£ .E e ENE bie erkek, bir dişi olarak, hani varmı: 0 dn beraberlerinde a Gençleştiren boynuzlar! | Siyah gergedanlar 0 güme Alâkalı hü ikâmetler, bu Rayvanlaras neslini meki di ten korumak Siken: e, > bir li ilâer olarak Kallanılması ve ağırlığı miktarında altınla pay ması, yerlileri ve kaçakcıları bu dev cüs seli hayvanları öldürmeğe sevkediyor an yüz sene evvel Af- zikada binlerce in gerge- — Dolammzken. yedi dün. büzük ei smear olan bu ğe zalmıştır ki, DME: ül ilimle için varlıklarını Kususi kanunlarla korumak zarureti hasıl olmuştur. mühim ilem ei e etmek için öldür- ye bu yam San Elde edilen boynuzlar, fil- dişine nispetle daha kolaylık- Ta harice kaçırılır. n So- ber nı siri boyaları üteinden yerliler burala. ra ei saa Siyah e ie avlana n başka mii tabii düşmanla rı da vardır, bilhassa aslanlar, yavruları bir takım bileleriyle ana ve babalarından ayırı; a- r. Timsahlar da su içme- ye gelen li yavruları bir- denbire ie eme yaka- demde klığın dibine çeke- a Ki ra gergedan iye büz iv vi p ke Bu hayvan mecbur kalmadıkca Insana saldırmaz. Bazan bir el hareketi beş tonluk bir hayvanı kaçırmaya kâfidir EL Me Yazan: Karatepenin içinde bir burkuluş oldu. Rahmancık. kendisinden evvel güzel Prensese gönlünü kaptırmıştı t firarinin arkasından elan mümkün olamadı, Rumlar çilyavrusu gibi dağıl- dılar, açık kapılardan girip e Tabli kapılar e bi kapı açı Ya sesin da niyle bedii ia pı idi ki, m a le tam o nun önünde li Kanlı anda; iğ bir heykele benziyor. Sonra, bir MER arkasına e etrafına ; Rahmancığın sesi — Bre ri rursun? Gel hele! İzkilip silkenen Karatepe Fam verdi, “2 e Ne du- ladı, ancığın Mağ geri Tara yk rk bir ağacın dibin. atının alan "dibinde Miemmmileni iz — Harbin bitişindenberi se- özlü; or Ve Haratepe EL kele Tedi: Silen arın a- beni şa- Breda olduğu — Şey. niden imi şrtmıştı da. mw bileydim — Yahu, oradan nasıl kur- KEMAL SAMANCIGİL No. 44 tulduğunu anlatmaktan bi- > işe kl > be sym mon büyük beyle- pimli Pre me ve mü?.. Dedikleri lakikat.. Gezin ge- İnez art edemi ee in ende öyle cesa- ret yı nil kin Kn sakınmıyan bir — Vücudu leri — Alatamam ki... n Karapenin içinde bir Rah- ii yarı — Yoksa ye mı do kun- duk Karatepe, dedi, niçin — daa yarana mı dokuı me un düşünüyorum. Mimi üye Yalan değildi, o üni bum- ları düşünüyordu. Yazık ki islerini mağlüp edememek- teydi. Rahmancık: ir misin, um faz alar, bir işin yapılmı girerim, bakalım — Gör.. Bir yolunu bulayım da. — istersen şimdi git, çal lerini ir e ki, sen ne yapacak- — Ben de beylerin yanına, ordina dönerim.. . Burada beklemen a eli Belki geç ka- kırım... Rahmancık yattığı yerden fırladı; — Haydi e yolcular yol- larında geri Ka A ni Rah- mancığa hürmet göstererek atının üzengisini tuttu. le samimiyetine binaen yem bindi, slmlaşı ayrıldılar, Biri, ölü kan: mede titreştiği vi yi arar- gâhı istikametine mar simsiyah bir inen (Aydos) yola em — karı saplarla şık he- Kiz “ük ersem, elimden Mömmaliilziie. ,östermesem, bir dosta ihanet «ii olu: yorum diyordu, > ii ikisinin —— ulmah ve gönül ral m kavuş- Gece iyice bastır rdığı, Rum- Jar Türklerin önünden kaça- rak saklandıkları halde gü- zel prenses dadısiyle aynı noktada bekliyordu. Aydosl: e ka ağa mı ne ka bu li Da (Arkası var) Bereli ini ide suçun- dan umuş. ari esmi çiçek bozuğu, ki bir delikanlı, Hiç bir ş mamış kayıtsız e İpe de sigara tüt amma, arasıra gözl vana. dikip derin derin içini çekmesinden belli ki üzüntü- var. Bazan da Küle kö- ik duran za kayıyor. Kasketli etkenin sokulup u — Mahkemeye mi girecek- siniz, ahbap? Duymamış gibi yine gözle- rini tavana dikti, bir a a durduktan sonra — Bir şey mi söyledin? — Mahkemeye mi geldiniz, diye sordum. — Eğlenmeye ra ya, tabll mahkemey — Bir EE sebep madan mah- a girilir mi? Çenesiyle Kahıği işaret et- g — Şu şikâyet etti beni de... — O kü ha biye ara- i geçti? şe: ii — Ne m şikâyet etti se- — Get öfkelendi. e içük hanımı döğe — DE ML a Sen bana bayık adam değilsin! geçti yol — Hiz sömüi a da çalışıyo terzi kalfası — Onun kimsesi yok mu? > — n k m karışmıyor. Kız ne ül Sanar. İk konuştuğumuz zaman evlen- meğe kar: eve rar Ve götürdü, amme aşar, emenecgimz dl sö) Hayırlısı iş “alan m elim di. şu alay meselesi — İzmirde —— on beş dım. Buna da; cole bir işim gi > iyorum. On beş gün sonra sim vam Ge- Wir bir Mn e — Aranızda ahbaplık var dum. Orada mıydı? a bir kız; «Ben gördüm. in > dedi. Dü gireceği — Üç ay konuştuk. : Önü- Ze bir adam. Nişanlım, sırada kolundan tutup çek- müzdeki hafta da nişanlana- diye banada tamttindedi. tim, adamakıllı tokatladım caktık. Dükkândan çıktım, evine git- Burnu da kanadı. işte bunun — Ne diye alay etti? Şaka- (tim. sl; «Evde yok. Baş- için beni şikâyet etti ir ka bir gömlekçi dükkânmda O Mar “ Yok, canım. Şaka maka çalışıyor amma, yerini bilmi- yanla pi Evin Li deği, numara li bana. yorum. Sen ondan ümidini Nişanlanmaktan vaz mı kes artık. Başka biriyle ev- Ce. el enmeğe karar vermiş. zenginmiş» dedi. ergin öle tatillerinde çıkıp kendi. rıyordum. Nih: 9 öğrendim yerini. Dün hiz şam bizim Ez rondan gene izin aldim, bu- ör! E a- gezdik, işime kimse karışamaz. Bum: rafı 1 inci sal mek (Baş taş var; Saint - Michel Germain a ağn lar içinde; yaban bu meki) ie ri A bırakıveriyorlar. rının en ünlü tablolarını bur: -|da doya doya sayek sunuz. Petit Palaisde bir de «Pa- risteki m e ser- im 2 ne in ki si eseri sürümü. Seben sor- - |dum, sil şeliğimizden Şimdi tam yaz simi, | bun. ama havalar yağmurlu ve se- rin gidiyor. Tiyatrolar, sinema: lar dolu. Yabancı birini açıyı ni gül şeyi 15 GN eler ye- ül koni madığı söylediler. zamanları r. on. en büyük gora gösteriliyor. Avrupadan röportajlar rayı Nekrassov rolünü oyna- maya mecbur ediyor. Piyes w ln Gem Se n Komü: iti n em büy yük nm olan Sartreln son pi- yesi ile sola çark ettiği anlaşı- Me Bu piyes her halde daha bir hayli hücuma uğrayacak- Michael n Par&dös baş rolleri ontel, Jea tar Piyeste 'ovlain de piyeste önemif bir rol almış. Öteki tiyatrolarda da iyi şey- ler gösteriliyor. Meselâ Marais o Bouffes 18 GERE m? Pal - Tacges Thibaud seçme- leri. 15 haziran Los Angeles resi- tali. 15 haziran: Kışlık Sirkte bü- ük gala. haziran: Challlot Sarayın- da Pekin operası, 17 haziran: Charpentler ga- lerisinde Wlaminekin 100 tab- Ios W ha Grand Palaisde Milletlerarası Polis sergisi. 18 haziran: Lagnyde su bay- ram Vs. Bunlar olağanüstü Haye Bir de normal progra var Meselâ iki yıl önce e mü-| y zesinde, Türk t eserleri sergisinin. ol ili şim- n bugü- ne alar Yi a gös- teriliyor. Sergide Picassonun geçirdiği bütün sonelardn bulunan eser toplayıp seriye a e r.| Meş hur Guemica tablosu boy- dan boya bir. öthnni kaplıyor. fazla seyirci de onun e Palalsde çok enteresan bir sergi var: Yüz, yıllık ye ressamları sergisi, ik in, Daumlemin, Cour- Beta, Marguetnin, Bornardin, Blancardım. Wlaminkin, Buf- fetnin, Carbeauxmun. m önün- m Rl Rififi, Cherl - men > ein altını, Fr: Rıhtımlarda, Topr: Napolyon Bonapart ve ame gibi filmlerin yanında Gazal üzümleri, Büy Şi som güzelleri gibi biraz eski filmle- de adlarına rastlanıyor. d Fransada ZN mel Soir lak Mi olmak için ri iki mı olm arthyden, silâh Taraörermen tebrik telgrafları geli kat so- Pe işler iri miş Valera (vazgeçiyor olm; ki Ama en diy m ii smı bırakmıyor. Se çim ümeti partilerinin. si MALIN, ve daha Bİ. var. Pat ekükenik) ne yapacağımız iş Abone bedeli Türkiye © Ecnebi 4200 kuruş Ş e 20 » 1200 tebdili. için Pane keki pi gönen Aksi takdir- değiştirilmez. İLÂN TARİFESİ Kuruş Son b Meme Santim 0 m Sahife » &. - e » - Başlık maktuaı Doğum, sivas vefat, i.. kür, mevlüd ,maktuan 'Telefoni Yan m ns re 20681, tüdür mi ZİLKADE: 7 — HIZIR: 63 imani Gü. Öğleikindi Ak, Y. EE. 025 BAN 432 Ba1A00 300 pon 200 VE. 210 430 URL 1618 1946 2148 idarehane; istanbul Babıdli civarı hi Meni “netice” vermesin “diye Vi Bal Cemal Nüdir sokağı No. 13. mesut