiçeklerinin uzunca yap- altında ye il kozalaklar gizlenmiş. Bunla, dı ağlarındaki ceviz ağaçlarının yeşil rilen a ordu. geldiğimiz din rlaya girdim. Üzerinde kozalağı bulunan bir dal kopardım. si yağma insan: bu hususta malâmat almağı ta: » Çok n bir Kabardaya o lim, > sa- b e karışmış iri gözlü iyardı. mürde el Li a. e e a ir Mei İhoz iz ie rde İf ht Başında da üzeri işlemeli bir kü'âh vardı. mi âdeti veçhil. ya tütün ile e erme larımız tükenmiş ğıdı olduğundan kendimiz de tütünü gazete kâğıdına sararak içiyoreuk. Hafifçe başını e meri li eğerek e inin afifçe tercü- si mik niyeti gösterdi. va iza, ilk a gördü. ğümüz pamuk tarlaları ve mahsul hakkında Li almak olduğunu ami kendisine anlati muk tarlalarında çalışma! kadın v. klar işi olduğunu ve evine sapi rsek z6vce- kızlarından malümat ablşoak ea söy- EE p birlikte evine emmi ri ei ga kısa ee yapılmı; idi. Girdi gimiz oda üç adım iin ve altı adım yal emir bir şeydi. Döşeme iyice "tazyik ımuktandı. lan bir köşesinde bir ocak bunun dimdik tavana vzânan bacası vardı. Mei namına balçıktan yapılmış ve karyola la ini gören iki setle bir masa bu- luauyor ii mamul kap kodahil bir san- dık dokdürmz Ocağ pi in simsiyah saçlı ve uv dai bir tavada pa yar Kabarday kadın pişiri ni genç ki birakarak yanımıza geldi. Gerek kadın “erek sebatla deği Siper Ori — yapiya bunların e darı öğüt Kolları ç görünen kızcağız. pa yn bir kuvvet m ei ir, mütemadiyen çevi: Ucu İnci vi pamuk isi e kızlara yiyecel çok köyler idi etmişler, “Terek meslidir, » in enin kolu