Fransız sinemasının n Tuanı ve numara jönü Gerard Philipe aynı zamanda — aktörlerin müşkülpesendidir. o Ge- Daha r ve 3 rard az film çeyiri ziyade tiyatroda trupu ile hü A dünyadı Tp Yiların âi esi altın klâ e rol alır, V SE iyi rolleri kabul eder. ir. a erard Philipe'in en bi korkusu canlandırdığı şah- siyetlerin esiri olmaktır. Yal a ni a bir del Biel Talimi Pkilipe için Hayatı 90 derecelik viraj- ktör. dewmesi her halde boşuna değildir. Ke e kızlar için © Gerard » bunların o dünyadan ve rün beklediklerini can- landırır, Üstün bir o insanın muazzam © kuvvetini değil, ERARD PHİLIPE... her an başına bir felâket gel- icn PEMiyen birizyimeleği m a emen biraz daha kalabalıklaşmak- tadır. Bes sene elli ka- dınları bastan çıkaran Don Juan'ın yerini ösizi bala Jünde, ne tamamen aynı, ni de tamamen bir evrelkinden Harklıdır. Rene Ohri, onun isti icin «Ze- Yalnız ından böyle bir süz era kâtidir. be ir BN çıkan Pihilipe'i tanıtmağa av Mini, 1 | İ BUGüNKü iTALYAN SINEMACILIĞI Çetin A. OZKIRIM İtalyan sinemacılığında büyük nel Dünya Savaşından sonra ylırda be yakın ilgisi ile bir Film Bankası kurulup mis ğlaması bugünkü İtalyan bir gelişme oldu. 1949 yapılacak filmlere yüzde alt- sinema sanayiini ortaya çıkarmışlır Ayrıca italyan filmlerini si biletlerden alman eğlence meilere bırakması küşümsenmiyecek bir ilgidir sonucu olüra e hirsizi, «Roma #çik şehir», «Kaldırım çocuklarır, « berlo filmier çevrilebilniiş ve Zavattani, De Sica, Lattuado, Rosselini, ei gibi ürlli sinema sanatçıları ortay sin bir tarih derebilir tki üç yılık rüsumunun w çıkmıştır söylenemezse de bu başarılı İlerleme 1952 yılına kadar sürezelmiştir zaman içinde İse büyük sanayle doğru giden, Holiywood ra ipi zı filmler gibi eserler vermiye başlıyan İtalyan sinemacılığı belirli bir duraklame langıcında şimdi Bu dur; «#ilmlerde sefalete son verin. diyerek Neorealist sinema sanatını bal- vlet ve kilisenin büyük payı olmakla beraber, devleşen bir sanaylin dönme > gerekliliği nir de Tolü önemlidir sanırım gibi apısında nitelik ve kişilik özelliklerini metin an yali . Bu.da Hünel yalhız para getirebile io u gösterm dalı Binindani büyük mizan- vs... gibi kalıplara gitmek zorunda bırakıyor. bugünkü ani faydalanmıya çalışan yabancı yatırım da yatırımı ile birlikte çevrilen büyük mizansenli Si ölçüler içine s senli tarihi Ayrıca İtalya ya gir- filmleri gördük miştir, Amerikan, Fransız Değerlerini biliyoruz Sonuç: 1955 yılı İlalyan sinemacılığında sanat iy: len belirli ve üzücü bir durakla- ma ortaya çıkmış bulunuyor yönü OYNIYANLAR Marty: Ernest Borgnine Clara: Betsy Blair n. Pillekt, m Münuokti tarla İL N siherine: Augusla Cio peri «Marty, ismini son bir kaç aydır oo “ GAM sik sık pi lar, fakat ne yazık ki bu güzel | filmi duşa yapacağını görmek in m yi elde glememilerdir. annes film fesi i çok büyük bir akıyet kazan- mış ii mülee iakdiği liybçuz ed ansa, git i, eğlenmesini tavsiye etti Marty: j Edrin in boğazına — sanki D sey kaban devam 6- medi. şmak üzeri pie ile bulu: © evde; r anne- en çık! ıncaya | kada, ilemki ve. kızların pop Marty: — Hayir a de inde — koyi e dansa gültim, kasi MADE izzeti nefsim ea a ap KAH de; çektim... k ye bi şeye in Ha çıkarılan k. çalıştığı kasap dükkânını na- a düşünmekten başka Imıyordu. ir kalmı Tam isimle kulağında bir erkek sesi çınladı: Marty bu teklifi hemen red ti Fakat mi a bi eçhul şahıs haş i bulup kızı ona dev- mez a dön Bir mü ima LE Kız arkasını döndüğü zaman Mariy'nin sevimli yürünü gördü ırduğu yerden kalk- Kendini tutamıyarak onun göğsüne kapandı ve ağlamıya başladı. SN Marty Pilletti bir kız isti u, Samim” arkadaşı Angie'- e ML 3 ordu. Her İtalyan asılı A- onin bir kenarda oturduğunu ez e nda a merikalı gibi orta boylu, tom © görünce iki ısmarladı v Ş 7 eN ei a iz Di ihtimal geldi a gitti, Daha oturur oturmaz An- gie'nin ilk lâfız — Bu gece ne yapıyorsun? gag, 5 dört yaşına yeri halde ev- lenememişti. Bir 16 ya- ne Dışarı çıktığı o vaki oldu. Bugün cumartesi, İster- Kimle Me almamıştı. Kız donmuş sen geçen ay sinemada gör- düğümüz o iri kıyım kadına sn dedi. Marty bu kadından hiç Dez bira şi- sin diyorlardı. kl da yok redeceğiz, diye da ardeşleri rty'nin canı sıkilıyordu. ie Di bir yuva kurama- Dayanamadı, yumruğunu ma mıştı, ya indirerek hissiyatını a çığa vurdu. — Anşie, dinle beni. Ben, eyi benimiz geçirecek vü le arel enmeilğ tiyorum, Herkes evlen diyor. FE bu e bıktım. şıma hayretle O günden, çalıştığı, sabah- tan akşama kadar müşlerile- rin arzularına göre etleri kes tiği, makinede çektiği kasap dükkânında işini bitirmiş ci- şti, Meriy. — He li hiç bir alâkası yok- 40y yapabilir miyim? gibi duruyor aşağıya bakıyor du. Mariy bütün cesaretini e yakla; nimle İ iler misi- niz? z arkasına döndüğü 73- Marty nü kül rak onun za man nin sevimli yüzü- Kendini tutamıy > ve r kızın düşün- dü, göz ya aki sıcaklığını teninde his: (Arkası 7 nci sahifede) r an annemin gelmesi ihtimali varken sana kölü bir dedi ramışlı ki, ne kendisind. 17 Temmuz 1955 — z Vittorio de Sica Sophia Loren, şimdi ile «De- girmenci kız» filmini çeviriyor. Vittoric de Sica, — 5 - Sophla uğruna meslek hayatında İlk defa suya oradan & kız bir ağ 2- rak kurtaş Fa- kat bu imiz çey- rilmesi. de, anın su düştükçe Sophia Loren kahkahularla gül- me kendini alama- mış, bu sahneyi bir kaç kere dekzaamak; işti ki, kn» ef kriliiniş ve filme almıştır biogratilerini bulacaksınız n Sterling dokuz yaşında © bulunuyordu tan sonra anmesi onu Horvard'da e Fakat sir; yazılmağa ge- ekle eki ödem lecek pa- bu mekteh sinema artisti olmayı aklından bile fikri hep ende. i gire- karar ii bir şilebin miiettebatı Bazan ii kere e ne iz ikinin Tamir rh (Arkası 7 nci sahilede)