3 Temmuz 1955 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

3 Temmuz 1955 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Sahife 8 dığı belli. değildir. | Hen telif o görüşler oçarpış- ii bu hususta ri EA Bal Hattâ en mühim söz biR ola- caktır. Zira bir yenilikle da- ha fazla para kazanmak is- teyen prodüktörlerin - büyük perde kullanılması arzusunu bileli evvel red veya ka- bul edecek ilk alâkalı * şahıs ördür. Bu hususta fikirleri soru- ma zamanında çalışmış olan rejisörler rm tir, Çünkü sessiz sinema gibi bir inkılâp görmüş olan bu p y” e 3 8 iz ük bi e ii ip görmüş GE Tejlsör EN geniş perde, nı na inanıyor musunuz? Hâlen Hollywood film- verin yüzde ellisi sil ii kop ve a tekniği © çevrilmektedir. Bu siste, let bir gün sinemaya hâkim o0- lacağını zarinediyor müsunuz? $— Büt'a de film sistemlerde çevirdi E a nil, çevirmedini çevirmek is- ter misiniz, Şokün normal per- yi mi tercih edersiniz? eki vi sualleri şöyle cevaplandır rdır ALESSANDRO BLASETTİ 1 — Panoramik EN bir inkılâp in de- gildir. Ses ve rı me mü- him değildir. Ses ve renk si- bırak: adar kuvvetlidir. Onun için bu yeni icadın gü- nün birinde i a — m Rerkli filmi a ha mühim addediyorum sin eeimeile EN şekil zaten değişmiştir. Büyük per- al er almak anl Fakat sesin gel- Ain terkedilmiştir. Bugün seyirci Sinemaskopu Di zaviyeden e seleleri 4 tama amen ha! dedim ra bk Boran perdeyi tercih ederim. makine dairesi ve perdeyi meydana 2 eye Holly wooda daha şimdiden hâkim olmuş- ve n ün dü ya da < La iz 3 g $ es BE 5 Yecikalni 1se dört elle imışlar. OBünda sanattan ıl ziyade, televizyon (rekabeti Karşısında kazancı elden K: çırmamak kaygusu rol oynu- yor. geliren lâmalar 3 Temmuz 1953 | HENRY KİNG — Sinemaskopun, . sesli Festivallerde hangi filmler kazanıyor? afer ve mağlübiyet keli- ye 1 tilm ini lerine pek un düşmüyor. Mevzuu- bah olan bir hüküm ve mükâfat tevzli ile neticele Gn tebliğlerdeki tlceleri değiştiremezler. Festivallerde, hakikaten de- Tece almağa lâyık filmler bu- Buridan rolünü oyni Heyecan dolu tarihi bir film Nesle kulesi an Pierre Brasseur, ölene Pampanini ile filmin bir sahnesinı Brasseur, Lia di Leo, Cristina Grado, Marcel Raine, Cons- işi Marguerite, Buridanı bir tu- ri kendisi için ur. k nu ea evvel, — kendi- siyle son bir defa görüşmek ister. işte bu görüşme esr sında korkunç bir kika meydana çıkar. Buridan, vak- tyle de Margverite'in uzun müddet âşığı olmuş ve münasebetten diğer tier, kardeşinin © intikamını almak için Nesle kulesi ie nayetlerinin fallini aram: DAK tadır, Bu hakikatin meydana gi üzerine“ Buridan © ve kı , Gualtier'yi bulup her i halle ni meğe kargı” ve- t Gualtier , gizlice Oğlunun ölümünü öğrenin- ce kıraliçe aklını kaçırır sayıklamasi . es tün yaptıklarını itiraf ederek tevkif © olunur. Buridan * ise bu sefer de imi n kaçmaya muvaffak olur, Fakat kaça ortaya çıkmama bolur ————— ndiyalı — balerin a Taina Elg, Lana Turner beraber «Diane» adında renk- li ve sinemaskop tekniğinde iz film çevirmeğe başlamış- lunduğu gibi, sadece iştirak sayısını kabartmağa ve unu- tulmağa mahküm filmler de vardır. Bazı mem leke ia lere kaliteleri münakaşa k bul etmez ei VR - ektedirler. Fakat bunlar kendileri, nden fazla bahset- a Nihayet memleketler de en fazla bahsi bıklar ramiz daima almaktadırlar. Bazı memleketlerin | festi- valler için hususi filmler ha- zırladıkları muhakkaktır. tival ofilmerinden maksat, şılmış formüllerle gerek rel nlaş İn tezat teşkil ki italyan sinemasının en gözde Yıldızlarından Gianna Marla piyasa imla oizn üstü Canale. bilhassa gözleri ve dudaklariyle Er. tes- ve demektir. hir etmektedir. selâ İtalyanın her sene a) ii 150 filmden büyük o. kısmını geniş halk küt- o hâkim olan Hollywood tama- Si kalitenin düşmesine İbni Foşunü ide ek eser. Wien zit kutupta bulunmak- olmaktadır. Halbukt en eti ie ROMA Ye BEİ akl.) aşil Bi eyana aykırı film- festivallerde “en nma şansına sahip muazzam nde dünyanın yan İiyomaanl, ndaki seyirciyi ke - gk a min eğetilmdektedi. nun AMME içindir ki, Amerikan me inhiraflara “cevaz w dirler. Esasen - s: inhiraf. hattâ bi dırmadır yet, müs- a tarafın- dan meydanâ getirme edik- il a keyfi; muntazaman ticari filinler- a den farklı e YE yan Cransız © — tilmlerfnin müddet tec n bütün dün- DİY rında aş gid n ve filmleriyle , 3 A : Bu resini, Mera ie erinin ne büyük imkânlerla çalıştıklarını gösteriyor. Fakat Ho. /- umumi cereyana aykırı bir yol Lulmaklan da korkuy.

Bu sayıdan diğer sayfalar: